24-09-2015, 15:27
Bir çok kez tahrip edilmiş şehirlerin AI tarafından, hatta göçebeler tarafından kolonileştirildiğine ve yine bir çok kez göçebe kabilelerin bölgelere yerleşip güçlü imparatorluklar kurduğuna şahit oldum. Batı Roma'da bir oyuncunun elinde olmadığı sürece bırak 7 full ordu toplamayı tarihsel bir şekilde yok olup gidiyor her defasında.
Göçebe kabilelerin yönetimine, askerlerine alışmak güç, Hun orduları mesela hafif atlıları ve yetenekli atlı okçularıyla çoğu orduya üstünlük sağlıyor, atlı birimler Attila'da çok önemli, yavaş ve ağır zırhlı orduların hepsi yok olmaya mahkum. Yine örs ve çekiç taktiğini uygulayabildiğiniz sürece karşınıza ne kadar büyük orduların çıktığının bir önemi kalmıyor, Hunlar ve Sasanileri püskürtmek için hafif atlılarla desteklenmiş mızraklı birimlerden oluşan ordular gerekiyor. Ağır zırhlı orduları yok etmek içinse zırh delici özelliğe sahip baltalı birlikler ve hafif atlılar çok önemli. Anlatmaya çalıştığım şey oyundaki bütün birimler tarihsel gerçekçiliğine göre özelliklere sahip, bu ilk defa bir Total War oyununda bu kadar iyi yansıtılabilmiş.
Oyunun ve AI'ın elbette eksiklikleri var ancak söylediğin şeylerin şansızlıkla sana denk geldiğine inanıyorum, oyuna daha fazla şans vermelisin, zira şimdiye kadar yapılabilmiş en gerçekçi, taktiksel, güzel grafikli ve animasyonlu Total War oyunu Attila. Eski oyunlar hepimizin ilk göz ağrısı, o oyunlarda yaşadığımız duyguları çıkan yeni oyunlarda yaşamamız zor, oyuncu kitlesini artık kolay kolay şaşırtmıyor hiç bir şey. Ne olursa olsun oyunun güzel taraflarına odaklanmak hem oyun zevkini arttırıyor, hemde beklentileri düşürüyor, tavsiye ederim.
Son olarak, AI için firmalar ne kadar uğraşırsa uğraşsın teknoloji henüz tatmin edici AIlar ile karşılaşmamıza olanak vermiyor, bildiğim kadarıyla oyun yapımında en zor kısım AI kısmı.
Göçebe kabilelerin yönetimine, askerlerine alışmak güç, Hun orduları mesela hafif atlıları ve yetenekli atlı okçularıyla çoğu orduya üstünlük sağlıyor, atlı birimler Attila'da çok önemli, yavaş ve ağır zırhlı orduların hepsi yok olmaya mahkum. Yine örs ve çekiç taktiğini uygulayabildiğiniz sürece karşınıza ne kadar büyük orduların çıktığının bir önemi kalmıyor, Hunlar ve Sasanileri püskürtmek için hafif atlılarla desteklenmiş mızraklı birimlerden oluşan ordular gerekiyor. Ağır zırhlı orduları yok etmek içinse zırh delici özelliğe sahip baltalı birlikler ve hafif atlılar çok önemli. Anlatmaya çalıştığım şey oyundaki bütün birimler tarihsel gerçekçiliğine göre özelliklere sahip, bu ilk defa bir Total War oyununda bu kadar iyi yansıtılabilmiş.
Oyunun ve AI'ın elbette eksiklikleri var ancak söylediğin şeylerin şansızlıkla sana denk geldiğine inanıyorum, oyuna daha fazla şans vermelisin, zira şimdiye kadar yapılabilmiş en gerçekçi, taktiksel, güzel grafikli ve animasyonlu Total War oyunu Attila. Eski oyunlar hepimizin ilk göz ağrısı, o oyunlarda yaşadığımız duyguları çıkan yeni oyunlarda yaşamamız zor, oyuncu kitlesini artık kolay kolay şaşırtmıyor hiç bir şey. Ne olursa olsun oyunun güzel taraflarına odaklanmak hem oyun zevkini arttırıyor, hemde beklentileri düşürüyor, tavsiye ederim.
Son olarak, AI için firmalar ne kadar uğraşırsa uğraşsın teknoloji henüz tatmin edici AIlar ile karşılaşmamıza olanak vermiyor, bildiğim kadarıyla oyun yapımında en zor kısım AI kısmı.