Günlük: CK2 - Kalite Kontrol
#1
Selamlar.

Bu geliştirici günlüğünde CK2 Kalite Kontrol Ekibinin nasıl çalıştığından bahsedeceğiz.

Crusader Kings II Kalite Kontrol Ekibi benden (günlüğün yazarı : Servancour), rageair'den ve Leo Larsson'dan oluşuyor. Aralarında ben en eskisiyim, yaklaşık 2 yıldır Paradox'ta çalışıyorum ve bu süre boyunca çok iyi zaman geçirdiğimi söyleyebilirim. Takım olarak birbirimize bağlıyız ve uyumlu bir şekilde çalışıyoruz, her birimizin daha iyi test ettiği farklı oyun kısımları mevcut.

Takım olarak geliştiricilerle yakın bir biçimde çalışma yapıyoruz ve geliştiricilerin her toplantısına katılıyoruz. Eğer bir oyunun kalite kontrol kısmında çalışıyorsanız o oyuna dair her şeyi bilmeniz gerek. Bu açıdan yaptığımız iş zorlayıcı olabiliyor ama ödülü de gayet iyi.

Öncelikli sorumluluğumuz oyunu test etmek, ancak bu tek sorumluluğumuz değil. Birçoğunuz kalite kontrol ekibinin hayatının oyunlar oynayıp bugları rapor etmekten ibaret olduğu kanaatine sahip ancak her şey o kadar basit değil. Oyunun genel kalitesini de biz belirliyoruz, sürekli olarak geridönüşler yaparak, sıkıntılı kısımları belirterek, mekanikleri yorumlayarak ve tüm bu projenin nasıl geliştirilebileceğine dair öneriler sunarak oyunun kalitesiyle bizzat ilgileniyoruz.

Yaptığımız basit işlerden birisi, örneğin yeni DLC ile yeni bir oynanış biçimi oyuna dahil edildiğinde bunu bizzat gerçekleştirip bu eylemi gerçekleştirmenin nasıl bir his verdiğini değerlendirmek. Genel olarak farklı senaryolarda denemeler yapıyoruz, farklı başlangıç tarihlerini deniyoruz. Bazen birkaç saatliğine oynarken bazı oyunlarımız günler boyunca sürebiliyor ve bu oyunlar esnasında sürekli bir şekilde geliştiricilere geridönüşler yapıyor, onların ortaya çıkardıkları bu işi değerlendiriyoruz. Bazen ekipteki arkadaşlarımızla kasıtlı bir şekilde aynı başlangıç tarihinde aynı karakterden başlayıp oynanış açısından ne kadar farklı yollar izlenebildiğini deniyoruz. 

Oyuna hayranız. CK2 Kalite Kontrol Ekibinde bulunan herkes bu oyunu yüzlerce saat ile binlerce saat arası oynamıştır ve bu süre görev süresi değil, kendi isteğimizle oyunu açıp eğlendiğimiz süre. Ben örneğin, en son senaryomu Charlemagne başlangıç tarihinde Charlemagne'in kendisiyle başlattım, Alman kültürüne adapte olup Kutsal Roma İmparatorluğunu kurdum. Oyunum nerdeyse bitti denebilir, bitiş tarihine yaklaşık 100 sene kaldı. Şuanki hükümdarım Kayzerina " Amalia " the Hammer, Avrupa'yı demir yumruğuyla yönetiyor.

Oyuna olan bu bağlılığımız aynı zamanda oyuna sadece profesyonel bir çalışan yaklaşımıyla değil, bir oyuncu olarak da bakabilmemizi sağlıyor. Bu durum bazen bizim görevlerimizin dışına çıkmamıza bile sebebiyet verebiliyor. Oyunu daha iyi bir yere getirmek için sürekli bir şekilde çaba sarfediyoruz, örneğin oyunda bizzat bizim çalıştığımız bölgeler mevcut (Sky Burial ve Master Wrestling event zincirleri buna dahil) ve hatta zamanı geldi oturup görsel bir çalışma yaparak oyuna katkı sağladık (Horse Lords ile gelen Nomadic CoA)

Umarım bu günlükle birlikte CK2'nin kalite kontrol işleyişiyle ilgili yeterince fikir edinmişsinizidir. Sürekli olarak sizlerin hakettiği oyunu oynaması için çabalıyoruz. Günlüğü bir sonraki DLC'mizden ipuçları içeren şu görsel ile sonlandıracağım.

Görsel
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
CK2 - Kalite Kontrol - Yazar: Duman - 21-10-2015, 01:25



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.