22-09-2024, 18:00
Frostpunk2 bence oldukca iyi.
Oncelikle ilk oyundan oldukca farkli. Genel sehir gorunumu binalar vs ilkini animsatsa da bu hem oynanis acisindan hemde verdigi his ile oldukca farkli. FP2 sehir kurulumu tarafina daha cok odaklanmis, tekil binalardan ziyade district insa edip district ustune 2ser ozellesmis bina koyulabiliyor. Isinmak icin ilk baslarda direk komur yakiliyor, petrol bulursaniz merkezi isiticiyi gelistirip petrol yakar hale getirebiliyoruz.
Districtler, housing, extraction, logistic, industry ve food seklinde ayriliyor. Her birinin fonksiyonu dahilinde uygun binalar acilip insa edilebiliyor. Mesela housing districtine research binasi yaparken, extraction districtine daha hizli kayank cikarma binasi koyulabiliyor. Bilim binasindan sonra diger tum binalar teknoloji agaci ile aciliyor. teknoloji agaci oldukca genis ve sehirdeki fraksiyonlarin isteklerine gore farkli secenekler bulunuyor. Mesela bir grup, mekanize scout isterken digeri insan scout gelistirmesi istiyor. O kadar cok bina ve secenek var ki teknoloji agacinda, hemen her sorunun cozumu birsekilde bulunabilir.
Oyunun en buyuk yeniligi, sehirde farkli amaclari olan insan gruplari bulunmasi. Bu gruplarin her birinin kendi amaclari, istekleri, cikarmak istedikleri kararlar ve uygulamalar var. Zamanla herhangi bir grup, sizin verdiginiz kararlara bagli olarak kendi icinde anlasmazlik yasayip ikiye de ayrilabiliyor. Sehir meclisinde periyodik olarak yasalar oylaniyor, birinin istedigi yasayi obur uistemiyor, kararsiz kaliyor vs. Bu oylamada yasayi siz de onerebilirsiniz, gruplardan birinden destek kazanmak icin ona da onerme hakki verebilirsiniz. yasa onerildiginde muhtemel oy dagilimi goruluyor. Gecmesini istediginiz yasa icin kararsiz olan gruplarla muzakere edip bir isteklerini karsilayarak destek isteyebilirsiniz yada sansa birabilirsiniz. Bazi yasalarin onerilebilmesi icin teknoloji agacindan acilmasi gerekiyor.
Hikaye modu bittiginde sunlari yaparak dogru mu karar verdiniz diye sorguluyor ve acaba dedirtiyor.
Hikaye modunu oynadim bitirdim ama daha yuksek zorluklarda tekrar denenebilir, ayrica bu modun her seviyesinde yeni bir secenek sunuyor, burada farkli varsaysonlar denenebilir. Bu opsiyonun disinda Utopia sandbox modu var. Bu modda belli bir hikayeye bagli olmadan rastgele bir haritada sehir kuruyoruz. Artik ne kadar dayanabilirseniz.
Frostpunk 2 guzel olmus. Bazilari gibi ilk oyuna grafik guncellemesi ve bi kac yeni mekanik ekleyerek yeni oyun cikartma kolayligina gitmemis. Soguk buzlar arasinda gecmesi ve herkesi isitmaniz gerektigi disinda cok az benzerligi var hatta.
Herkese iyi oyunlar.
Oncelikle ilk oyundan oldukca farkli. Genel sehir gorunumu binalar vs ilkini animsatsa da bu hem oynanis acisindan hemde verdigi his ile oldukca farkli. FP2 sehir kurulumu tarafina daha cok odaklanmis, tekil binalardan ziyade district insa edip district ustune 2ser ozellesmis bina koyulabiliyor. Isinmak icin ilk baslarda direk komur yakiliyor, petrol bulursaniz merkezi isiticiyi gelistirip petrol yakar hale getirebiliyoruz.
Districtler, housing, extraction, logistic, industry ve food seklinde ayriliyor. Her birinin fonksiyonu dahilinde uygun binalar acilip insa edilebiliyor. Mesela housing districtine research binasi yaparken, extraction districtine daha hizli kayank cikarma binasi koyulabiliyor. Bilim binasindan sonra diger tum binalar teknoloji agaci ile aciliyor. teknoloji agaci oldukca genis ve sehirdeki fraksiyonlarin isteklerine gore farkli secenekler bulunuyor. Mesela bir grup, mekanize scout isterken digeri insan scout gelistirmesi istiyor. O kadar cok bina ve secenek var ki teknoloji agacinda, hemen her sorunun cozumu birsekilde bulunabilir.
Oyunun en buyuk yeniligi, sehirde farkli amaclari olan insan gruplari bulunmasi. Bu gruplarin her birinin kendi amaclari, istekleri, cikarmak istedikleri kararlar ve uygulamalar var. Zamanla herhangi bir grup, sizin verdiginiz kararlara bagli olarak kendi icinde anlasmazlik yasayip ikiye de ayrilabiliyor. Sehir meclisinde periyodik olarak yasalar oylaniyor, birinin istedigi yasayi obur uistemiyor, kararsiz kaliyor vs. Bu oylamada yasayi siz de onerebilirsiniz, gruplardan birinden destek kazanmak icin ona da onerme hakki verebilirsiniz. yasa onerildiginde muhtemel oy dagilimi goruluyor. Gecmesini istediginiz yasa icin kararsiz olan gruplarla muzakere edip bir isteklerini karsilayarak destek isteyebilirsiniz yada sansa birabilirsiniz. Bazi yasalarin onerilebilmesi icin teknoloji agacindan acilmasi gerekiyor.
Hikaye modu bittiginde sunlari yaparak dogru mu karar verdiniz diye sorguluyor ve acaba dedirtiyor.
Hikaye modunu oynadim bitirdim ama daha yuksek zorluklarda tekrar denenebilir, ayrica bu modun her seviyesinde yeni bir secenek sunuyor, burada farkli varsaysonlar denenebilir. Bu opsiyonun disinda Utopia sandbox modu var. Bu modda belli bir hikayeye bagli olmadan rastgele bir haritada sehir kuruyoruz. Artik ne kadar dayanabilirseniz.
Frostpunk 2 guzel olmus. Bazilari gibi ilk oyuna grafik guncellemesi ve bi kac yeni mekanik ekleyerek yeni oyun cikartma kolayligina gitmemis. Soguk buzlar arasinda gecmesi ve herkesi isitmaniz gerektigi disinda cok az benzerligi var hatta.
Herkese iyi oyunlar.