2023 Creative Assembly Sızıntıları
#1
Hem mevcut hem de eski CA çalışanlarından bazıları CA ve özellikle de Total War'un vaziyetine dair bilgiler sızdırıyor. Bu bilgiler başta Volound olmak üzere birkaç YouTuber aracılığıyla videolar ve Reddit gönderileri şeklinde paylaşılıyor. Sızıntıların paylaşıldığı videoların yahut gönderilerin linkleriyle birlikte bazı sızıntılar aşağıdaki gibi:

Pharaoh Normalde Troy DLC'si Olacaktı

Görsel

"Pharaoh başlangıçta Troy için geliştirilen bir DLC'ydi, sonra Saga oyunu oldu. Daha sonra da tam fiyatlı bir oyun olarak çıktı. Patronlar CA'in bu yılın nisan ayından beri maddi sıkıntı içinde olduğunu açığa çıkarmıştı, patronlardan bazılarının Hyenas'ın iptal edilmesi ve DLC'lerle Pharaoh'nun fiyatının arttırılmasına yönelik konuşmaları nisan ayında işitmişti." Video

Görsel

"...Pharaoh Saga unvanıyla geliştirildi fakat oyunun çıkışında Saga unvanı kaldırıldı..." Video

Pharaoh Yalnızca 45.000 Civarı Sattı

Görsel

"Pharaoh ile ilgili aldığımız son habere göre satış rakamları beklentinin altında kaldı ve yalnızca 45.000 civarı sattı."

Not: Volound'un 31 Ekim 2023'te paylaştığı videoda belirttiğine göre bu söz "5 gün önce" söylenmiş, yani 26 Ekim 2023 tarihinde.

Three Kingdoms 2, 2022'nin Başında İptal Edildi

"Three Kingdoms 2, karmakarışık bir durumda olduğundan ve Çin pazarına ilişkin endişelerden ötürü 2022'nin başında iptal edildi." Video

Hyenas'ın Geliştirme Sürecine Dair Bilgiler

Görsel

"Hyenas'a ne olduğunu açıklamak için sanırım baştan başlamak lazım. CA uzun bir süre 'konsol ekibi' ve 'Total War ekibi' olarak bölünmüş durumdaydı. Konsol ekibi Spartan: Total Warrior ile Viking: Battle for Asgard'ı yaptı, ikisi de fazla popüler olmasa da Spartan olumlu eleştiriler aldı. Sahiden iyi bir oyun olduğunu düşündüğüm Alien: Isolation'ı yaptılar. Fakat geliştirme süreci o kadar sıkıntılıydı ki prototipten oyunun çıkışına kadar 6-7 yıl geçti. İyi bir oyun olmasına rağmen pek kâr getirmedi. Bu yüzden Sega Alien: Isolation 2 yapmak istemedi." Video

Görsel

"Konsol ekibinin yeni bir proje bulması gerekiyordu, bu nedenle Halo Wars 2'yi yapmak için Microsoft ile irtibata geçtiler. Proje gayet iyi gitti, oyun güzeldi ve zamanında yetişti ancak insanlar gerçek zamanlı strateji oyunlarını konsol üzerinde oynamayı pek istemiyor. Satış rakamlarının azlığı CA'in aldığı ödemeyi etkilemediyse de Halo Wars 3'ün yapılmayacağı anlamına geliyordu. Bu proje için yapılan planlar çöpe atıldı ve ekip bir kez daha projeye ihtiyaç duyar hâle geldi. Birkaç öneri vardı, diğerlerini pek hatırlamıyorum ama aralarından biri Hyenas'tı. O zamanlar adı Outlaws'tu diye hatırlıyorum, dâhilî kod adıysa Keaton'dı." Video

Görsel

"İlk zamanlarda Hyenas 'sevimli serseriler' havası vermeyi hedefliyordu. Elitlerin kontrolündeki altüst olmuş bir dünyada hayatta kalınacaktı, biraz Han Solo biraz da Firefly vardı. İlgi çekici dursa da ayrıntıları bulanıktı. Dünya mahvolmuştu, zenginler her şeye sahipti, hayatta kalmak için çalmak gerekiyordu; NASA dokunuşlu bir bilim kurgu dünyası. Oyun Alien: Isolation motorunu kullanacaktı fakat araçlar son derece berbattı, bundan ötürü bazı tasarımcılar Unreal Engine'de prototip yaparken bazı programcılarsa Alien: Isolation motorunu olması gereken yere getirmekle görevlendirilecekti. Ekibin geri kalanı ise kendilerine iş düşene kadar Total War'a gönderildi." Video

Görsel

"Motor yetişmeyecekti, bu konuda devamlı tartışıp zaman kaybettiler (tasarımcılar Unreal Engine'i isterken mühendisler kendi motorumuzu istiyordu). CA kendi kendini başarısızlığa sürükledi gibi görünüyordu, eğer bu süreçte Total War'a çok sayıda programcı gönderilmeseydi belki bir şansımız olabilirdi. Nihayetinde motor değiştirmeye karar verildi." Video

Görsel

"İlk başta oyun Tarkov gibi looter shooter'lardan yararlanıyordu, orada meta oynanışa cezalandırıcı sonuçların yansıtılmasının ilgi çekici olduğu görülmüştü. Tabii ki devamlı sulandırıldılar çünkü geniş bir kitleye hitap edemeyecek kadar hardcore görünüyorlardı, tüm olayı aşırı zor olmak olan son derece başarılı AAA oyunlar var olduğundan bu fikirle çatıştım." Video

Görsel

"Oyunun şekline dair son gelişmelerden haberdar edildik, 'sevimli serseriler'dense 'neşeli arsızlık' temasıyla yola devam edecektik. Umarsız ve burnu havada gezen karakterler istiyorlardı. Karakterler gülünç derecede kötü, sıradan ve tanınmaz hâldeydi; hatta 'neşeli arsızlık' temasını denemek için karakterlerin bir güvenlik kamerasını kapattığı ya da bir koridorda aptal gibi kasıla kasıla yürüdükleri deneme animasyonları bile yaptılar. Oyunun tarzı veya neyin yapılması gerektiğine dair en ufak bir fikrimizin olmadığını hissettiğimiz zamanlardı." Video

Görsel

"Daha sonra Alien: Isolation'ın büyük bir hayranı olan Neil Blomkamp işin içine girdi. Stüdyoyu ziyaret etti ve neyin üzerine çalıştığımızı ona gösterdik. İzlenecek bir doğrultuya yönelik fikirleri vardı. Bunlara göre hayatta kalmak için çalmıyordunuz; Netflix/Steam vb. artık var olmadığından DVD'ler, müzik ve oyunlar, yani fiziksel medya artık hayli kıymetliydi. Oyuna büyük miktarda internet mizahı dâhil etmek de fikirleri arasındaydı. Ne düşündüğünü göstermek için bir video bile hazırlamıştı, dürüst olmak gerekirse ne yaptığımızı bilmediğimiz bir zamandan sonra bir doğrultuya sahip olmak teşvik ediciydi. Video hâlâ elimde var, insanların projenin neden bazıları için cezbedici olduğunu görebilmesi için sızdırmayı düşündüm. Bir ara Blomkamp ile yolları ayırdılar, doğru mu bilmiyorum ama bunun sebebinin internet mizahı ve giflerin arayüzde belirmesi gibi bir fikir öne sürmesi olduğunu duymuştum." Video

Görsel

"Blomkamp geldiğinde herkes The Expanse izliyordu, başlangıçta bu yönde ilerlemek istediler. Blomkamp ilk vizyonunda hem onu hem de Matt Damon filmi olan Elysium'u önerdi." Video

Görsel

"SEGA'nın en çok fonlanan oyunuydu, şirketteki bazı büyük isimlerin desteğini arkasına almıştı. Hatta Neil Blomkamp'ın getirilmesinin sebebi hikâye anlatımı önerisinin sıkılaştırılmasıyla fonlamanın güvence altına alınmasıydı." Video

Hyenas Oynaması Ücretsiz ve Mikro Ödemelerle Dolu Olacaktı

Görsel

"Oyunun çıkışında iyi olmayacağı ortaya çıktığında David Nicholson bir "Rainbow 6 Siege" yapmaktan bile bahsetti, sanki başından beri kötü bir oyun çıkarıp zaman içinde düzeltmek planlanıyordu. Ayrıca başlangıçta ücretli bir oyun olacaktı ancak iptal edildiğinde oynaması ücretsiz ve mikro ödemelerle dolu olması planlar arasındaydı." Video

Olumsuz İncelemelerin Hiçbir Etkisi Yok

Görsel

"Çoğunlukla olumsuz incelemelerin artık bir etkisi yok, CA gidip Steam'e ağlıyor ve geçersiz saydığı incelemeleri sildiriyor. Steam'in de bu talepler üzerinde denetimi yok değil, yani bu sırf CA'in başının altından çıkmıyor fakat CA geçersiz Steam incelemelerinden oluşan bir liste öne sürüp bu incelemeleri mutlaka kaldırtıyor." Video

CA'in Motoruna ve Araçlarına Yeterince Zaman Ayırmaması Büyük Bir Sorun

Görsel

"Mevcut durumda Total War'un asıl sıkıntısının CA'in motoruna ve araçlarına yeterince zaman ayırmaması olduğunu düşünüyorum, üzerinde çalışması hayli hantal olduğundan herhangi bir şey eklemek olması gerekenden daha zahmetli. Bu yüzden büyük değişimler denenmesi ihtimali de hâliyle azalıyor. Dürüst olmak gerekirse stüdyo içi motorların çoğu bir seviyeye kadar böyle, gördüğüm en kötü motor olduğunu söyleyemem ancak her son durum incelemesinde yetersiz araçların bahsi açılıyor ve daima bu defa bu konuda gerçekten bir şeyler yapacaklarını söyleyip duruyorlar." Video

Total War Devasa Bir Teknik Borca Batmış Durumda

Görsel

"Total War'un devasa bir teknik borca battığını söylemek kesinlikle yanlış olmaz. Bir noktada eşik kütleye ulaşacağını düşünüyorum fakat bu hâlâ gerçekleşmedi. Total War'da oyun ekiplerinin yanında araçlar ve modellemeyle ilgilenen oyun harici birkaç ekip de var ama "acil durum kaynağı" olarak görülüyorlar. Oyunların geliştirmesi çıkışlarına yakın kaçınılmaz bir şekilde yoğunlaşıyor, bunun üzerine diğer ekipler yardıma çağrılıyor. Sürdürülen bu kadar proje varken yardıma ihtiyaç duyan en az bir proje her zaman oluyor. Duyduğuma göre motoru temizlemekle görevli ekibin başına gelen de aynen bu. CA her oyundan sonra teknik borçla ve araçlarla ilgileneceğini söylüyor, hatta görünüşte bu soruna eğilmesi için bir ekip kuruyorlar fakat bu ekibi çoğu zaman bu işi gerçekleştirmesi için kullanmıyorlar." Video

CA'in En Büyük Rakibi Her Zaman Paradox Oldu

Görsel

"Dürüst olmak gerekirse CA'in en büyük rakibi her zaman Paradox oldu. Gerçek zamanlı muharebelere el atacaklar diye ödleri kopuyordu çünkü onları sıra tabanlı campaignde zaten alt etmişlerdi. Three Kingdoms'ta diplomasi gibi şeyleri daha cazip kılmak için Paradox oyunlarından özellik kopyalamaya çalıştılar. Paradox gerçek zamanlı muharebe işine el atarsa birçok Total War hayranının Paradox'a geçeceğinden eminim." Video

CA'deki 882 Çalışandan 371'inin İşine Son Verilecek

Reddit

Feral Interactive'in Planı Empire'a Kadar Tüm Total War Oyunlarının Remaster'ını Yapmaktı

Reddit

CA CPO'su Rob Bartholomew'un Niyeti Battle.net Gibi Bir Launcher Yapmak ve Total War Oyunlarını Buradan Satarak Steam'in Kestiği Paydan Kurtulmaktı

Reddit

Shogun 2'deki Avatar Conquest Modu Ian Roxburgh'un Tasarımıydı ve Arena Lehine Bir Dahaki Total War Oyunlarına Eklenmedi

"Shogun 2'deki Avatar Conquest modu Ian Roxburgh'un tasarımıydı, bu modun Rome II için geliştirilmesini istediyse de Arena'nın daha çok para kazandıracağı düşünüldüğünden reddedildi. Ian Roxburgh bu modu Warhammer ile birlikte geri getirmek istese de bir kez daha reddedildi." Reddit
IbnE9P2.gif
[+] 8 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
2023 Creative Assembly Sızıntıları - Yazar: Attila the Hun - 08-11-2023, 11:50
Creative Assembly Sızıntıları - Yazar: birisi43 - 08-11-2023, 12:08
2023 Creative Assembly Sızıntıları - Yazar: elefsar - 08-11-2023, 13:14
2023 Creative Assembly Sızıntıları - Yazar: Duman - 08-11-2023, 19:12
2023 Creative Assembly Sızıntıları - Yazar: Voidian - 08-11-2023, 20:26
2023 Creative Assembly Sızıntıları - Yazar: Vivec - 23-11-2023, 21:54
2023 Creative Assembly Sızıntıları - Yazar: Sezar - 23-12-2023, 00:47
2023 Creative Assembly Sızıntıları - Yazar: Aytaç - 23-12-2023, 12:30
2023 Creative Assembly Sızıntıları - Yazar: Voidian - 23-12-2023, 12:17
2023 Creative Assembly Sızıntıları - Yazar: gLo1NN - 24-02-2024, 17:30
2023 Creative Assembly Sızıntıları - Yazar: Duman - 25-02-2024, 07:12



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.