EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi
#23
(03-05-2017, 21:47)Duman : Benim anlatmak istediğim husus şu, eğer siz Azteklerle Avrupa'ya çıkartma yapabiliyorsanız bu "alternatif tarih" olmuyor, bu "alternatif evren" oluyor. Alternatif tarih dediğimiz şey, tarihteki bazı olayların farklı gerçekleşmesi durumunda nasıl olacağıdır. Örneğin 1. Dünya Savaşı'nda Fransa ve İngiltere'de çeşitli olumsuz olayların gerçekleşmesini ekleyip, Almanların daha başarılı kararlar vermesini öngörerek "Almanlar kazansaydı" diyip bu şart üzerinden bir senaryo üretebilirsiniz. Bu alternatif tarihtir. Ancak siz bunu "Almanlar savaş esnasında yaptıkları bir kazıdan uzay gemisi ve ışın silahları bulurlar..." diye kurarsanız yaptığınız şey "alternatif tarih" olmuyor.

Benim söylediğim bu, bence tarihte yıkılmış veya o kadar başarılı olamamış bir ülkenin oyunda harikalar yaratabilmesi alternatif tarihtir. Örneğin tarihte çok sonraları Napolyon'un zoruyla kurulan İtalya'nın, 1600 yılında Milan tarafından kurulması alternatif tarihtir veyahut Bizans'ın yine bir nebze imkansızı başarıp hem kendi şansı hem de Osmanlı'nın şanssızlıkları sonrasında toparlayıp tekrar gücüne kavuşması bir alternatif tarihtir, ancak Bizans'ın Osmanlı saldırısı karşısında Amerika'ya koloni atıp başkentini Amerika'ya taşıyıp Amerika'da bir Roma İmparatorluğu kurması alternatif tarih olmaz, fantastik senaryo olur.

Alternatif tarihe sonuna kadar varım ancak Ryukyu ile dünya fethedilebilmesi, Granada ile Hindistan'a göç edilebilmesi alternatif tarih midir size göre?

Alternatif tarih neden sadece belli şartlar altında oluşmak zorunda? Ülkelerin alternatif tarih oluşturması için neden bir kaç seneçekleri var? Ya da alternatif tarih oluşması için gerçekleşen olayın boyutu minimal düzeyde kalmak zorunda? Tüm dünya geneline yayılmamalı?
Ryuku ile WC yapan bir oyuncu bu WC sırasında diğer ülkelerde olmayan ışın kılıcı veya uzaylı teknoloji kullarak yapmıyor. Peki Hollanda gibi ufak bir ülke ile Hindistan'da sömürge yapmak ya da Portekiz gibi yüz ölçümü bakımından küçük sayılabilicek bir ülke ile Amerika kıtasında kolonicilik yapabilmesinde sorun yok iken, Granada neden Hindistan'da sömürgecilik yapamasın? Sırf tarihte bu ülkeler bu olayları gerçekleştirdiler diye mi? Peki bu ülkelerin bunları gerçekleştirmesi fantastik bir senaryo değil mi?
Aztekler üzerinden örneklendirme yapıldığı için bende bir kaç teori üretmek istiyorum. Tarihte Aztekler oyunda ki bir kaç strateji uygulayıp teknolojik açıdan kendilerini geliştirmiş olsalardı.(ki oyunda da Avrupa'nın teknoloji düzeyine ulaşmak şuan için çok zor) ve İspanyollara yenilmeselerdi, Avrupaya göç etmeyeceklerinin garantisi var mıydı? Bu söylediklerim sırf tarihte gerçekleşmedi diye kulağa fantastik gelebilir. Ama İspanyolların Amerika kıtasını keşfetmeside kulağa fantastik geliyor.

Eğer sadece tarihde olanların bir kaç versiyonu gerçekleşsin, belli bir kalıbın dışına çıkılmasın görüşünü savunuyorsanız buna saygı duyarım. Ama bu görüşünüze katılmam. Katılmamın sebebi; oyun içerisindeki strateji uygulayarak yapılabiliceklerin çeşitliliğinin azalmasını istememem. Ayrıca şunu belirtmek istiyorum ben hiç bir zaman kendime Ryuku ile WC yapmak gibi bir hedef koymadım. Ya da Aztekler ile Avrupayı yeşile boyamak istemedim. Ama oyunda bu yapılabilir olduğu içinde çocukca bir oyun olduğunu düşünmedim. Ya da ''bende bunu yapmak zorundayım'' demedim.
Osmanlı'nın elinde keşif ve sömürgecilik yapabilicekleri güç ve imkanlar vardı. Ama kültür ve gelenekleri gereği savaşarak bileklerinin hakları ile toprak elde etmeyi seçtiler. Her oyuncu, oyunda oyunun kolay yönlerini kullanmadan kendine bir hedef seçip gerçekleştirme yoluna gidebilir.
[+] 1 üye Burak nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Duman - 03-05-2017, 02:02
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: altnkurt - 03-05-2017, 02:09
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: cemal - 03-05-2017, 02:13
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: altnkurt - 03-05-2017, 02:17
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: GaulTurk - 03-05-2017, 07:13
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Semavi7 - 03-05-2017, 08:07
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: jax61 - 03-05-2017, 11:25
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Semavi7 - 03-05-2017, 12:44
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: altnkurt - 03-05-2017, 15:37
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Aeschyli - 03-05-2017, 16:03
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Semavi7 - 03-05-2017, 16:06
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: GaulTurk - 03-05-2017, 16:21
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Awake - 03-05-2017, 17:13
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: altnkurt - 03-05-2017, 17:23
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Awake - 03-05-2017, 17:47
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: BatuHqn - 03-05-2017, 17:49
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Burak - 03-05-2017, 19:05
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: GaulTurk - 03-05-2017, 21:20
RE: EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Burak - 04-05-2017, 01:57
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: jax61 - 04-05-2017, 08:33
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Aeschyli - 04-05-2017, 09:26
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: cemal - 04-05-2017, 09:35
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: jax61 - 04-05-2017, 10:07
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Semavi7 - 04-05-2017, 10:45
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: altnkurt - 04-05-2017, 11:08
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: KARTAL - 04-05-2017, 12:56
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Kirpi - 04-05-2017, 17:52
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Barış - 04-05-2017, 18:40
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: unonimus - 04-05-2017, 19:42
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: AÖZÖZ - 22-05-2017, 21:27



Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.