03-09-2024, 08:44
(Son Düzenleme: 03-09-2024, 08:45, Düzenleyen: Duman. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
CK3'ün çıkışının üzerinden 4 yıl geçti, bu 4 yılda yapılanlara bakalım:
Çıkan eklentilerde mekaniklerden tamamen kopup içeriklere (yani eventlere) odaklandılar, 4 yılda getirdikleri en "mekanik" özellik Struggle mekaniği olabilir, ana eklentilerin her biriyle oyuna farklı arayüzler eklendi. Aktiviteler tamamen event üzerinden işliyor, bölgesel eklentilerle oyuna herhangi bir anlamlı din, kültür vb. mekaniği eklemedi. Akla gelen sadece Legacy of Persia ile Aşiretlere eklenen tuhaf bir "vergi toplama" mekaniği mevcut.
Bu süre zarfında, oyunun çıkışından bu yana hiçbir değişikliğe uğramamış bölgeler:
İçeriğe yığılan oyunda bir süre sonra eventleri nadirleştirmeye başlayacaklar zira oyun oynanamaz hale gelecek. CK2'de bu yaşandı, multiplayerda o kadar çok event geliyordu ki ordu kontrol edemiyordunuz. Oyunun benim için talihsiz bir tarafı çıkarılan içerik paketlerinde verilen kararlar neticesinde bölgesel eklentilerin de çekici olmaması, örneğin İran'da Halifelik/Fars Hanedanları çatışması hiç ilgimi çekmiyor, bu sefer adamların koca 1 yılda çıkardıkları yegane içerik eklentisi de anlamsızlaşıyor.
Royal Court ile eklenen taht odasının verdiği haz benim için Facebook'ta ev süslediğimiz Pet Society oyunundan farksız, Tours and Tournaments'te turnuvaya katılmadan önce çıkan arayüzde kendimi Travian'da binalara tıklar gibi hissediyorum. İşin kısası, önceki 4 yıl oyun benim için neredeyse hiç ilerlemedi, event yığının gözümde değeri yok, oyun kendi kendinize kurallar koymazsanız eğlenceli değil, multiplayer her eklentiyle birlikte daha da oynanamaz hale geliyor, sonraki 4 yıl da böyle gitmesi muhtemel.
- 12 güncelleme çıktı (yılda 3)
- Northern Lords (Asatru/İskandinav flavor eklentisi)
- Royal Court (3d taht odası + eserler)
- Fate of Iberia (İberya flavor eklentisi + struggle)
- Friends and Foes (ilişki eventleri)
- Tours and Tournaments (turnuva/gezi aktiviteleri)
- Wards and Wardens (eğitim eventleri)
- Legacy of Persia (İran flavor eklentisi + struggle)
- Legends of the Dead (salgın ve destan eklentisi)
Çıkan eklentilerde mekaniklerden tamamen kopup içeriklere (yani eventlere) odaklandılar, 4 yılda getirdikleri en "mekanik" özellik Struggle mekaniği olabilir, ana eklentilerin her biriyle oyuna farklı arayüzler eklendi. Aktiviteler tamamen event üzerinden işliyor, bölgesel eklentilerle oyuna herhangi bir anlamlı din, kültür vb. mekaniği eklemedi. Akla gelen sadece Legacy of Persia ile Aşiretlere eklenen tuhaf bir "vergi toplama" mekaniği mevcut.
Bu süre zarfında, oyunun çıkışından bu yana hiçbir değişikliğe uğramamış bölgeler:
- Britanya
- Fransa
- Almanya
- İtalya
- Rusya
- Doğu Avrupa
- Orta Asya
- Tibet
- Hindistan
- Batı Afrika
- Baltık
- Finlandiya
- Etiyopya
- Sibirya
İçeriğe yığılan oyunda bir süre sonra eventleri nadirleştirmeye başlayacaklar zira oyun oynanamaz hale gelecek. CK2'de bu yaşandı, multiplayerda o kadar çok event geliyordu ki ordu kontrol edemiyordunuz. Oyunun benim için talihsiz bir tarafı çıkarılan içerik paketlerinde verilen kararlar neticesinde bölgesel eklentilerin de çekici olmaması, örneğin İran'da Halifelik/Fars Hanedanları çatışması hiç ilgimi çekmiyor, bu sefer adamların koca 1 yılda çıkardıkları yegane içerik eklentisi de anlamsızlaşıyor.
Royal Court ile eklenen taht odasının verdiği haz benim için Facebook'ta ev süslediğimiz Pet Society oyunundan farksız, Tours and Tournaments'te turnuvaya katılmadan önce çıkan arayüzde kendimi Travian'da binalara tıklar gibi hissediyorum. İşin kısası, önceki 4 yıl oyun benim için neredeyse hiç ilerlemedi, event yığının gözümde değeri yok, oyun kendi kendinize kurallar koymazsanız eğlenceli değil, multiplayer her eklentiyle birlikte daha da oynanamaz hale geliyor, sonraki 4 yıl da böyle gitmesi muhtemel.