Sağol @jax61 gece buldum cevabı. Teknoloji ağacının altında yazıyormuş. https://bipedalshark.gitlab.io/stellaris...e/vanilla/
Eğer Star fortress teknolojisi komşu ülkede varsa x10 ağırlık veriyormuş. Yani eğer komşu ülkede bu teknoloji varsa seninde alma şansın artıyor. Teknoloji avlama işi gerçekten çok ilginç. Star fortress ve zero point reactor teknolojilerini erken açarak habitat ve mega yapılara erkenden ulaşabilmek bayağı op. Zaman olursa teknoloji ağırlıkları, tech. beelining (istediğin teknolojiye erkenden ulaşma) alakalı bir rehber hazırlayabilirim. Şimdilik şu linkleri bırakayım.
Adanced tech guide - https://youtu.be/xUBrWEZzr30?list=PLmWvx...12fz2yD5-l-
Tech tree + tech weight + tech weight bonuses- https://bipedalshark.gitlab.io/stellaris...e/vanilla/
Tech tiers - https://stellaris.paradoxwikis.com/Technology
Tech beelining - https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...g.1090197/
Tech beelining - https://www.youtube.com/watch?v=QnYLvzLmOy4
Özetle beelining bazı teknoloji ağaçlarını hiç açmayarak istenilen teknolojiye erkenden ulaşılması. Bildiğiniz üzere steallariste 5+1 tech tier var. +1 tekrarlanabilir tier. Tier atlamak için en az 6 adet teknoloji araştırmak gerekli. Örneğin engineering tier1'den teknolojilerden tier2 teknolojileri açmak için en az 6 adet engineering tier1 teknoloji araştırmamız gerek. Tabi işin içinde teknoloji ağırlık bonusları da var. Teknoloji ağırlığı bir teknolojinin araştırılabilir olma şansı. Örneğin star fotress voidcraft teknolojisi olduğu için voidcarft bilim adamı bu teknolojinin ağırlığı artırıyor yine komşu üllkede bu teknolojinin olması ağırlığı artırıyor. Bu mekanikleri manipule etmeye beelining demişler.Bir deneme oyunu açtım ama bazı dezavantajları var bence.
Misal erken Climate Restoration için önerilen ve kaçınılması gereken teknolojiler:
Star Fortress için önerilen ve kaçınılması gereken teknolojiler:
Eğer Star fortress teknolojisi komşu ülkede varsa x10 ağırlık veriyormuş. Yani eğer komşu ülkede bu teknoloji varsa seninde alma şansın artıyor. Teknoloji avlama işi gerçekten çok ilginç. Star fortress ve zero point reactor teknolojilerini erken açarak habitat ve mega yapılara erkenden ulaşabilmek bayağı op. Zaman olursa teknoloji ağırlıkları, tech. beelining (istediğin teknolojiye erkenden ulaşma) alakalı bir rehber hazırlayabilirim. Şimdilik şu linkleri bırakayım.
Adanced tech guide - https://youtu.be/xUBrWEZzr30?list=PLmWvx...12fz2yD5-l-
Tech tree + tech weight + tech weight bonuses- https://bipedalshark.gitlab.io/stellaris...e/vanilla/
Tech tiers - https://stellaris.paradoxwikis.com/Technology
Tech beelining - https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...g.1090197/
Tech beelining - https://www.youtube.com/watch?v=QnYLvzLmOy4
Özetle beelining bazı teknoloji ağaçlarını hiç açmayarak istenilen teknolojiye erkenden ulaşılması. Bildiğiniz üzere steallariste 5+1 tech tier var. +1 tekrarlanabilir tier. Tier atlamak için en az 6 adet teknoloji araştırmak gerekli. Örneğin engineering tier1'den teknolojilerden tier2 teknolojileri açmak için en az 6 adet engineering tier1 teknoloji araştırmamız gerek. Tabi işin içinde teknoloji ağırlık bonusları da var. Teknoloji ağırlığı bir teknolojinin araştırılabilir olma şansı. Örneğin star fotress voidcraft teknolojisi olduğu için voidcarft bilim adamı bu teknolojinin ağırlığı artırıyor yine komşu üllkede bu teknolojinin olması ağırlığı artırıyor. Bu mekanikleri manipule etmeye beelining demişler.Bir deneme oyunu açtım ama bazı dezavantajları var bence.
Misal erken Climate Restoration için önerilen ve kaçınılması gereken teknolojiler:
Star Fortress için önerilen ve kaçınılması gereken teknolojiler: