Günlük: EU4 - 1.37 Yol Haritası
#1
J9OKFl1.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.37 yaması için yol haritası paylaşılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...7.1625239/ :Merhaba ve yeni bir EUIV geliştirici günlükleri serisine hoş geldiniz! Beni tanımayanlarınız için, birkaç yıl önce Paradox Tinto'ya Kalite Güvence ekibinin parçası olarak katıldım ve geçtiğimiz birkaç ay önce Yardımcı Yapımcı pozisyonuna getirildim. 1.37 yamasının içeriğinin geliştirilmesinin büyük bir parçası oldum, bu KG olarak aldığım görevlere kıyasla çok daha heyecan verici (ve farklıydı). Bu geliştirici günlüğünde İçerik Tasarım Yöneticimiz @Pavia ile birlikte size yeni içeriklerden bahsedeceğiz.

Son geliştirici günlüğünden beri oldukça zaman geçti fakat artık sizinle gelecek DLC için planlarımızı paylaşmaya hazırız. King of Kings'in geliştirmesinden dersimizi aldık ve yeni içerikle alakalı çalışmalarımızı ve planlarımızı şimdiden paylaşıyoruz ki beklentilerinizi doğru bir şekilde kurabilesiniz. Daha fazla uzatmadan, odaklanmak istediğimiz 3 ana bölge bulunuyor: Amerika, Orta Avrupa ve Orta Asya. Hadi başlayalım!



Amerika

Amerika ülkeleri geçmiş bazı DLC'lerde (Conquest of Paradise, El Dorado, Golden Century ve Leviathan) yeni mekanikler ve özellikler elde etse de içerik açısından bu bölgenin en geri kalmış yer olduğunu düşünüyoruz, bu yüzden tekrar ziyaret etmenin doğru olacağına karar verdik. Buraya yapılacak olan odağımız Origins'ten King of Kings'e kadar olan DLC'lerdeki gibi derinlik katıp tekrar oynanabilirliği arttırmak, bu aşamada da odağımız halihazırda içeriği olan İnkalar ve Aztekler gibi ülkeler olacak. Buna ek olarak Orta Amerika ve Maya bölgesine daha fazla içerik de eklemek istedik.

Fark etmiş olacaksınızdır ki Koloni Devletlerinden hiç bahsetmedik ve bu kasıtlı. Leviathan halihazırda bu ülkeler için yeni mekanikler ekledi ve onlara yeni içerikler eklemenin diğer ülkelere nazaran pek de ödüllendirici olmayacağını düşündük, bu yüzden onları atladık ve oyuncuların içerik istediği diğer bölgelere daha çok odaklanmaya karar verdik.

İnka

İnkaların And İmparatorluğu EUIV'te şu ana kadar tam anlamıyla yansıtılamamış kolonicilik öncesi büyük bir ülkeydi. Yeni genişlemenin çıkışıyla birlikte İnkalar topraklarını birleştirmeyle alakalı yeni görevler elde edecek, And dağlarından çıkarılan altın ve diğer değerli kaynakları daha iyi kullanabilecek, güneş tanrısı İnti'ye saygısını sunabilecek ve gelecek istilalar için hazırlanabilecekler.

Aztekler

Meksika vadisinde baskın olan bariz bir güç var. Aztekler yakın zamanda bölgede hükümlerini kurdular ve kudretli Jaguar Savaşçıları gibi özel birlikleri ile tüm Orta Amerika'da hakimiyeti ele geçirmeyi hedefliyorlar. Yeni DLC ile birlikte kendileri ve komşuları arasındaki farklara odaklanmak ve öne çıkarmak istiyoruz, Çiçek Savaşları'nı kullanarak kontrollerini genişletmelerini ve yeni haraçgüzarlar yaratabilmelerini, taze kurbanlar bulabilmelerini ve Aztek topluluğunu Avrupa'dan gelecek tehlikelere karşı hazırlayabilmelerini amaçlıyoruz.

Mayalılar

Mayalılarla oynanışın temel amacı medeniyetlerinin mevcut çağda tamamen çökmesini engellemek olacak. Bunu yapmak için onlara daha fazla içerik ve komşularını tek bir hükümdar altında birleştirmek için daha çok yol sunuyoruz, bunun için de Yucatan yağmur ormanlarını ve bölgenin kârlı ticaretini kullanmaları ve bunların da ötesinde hedefleri kovalamaları gerekecek.



Orta Avrupa

Avrupa'ya döndük, tekrar! Neden diye mi merak ediyorsunuz? Bunun ana sebebi aslında Domination için planladığımız daha fazla içerik vardı fakat mevcut ülkelere daha fazla odaklanmamız gerekiyordu böylelikle DLC'nin kendisine yetiştirebildik. Bu yüzden öncesinde planladığımız bazı içerikleri geri çekip onları daha iyi geliştirebileceğimiz bir zamanı beklemeye karar vermiştik. Bunun zamanı geldi ve bu bölgedeki 3 alana odaklandık. Bir tarafta, İmparatorluğun içinde, Hollanda Büyük Güç olan bir ülkeye yaraşır şekilde içerik alacak, aynı zamanda Avusturya da Prusya'ya benzer bir şekilde güncellenecek zira Emperor'dan gelen içerik oldukça geniş kapsamlıydı; bu kurulabilir Almanya ülkesi ile daha da geniş bir oynanış sunacak. Odaklandığımız ikinci alan ise İtalya, burada en popüler Tüccar Cumhiryetlerinden biri olan Venedik için içerik ekliyoruz ayrıca kurulabilir İtalya ülkesini de unutmadık, bu da İtalya ülkeleri için yeni bir oynanış katmanı ekleyecektir. Son olarak ise Doğu Orta Avrupa içeriklerini gözden geçirdik, özellikle de Bohemya ve Macaristan için. Bu ülkeler hamlelerini doğru yaparlarsa Büyük Güç olmak için oldukça iyi adaylar olacaklardır.

Hollanda

Forumlarımız geçtiğimiz birkaç yıldır Hollanda içeriği istekleriyle dolup taştı. Bu oldukça normal, önceden de dediğimiz gibi aslında Domination için ilk planlarımız arasında bulunuyorlardı bundan mütevellit bolca yeni içerik ekliyoruz. Hollanda'nın kendisi ticarette hem tüccar hem de savaş filosu ile oldukça büyük bir etken olmuştu, bu yüzden en önemli ticaret rotalarını kontrol etme yetilerini, Avrupa'nın büyük güçleri ile etkileşimlerini, kolonileşirken aynı anda Doğu Hindistan Şirketi'ni kurabilmelerini ve Hollanda kültürünü başka bir seviye taşıyabilmelerini sağlayacağız.

Avusturya

Habsburglar her zaman hırslılardı, her zaman daha fazla güç ve kontrol arzuluyorlardı. Yeni görev ağacıyla birlikte Kutsal Roma İmparatoru artık hem iç hem dış vasallar ile etkileşim kurmak için daha fazla yönteme sahip olacak, böylelikle Macaristan, Bohemya, Napoli, Burgonya, Kastilya, Polonya ve daha fazla yerde hakimiyetlerini genişletebilecekler. Tüm bu tahtları kontrol edebilmek için Avusturya'ya özgün özellikler eklenecek. Ayrıca bazı Avusturyalılar için baş ağrıtabilecek yeni bir kurulabilir ülke ekleyeceğiz.

Almanya

Birazdan bahsedeceğimiz İtalya gibi, Almanya içeriğinin temel amacı ileri oyun tecrübenizi geliştirmek. Almanya'nın bölgesini birleştirmesi, komşu toprakları fethetmesi, şehirlerini endüstriyelleştirmesi ve çıkabilecek devrimlerin üstesinden gelmesi gerekiyor. Ayrıca Almanya'yı kuran ülkeye göre içerikte değişiklikler olacağını da belirtmekte fayda var, buna göre oynanışta da değişiklikler olacaktır.

Venedik

En Yüce Cumhuriyet Venedik, 1444'teki en önemli ülkelerden biri. Rönesans tam gaz yola çıkmış durumda, bu yüzden yeni görevler, olaylar ve pek çok karakterle etkileşime geçen yeni içerikler ekledik, aynı zamanda tüccar filosunun da gücünü kullanmak istedik. Venedik ticaret imparatorluğunu tüm Akdeniz'de yayabilse de bu yeterli gelmeyebilir ve mevcut erişimlerinin ötesindeki topraklara adım atmak isteyebilirler, tabii her şey Serenissima için.

İtalya

İtalya için paylaşılan isteklerden bazılarını cevaplandırmak istiyoruz, bu yüzden oynanışı uzatmak ve daha çeşitli oynanış yöntemleri sunmayı amaçlıyoruz. Yeni DLC'de bu sorunu görev ağaçlarını bitiren İtalya ülkeleri için daha fazla içerik sunarak gerçekleştireceğiz. Oyunun tarih aralığında varlığını sürdüren bir ülke olmasa da bu görev ağacının amacı tarihsel sınırlar ve görkemli geçmişi arasında bir noktada bulunacak. Ana yollar Avrupa'nın geri kalanını fethedip Roma'nın gerçek devamı olmanızı, İtalya Yarımadasını endüstriyelleştirmenizi ve küresel ticaret üzerinde egemenlik kurmanızı hedefleyecek.

Macaristan

Emperor ile gelen Macaristan görev ağacında ülkenin ana amacı Balkanları fethetmekti. Fakat yeni eklenti ile birlikte Macaristan'ın diğer komşu bölgelerdeki etkisini arttırmak için daha fazla seçenek sunacağız. Bunu gerçekleştirmek için Macaristan'ın Polonya, Avusturya, Osmanlı ve Töton Tarikatı ile Napoli gibi daha uzak bazı ülkelerle karşı karşıya gelmesi gerekecek. Aynı zamanda altyapılarını geliştirip ekonomilerini güçlendirerek iç meseleleri de çözmeleri esas olacak.

Bohemya

Bohemya uzun bir süredir pek değişiklik almayan bir ülke oldu. Lakin yeni güncelleme ile birlikte daha iyi ve daha eğlenceli görevler ekleyerek Bohemya'nın Kutsal Roma İmparatorluğu üzerinde gerçek bir etkisi olmasını sağlamak ve Hussit Savaşlarının sonucunu iyileştirmelerine olanak vermek istiyoruz, böylelikle hem inanca hem de krallığa daha derin bir oynanış sağlayabileceğiz. Ek olarak Bohemya'nın Balkanlar, Almanya, Polonya ve ötesinde genişleyebilmesini sağlayacak görevler de olacak.



Orta Asya

Üzerine odaklanacağımız son bölge ise Orta Asya. Bu da hem Domination'da hem de King of Kings'te odaklanmak istediğimiz fakat diğer ülkelere içerik eklemek için vazgeçtiğimiz bölgelerden biri. Burada Büyük Güç olmayı hedefleyen ülkeler (Timur, Babür), Hordalar (bunlar için bölgesel içerikler ekleyeceğiz) ve Orta Doğu'daki bazı geliştirici ve oyuncu favorisi ülkeler bulunuyor: Hasankeyf, Hürmüz & Umman ve Trabzon. Tabii ki Theodoro'yu da unutmamalıyız! Orta Avrupa ya da Orta Asya'da olmayabilirler fakat... Belki de yeni içerikleriyle birlikte bu bölgelerde gerçek bir güç hâline gelebilirler...

Timur

Timur'un torunları oldukça tehlikeli bir durumda başlıyor. Yeni tasarım ile birlikte Moğol veraset kanunlarından kaynaklı idari kaosu yansıtmak istiyoruz. Şahruh'un vefatıyla ortaya çıkan sayısız halef ülkesiyle baş edebilirlerse kaderleri gitmeyi seçtikleri yollara göre belirlenecek. Yeni bir göçebe ülkesi kurabilir ve ata topraklarını tekrar ele geçirebilirler ya da yeni gelenekleri kabullenip Pers topraklarında yeni bir ülke kurabilirler.

Babür

Bu Barut İmparatorluğu, Timur hanedanından kurulmuş ve büyük oranda Hindistan'ı fethetmeye odaklanmış durumda. Fakat iç işlerini daha da derinleştirecek yeni içerikler eklemeyi umuyoruz, mansabdarlar gibi. Ek olarak Babür İmparatorluğu ekonomik ve kültürel durumunu genişletmek için yeni hedeflere sahip olacak.

Hordalar

Steplerin göçebe efendileri bu DLC'nin içerikleri için önemli bir odak noktası. Bu ülkelerin bazı hedeflerinin tüm Hordalar tarafından erişilebilir olmasına karar verdik, fakat bazı kısımları ise belli bölgelere özgü olacak. Bu yüzden Batı Tatarları, Orta Moğolistan ve Doğu Moğolları kendilerine yeni toprakları fethetmek ve yağmalamak için özgün yollara sahip olacak, gerçek bir Han'a yarışacak şekilde!

Hasankeyf

Eyyubi hanedanının altın çağı sona ereli çok oluyor. Hasankeyf; kâfirler, paganlar, ufak hanedanlar ve üstesinden gelemezlerse onları ezebilecek büyük ülkeler tarafından sarılmış durumda. Halifeliğin eski görkemini geri kazandırmak, Suriye, Mısır ve Arabistan'ı geri fethetmek için Selahaddin'in mirasını tekrar canlandırmak çok daha iddialı bir görev ağacı gerektiriyor.

Trabzon

Bir zamanlar güçlü ve prestijli olan Komnenoi ailesinin artık sahip olduğu tek şey ismi. Trabzon, Karadeniz üzerindeki hakimiyetini kaybetmiş durumda ve Bizans İmparatorluğu'ndan kalanlar da yıkılmak üzere. Fakat, yine de kaybedilen toprakları geri alabilir, Karadeniz ve Anadolu üzerinde tekrar hakimiyet kurabilir, Konstantinapol'ü tekrar ele geçirebilirler, sahipleri ister Palaiologos olsun ister Kâfir.

Theodoro

Theodoro başlangıcı zor olan bir ülke. Hayatta kalmak için komşu oldukları Hordaları, Türkleri ve Slavları yenmeleri gerekiyor. Yeni görev ağacı bu kahramanca amacı geliştirecek ve Karadeniz üzerindeki hakimiyetinizi pekiştirmenize yardımcı olacak. Sancakları göndere çekin, kim bilir belki yeni bir Got İstilası gelir!

Hürmüz & Umman

Arap Yarımadasındaki zengin Hürmüz ve Umman ülkeleri, bu zenginliklerini büyük oranda Pers körfezindeki ticaretten elde ettiler. Fakat önlerine çıkan yeni fırsatlar ile birlikte ufuklarını genişletebilir ve belki de Arabistan, Doğu Afrika ve Hindistan'da ticareti ve toprakları kontrol eden Hint Okyanusu'nun her köşesinde nüfuzu bulunan küresel bir ticaret imparatorluğu kurabilirler.



1.37 ile gelecek içeriklerden bu kadar! Günlüğü okuduğunuz için tekrar teşekkürler, yol haritası konusundaki dönütleriniz için heyecanlıyız! Haftaya asıl geliştirici günlükleri ile döneceğiz ve size yeni Amerika içeriklerini göstereceğiz: Aztekler, Mayalılar ve İnkalar! Dolu dolu bir geliştirici günlüğü olacağı kesin!

Ayrıca yeni Father Lorris Çizgi Romanı!

ComicLorris.png
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
geçte olsa çevrilmeye başlanmış
Ara
Cevapla
#3
Son güncellemeyle daha yüksek çözünürlüklü UI desteği ekleselermiş kapanış yapmak için 1-2 kez "one last dance" oynayışı yapardım en azından. İyisiyle kötüsüyle bunca yılın hatrına güzel de bir kapanış olurdu. Böyle hiç heves bırakmadılar ama.
[+] 2 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Yahu ben mi yanlış okuyorum, anlayamıyorum?!? ;
Emperor/Leviathan/Conquest of Paradise/El Dorado/Golden Century...

Zaten satın aldığımız ve oyuna mekanik/görev ağacı v.s. ekleyen dlc'lerdi. Diyor ki, bunlar dursun, bunların üstüne kuma getireceğiz.

Benzer bir geliştirme süreci Stellaris'te yapıldı. Mevcutta olan ırk/bölge için İçerik üretici "Merak etmeyin, mevcut DLC'lerin içine yeni güncellemeri ekleyeceğiz, yeni eklenti almanıza gerek yok." dedi. EU4 ise öyle demiyor, yenisini al diyor di mi?

Yahu bu nasıl bir karmaşadır; bu oyunun pazarlama ekibinde çalışmayı gerçekten istemem!
[+] 1 üye Pashalunda nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.