MMO: The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited
#95
50 level olalı bir süre oldu, oynama hevesim tamamen bitmiş durumda. Oynadığım oyunların konularında yaptığım mini incelemeyi ESO için de yapayım.

Oyuna 5 üzerinden puan verecek olsam 2 veririm. Oyun zamanında tasarlanırken aceleye mi getirilmiş, yoksa bu ayrıntısızlık ve detaysızlık normal hali mi bilmiyorum. Oyunda felaket denge sorunları var, felaket ucuz tasarım var. 1 hafta boyunca oyunu oynadığınızda girdiğiniz binaların büyük bir kısmının birbirinin kopyası olduğunu farketmeye başlarsınız. Oyunda her ırka her sınıf için spesifik bir bonus verilmiş ve siz ırkınızı oynamak istediğiniz sınıfa göre seçmezseniz her zaman o şekilde seçenlere karşı 1-0 geri oynuyorsunuz. Örneğin nightblade'in khajiit olması gerekiyor, okçunun bosmer olması gerekiyor, nord'un templar olması gerekiyor gibi. Hayır ben khajiit büyücü olmak istiyorum derseniz dezavantajlı oluyorsunuz. Bu da oyunun, oyuncuyu kararlarından ötürü cezalandırması oluyor.

Oyunda her bir yüzdesel değerin müthiş etkisi var çünkü oyun bu yüzdelerden ibaret. Her şey verdiğiniz hasarı aldığınız hasarı %0.6 %1 arttırıyor veya azaltıyor ve bunların birikimiyle bir yere varıyorsunuz vardığınızda. Oyunda level atlamanın hiçbir anlamı yok, bir başka karakteri Champion 600 olan adam, yeni bir karakter açtığında 1-2 temel skilli açtıktan sonra sizin 40 lvl karakterinizi yenebilir. Ben ilk gördüğümde anlam verememiştim 20 level adam nasıl dolmeni tek başına bitiriyor diye, böyleymiş meğer. Herhangi bir karakterinizde elde ettiğiniz champion leveli, o hesaptaki tüm karakterlere etki ediyor. Dolayısıyla tüm karakterleriniz ve ileride açacağınız tüm karakterler birlikte güçleniyor. Oyunda levelin hiçbir önemi yok çünkü level atlamak hiçbir şey katmıyor. Oyun boyunca herhangi bir statı 64 yükseltebiliyorsunuz stamina health ve magicka olmak üzere ve siz örneğin oturup canınızı 1 kere bile yükseltmezseniz, 50 levele geldiğinizde 0 leveldeki adamla aynı 'base' can değerine sahip oluyorsunuz.

Oyunun yapısı tek bir, hem güzel ve düzenli görünen hem de birbiriyle uyumlu itemlerden oluşan bir sete sahip olmanızdansa, alakasız setlerden 2'şer tane giyerek etkileri optimum bir şekilde kullanabilmenizi teşvik ediyor. Hatta skill ağaçlarından birinde üstünüzde hem heavy hem light hem de medium armor varsa size bonus veren bir pasif skill bile mevcut. Oyunda sınıflar arası denge denen bir şey yok çünkü geliştiriciler kafalarından kelime uydurarak kendilerine yeni sınıflar yaratmayı uygun bulmuşlar. Birçok oyunda karşılaşacağınız basit Warrior (tank), Priest (buff), Mage (attack) gibi öğeler ESO'da Dragonknight, Templar, Nightblade gibi ne idüğü belirsiz sınıflara dönüştürülmüş. 

Skyrim'de stealth ile oynamayı sevdiğim için ilk başta heves edip Nightblade açtım. Tipik Rogue sınıfına Nightblade demişler. Oyunda belli bir alanda en iyi 50 oyuncuyu listeleyen bir kısım var ve orada 1 tane Nightblade ya var ya yok. Oyunda herkes Templar oynuyor. Kolay öldüğüm için demek ki ben DPS sınıfıyım, çok hasar vermem ve hasar almaktan kaçınmam gerekiyor diyorum ama yanımda bir tank karakter görüyorum benle aynı hasarı veriyor. Oyunun skill sistemi ucube. 5 tane skill kullandırarak olayı minimize etmeye çalışmışlar ama oyunu tekdüze yapmak dışında hiçbir işe yaramıyor. Tonla skill açıyorsunuz ama kullanamıyorsunuz çoğu zaman. 1 level adam da o skilli basıyor 50 level adam da o skilli basıyor. Çoğu zaman pvpde insanlar bir skilli spamlayıp duruyor, animasyon kesme gibisinden topluluğa da oldukça yerleşmiş bir exploitle skillin arasında düz atak yapıyorlar ve internette bunun için videolar rehberler dahi görebiliyorsunuz. 

Oyun kötü bir oyun, oyundaki görevler kötü görevler. Çoğu zaman sanki bir tercih hakkınız varmış gibi iluzyon yaratılıyor ama hiçbir görevde hiçbir tercih hakkınız yok. Sadece 1 kere düşmanımız olan karakter 'gel bana katıl' dediğinde heyecanlandım vay karar verebileceğim sonunda karakterimin yapısına diye. Tamam dedim katılıyorum, yine aynı yere bağlandı. Oyundaki görevlerde kendi karakterinizi veya tarzınızı, kendi yarattığınız karaktere biçtiğiniz şekli yansıtmanızın hiçbir imkanı yok. Hele bir görev var Coldharbour'a saldırı planlama şeklinde 3 ittifağın da liderinin huzuruna çıkıp onlarla konuşuyorsunuz hepsi abuk bir şekilde bizi övüyor orada bile verebileceğiniz yegane cevap evet efendim doğrudur efendim'den ibaret. Oyunda karakteriniz için vermeniz gereken hiçbir önemli tercih yok, her loncaya katılabiliyorsunuz.

Oyunda birçok basit unsur gerçek para karşılığı satılıyor. Normalde karakter yaratma ekranında olması gereken basitlikte birçok saç modeli için dahi para vermeniz gerekiyor. Parası olan adam ateş yeleli atlara biniyor sen eğer para vermediysen her zaman o tırt ata binmek zorundasın oyunda istersen müthiş işler çıkar oyun hiçbir şekilde sana ayrı, daha özel, daha klas bir binek vermiyor. Oyundaki NPC'ler, AI her şey çok zayıf. Acaba konuşurlar mı güzel şeyler çıkar mı ortaya kaçırmayalım diye altyazıların görünmesini dahi açtım. Son derece ucuz MMORPG'lerdeki NPC'lerden AI karakterlerden hiçbir farkları yok, hiçbir diyalog derinliği yok. Mağara giriyorsunuz içerisinde Cultist sanki yegane işi o mağarada beklemekmiş gibi bekliyor, gel öldür de sana exp vereyim şeklinde. Tabi ki Skyrim ile karşılaştırmak pek doğru değil ama Skyrim'de bir mağara girdiğinizde önce oranın bir hikayesi olurdu, sonra içeri yavaş yavaş girdiğinizde bazı karakterlerin birbiriyle konuştuğunu duyardınız. Bu konuşmalar esnasında işinizi kolaylaştırabilecek şeyler söyleyebilirlerdi. 

Elder Scrolls Online'ı almadan önce uzun süreler takip etmiştim, hatta oyunu aldıktan sonra üyelik açamadım çünkü email adresimle üyelik olduğunu belirtti, oyuna girdiğimde oyunun betasına katıldığım için 'maymun' pet verdiler. Oyunda oyunun fundamentalinde kaynaklanan sorunlar mevcut ve bunların düzeltilebileceğini sanmıyorum.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
RE: The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited - Yazar: Duman - 10-04-2017, 22:28



Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.