Birkaç gündür Elder Scrolls: Legends deniyorum, düşüncelerimi yazayım.
Öncelikle oyunun solo içeriği bu zamana kadar herhangi bir kart oyununda rastlamadığım seviyede güzel. Hem görsel olarak hem de içerik olarak oyundaki solo hikaye (Hearthstone tabiriyle adventure) oldukça üst düzey ve bu solo hikayeye kartlar çok iyi dahil edilmiş, örneğin hikayede etrafınız kurtlarla sarılıyor ve kurtlara karşı oynadığınız bir kısma geliyorsunuz ancak sadece bu kadar değil, o kurtları yendikten sonra bir kurt yavrusuyla karşılaşıyorsunuz ve hikayenin bu kısmında o kurtu yanınıza almak (yani kart olarak o kurt kartını elde etmek) veya başka bir kartı seçmek şeklinde karar vermeniz gerekiyor. Çoğu zaman kartların özelliklerine göre tercih yaptımsa da birkaç seçeneğimde hikayenin gidişatı seçtiğim kart üzerinde etkili olmadı diyemem.
Oyunda kartlar oldukça enteresan bir şekilde kategorilere ayırılmışlar. Örneğin yeşil kartlar çeviklik ve bu kartlarda genellikle Lethal (Hearthstone'daki Poisonous) ve Pilfer (saldırdığında etkili olan özellikler) daha yaygın olarak bulunuyor. Endurance kartları sizin magickanızı (mana) arttırmaya yönelik. Intelligence kartlarında masaya konduğunda etkili olan büyüler mevcut. Strength kartlarında genellikle çok vuran ancak düşük savunmaya sahip kartlar (ironik bir şekilde) son olarak ise Willpower biraz da Hearthstone'daki Murloc desteleri gibi çok sayıda düşük özelliklere sahip kartlara sahip olmanızı sağlıyor, kabaca özetlemek gerekirse.
Her destede bu sınıflardan 2'sini seçebiliyorsunuz aynı zamanda üst düzey kartlar genellikle 2 sınıflı oluyor diye gözlemledim ancak bu sınıflardan sadece 1'ini barındıran bir desteye bu kart konabiliyor mu denemedim. Oyundaki kartların tasarımında şöyle bir sorun var, çok kesin hatlara sahip olmaları gibi arayüz ile alakalı can sıkıcı detaylardan ziyade, kartlar kişilikten yoksun. Bu kişilikten yoksunluk bir nebze kartların oynandıkları veya saldırdıkları zamanlarda söyledikleri şeylerle dindirilmeye çalışılmış ancak kart isimleri felaket jenerik ve bu durum akılda kalıcılığı negatif etkileyebiliyor. Hearthstone'da da vardır örneğin Elven Archer isminde bir kart ancak o kart aklınızda kalır. Oyunda karşılaştığım kartların neredeyse hepsi bu şekilde: Nord Savaşçısı, Ork Klan Üyesi, Savaşçılar Loncası Üyesi. Ben biraz daha görmek isterdim ki örneğin Kara Elflerin hanelerinden çeşitli figürler olsun, Skyrim'deki Thaneler olsun, Dragonpriestler olsun vs.
Oynanışta ilginç mekanikler mevcut ancak bu ilginç mekanikler ne kadar olumludur ne kadar olumsuzdur onu yorumlayacak kadar tecrübe ettiğimi söyleyemem o sebeple ilk düşüncelerimi paylaşacağım. Oyunda Support adı verilen bir mekanik var, bu Support kartları masaya konduğunda sürekli bir şekilde aktif kalıyor ve tüm minionlarınıza etki eden çeşitli bir özelliği oluyor örneğin bir Support kartı tüm minionlarınıza +1 can veriyor, bir diğeri +2 atak +1 can veriyor vs. Oyunda ilginç bir 'kart upgrade' mekaniği mevcut bazı kartlar upgrade ediliyor ve edildiklerinde 2 seçeneğiniz oluyor bu upgrade'li hali kullanmaya başlıyorsunuz örneğin bir seçenek Agility kartınızın canını ve saldırısını arttırırken bir diğer seçenek o karta Lethal özelliği ekleyebiliyor. Son olarak belki de en ilginç özellik oyunda farklı 'cepheler' mevcut olabiliyor. Genellikle oyunlarda 2 cephe bulunuyor ve bu farklı cephelerde yer alan kartlar birbirlerine saldıramıyorlar, genellikle soldaki cephede kural olmuyor direkt kartı oynuyorsunuz normal kart oyunu gibi ama öte yandan sağdaki cephede özel kurallar olabiliyor bu kurallardan en çok karşılaşacağınız Shadow, oraya koyduğunuz kartlar 1 tur süreliğince bir başka minion tarafından saldırıya uğrayamıyorlar. Bu hatları kontrol etmek de önemli bir hal alıyor örneğin bir hat tamamen sizdeyken ve orada Guard (taunt) kartınız varken diğer tarafta açık olduğu için direkt kahramanınıza saldırı alıp oyunu kaybedebiliyorsunuz.
Oyunda geçtiğimiz günlerde Dark Brotherhood hikayesi çıkmış ancak 1000 altın tabi ki almadım, zaman içerisinde oynayıp biriktirirsem düşünebilirim.
Öncelikle oyunun solo içeriği bu zamana kadar herhangi bir kart oyununda rastlamadığım seviyede güzel. Hem görsel olarak hem de içerik olarak oyundaki solo hikaye (Hearthstone tabiriyle adventure) oldukça üst düzey ve bu solo hikayeye kartlar çok iyi dahil edilmiş, örneğin hikayede etrafınız kurtlarla sarılıyor ve kurtlara karşı oynadığınız bir kısma geliyorsunuz ancak sadece bu kadar değil, o kurtları yendikten sonra bir kurt yavrusuyla karşılaşıyorsunuz ve hikayenin bu kısmında o kurtu yanınıza almak (yani kart olarak o kurt kartını elde etmek) veya başka bir kartı seçmek şeklinde karar vermeniz gerekiyor. Çoğu zaman kartların özelliklerine göre tercih yaptımsa da birkaç seçeneğimde hikayenin gidişatı seçtiğim kart üzerinde etkili olmadı diyemem.
Oyunda kartlar oldukça enteresan bir şekilde kategorilere ayırılmışlar. Örneğin yeşil kartlar çeviklik ve bu kartlarda genellikle Lethal (Hearthstone'daki Poisonous) ve Pilfer (saldırdığında etkili olan özellikler) daha yaygın olarak bulunuyor. Endurance kartları sizin magickanızı (mana) arttırmaya yönelik. Intelligence kartlarında masaya konduğunda etkili olan büyüler mevcut. Strength kartlarında genellikle çok vuran ancak düşük savunmaya sahip kartlar (ironik bir şekilde) son olarak ise Willpower biraz da Hearthstone'daki Murloc desteleri gibi çok sayıda düşük özelliklere sahip kartlara sahip olmanızı sağlıyor, kabaca özetlemek gerekirse.
Her destede bu sınıflardan 2'sini seçebiliyorsunuz aynı zamanda üst düzey kartlar genellikle 2 sınıflı oluyor diye gözlemledim ancak bu sınıflardan sadece 1'ini barındıran bir desteye bu kart konabiliyor mu denemedim. Oyundaki kartların tasarımında şöyle bir sorun var, çok kesin hatlara sahip olmaları gibi arayüz ile alakalı can sıkıcı detaylardan ziyade, kartlar kişilikten yoksun. Bu kişilikten yoksunluk bir nebze kartların oynandıkları veya saldırdıkları zamanlarda söyledikleri şeylerle dindirilmeye çalışılmış ancak kart isimleri felaket jenerik ve bu durum akılda kalıcılığı negatif etkileyebiliyor. Hearthstone'da da vardır örneğin Elven Archer isminde bir kart ancak o kart aklınızda kalır. Oyunda karşılaştığım kartların neredeyse hepsi bu şekilde: Nord Savaşçısı, Ork Klan Üyesi, Savaşçılar Loncası Üyesi. Ben biraz daha görmek isterdim ki örneğin Kara Elflerin hanelerinden çeşitli figürler olsun, Skyrim'deki Thaneler olsun, Dragonpriestler olsun vs.
Oynanışta ilginç mekanikler mevcut ancak bu ilginç mekanikler ne kadar olumludur ne kadar olumsuzdur onu yorumlayacak kadar tecrübe ettiğimi söyleyemem o sebeple ilk düşüncelerimi paylaşacağım. Oyunda Support adı verilen bir mekanik var, bu Support kartları masaya konduğunda sürekli bir şekilde aktif kalıyor ve tüm minionlarınıza etki eden çeşitli bir özelliği oluyor örneğin bir Support kartı tüm minionlarınıza +1 can veriyor, bir diğeri +2 atak +1 can veriyor vs. Oyunda ilginç bir 'kart upgrade' mekaniği mevcut bazı kartlar upgrade ediliyor ve edildiklerinde 2 seçeneğiniz oluyor bu upgrade'li hali kullanmaya başlıyorsunuz örneğin bir seçenek Agility kartınızın canını ve saldırısını arttırırken bir diğer seçenek o karta Lethal özelliği ekleyebiliyor. Son olarak belki de en ilginç özellik oyunda farklı 'cepheler' mevcut olabiliyor. Genellikle oyunlarda 2 cephe bulunuyor ve bu farklı cephelerde yer alan kartlar birbirlerine saldıramıyorlar, genellikle soldaki cephede kural olmuyor direkt kartı oynuyorsunuz normal kart oyunu gibi ama öte yandan sağdaki cephede özel kurallar olabiliyor bu kurallardan en çok karşılaşacağınız Shadow, oraya koyduğunuz kartlar 1 tur süreliğince bir başka minion tarafından saldırıya uğrayamıyorlar. Bu hatları kontrol etmek de önemli bir hal alıyor örneğin bir hat tamamen sizdeyken ve orada Guard (taunt) kartınız varken diğer tarafta açık olduğu için direkt kahramanınıza saldırı alıp oyunu kaybedebiliyorsunuz.
Oyunda geçtiğimiz günlerde Dark Brotherhood hikayesi çıkmış ancak 1000 altın tabi ki almadım, zaman içerisinde oynayıp biriktirirsem düşünebilirim.