22-05-2017, 22:51
Oyun kültürünü kendince belirlemiş oturmuş firmalar ve onların oyuncu kitleleri açısından değişim olmaz. Çünkü bu zamanda bile eskiye nazaran daha çok ‘old school’ tabir edilen strateji oyunları yapılmakta. Oturmuş olarak bahsettiğim daha çok hem tasarım&senaryo ekibinin hem de oyuncu kitlesinin beklentisinin net olduğu yapımlar. Tasarımcı açısından amaç çokça bahsedilen ticari başarıdan çok ‘labor of love’. Bunun yanısıra senaryo ekibinin başka meslek icra edip tarihi senaryo tasarımına katılması da özveri üzerinden anlamlı.
Yerel örnekten gidersek Özgür Budak’ın tasarımlarının harita oyunları üzerine olan sitelerde daha çok yer alması bizim hem yapımcı hem de oyuncu profilinin gelişmesine yardımcı olur. Bu oyunlarda rekabetçi strateji yapı barındırır gerçek zamanlı olmasa bile.
Yerel örnekten gidersek Özgür Budak’ın tasarımlarının harita oyunları üzerine olan sitelerde daha çok yer alması bizim hem yapımcı hem de oyuncu profilinin gelişmesine yardımcı olur. Bu oyunlarda rekabetçi strateji yapı barındırır gerçek zamanlı olmasa bile.
