Advisor Modlama Rehberi
1- common/advisortypes klasörünüze modismi_advisortypes.txt oluşturun veya oyunun yüklü olduğu yerden 00_advisortypes.txt dosyasını kopyalayın. Bu dosyanın içine aşağıdaki gibi advisor oluşturun.
Örnek bonuslar:
2- localisation kısmındaki mod dosyanıza bu şekil danışmanı ekleyin:
3- Önce bu linkten hazırladığım Photoshop dosyasını indirin. Daha sonra bir resim seçin kendinize ve bu resmi kare biçimde resmi kesip indirdiğiniz dosyaya yapıştırın. CRTL+T'yi açıp shifte basılı tutarak kenarlardan düzgün bir biçimde küçültüp tam ortaya gelecek şekilde yerleştirin. Sağdan resmin modunu multiply yapın. CRTL'ye basılı tutup kenarlık katmanının resmine tıklayın. Kenarları silin (del). Eğer oyunda kullanılacaksa sağdan arkaplan layerini aktifleştirin. Layere sağ tıklayıp "Flatten Image" 'ye tıklayın. Europa Universalis 4\gfx\interface\advisors bölümünde bulunan .dss dosyalarından birini açın. Açılmıyorsa bunu yükleyin. Şimdi hazırlanan resmi CRTL+A ve CRTL+X ile kesip .dds'li dosyaya yapıştırın. Tekrar "Flatten Image" yapın. Resmi oluşturduktan sonra yanların siyah olmasına dikkat edin. Bu resmi gfx/interface/advisors kısmına dds olarak kaydedin.
DDS ayarı şu olsun: 8.8.8.8 ARGB 32 bpp | unsigned
*Kadın danışmanlar için tekrar düzenledim. Kenarlık ve arkaplan tercihe göre değiştirilebilir.
4- interface klasörü oluşturun ve içine oyunun olduğu yerden countrycourtview.gfx dosyasını bulup atın. Aşağıdaki kodu düzenleyip ekleyin. Dikkat: En başında spriteTypes = { diye bir kod var bu kodun içinde olması lazım yoksa çalışmaz.
Son hali:
1- common/advisortypes klasörünüze modismi_advisortypes.txt oluşturun veya oyunun yüklü olduğu yerden 00_advisortypes.txt dosyasını kopyalayın. Bu dosyanın içine aşağıdaki gibi advisor oluşturun.
Kod:
grandmufti = {
monarch_power = ADM #Danışmanın ait olduğu grup
# Bonus
religious_unity = 0.1 # Bu kısma bir tane ekleyin.
chance = { #Advisor'un gelme şansı
factor = 1
modifier = {
factor = 0
NOT = { religion = sunni } } # Müslüman değilse hiçbir ülkede bulunmaz.
}
}
Örnek bonuslar:
Kod:
adm_tech_cost_modifier = -0.05
ae_impact = -0.10
army_tradition = 1
build_cost = -0.05
caravan_power = 0.15
church_power_modifier = 0.1
defensiveness = 0.25
development_cost = -0.05
dip_tech_cost_modifier = -0.05
diplomatic_annexation_cost = -0.15
diplomatic_reputation = 1
diplomatic_upkeep = 1
diplomats = 1
discipline = 0.05
fort_maintenance_modifier = -0.1
free_leader_pool = 1
global_colonial_growth = 20
global_manpower_modifier = 0.15
global_missionary_strength = 0.02
global_regiment_cost = -0.075
global_regiment_recruit_speed = -0.2
global_spy_defence = 0.25
global_tariffs = 0.15
global_tax_modifier = 0.1
global_trade_goods_size_modifier = 0.10
global_trade_power = 0.15
global_unrest = -2
idea_cost = -0.05
inflation_reduction = 0.15
interest = -0.5
land_attrition = -0.15
land_forcelimit_modifier = 0.10
land_maintenance_modifier = -0.075
land_morale = 0.05
leader_land_manuever = 1
leader_naval_manuever = 1
manpower_recovery_speed = 0.15
mil_tech_cost_modifier = -0.05
monthly_fervor_increase = 1
native_assimilation = 0.5
naval_attrition = -0.2
naval_morale = 0.1
papal_influence = 1
possible_mercenaries = 0.15
prestige = 1
prestige_decay = -0.01
prestige_from_land = 0.5
production_efficiency = 0.10
range = 0.2
rebel_support_efficiency = 0.25
recover_army_morale_speed = 0.05
reinforce_speed = 0.33
relations_decay_of_me = 0.10
religious_unity = 0.1
siege_ability = 0.15
spy_offence = 0.25
stability_cost_modifier = -0.15
technology_cost = -0.025
tolerance_own = 1
trade_steering = 0.15
2- localisation kısmındaki mod dosyanıza bu şekil danışmanı ekleyin:
Kod:
l_english:
grandmufti:0 "Grand Mufti"
grandmufti_desc:0 "A high level Islamic cleric."
3- Önce bu linkten hazırladığım Photoshop dosyasını indirin. Daha sonra bir resim seçin kendinize ve bu resmi kare biçimde resmi kesip indirdiğiniz dosyaya yapıştırın. CRTL+T'yi açıp shifte basılı tutarak kenarlardan düzgün bir biçimde küçültüp tam ortaya gelecek şekilde yerleştirin. Sağdan resmin modunu multiply yapın. CRTL'ye basılı tutup kenarlık katmanının resmine tıklayın. Kenarları silin (del). Eğer oyunda kullanılacaksa sağdan arkaplan layerini aktifleştirin. Layere sağ tıklayıp "Flatten Image" 'ye tıklayın. Europa Universalis 4\gfx\interface\advisors bölümünde bulunan .dss dosyalarından birini açın. Açılmıyorsa bunu yükleyin. Şimdi hazırlanan resmi CRTL+A ve CRTL+X ile kesip .dds'li dosyaya yapıştırın. Tekrar "Flatten Image" yapın. Resmi oluşturduktan sonra yanların siyah olmasına dikkat edin. Bu resmi gfx/interface/advisors kısmına dds olarak kaydedin.
DDS ayarı şu olsun: 8.8.8.8 ARGB 32 bpp | unsigned
*Kadın danışmanlar için tekrar düzenledim. Kenarlık ve arkaplan tercihe göre değiştirilebilir.
4- interface klasörü oluşturun ve içine oyunun olduğu yerden countrycourtview.gfx dosyasını bulup atın. Aşağıdaki kodu düzenleyip ekleyin. Dikkat: En başında spriteTypes = { diye bir kod var bu kodun içinde olması lazım yoksa çalışmaz.
Kod:
spriteType = {
name = "GFX_advisor_grandmufti" #Sadece grandmufti yazan yeri değiştirin.
texturefile = "gfx//interface//advisors//grandmufti.dds" # DDS dosyanızın konumu, diğerlerini ellemeyin.
noOfFrames = 1
norefcount = yes
effectFile = "gfx/FX/buttonstate.lua"
loadType = "INGAME"
}
Son hali: