Oyunda düzeltilmesi gereken noktalar
#7
(13-05-2017, 20:20)strateggy : Oyunun gelişimi bir EU4 veya CK2 kadar hızlı ilerlemiyor ve eksikleri çok. Benim gördüğüm eksiklerden ilki üretim konusunda. Üretim çok yavaş işliyor yani bir tank yapana kadar canınız çıkıyor. Kaldı ki uçak desteği+piyade çoğu zaman da iş görüyor. Gemi üretimi de az. Yani belki benim beceriksizliğimdir bilmiyorum ama Almanya ile büyük bir donanma yapma imkanınız çok düşük. Sovyetler daha vahim bir durumda. 4 ayrı bölgede donanma tutuyorlar. Başlı başına bir saçmalık da tank ürettikten sonra petrol ihtiyacının kalmaması. Yahu bu araç neyle gidiyor?

İkincisi oyunun aşırı kolaylaşması. Yani çok küçük, nüfusu az ve kaynak sorunu yaşayan devletlerle bile harikalar yaratabiliyorsunuz. Teknolojide herkes neredeyse eşit. Almanya ve Amerika'nın bariz üstünlükleri olması ve çoğu devlete teknoloji cezası gelmesi lazım. Mesela Türkiye 2017 yılında yapamadığı veya yapmaya çalıştığı şeyler 1936'da yapabiliyor. 

Üçüncüsü Rejim değişikliklerinin çok basit olması. Örneğin Sovyetlerle sadece bir danışmanla Faşist veya Demokratik olabiliyorsunuz ama mesela Troçki'yi başa getirmeyi denerseniz İç Savaş çıkıyor. Yahu bu kadar kolay mı? Devrimin üstünden çok bir zaman geçmemiş. Hala (Stalin kurşuna dizene kadar) Devrimi yapanlar ayakta. Başka bir örnekte Almanya. Tüm gücü elinde tutan, parti devleti kurmuş ve muhaliflerini toplama kamplarına atmış Nazileri bir danışmanla yerinden edebiliyorsunuz. Onlar da tamam öyle olsun diyip gidiyor.

Aklıma bunlar geldi şimdilik. Sizce neler düzeltilmeli?

Bazı yerlerde duygularıma tercüman olsan da bazı noktalara pek katılamıyorum.

Bence CK2'de öyle aman aman gelişim göstermiyor, kaldı ki son yılı zaten, ardından oyunu geliştirmeyi bırakacaklar. Ama hoi4 konusunda kesinlikle haklısın, oyunu iplemiyorlar eu4 kadar. Üretim konusunda ise ben bir sıkıntı görmüyorum. Üretim oranları hayli gerçekçi. O muzaffer Almanya Fransa'ya daldığında 2700 tankı, Sovyetler'e girdiğinde 3200 tankı vardı. 10 kadar fabrika ile günlük 2 orta tank üretimine kavuşmak pekala zor değil. Uçak desteği+piyade ise pakala iş görebilir. Zaten modern savaşın 2 büyük artısı motorizasyon ve hava desteğidir. Sen bunun %50 si olan hava desteğini verirsen de başarıya ulaşabilirsin. Ama düşman ordusunu savaşarak itersin. Yok etmezsin. Zırhlı birliklerin prensibi düşmanı preslemek değil, onları parçalayıp gruplar halinde yok etmektir. Zırhlı birliklerin amacı parçalanmış savunma noktalarını karşı saldırılar yaparak cephe hattını onarmaktır. Zırhlı birliklerin bu saldırı ve savunma stratejisinden öte başka da bir yararı yoktur. Gemi üretimine gelmişiken, e oyunun başından itibaren sivil ve askeri basıp hiç tersane basmıyorsan zaten nasıl yücebir donanma kurmayı düşünüyorsun. Kaldı ki Japonya ile oynarken şu aşağıda gördüğün linkte bulunan listeyi sadece 22 tersane ile %100 bitirebildim ki içeriğinde 101 farklı gemi bulunmakta.

https://drive.google.com/file/d/0B1pDRgR...TSXBv/view

Nedir gemi üretiminin formülü? Focotry Output veren araştırmaları yapmak, ticari yasalar ile Factory output arttırmak, tersane sayısını arttırmak. Bu arada tersanaler EKonomi yasalarından etkilenmezler. Ayrıca sivil-askeri fabirkanın tüketici kullanım oranına da etki yapmazlar. Hayli bağımsızdırlar. Sovyetler her daim öyleydi. Adamlar'ın deniz bağlantısı malesef zayıf. Bunun neresi saçma, Karadeniz, Baltık, kuzey ve PAsifik Filolaları olarak ayrılmış durumdalar. Eğer tek parça olabilseydi bizim Yavuz gemisi Karadeniz'de ruslara nasıl üstünlük sağlayabilirdi.

Oyun hayli kolay, tamamen haklısın. Dün bir AAR çalışması için Sovyetler denedim. Tüm Axisler TAM BOOST lu ve zorluk VETERAN da. Almanya savaş açmadı 1942 de ben girdim. 3 hafta da Berlin düştü. Senin gibi oyunun ben... dedim be kapattım.
Teknoloji kısmında ise herkes şikayetçi, Türkiye nükleer bomba kasabiliyor, Liberia uçak gemisi indirebiliyor, Bolivya stratejik jet bombardıman uçağı üretebiliyor. Bence bunun için 2 tür çözüm var.

-İlki oyuna 3 araştırma ile başlayanlar 2'ye düşmeli, 2 ile başlayanlar 1'e düşmeli. Bak bakalım daha da fantazi yapabiliyorlar mı?
-Diğer seçenek te tüm minor ülkelerin araştırma ağacında ki yıllar +1 olsun. Örneğin 1936 araştırması olan Fighter I 1937 yılı olarak gözüksün onlarda. Belkide +2 yıl olmalı.

Rejim olayına gelirsek, hayli basit bir olay evet. Şikayetçimiyim? Pek değil, insanlar ne isterse öyle oynasınlar, kalkıp oyunda parti kurup her şehre parti binası mı yapalım, miting mi düzenleyelim :) Oyun savaş oyunu o kadar da takmıyorum ideoloji tarafına, olay aslında sadece hangi tarafta olacaksın sorusuna cevap vermemiz.

Stalin'in de Allah belasını versin, cehennem de ilk onunla tanışacağım.
[+] 1 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Oyunda düzeltilmesi gereken noktalar - Yazar: Semavi7 - 13-05-2017, 20:35
Oyunda düzeltilmesi gereken noktalar - Yazar: kenanhan - 14-05-2017, 16:53
Oyunda düzeltilmesi gereken noktalar - Yazar: Amon - 14-05-2017, 17:08
Oyunda düzeltilmesi gereken noktalar - Yazar: zencefil - 14-05-2017, 17:23
RE: Oyunda düzeltilmesi gereken noktalar - Yazar: napolyon94 - 18-05-2017, 05:02
Oyunda düzeltilmesi gereken noktalar - Yazar: zencefil - 01-06-2017, 11:20
Oyunda düzeltilmesi gereken noktalar - Yazar: ardsy - 11-07-2018, 21:53



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.