Savaş durumunda soluncan deliği, gateway, L-gate gibi geçitlerden elini kolunu sallaya sallaya geçip ülkene içerden girebilir. Bu tür geçitler yıldızın çekim alanının dışında kalıyor. Yani geçidin olduğu sistemi starbase ile korumaya çalışsan da adam o starbase'ye hiç bulaşmadan etrafından dolanabilir. Geçitlere starbase fayda etmiyor.
Ayrıca çok ilerideki dangerous teknolojilerde jump drive açılıyor. -Daha güçlü bir Psionic versiyonu da var bunun. Muhtemelen o daha çabuk açılıyo olabilir.- Jump drive kullanarak belli bir mesafe dahilindeki istediğin bir yere ışınlanabiliyosun.
120 gün cooldownı var ve cooldowndayken sublight speed ve weapon damage değerlerin yarıya düşüyor. Hele ki nötron yıldızına atladıysan oradan gelen %50 sublight speedle birlikte filon baya kağnı gibi oluyor. Atlayacağın bölgede veya sonra hareket edeceğin yerlerde nötron yıldızı olmamasına dikkat et.
Ayrıca atlar atlamaz savaşa girme riskin varsa silahların damage'si azalacağını da göze al. Filonun gücünün yaklaşık 4'te 1'i azalıyor cooldowndayken. Böyle hesaplayabilirsin.
Bir yere hızlıca gitmek için kullanacaksan da gitmek istediğin yer menziline giresiye kadar düz git sonra atla. Atladıktan sonra yavaşlama etkisinden zarar etmemek için mümkün olduğunca atlamadan önce ilerlemeni öneririm. Atladıktan sonra pek mesafe alamıyorsun.
Science shiplerde yeni eklenen uzayaltı navigasyonu da çok etkili bir versiyonu. Erken oyunda açılması da cabası.
(30-05-2018, 18:14)Ayro : Bunu engellemenin bir yolu yok mu? Starbase limiti zaten az ve sınırlara anca yetiyorken arkalara da savunma kurmak çok sıkıntı. AI bonuslu olduğu için filoyu da yetiştirmek zor.
2500'e kadar geldim. Awaken ve Crisis dahil AI'nin hiç jump drive kullandığını görmedim. Geçitler ne yazık ki sıkıntı. Starbasele savunamadığın ayrı bir cephe gibi. Wormhole yine iyi. Karşıya tek geçiş var fakat Gateway'lerin hepsi ortak bir ağa bağlı oldukları için yol geçen hanına dönebiliyor. Bu tarz geçitleri avantaja çevirmeye çalışmak lazım. Savunmaya çalışmak faydasız.