Panzer Campaigns'te Hareket ve Sair Özellikler
#2
Buna böyle "generic" bir isim yazdım çünkü birbiriyle alakası uzaktan olan birkaç şey anlatacağım. Bunlar çok oyunculu oyun (pek bir şey demeyeceğim ama), fazlı oyun, 2-3 tavsiye, oyundaki semboloji ve 1-2 ekstradan şey olacak. Oyun içi resimler Moscow '42 ve Japan '46'dan alıntı.

İçindekiler:
1-) Sair Özellikler
a-) Çok Oyunculu Oyun
b-) Fazlı Oyun
i-) Genel
ii-) Kural Değişiklikleri
iii-) Konuşlanan Birlikler
iv-) Otomatik Savunma Ateşi
v-) Boş Altıgenler
c-) Birkaç Tavsiye ve Mesele
d-) Semboloji

Sair Özellikler

Çok Oyunculu Oyun

Çok oyunculu oyunu ağ üzerinden veya e-posta ile (PBEM) oynayabilirsiniz.

Ağ üzerinden çok oyunculu oynamak için oyun Microsoft DirectPlay altyapısını kullanır. Şu portlarınızın açık olması gerekir:

47624 to 47624
2300 to 2400
6073 to 6073

Ağ üzerinden birden fazla kişi aynı tarafta oynayabilir. Host ve karşıya giren ilk kişi kumandan olur, diğerlerine kullanacakları birlikleri verir. Öbürleri bu birlikleri kullanır.

Pek yapılan bir şey olmadığı için ayrıntılı bilgi veremeyeceğim, kaç kere denedik, olmadı :xd: .

E-posta ile oynanışı başlatmak için Dosya Seçimi açılır penceresinden Play-By-E-Mail'i seçmek dışında fazladan bir şey yapmanıza gerek yoktur. Yeni Senaryo açılır penceresi bu mod için biraz daha farklıdır (YZ seçenekleri yok, onun dışında aynı.). Turunuzu bitirdiğinizde program oyunu .bte uzantısıyla kaydedip size dosyanın rakibe yollanmaya hazır olduğunu belirtir. O dosyayı rakibinize bir şekilde ulaştırırsınız. Rakip onu aldığında oyun klasörüne atıp oyundan açarak oynayabilir, turunu bitirdiğinde size dosyayı geri atar. Bu şekilde oynarsınız.

Rakipten gelen dosyayı açtığınızda oyun size rakip turunun tekrarını izlemek isteyip istemediğinizi sorar. İsterseniz izleyebilirsiniz ama genelde çok uzun sürdüğünden pek izlenmez.

Settings>PBEM Encryption seçeneğini işaretlerseniz veya rakip işaretlemişse şifre girmeniz istenir. Sonraki turların başlangıcında bu şifreyi kullanarak oyuna girersiniz. Oyun başladıktan sonra bunu işaretleyip oyunu şifrelemek mümkün ama şifrelenmiş oyunu şifresiz hâle getiremezsiniz. Şifreyi KESİNLİKLE unutmayın.

Fazlı Oyun

Genel

Her ne kadar standart tur sistemindeki ani hedef atışı mekaniği sayesinde neyi hangi sırada yapacağınız az çok size kalsa da ve e-posta ile oynarken tur başına bir e-posta atmanız yeterli olsa da bazen ani hedef atışı mekaniği oyunculara saç baş yoldurabiliyor. Mesela birlikler nedense diplerine giren birliklere ateş etmeyebilir, tek kurşun atamadan bir mevzii bırakmak zorunda kalabilirsiniz. Bir de bu mekanik istismara açık. Birliklerinizin bir kısmını ileri geri oynatıp kalanıyla yanlarından elinizi kolunuzu sallaya sallaya geçebilir veya bir yeri ele geçirip arkadan taze birliklerle orayı hızlıca yarabilirsiniz. Bu tip şeyleri engellemek için kimsenin kullanmadığı Manual Defensive Fire Opsiyonel Kuralı var. Tur sırasının nasıl olduğunu orada yazdık.

Her faz sadece belli şeyler yapılabilir. Mesela hücum fazında sadece hücum edebilirsiniz. Oyundaki diğer bazı eylemler bu fazlara dağıtılmıştır. Mesela hava görevleri saldırı ateşi fazlarında yapılabilir.

Kural Değişiklikleri

- Standart hareket hakkı normalin 2/3'ü
- Hareket etmemiş birliklerin ateş gücü normalin iki katı (Ateş fazları başına bir ateş hakkı var.)
- Aynı tur hareket ve ateş etmiş birlikler hücuma kalkamaz
- Çekili topların yürüyüş modunu değiştirmeleri normal hareket bedelinin 1/2'si (1/3'ü yerine). Kuşatma topları bu modu her zaman hareket bedelinin tamamını kullanarak değiştirir. Kuşatma topları bulunmaz.

Konuşlanan Birlikler

Yürüyüş veya demir yolu modundan çıkan birlikler Konuşlanıyor(Deploying) olarak gözükür ve sonraki savunma ateşi fazında çıktıkları moddanlarmış gibi işlem görürler.

Otomatik Savunma Ateşi

Bunu Manual Defensive Fire açtığınızda savunma ateşi fazı bilgisayar eliyle yapılır, böylece oyuncular arasında gerekli e-posta transferi azalır (6 iken 2 olur.). Şimdi bazılarınız diyebilir, madem savunma ateşini elle yapıyorduk, niye tekrar bilgisayara verdik diye:
  • Savunma ateşi bunda dahi manevra fazından sonra olur.
  • Bilgisayar atış yapabilecek bütün birliklerle ateş etmeye çalışır.
  • Bu durumda bile gidip bir yeri ele geçirip sonrasında taze birliklerle hızlıca yaramazsınız.

Boş Altıgenler

Atış yaptığınız yerdeki birlik imha veya Broken olabileceğinden ve normalde boş altıgenlere hücum edilemediğinden böyle bir çözüm bulunmuştur. Bu tip altıgenler haritada ters üçgenle belirtilir. Buralara hücum edilebilir ve bu durumda zayiat vermezsiniz.

Bu modu kullanmamamızın esas sebebi oyunu fazla uzatmasına rağmen attığı taşın ürküttüğü kurbağaya değmemesi. Bunu kullanmadığımız için otomatik savunma ateşi kuralını da kullanmıyoruz (İkisini de açmak atılacak e-posta sayısını azaltttığı hâlde.). Napolyon/Amerikan İç Savaşı dönemi oyunlarının opsiyonel kurallarında genelde açık olarak belirlenir.

Birkaç Tavsiye ve Mesele
  • Yürüyüş modunda iken süvari haricinde saldırmayın. Savunma ve saldırı konusunda konuşlanmış birliklerden daha kötüler. Bu modu genel olarak sadece yol hareketi kullanmak için aktifleştirin ve düşmanın dibine girmeden önce konuşlanın. Bazı durumlarda yürüyüş modunda hücuma kalkmanız gerekebilir (Mesela, ırmak karşısına hücum etmeniz gerekiyorsa.). Süvari birlikleri atlı hücuma kalkmak için yürüyüş modunda olmak zorundadır.
  • Düşmanı aksatın. Her ne kadar Delayed Disruption Reporting Opsiyonel Kuralından dolayı bundan emin olamasanız da hem saldırırken hem de savunurken düşmanı aksak konuma getirtmeye çalışın. Bu, saldıran tarafsanız hücumda başarılı olmanızı kolaylaştıracak, savunan tarafsanız size hücum edebilecek birliklerin hücum etmesini engelleyecektir.
  • Desteksiz araç cezasına dikkat edin. Savaş sisi varken desteksiz araç cezası raporu alamayacağınızı (ama yine de buna uğrayacağınızı) unutmayın.
  • Karma organizasyon cezasına da dikkat edin. Gerekmedikçe farklı tümenlerden birliklerle aynı yere hücuma kalkmayın.
  • Toplarınızı kullanın. Cidden. Bazılarınız toplarını unutup Allah ne verdiyse düşmana kafa atıyor. Toplarınızı turun başında kullanmanız lazım. Sahra toplarınızı ve makineli tüfekleri saldırı kesmek için kullanın. Sahra topları saldırı için de kullanılabilir. Kör atış topçularınızı düşman savunmasını yıkmak için kullanın. Bazen belki günlerce top mermisi atmanız gerekebilir. Yeterince çökmüş savunmaya hücum edip savunanların geri çekilmesini sağlayın. Kör atış çizerken kendi birliklerinizi vurmamaya dikkat edin.
  • Sistematik olarak saldırın. Bazen bir yeri almak için Kara Murat gibi dalıp eşek gibi zayiat veren oluyor, sonrasında oradan bir adım ilerleyemiyor. Saldırılarınızı planlayın, toplarınızı ve uçaklarınızı kullanın, her şey o an yapılmak zorunda değil.
  • Birliklerinizin yorgunluk seviyelerini kontrol edin. Çok yorgun birlikleri mümkün olduğunca cepheden geriye çekin, cephede kendisine mermiler yağarken o yorgunluk geçmeyecek.
  • Birliklerinizi döndürün. Yorgun birliklerinizi, aksak birliklerinizi çekin geriye, yerine tazeleri koyun.
  • Birlikleriniz aksak mı oldu? Bunu düzeltmelerine yardımcı olun, karargâhlarınızı birliklere yanaştırın, ayrıca o birliği cephe gerisine çekin.

Dosya bozduysanız veya sildiyseniz yapacağınız şey genelde oyunu silip yeniden kurmak olacaktır.
YZ'ye karşı oynarken oyun donuyorsa bekleyin, bazen bu bekleme bir dakika civarı sürebilir.

Semboloji

Grafik ikonları kullanmıyorsanız (ki kullanmamanızı tavsiye ederim) oyunda görebileceğiniz semboller şunlar gibidir:

Mekanize birlikler bulunmaz.

unknown.png: Karargâh. Üstündeki işaret organizasyonunu gösterir.

···=Takım/Müfreze (Pek göremedim ama teknik olarak oyuna bu seviyede bir birlik eklenebilir.)
|=Bölük
||=Tabur
|||=Alay (Genelde harita üzerinde karargâhlar bundan başlar, daha ufakların işaretleri organizasyonda birliklerin üstünde gözükür. Zaten karargâh harici birliklerin harita üstünde organizasyonu yazmaz. Karargâhlarda da karargâhın kendisinin değil karargâhın bağlı olduğu birliğin büyüklüğü yazar. Karargâhın kendisi genelde bölük olur.)
X=Tugay
XX=Tümen
XXX=Kolordu
XXXX=Ordu, organizasyon açılır penceresinde (sanırım yer olmadığı için) Ordular Grubu için de kullanılır.
XXXXX=(Harita üzerinde) Ordular Grubu veya Ruslar için cephe.
CC=Muharebe Grubu. Aslında geçici birlik olsa da ordu gruplarının üstündeki birlikler için de kullanılır.

unknown.png: Piyade. Hareket kabiliyetine göre biraz farklı olabilir. Mesela, altında iki nokta olanı motorize piyade, içinde oval olanı mekanize piyadedir. Tanksavar tüfekli birlikler de böyle gösterilir. Tanksavar tüfeği 1918'de icat edildi.

unknown.png: Ağır silah birlikleri. Ağır makineli tüfek veya havan topu gibi ağır silahları olan birlikleri temsil eder.

unknown.png: Zırhlı birlik. Her nevi tankı ve zırhlı birliği temsil eder. Aerosani (pervaneli kızaklı kar araçları) de bununla gösterilir:
unknown.png: Topçu birliği. Hareket kabiliyetine göre biraz farklı olabilir. Mesela, altında iki nokta olanı motorize topçu, altında bir nokta ve kısa bir çizgi olanı yarıtırtıllı topçu, içinde oval olanı zırhlı topçudur.

unknown.png: Ağır topçu. Farklılaşması normal topçu gibidir.

unknown.png: Kuşatma topçusu. Farklılaşması normal topçu gibidir.

unknown.png: Havan topçusu. Hareket kabiliyetine göre normal topçu gibi farklılaşabilir.

unknown.png: Sahra topçusu. Kör atış yapamaz.

unknown.png: Roket. Hareket kabiliyetine göre normal topçu gibi farklılaşabilir.

unknown.png: Tanksavar. Hareket kabiliyetine veya zırhlılığına göre normal topçu gibi farklılaşabilir.

unknown.png: İstihkâm birliği. İçinde oval olanı zırhlı istihkâm birliğidir.

unknown.png: Süvari.

unknown.png: Keşif birliği. Altındaki iki noktaya dikkat edin, süvariyle karıştırmayın. Keşif süvarisinde o iki nokta bulunmaz. Normal süvari ile karıştırmamanız için haritada birlik sembolünün sağ alt kısmında bu birlikler için bir de beyaz nokta bulunacaktır. İçinde/altında üç nokta varsa zırhlı arabadır.

unknown.png: Uçaksavar. Hareket kabiliyetine göre normal topçu gibi farklılaşabilir.

unknown.png: Ağır uçaksavar. Alçaktan uçan birliklere daha az etkili olsa da yüksekten uçan birliklere de vurabilir.

unknown.png: Hava indirme birlikleri.

unknown.png: Komando veya özel kuvvetler (Ranger/Spetsnaz vs.).
unknown.png: Hücum kıtası birlikleri.

unknown.png: Skici birlikler.

unknown.png: Düzensiz birlikler.

unknown.png: Partizan.

unknown.png: Bisikletli piyade.

unknown.png: Motosikletli piyade.

unknown.png: Gemi.

unknown.png: Demir yolu modundaki birliklerde haritada birlik sembolü yerine bu gözükür.

unknown.png: Explicit Supply opsiyonel kuralında kullanılan ikmal birlikleri.

unknown.png: Güdümlü füze. Hareket kabiliyetine göre normal topçu gibi farklılaşabilir.

unknown.png: Gözcü helikopteri veya birlik taşıyan, yani genel maksatlı helikopter.

unknown.png: Taarruz helikopteri.
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Panzer Campaigns'te Hareket ve Sair Özellikler - Yazar: unonimus - 28-07-2020, 14:12



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.