Bu geliştirici günlüğünde Martin Anward Stellaris'e gelecek olan Birlik ve Gelenek mekaniğini tanıtıyor.
Martin Anward, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...ns.988693/ :Merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün sizlere Banks kod adını verdiğimiz 1.5 yamasıyla oyuna eklenecek olan Birlik ve Gelenek mekaniğini tanıtacağız. Daha önce de belirttiğim üzere, henüz Banks yamasının ne zaman çıkacağına dair bilgi veremiyorum ancak çıkmasına henüz iyi bir süre olduğunu ve bu süre zarfında çok sayıda günlük okuyacağınızı söyleyebilirim.
Birlik ve Gelenek
Stellaris'te yapmak istediğimiz şeylerden bir tanesi imparatorlukların customize edilebilirliğini arttırmak ve daha kullanıcının kendisini daha farklı roleplay'ler içerisinde bulabildiği, birbirinden farklı küçük ama önemli özelliklere sahip imparatorluklara sahip olabilmesini sağlamak. Daha önceleri oyunda "tall" imparatorluklar kurabilmeyi de olası kılmak istediğimizi belirtmiştik. Birlik ve Gelenek adını verdiğimiz mekanik bu iki hususa da değiniyor.
Oyuna yeni 7 gelenek ağacı ve Birlik adı verilen yeni bir puan ekleniyor. Bu gelenek ağacında birlik puanını harcayarak ilerliyorsunuz. Birlik puanınız her ay artıyor ve genellikle anıtlar, mozoleler, tapınaklar gibi binaların inşa edilmesinden kazanılıyor. Bu puanlarınızı gelenek ağacı üzerinde ilerleyerek veya belli başlı gelenekleris atın alarak harcayabiliyorsunuz. Her gelenek ağacının bir başlangıç bonusu, 5 açılabilir bonusu ve bir de bitiş bonusu mevcut. Bu bitiş bonusuna tüm ağacı açmanız durumunda erişiyorsunuz.
Oyundaki 7 gelenek şu şekilde:
- Genişleme : Kolonizasyon faaliyetlerine odaklanır.
- Üstünlük : Nüfusunuz ve vassallarınız üzerindeki kontrolünüzü arttırmaya odaklanır.
- Refah : Ekonomik güçlenmeye odaklanır.
- Uyum : Mutlu ve farklılıkları hoş karşılayan bir topluluğa sahip olmanıza odaklanır.
- Güç : Askeri fetihlerle genişlemeye odaklanır.
- Saflık : Farklılıkları hoş karşılamayıp ve diğer türlere üstünlük kurmanıza odaklanır.
- Keşif : Keşife ve bilimsel buluşlara odaklanır.
Bir geleneği açmanız için gereken puan imparatorluğunuzun büyüklüğüyle ve içişlerindeki dengesiyle belirlenecek. Mutsuz fraksiyonlar, azınlık türleri ve köleler geleneklerin açılabilmesi için gereken puanı arttırıyor. Genel olarak küçük ama refah seviyesi yüksek imparatorluklar büyük imparatorluklara nazaran gelenekleri adha kolay açacak. Hangi geleneği açığınız oyunda özellikle nüfusunuzun prensipleri üzerinde önemli bir etkiye sahip olacak.
Yukarıdaki görselde henüz size bilgi sağlamadığım bir kısım farkedebilirsiniz, çünkü o kısımdan önümüzdeki günlükte bahsedeceğiz. Ancak yılbaşı tatiline doğru yaklaştığımız için Stellaris geliştirici günlüklerine de ara veriyoruz, önümüzdeki geliştirici günlüğü 12 Ocak tarihinde çıkacak. 12 Ocak'ta Ascension Perk adı verilen mekaniğin ne olduğunu ve bunun sayesinde nasıl hayalinizdeki imparatorluğu kurabileceğinizi ayrıntılı bir şekilde anlatacağız.