Trailer
Dishonored 2 Gameplay Trailer - Gamescom 2016
PREY Gameplay Trailer - Gamescom 2016
Dishonored 2 Gameplay Trailer - Gamescom 2016
PREY Gameplay Trailer - Gamescom 2016
İkisi de beklediğim oyunlar arasında yer alıyor. Bu oyunları takip ettiğimi söyleyebilirim. Onun için trailer'dan gördüğüm kadarıyla biraz yorumlayayım.
İlk önce Dishonored 2. İlk oyunu severek oynadım, güzel oyundu hem oynanış mekanikleri hem hikaye hem de atmosfer olarak. İster tamamen gizlilik odaklı istersek de bol aksiyonlu mücadeleler sunuyordu. Bunun yanı sıra yeteneğiniz refleksleriniz ve oyunda edindiğimiz farklı güçler ile gizlilik öğesini korurken bize aksiyon dozajı yüksek sahneleri de sunuyordu oyun. Bu da gizlilik ile ilermelerinin uzun süren plan, keşif aşamasının ve planımızı uygularken dikkatli hareket etmemizden kaynaklanan yavaşlığın sıkıcılığını kırıyordu. İlerleyen bölümlerde karşılaştığımız daha güçlü ve dirençli düşman tipleri bu akıcılığı bozar gibi oluyordu fakat onlara karşı farklı taktikler geliştirerek ve zayıf noktalarını bularak tekrar oyunu eski akıcılığına döndürebilirdiniz. Bu trailer'da sadece 4 tane yeni özelliği gösterdiler. Ki birine yeni özellik demek doğru olmaz. Tutunarak bir yere çıkma ilk oyundaki ışınlanma özelliğinin işlevsel olarak aynısı. Tek fark animasyon değişikliği. Lakin takıldığım nokta bu değil. Daha göstermedikleri yeni özellikler olabilir. Ayrıca oyunda iki karakter olacağını da biliyoruz. Galiba Trailer'da baştan sona "Emily" ile oynanıyor. Her neyse takıldığım nokta 00:45'den sonra ortaya çıkan robotların hepsini neredeyse aynı hamleler ile öldürüldü. Eğer oyunun akıcılığına yedirilirse güzel olur ama sürekli kendini tekrar ederse sıkabilir.
Bir örnek sadece
Prey'de ise takıldığım nokta : Birkaç hafta öncesinde oyunun geliştirici ekibinde yer alan biriyle yapılan söyleşide "Uzaydaki yaratıkların güçleri elde edip olarak taktiklerini kullanabilir, isterseniz bir kupaya dönüşüp geçemeyeceğiniz bir delikten geçebilirsiniz (trailer da olduğu gbi)" demişti. Buraya kadar her şey iyi hoş lakin bu söyleşinin devamında "Bir bölümde bulunan düşmanlar herhangi bir objenin hâline bürünmüş olabilir. Bunun bir standartı yok. Hangi objenin yaratıklar olduğunu bilemezsiniz" demişti. Efendim trailer'da da görüldüğü üzere düşmanlar önümüze kadar geliyor ve hâl değiştiriyor. Hani oyun boyunca böyle saçma sapan bir şekilde işleyecek o mekanik sadece gülerim. Asıl Prey oyunu oynamadım onun için pek fazla bir şey söylemeyeceğim, ama oyunun ilk Prey ile alakası olmadığını bir iki video izleyerek anlayabilirsiniz. Söyleşiyi bularsam burada paylaşırım...
İlk önce Dishonored 2. İlk oyunu severek oynadım, güzel oyundu hem oynanış mekanikleri hem hikaye hem de atmosfer olarak. İster tamamen gizlilik odaklı istersek de bol aksiyonlu mücadeleler sunuyordu. Bunun yanı sıra yeteneğiniz refleksleriniz ve oyunda edindiğimiz farklı güçler ile gizlilik öğesini korurken bize aksiyon dozajı yüksek sahneleri de sunuyordu oyun. Bu da gizlilik ile ilermelerinin uzun süren plan, keşif aşamasının ve planımızı uygularken dikkatli hareket etmemizden kaynaklanan yavaşlığın sıkıcılığını kırıyordu. İlerleyen bölümlerde karşılaştığımız daha güçlü ve dirençli düşman tipleri bu akıcılığı bozar gibi oluyordu fakat onlara karşı farklı taktikler geliştirerek ve zayıf noktalarını bularak tekrar oyunu eski akıcılığına döndürebilirdiniz. Bu trailer'da sadece 4 tane yeni özelliği gösterdiler. Ki birine yeni özellik demek doğru olmaz. Tutunarak bir yere çıkma ilk oyundaki ışınlanma özelliğinin işlevsel olarak aynısı. Tek fark animasyon değişikliği. Lakin takıldığım nokta bu değil. Daha göstermedikleri yeni özellikler olabilir. Ayrıca oyunda iki karakter olacağını da biliyoruz. Galiba Trailer'da baştan sona "Emily" ile oynanıyor. Her neyse takıldığım nokta 00:45'den sonra ortaya çıkan robotların hepsini neredeyse aynı hamleler ile öldürüldü. Eğer oyunun akıcılığına yedirilirse güzel olur ama sürekli kendini tekrar ederse sıkabilir.
Bir örnek sadece
Prey'de ise takıldığım nokta : Birkaç hafta öncesinde oyunun geliştirici ekibinde yer alan biriyle yapılan söyleşide "Uzaydaki yaratıkların güçleri elde edip olarak taktiklerini kullanabilir, isterseniz bir kupaya dönüşüp geçemeyeceğiniz bir delikten geçebilirsiniz (trailer da olduğu gbi)" demişti. Buraya kadar her şey iyi hoş lakin bu söyleşinin devamında "Bir bölümde bulunan düşmanlar herhangi bir objenin hâline bürünmüş olabilir. Bunun bir standartı yok. Hangi objenin yaratıklar olduğunu bilemezsiniz" demişti. Efendim trailer'da da görüldüğü üzere düşmanlar önümüze kadar geliyor ve hâl değiştiriyor. Hani oyun boyunca böyle saçma sapan bir şekilde işleyecek o mekanik sadece gülerim. Asıl Prey oyunu oynamadım onun için pek fazla bir şey söylemeyeceğim, ama oyunun ilk Prey ile alakası olmadığını bir iki video izleyerek anlayabilirsiniz. Söyleşiyi bularsam burada paylaşırım...
Sinkaf-ül Tertibat