19-06-2017, 00:55
(Son Düzenleme: 12-10-2017, 06:29, Düzenleyen: napolyon94.)
Gelelim en çılgın ve sempatik bulduğum doktrine, Ve belkide en çok kullandığıma.. Genel Taarruz doktrini özetle tutun, sabret, dayan ve düşmanı yok et üzerine kurulu. Bu doktrinde askerler bir patates ile 1 hafta dayanabilir, zırhlı birlikleriniz tüm varlıkları ile MWD kadar etkin kullanılabilir, piyadeleriniz 5 günlük eğitim ile kahramanca vuruşabilir. Her türlü ülkeye gideri olan Mass Assault gerçekten mantıklı bir seçim mi?
İlk üç basamak tek bir çizgiden giderken sonradan sağ ve sol olarak doktrinimiz ayrılıyor. İlk 3 basamakta Mass Assault belki de diğer 3 doktrine oranla en az bonus kazananı. İlk üç basamakta her hangi bir taktik kazanmıyoruz ve daha çok savunma anlamında kazançlarımız oluyor.
1)Mass Assault
%2 Rainforce Rate verir. Birde minumum eğitim süresini %10 kısaltır. Eğer düşük bir askere alım yasasına sahipseniz 18 günde koca bir tümeni yarım yamalak bir eğitim ile cephe sürebilirsiniz.
2)Pocket Defence
Olurda kuşatılırsanız , 48 saat daha supply yani erzak problemi çekmiyorsunuz. Yine de kuşatılma durumlarında tümenleriniz her daim %30 daha kötü savunma yapar, bu yüzden sırf kuşatılıp savunma yapmak zaten mantıksız. Ayrıca 48 saat de öyle aman aman bir süre değil, her 24 saatte %1 daha fazla attrition kazandığımızı varsayarsak çok minik bir bonus bu 48 saat daha diri kalmak. Gerçi bu basamakta -%10 out of supply durumuda var. Bu ne demek, 9 günde %9 attrition yerine 10 günde %9 attrition yiyoruz. Aman ne büyük kıyak. Özetle bu basamağa çok inanmayın, laf olsun torba dolsun diye konulmuş.
3)Defense in Depth
Doktrinin başlarında MBW'de +15, SFPD ve GBP'de +10 organizasyon alırken burada yalnızca +5 organizasyonu sadece ama sadece ayaklı piyadeler için alıyoruz. Yine de +5 entrenchtment güzel bir değer. Savunma kısmında tüm doktrin de aldığınız tek bonus bu oluyor. Oda bu kadar oluyor
Kalan Doktrin iki kısma ayrılıyor. Fakat sağ taraf 8.basamakta bitiyor. Sol taraf MWD'yi andırırken, sağ taraf ise daha çok güçlü bir direniş için bonuslar veriyor.
Sol taraftan başlayalım.
4)Large Front Operations
Erzak tüketimi %10 genel olarak azalır. Birde çılgın bir taktik olarak;
Ölümüne hücum taktiği kazanırız. Bu taktik ile %20 daha iyi saldırsakta düşman %5 daha çok bize zayiat verir. Fakat %20 daha iyi sonuç alırız. Bu taktik Mass Assault'a özel ve bir antisi yok. Bir ön şartı da yok.
5)Deep Operations
Tanklar +2 organizasyon alır ve Blitz taktiği kazanırsınız.
Artık ezberlediğinizi düşündüğüm Blitz ile %15 daha iyi saldırıyor, %15 daha az kayıp veriyor, %50 daha hızlı sonuç alıyoruz. Antisi Elastic Defense, ve kullanmak için rank2 general yada panzer lideri kişilikli bir general yada her hangi bir kişilik kazanmış maraşel kullanmak gerekiyor.
6)Operational Concentrations
Maximum planlama %10 artar ve Elastic Defense kazanırsınız.
Elastic defanse için defensive doktrin sahibi bir maraşeliniz olmalı. Bununla düşmanın Blitz'ini püskürtüyor ve %15 daha kötü saldırmalarına sebep veriyorsunuz. Ayrıca %10 daha iyi savunuyor ve %25 süreci uzatıyorsunuz.
7)Vast Offensive
Erzak kullanımı tüm orduda %10 daha azalıyor. Artık hakikaten tek patates ile tüm haftayı geçiriyorlar. Bu çok önemli, piyadelerin combat width değeri 2,0'dan 1,6'ya düşüyor. Böylece belki de 40 olan CW değeriniz 30 küsürlara düşüyor. Daha fazla piyade ekleyerek durumu dengeleyebilir ve çok daha konsantre tümenler yaratabilirsiniz. Ayrıca Overwhelming fire taktiğini de burada alıyoruz.
Bu taktik ile Banzai ataklarını karşılarsınız ve %10 düşman daha kötü saldırırken sizde %10 daha iyi savunursunuz. Herhangi bir ön şartı yok.
8)Breakthrough Priority
Tanklar +1 organizasyon kazanırlar,
İlk üç basamak tek bir çizgiden giderken sonradan sağ ve sol olarak doktrinimiz ayrılıyor. İlk 3 basamakta Mass Assault belki de diğer 3 doktrine oranla en az bonus kazananı. İlk üç basamakta her hangi bir taktik kazanmıyoruz ve daha çok savunma anlamında kazançlarımız oluyor.
1)Mass Assault
%2 Rainforce Rate verir. Birde minumum eğitim süresini %10 kısaltır. Eğer düşük bir askere alım yasasına sahipseniz 18 günde koca bir tümeni yarım yamalak bir eğitim ile cephe sürebilirsiniz.
2)Pocket Defence
Olurda kuşatılırsanız , 48 saat daha supply yani erzak problemi çekmiyorsunuz. Yine de kuşatılma durumlarında tümenleriniz her daim %30 daha kötü savunma yapar, bu yüzden sırf kuşatılıp savunma yapmak zaten mantıksız. Ayrıca 48 saat de öyle aman aman bir süre değil, her 24 saatte %1 daha fazla attrition kazandığımızı varsayarsak çok minik bir bonus bu 48 saat daha diri kalmak. Gerçi bu basamakta -%10 out of supply durumuda var. Bu ne demek, 9 günde %9 attrition yerine 10 günde %9 attrition yiyoruz. Aman ne büyük kıyak. Özetle bu basamağa çok inanmayın, laf olsun torba dolsun diye konulmuş.
3)Defense in Depth
Doktrinin başlarında MBW'de +15, SFPD ve GBP'de +10 organizasyon alırken burada yalnızca +5 organizasyonu sadece ama sadece ayaklı piyadeler için alıyoruz. Yine de +5 entrenchtment güzel bir değer. Savunma kısmında tüm doktrin de aldığınız tek bonus bu oluyor. Oda bu kadar oluyor
Kalan Doktrin iki kısma ayrılıyor. Fakat sağ taraf 8.basamakta bitiyor. Sol taraf MWD'yi andırırken, sağ taraf ise daha çok güçlü bir direniş için bonuslar veriyor.
Sol taraftan başlayalım.
4)Large Front Operations
Erzak tüketimi %10 genel olarak azalır. Birde çılgın bir taktik olarak;
Ölümüne hücum taktiği kazanırız. Bu taktik ile %20 daha iyi saldırsakta düşman %5 daha çok bize zayiat verir. Fakat %20 daha iyi sonuç alırız. Bu taktik Mass Assault'a özel ve bir antisi yok. Bir ön şartı da yok.
5)Deep Operations
Tanklar +2 organizasyon alır ve Blitz taktiği kazanırsınız.
Artık ezberlediğinizi düşündüğüm Blitz ile %15 daha iyi saldırıyor, %15 daha az kayıp veriyor, %50 daha hızlı sonuç alıyoruz. Antisi Elastic Defense, ve kullanmak için rank2 general yada panzer lideri kişilikli bir general yada her hangi bir kişilik kazanmış maraşel kullanmak gerekiyor.
6)Operational Concentrations
Maximum planlama %10 artar ve Elastic Defense kazanırsınız.
Elastic defanse için defensive doktrin sahibi bir maraşeliniz olmalı. Bununla düşmanın Blitz'ini püskürtüyor ve %15 daha kötü saldırmalarına sebep veriyorsunuz. Ayrıca %10 daha iyi savunuyor ve %25 süreci uzatıyorsunuz.
7)Vast Offensive
Erzak kullanımı tüm orduda %10 daha azalıyor. Artık hakikaten tek patates ile tüm haftayı geçiriyorlar. Bu çok önemli, piyadelerin combat width değeri 2,0'dan 1,6'ya düşüyor. Böylece belki de 40 olan CW değeriniz 30 küsürlara düşüyor. Daha fazla piyade ekleyerek durumu dengeleyebilir ve çok daha konsantre tümenler yaratabilirsiniz. Ayrıca Overwhelming fire taktiğini de burada alıyoruz.
Bu taktik ile Banzai ataklarını karşılarsınız ve %10 düşman daha kötü saldırırken sizde %10 daha iyi savunursunuz. Herhangi bir ön şartı yok.
8)Breakthrough Priority
Tanklar +1 organizasyon kazanırlar,
Hoi4 de hangi ülke olursanız olun ordunuz her daim piyade ağırlıklı basit tümenlerden muhakkak meydana gelecektir. Bu yüzden bu basit piyadeleri harp performansını yükseltecek bazı el silahları yeniliklerine ve çeşitlerine sahibiz.
İlk olarak standart olarak her ülke kullanılabilir olan 4 çeşit ekipmanı inceleyelim.
Oyuna başlarken bazı ülkelerde ilk ekipman seçilebilir olsa da çoğu ülkede 2.sırada ki ekipmanda açık olarak başlar. Bu piyade ekipmanları sırası ile 1918, 1936, 1939 ve 1942 yılı teknolojileri olarak bize sunulur. Genelde ilk üçünü oyunda aktif olarak kullanabilirken 4. ekipman bir hayli geç dönem oyuna kalmaktadır.
Sırasıyla ekipmanları açıklamaktansa yorumlamak daha mantıklı olacaktır. Bu yüzden başlayalım.
İlk olarak tüm ekipmanların dayanıklılığı yani reliabilty' si %90'dır. İstisna olarak sonuncu ekipmanın ki %80'dir. Buna dikkat çekmek isterim, ilk üç ekipman için 2.seviye bakım (maintanence) destek bölüğü yeterliyken 4.ekipmanda 4.seviye bakım birimi gerekecektir. Eğer tabi attriition dan dolayı malzeme kaybetmek istemiyorsak.
İlk iki ekipman üretim bandı başına 2 çelik isterken, 3.ekipman 3 çelik, sonuncu ekipman ise 4 çelik istemektedir. Büyük bir ülke ile oynuyorsanız 90 fabrikaya kadar ekipman üretimi yapıyor olabilirsiniz. Yeni bir ekipman üretimine geçtiğiniz de çelik ithalatınız iflas etme noktasına gelebilir.
Bir diğer önemli fark ise tabi ki üretim maliyeti. Eskiden üretim maliyeti farkı daha çoktu, 1,3,3 ile bu farkı azalttırlar. Sırası ile 0.40'dam başlayarak her basamakta üretim maliyeti 0.10 artıyor. İşin türkçesi 15 fabrika ile günde 250 basit piyade ekipmanı üretebilirken, aynı sayıda fabrika ile yine aynı verimlilikte son seviye ekipmandan ancak 140-150 kadar günlük üretebilirsiniz.
Bir diğer fark ise savunma noktasında. İyi bir savunma kurmak isteyen mutlaka iyi ekipman kullanmaya çabalamalıdır. İlk iki ekipman sırası ile 20 ve 22 savunmaya sahip iken, üçüncü ve dördüncü ekipmanda bu rakam dramatik bir biçimde fazladır. Üçüncü ekipman ile 28'e yükselen savunma puanı , don ekipman ile 34'e çıkmaktadır. İşin türkçesi ilk ekipmanı kullanan bir birimin toplam savunması 450 ise, son ekipman ile donatıldığında savunma 800'e çıkacaktır.
Sadece savunma değil saldırı ve yarma(breakthrough) da da ciddi farklar vardır. İlk ekipman saldırı ve yarma da sefil bir görünüm çizerken, son ekipman ile 4 kat daha güçlü saldırma ve 3 kat daha iyi yarma kabiliyeti yakalıyorsunuz. İşin bir de zırh delme tarafı var ki hepsinde yetersiz bir noktada. Yinede ikinci ekipmandan itibaren kamyonlara hasar verebilecek kadar kabiliyetli bir ekipmanınız oluyor.
Ayrıca ekipmanlarımızın kalitesini arttıran destek silahları isminde 4 adette maliyetsiz araştırma var. Hepsi de birbirinin aynısı olan bu araştırmaları tamamlarsanız tüm piyadeler %20 daha iyi savunur ve yarar, tüm süvariler % 8 daha iyi savunur ve yarar, tüm özel birimler de %12 saha iyi savunur ve yarar.
Hiçbir masrafı yoktur, araştırdığınızda anında etkisini gösterir.
Bir diğer ekipman kalitesini arttıran araştırma setimiz daha bulunuyor. Bu üç araştırmayı tamamlarsanız eğer tüm mobil piyadeler %20 daha iyi saldırır, tüm ayaklı piyadeler de %15 daha iyi saldırır. Özellikle son araştırmayı da yapıp bitirmekte fayda vardır.
Oyunda herkes -%50 gece savaşı penaltısı ile başlar. Sadece GBP doktrini gidenler sağ tarafı tercih ederse bu rakam %25 yükselir. Yukarıda ki iki araştırma ile %25 gece penaltısı bonusunu kendiniz de elde edebilirsiniz. Böylece GBP'yi de sağdan yaptıysanız gece saldırılarında penaltı yemezsiniz.
Gel gelelim oyunda gece saldırısı diye bir şey yok, ben daha bunların farkını hissedemedim.
Son olarak piyadelerin deliş performansını arttıran iki teknoloji daha var. Eğer ikisini yaparsanız deliş kapasiteniz üçe katlanıyor. Yani en iyi ekipman ile bu araştırmaları tamamlarsanız hafif tankların 1941 modelini bile delebilirsiniz. Fakat sadece hafif tanklara ve mekanizelere zarar verebilirsiniz. Ötesi için anti tank kullanmak şarttır.
Ayrıca %50 hard attack bonusu toplamda kazanarak en azından tanklara karşı piyadeleri karşı atağa kaldırabilme şansı yakalarsınız.
Bölümü bitirmeden evvel genel yorumumu söylemeliyim. Savunma için ekipman kalitesi önemliyken saldırı için 2. hatta 3.plandadır. Saldırı ağırlık bir ülke iseniz bu araştırmalara senelerce araştırma slotlarınızı bağlamak değmeyecektir.
İlk olarak standart olarak her ülke kullanılabilir olan 4 çeşit ekipmanı inceleyelim.
Oyuna başlarken bazı ülkelerde ilk ekipman seçilebilir olsa da çoğu ülkede 2.sırada ki ekipmanda açık olarak başlar. Bu piyade ekipmanları sırası ile 1918, 1936, 1939 ve 1942 yılı teknolojileri olarak bize sunulur. Genelde ilk üçünü oyunda aktif olarak kullanabilirken 4. ekipman bir hayli geç dönem oyuna kalmaktadır.
Sırasıyla ekipmanları açıklamaktansa yorumlamak daha mantıklı olacaktır. Bu yüzden başlayalım.
İlk olarak tüm ekipmanların dayanıklılığı yani reliabilty' si %90'dır. İstisna olarak sonuncu ekipmanın ki %80'dir. Buna dikkat çekmek isterim, ilk üç ekipman için 2.seviye bakım (maintanence) destek bölüğü yeterliyken 4.ekipmanda 4.seviye bakım birimi gerekecektir. Eğer tabi attriition dan dolayı malzeme kaybetmek istemiyorsak.
İlk iki ekipman üretim bandı başına 2 çelik isterken, 3.ekipman 3 çelik, sonuncu ekipman ise 4 çelik istemektedir. Büyük bir ülke ile oynuyorsanız 90 fabrikaya kadar ekipman üretimi yapıyor olabilirsiniz. Yeni bir ekipman üretimine geçtiğiniz de çelik ithalatınız iflas etme noktasına gelebilir.
Bir diğer önemli fark ise tabi ki üretim maliyeti. Eskiden üretim maliyeti farkı daha çoktu, 1,3,3 ile bu farkı azalttırlar. Sırası ile 0.40'dam başlayarak her basamakta üretim maliyeti 0.10 artıyor. İşin türkçesi 15 fabrika ile günde 250 basit piyade ekipmanı üretebilirken, aynı sayıda fabrika ile yine aynı verimlilikte son seviye ekipmandan ancak 140-150 kadar günlük üretebilirsiniz.
Bir diğer fark ise savunma noktasında. İyi bir savunma kurmak isteyen mutlaka iyi ekipman kullanmaya çabalamalıdır. İlk iki ekipman sırası ile 20 ve 22 savunmaya sahip iken, üçüncü ve dördüncü ekipmanda bu rakam dramatik bir biçimde fazladır. Üçüncü ekipman ile 28'e yükselen savunma puanı , don ekipman ile 34'e çıkmaktadır. İşin türkçesi ilk ekipmanı kullanan bir birimin toplam savunması 450 ise, son ekipman ile donatıldığında savunma 800'e çıkacaktır.
Sadece savunma değil saldırı ve yarma(breakthrough) da da ciddi farklar vardır. İlk ekipman saldırı ve yarma da sefil bir görünüm çizerken, son ekipman ile 4 kat daha güçlü saldırma ve 3 kat daha iyi yarma kabiliyeti yakalıyorsunuz. İşin bir de zırh delme tarafı var ki hepsinde yetersiz bir noktada. Yinede ikinci ekipmandan itibaren kamyonlara hasar verebilecek kadar kabiliyetli bir ekipmanınız oluyor.
Ayrıca ekipmanlarımızın kalitesini arttıran destek silahları isminde 4 adette maliyetsiz araştırma var. Hepsi de birbirinin aynısı olan bu araştırmaları tamamlarsanız tüm piyadeler %20 daha iyi savunur ve yarar, tüm süvariler % 8 daha iyi savunur ve yarar, tüm özel birimler de %12 saha iyi savunur ve yarar.
Hiçbir masrafı yoktur, araştırdığınızda anında etkisini gösterir.
Bir diğer ekipman kalitesini arttıran araştırma setimiz daha bulunuyor. Bu üç araştırmayı tamamlarsanız eğer tüm mobil piyadeler %20 daha iyi saldırır, tüm ayaklı piyadeler de %15 daha iyi saldırır. Özellikle son araştırmayı da yapıp bitirmekte fayda vardır.
Oyunda herkes -%50 gece savaşı penaltısı ile başlar. Sadece GBP doktrini gidenler sağ tarafı tercih ederse bu rakam %25 yükselir. Yukarıda ki iki araştırma ile %25 gece penaltısı bonusunu kendiniz de elde edebilirsiniz. Böylece GBP'yi de sağdan yaptıysanız gece saldırılarında penaltı yemezsiniz.
Gel gelelim oyunda gece saldırısı diye bir şey yok, ben daha bunların farkını hissedemedim.
Son olarak piyadelerin deliş performansını arttıran iki teknoloji daha var. Eğer ikisini yaparsanız deliş kapasiteniz üçe katlanıyor. Yani en iyi ekipman ile bu araştırmaları tamamlarsanız hafif tankların 1941 modelini bile delebilirsiniz. Fakat sadece hafif tanklara ve mekanizelere zarar verebilirsiniz. Ötesi için anti tank kullanmak şarttır.
Ayrıca %50 hard attack bonusu toplamda kazanarak en azından tanklara karşı piyadeleri karşı atağa kaldırabilme şansı yakalarsınız.
Bölümü bitirmeden evvel genel yorumumu söylemeliyim. Savunma için ekipman kalitesi önemliyken saldırı için 2. hatta 3.plandadır. Saldırı ağırlık bir ülke iseniz bu araştırmalara senelerce araştırma slotlarınızı bağlamak değmeyecektir.
Oyunda topçular kısmı için özel araştırma sayfası bulunmakta. Bu sayfa da soldan sağa uçaksavarlar, topçular, roketler ve tanksavarlar bulunuyor. Aşağıya doğru yıl teknolojisi artarken 1943'de son versiyonlarına kavuşuyorlar. Tüm bunları incelemeden evvel birkaç noktaya açıklığa kavuşturalım.
Topçu teknolojisi 1933 yılına ait olduğundan ya her ülkede açık yada çok kolayca açılabilir başlıyor. İlk versiyon uçaksavar ve tanksavar da yine 1936 model olduğundan araştırılması hayli kolay. Fakat roketler 1940 yılına ait olduğundan geç dönem oyunda ancak kullanılabilir oluyor.
Şimdi sırasıyla bu ekipmanları inceleyelim.
3 tane top çeşidimiz var. İlki 1933, sonraki 1939 ve sonuncusu 1942 yılının ürünleri olarak konumlandırılmış. Topçular bol miktarda soft attack verir. Yani zırhlı olmayan her birime karşı ölümcül avantaj sağlar. 1933 model bir topçu bataryası bile tek başına 9000 personele sahip bir tümeni yerle yeksan edebilir. Maliyet olarak nispeten ucuz olan topçu birimleri herkes için mühim konumdadır.
Gelelim önemli noktalara;
-İlk iki top modeli üretim maliyeti olarak sadece 0.50 farka sahiptir fakat aynı miktarda maden istemektedir. 1939 model topçu da nispeten kısa sürede araştırılabildiğinden erken dönem oyunda dahi seri üretime kolaylıkla geçilebilir. Son top ise maliyet olarak yine pek fark etmez iken artık 2 yerine 3 çelik istemektedir. Yinede topçuluk tanklara yada gemilere nazaran maliyetinin yüksek modellerde bile düşük tutmaktadır.
-Toplar her ne kadar canı yazmasa da oyunda çok dayanıksızdır. Birde %80 reliability olunca cephe de sürekli pert olmaktadır. Bu yüzden bol miktarda topçu kullanmak zararınıza olabilir. Ayrıca birim organizasyonları da topçular yüzünden hızla düşmektedir.
-Toplar kayda değer bir savunma yada deliş size vermezler. Zırhlılara karşı piyade ekipmanından bile etkisizdirler.
Birde 4 adet araya serpiştirilmiş yükseltme teknolojisi bulunmakta. Masraf olmadan hepsini araştırınca anında etki ediyorlar. Böylece topçular %40 daha fazla etkin olabilirler.
Uçaksavarlara geçersek yine 3 adet modele sahibiz. Bunlar düşman CAS yada TAC uçaklarına karşı etkililer. Fakat düşman stratejik bombardımanlarına karşı etkisi sıfırlar. Avcılara karşı bir miktar etkililer, fakat çok değil. Fakat delme kapasitesi özellikle 2.model ile hayli yüksektir. Üçüncü model ile orta tankları bile alt edebilirsiniz. Alternatif tanksavar olarak kullanabilirsiniz. Dayanıklılıkları yine %80 olsa da kolay kolay imha olmazlar. Ayrıca tungstene ihtiyaç duymazlar, bu yüzden ekonomik bir çözümdür. Soft attack yada yarma konusunda yada savunma konusunda bir yararları yoktur. Sadece uçak düşürür, bir yere kadar da delme ve zırhlılara karşı bonus verir. Ötesi değildir.
3 adette %10 uçaksavar teknoljisi var. Bunlar ile %30 etkinliğimizi arttırabiliriz.
Gelelim tanksavarlara. Daha ilk modelden 75 delme verirler ki bu rakam çok iyi bir rakam. Orta tanklara karşı mücadelenizi arttırır. Üretimi için çok fazla metal ve tungsten gerekir. Savunma yada sof attack vermezler ama hard attack bonusu fena değildir. Yinede düşman tanklarına karşı en ucuz çözüm bu çekili tanksavar toplarıdır. son model de 108 delme kapasitesine ulaşan tanksavarlar ayrıca 3 adet yine masrafsız tenknolojiye daha sahiptir.
3 adet bonusumuz bu kez farklı. İlk bonus %20 deliş kapasitesini arttırmaktayken diğerleri %10 arttırmakta. 108 delme + 108.0,30 ile toplamda en modern haliyle tanksavarlar 140 delme kapasitesine ulaşıyorlar. Buda şu anlamada geliyor, sadece ağır tank III'ler yada super ağır tanklara karşı etkisiz kalabilirler. Hafif ve orta tankların kabusu olmalarıda bu yüzdendir.
Birde roketlerimiz var, taa 1940 yılında açılıyor. Teknoloji ağacında gösterip vermeyen bir ürün gözüyle bakıyorum. ABD gibi geç dönem ülkeleri bir nebze kullanabilir olsa da genelde insanlar 1940'da ordularını roketatar ile donatacak malzeme yönetimine fırsat bulamıyorlar.
Fakat bu pislik hayvani soft attack vermekte. Birde 2 tane namussuzun maliyetsiz teknolojisi var.
Buradan da %30 geliyor, son roketatar da %30 veriyor, ayrıca kendisi 55 vuruyor. 55+55.0,6 ile 85-90 soft attağı olan hayvani bir bataryamız oluyor. Geç dönem oyunda kesinlikle en güçlü anti personel silahı bunlar oluyor. Fırsatınız varsa kullanın, yoksa vitrine bakmaya devam edin, zira ben mp lerde yalnızca ABD oynuyorsam kullanabiliyorum.
Ağır silahlar yada topçular genel olarak böyleler. Küçük kalibreli silahlar bir yere kadar iş yapıyorlar, asıl zayiat verdirip savaşı kazananlar işte bu ağır silahlar oluyor.
Konuyu kapatmadan evvel hatırlatmakta fayda var.
-Topçular ve roketler 3 combat width yer kaplar.
-Tanksavar ve uçaksavarlar ile 1 combat width yer kaplar.
Bu da kulağınıza küpe olsun, sonraki bölüm görüşmek dileği ile.