option = {
name = "flavor_cri.1.a" #We must seek Ottoman Protection!
trigger = { NOT = { war_with = TUR } } #Will never be an option if you're at war with TUR.
ai_chance = {
factor = 35
modifier = {
factor = 1.5
TUR = {
num_of_cities = 40
}
}
modifier = {
factor = 0.8
num_of_cities = 12 #5 extra
}
modifier = {
factor = 0.8
num_of_cities = 15 #7 extra
}
modifier = {
factor = 0.25
num_of_cities = 22
}
modifier = {
factor = 0.1
num_of_cities = 30
}
modifier = {
factor = 0
num_of_cities = TUR
}
modifier = {
factor = 1.1
crimea_region = { owned_by = TUR }
}
modifier = {
factor = 0
TUR = {
NOT = { num_of_cities = 5 }
}
}
modifier = {
factor = 0
NOT = {
anatolia_region = { owned_by = TUR }
}
}
option = {
name = "flavor_cri.1.b" #We will be better of without Ottoman involvement.
ai_chance = {
factor = 65
modifier = {
factor = 1.5
TUR = {
NOT = { num_of_cities = 5 }
}
}
modifier = {
factor = 1.5
TUR = {
NOT = { num_of_cities = 10 }
}
}
modifier = {
factor = 1.5
NOT = {
anatolia_region = { owned_by = TUR }
}
}
modifier = {
factor = 1.5
TUR = { is_at_war = yes }
}
Event dosyasında ülkenin oyuncu olmasıyla ilgili bir şey yok. Başka bi yerde ai algoritmalarıyla ilgili özel bir dosya varsa bilemeyeceğim. Ama herşey normalken kabul etme ihtimali %35. Onun dışında seçim şansı;
-Kırım'ın sahip olduğu şehir sayısı
-Osmanlının savaşta olup olmaması ve
-Osmanlının Anadolu regionuna sahip olup olmamasından etkileniyor.