Günlük: Vic3 - Sphere of Influence İçerikleri
#1
WwsTRSJ.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu yazıda Sphere of Influence eklentisinin içerikleri tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...g.1689255/ :Herkese merhabalar, 1.7 güncellemesi ismini safran, tarçın ve kakulenin bir araya gelmesiyle oluşan Orta Asya'ya has bir yeşil çay türü olan Kahwah'ten alıyor. Bu güncelleme beraberinde Sphere of Influence eklentisiyle birlikte 24 Haziran tarihinde çıkacak. Victoria 3'ün Grand Edition sürümüne veya Expansion Pass'a sahip olanlar herhangi bir ek ücret ödemeksizin Sphere of Influence eklentisine erişebilecek. Eğer bunlara sahip değilseniz hala ön sipariş yapabilirsiniz.

DD122_01.png

Güç Blokları
  • Büyük Güç veya önde gelen bir Bölgesel Güç olarak 5 ana kategoriden birinde Güç Bloğu oluşturabilirsiniz: Ticaret Birliği, Süzeren İmparatorluk, Askeri Antlaşma, İdeolojik Birlik ve Dini Meclis.
  • Bunların her biri, lider ülkeye ve diğer üye ülkelere çeşitli bonuslar sağlıyor, 20 farklı Prensip grubunun 4'ünde geliştirilebiliyor, dolayısıyla küresel stratejinizi yansıtabileceğiniz 12.000'in üzerinde farklı kombinasyon bulunuyor.
  • Güç Bloğu lideri olarak çıkar ilan ettiğiniz diğer ülkeler üzerinde Kozlar edinerek küresel varlığınızı güçlendirebiliyorsunuz. Diplomatik Paktlar, Lobiler, onlara savaşta yardım etmek, onların kültürlerine karşı hoşgörülü olmak veya tam tersi onları dışlamak, dış ticaret yoluyla onları ekonomik anlamda kendinize bağımlı hale getirmek gibi birçok şey bir başka ülke üzerinde Koz elde etmenizi sağlayabiliyor.
  • Güç Blokları, Blok Davetiyesi ile barışçıl bir şekilde genişleyebildiği gibi, Diplomatik Talepte bulunarak gerekirse askeri yollara başvurabiliyorsunuz.
  • Güç Bloğu liderinin üyeler arasında benzer değerleri ön plana çıkararak Uyum değerini koruması gerekiyor. Uyum değerinin kontrol edilememesi durumunda güç blokları iç karışıklara sürüklenebiliyorlar.
  • Güç Bloklarının tüm üyeleri bloğun ihtişamını yansıtan heykeller inşa edebliliyor, bu heykeller inşa edildikleri eyalete çeşitli faydalar sağlıyorlar. Güç Bloğu lideri bu heykelin görünümünü, bloğun amblemini ve ismini değiştirebiliyor.
  • 1.7 güncellemesiyle birlikte Ticaret Birliği kimliği ve ona bağlı olan 2 ana prensip grubu olan İç ve Dış Ticaret, Sphere of Influence eklentisine sahip olunmasa bile seçilebiliyor ve Güç Bloğu üzerinden Gümrük Birliği diplomatik paktının yerini alıyor.
  • 1.7 güncellemesiyle birlikte Büyük Britanya, Rusya veya Osmanlı ile Süzeren İmparatorluk kimliğiyle oyuna başlayıp, daha güçsüz Blok üyelerini ülkenize katabiliyorsunuz. Aynı şekilde Avusturya ile İdeolojik Birlik olarak oyuna başlayıp Cumhuriyetçilik ve oy hakkı gibi konularda benzer düşüncelere sahip ülkelerde Rejim Değişikliği Talebinde bulunabiliyorsunuz. Sphere of Influence eklentisine sahip olmayan oyuncular bunlara ek olarak oyunun başlangıcındaki Ticaret Birliği olan Zollverein'in bir üyesi olarak oynayabiliyor.
Dış Yatırım
  • Dış Yatırım Hakları veya Karşılıklı Dış Yatırım Paktları ile ülkeler diğer ülkelerin endüstrilerini kurabiliyor, eğer sanayileşme yetisi yoksa bu hakkı yabancı ülkelere tanıyabiliyor. Bu hak her iki ülkenin yatırımcı sınıfına göre çalışıyor ve Yatırım Havuzu üzerinden yabancı ülkelerde özel endüstriler kurarak yeni kaynaklara, daha ucuz işgücüne veya bunlardan her ikisine erişebiliyor.
  • Dış Yatırım Güç Bloğu Prensipleri üzerinden bu haklar tüm Güç Bloğunu kapsayacak şekilde belirlenebiliyor. Güç Bloğu Kozları ekonomik bağımlılığı da gözönünde bulundurduğu için, bu durum Güç Bloğu üyeleri üzerinde hakimiyet sağlamanız için oldukça güzel bir sistem teşkil ediyor.
  • 1.7 güncellemesiyle birlikte Sahiplik 2 yeni binayla yansıtılıyor: Malikaneler (Aristokrasiye ev sahipliği yapan) ve Finans Merkezleri (Kapitalistlere ev sahipliği yapan), bunlar eyaletlerinin ve hatta ülkelerinin dışarısında binalara sahiplik yapabiliyorlar. Bu binalar kendi seviyeleri doğrultusunda gelir elde edip, üretken ülkeler ve zengin ülkeler arasındaki ayrımı yansıtıyor.
  • 1.7 güncellemesiyle birlikte Malikaneler ve Finans Merkezlerinin yanı sıra, doğru ekonomi yasalarına sahip olunması durumunda Kooperatif Sahiplikten yararlanılabiliyor. Kooperatif Sahiplikte işçiler kendi çalışmalarının karşılığını kendileri ediniyorlar.
  • 1.7 güncellemesiyle birlikte Kamu Yatırımları, kar edildiğinde direkt olarak devletin kazanacağı, edilmediğinde ise devletin zarar edeceği şekilde gerçekleşebiliyor. Birçok ekonomik sistemde devlet tarafından inşa edilen binalar inşaatı tamamlandıktan sonra satılıyor ve özel sektör tarafından satın alınabilir hale geliyor. Diğerlerinde ise devlet bu binaları gerekirse karşılıksız bir şekilde kamulaştırabiliyor, bu durumda içeride ve dışarıda çeşitli yaptırımlara maruz kalabiliyor.
  • 1.7 güncellemesiyle birlikte devletler kendilerine bağlı olan devlet topraklarında her zaman endüstri inşaasında bulunabiliyor.
  • Sphere of Influence eklentisiyle birlikte Diplomatik Talep üzerinden ülkenizdeki tüm dış yatırımı kamulaştırabiliyorsunuz.
Lobiler, Etken ve Fırsatlar
  • Lobiler, dünyadaki bir başka ülke üzerinde görüş sahibi bir veya birden fazla çıkar grubundan meydana geliyor. Bu görüş olumlu olması durumunda o ülkenin yasalarını veya reformlarını benimseyip, o ülke ile yakın ilişkilere sahip olmak isterken, olumsuz olması durumunda o ülkeden uzaklaşmayı, rekabet halinde olmayı ve gerekirse savaş alanında mağlup etmeyi beraberinde getiriyor.
  • Lobiler bir Diplomatik Etken sonucunda meydana gelebiliyorlar. Diplomatik Etken paktın dağılması, karşılaşılan olaylarda belli seçeneklerin tercih edilmesi, Provokatörlerin davet edilmesi veya sürgün edilmesi, devrimin meydana gelmesi, bir Güç Bloğundan kovulmak veya katılmak gibi eylemler sonucunda yaşanabiliyor. Diplomatik Etken sebebiyle bir şey meydana geldiğinde oyunda bunun tam olarak neden yaşandığına dair bilgilendiriliyorsunuz.
  • Lobiler çeşitli yollarla size faydalar sağlayabileceği gibi zararlar da verebilir. Örneğin ülkenin Diplomatik Paktlara YZ kabul oranını arttırabilir, sevilmeyen bir ülke ile savaşırken ülkenizin Savaş Desteğini yükseltebilir. Lobilerin etkisi lobileri oluşturan çıkar gruplarının nüfuzuna bağlıdır. Bu sebeple kendi dış siyasetinize uyum sağlayan gruplarla birlikte hareket etmeniz size fayda sağlar.
  • Lobilerin taleplerini yerine getirmeniz onların Memnuniyet oranını yükseltir, bu da çıkar gruplarını memnun etmenin alternatif bir yoludur ve ülkede siyasi istikrarın güçlenmesini sağlar. Lobilerin taleplerini görmezden gelmeniz durumunda ise bunun tam tersi yaşanır. O sebeple lobilerin hoşnut olduğu bir paktı iptal etmeden önce iki kere düşünmelisiniz.
  • Sphere of Influence eklentisiyle birlikte diğer ülkelerdeki lobileri fonlayarak ülkenin seçkin tabakasına ihtiyaç duydukları finansal desteği sağlayabilir, lobilerin sizi destekleme ihtimalini (veya düşmanlarınızı desteklememe ihtimalini) yükseltebilirsiniz. Eğer buna uygun bir lobi halihazırda bulunuyorsa, yaptığınız finansal destek o lobinin gücünü arttırır ve orada elde ettiğiniz Kozu güçlendirir.
  • Sphere of Influence eklentisiyle birlikte lobiler belli aralıklarla Fırsatlar sunabilir veya çeşitli Taleplerde bulunabilir. Bunlar spesifik diplomatik hedefler doğrultusunda şekillenen Gündem Maddeleri olarak oyunda yansıtılırlar.
  • Boyun eğdirilmiş ülkeler 2 farklı çeşit lobiye ev sahipliği yapabilir, bunlardan birincisi boyun eğdiren ülkenin lehine lobicilik faaliyetleri yürütürken, diğeri bağımsızlık yanlısı faaliyetler yürütür. Bu lobileri desteklemek veya ortadan kaldırmak ülkenin Bağımsızlık İsteğini istediğiniz yönde şekillendirebilmenizi sağlar.
Bağlı Devlet Etkileşimleri
  • Sphere of Influence ile birlikte vasallarınız üzerinde kullanabileceğiniz çok sayıda yeni etkileşim oyuna ekleniyor. Eğer bağlı devletseniz, aynı şekilde bağlı olduğunuz devletle etkileşime geçebiliyorsunuz. Eklenen yeni Diplomatik Eylem kategorileri ile birlikte Koruyucu/Tabi, Tabi/Koruyucu, Güç Bloğu Lideri/Güç Bloğu Üyesi, Güç Bloğu Üyesi/Diğer Blok Üyesi gibi çok sayıda etkileşimden faydalanılabiliyor.
  • Örneğin Koruyucu Devlet, yeni etkileşimleri kullanarak Vasalın aylık ödemelerini arttırabiliyor veya azaltabiliyor, fethedilen bölgeleri vasalları arasında bölüştürebiliyor, teknolojik bilgilerini vasallarıyla paylaşabiliyor, kendi pazarlarına sahip olmalarına izin verebiliyor vs.
  • Benzer bir şekilde, bağlı devletler 1.7 ile oyuna eklenen ve ülkedeki seçkin sınıfın bağımsızlık desteğini yansıtan Bağımsızlık İsteği karşılığında koruyucu devletlerinden çeşitli taleplerde bulunabiliyor. Tıpkı Koz gibi, Bağımsızlık İsteği de başta Görüş ve Prestij olmak üzere çeşitli faktörler doğrultusunda şekilleniyor. Eğer bağlı devletin Bağımsızlık İsteği belli bir eşiği aşarsa, ülke içerisinde Radikallerin sayısı artıyor ve koruyucu devletten Özerklik talep etmeye başlıyorlar. Bu hakkın tanınması durumunda işler aynı şekilde ilerlemeye devam ederse bu sefer Bağımsızlık talebinde bulunabiliyorlar. Öte yandan düşük Bağımsızlık İsteğine sahip ülkelerin özerklik seviyesi düşürülebiliyor veya tamamen koruyucu devlete katılması için eylemlerde bulunabiliyor.
  • Sphere of Influence eklentisiyle birlikte, yeni Diplomatik Eylemlerin yanı sıra, bağlı devletlerin bağımsızlığını destekleyerek onların Bağımsızlık İsteğini arttırıp başlaması durumunda kendinizi bağımsızlık hedefli bir Diplomatik Oyunun aktörü konumuna getirebiliyorsunuz. Bağlı devletler bağımsızlık yolunda birbirlerini destekleyip grup halinde isyan bayrağı kaldırabiliyorlar. Öte yandan henüz boyun eğdirilmemiş bir ülkenin bağımsızlığının garantörü olmanız durumunda rakip güçler bu şekilde taleplerde bulunamıyor.
Büyük Oyun
  • 19. yüzyıl süresince Rusya ve Britanya, Asya'da daha fazla nüfuz sahibi olmak için birbirleriyle rekabet etti. Bu döneme "Büyük Oyun" adı verildi ve Kafkasya'dan başlamak suretiyle Orta Asya'ya ve hatta Kore ile Çin'e kadar yayıldı. Sphere of Influence ile birlikte bu iki güç arasındaki soğuk savaşa farklı perspektifler üzerinden tanıklık edebileceksiniz: Rusya, Britanya, İran veya ileride Afganistan'ı kuracak olan Kabul, Herat ve Kandahar ülkeleri.
  • Büyük Oyun oyunda bu 6 ülkeyle tecrübe edilebiliyor veya Sphere of Influence'in tüm mekaniklerinin bir araya geldiği Büyük Oyun hedefiyle tecrübe edilebiliyor. Dünyadaki herhangi bir ülkeyle oynarken bu sürecin etkilerine tanıklık edebiliyorsunuz ve tarafları destekleyerek veya onlara engel olarak gidişatını etkileyebiliyorsunuz. Büyük Oyun'a komşu bölgelerde onunla ilişkili diğer birçok içerik bulunuyor: Kafkas Savaşı, Kore'deki Donghak İsyanı ve Tibet Seferi.
  • Büyük Oyun özellikle Sphere of Influence'in tüm mekaniklerini kapsayacak şekilde tasarlandı, bu süreçte Güç Bloğunu korumanız, Kozlarınızı iyi değerlendirmeniz, yabancı Lobileri desteklemeniz, Dış Yatırımlarla ekonomik gücünüzü yansıtmanız ve Bağlı Devletlerle etkileşim halinde olmanız gerekecek.
  • Büyük Oyun'un tarihselliğini güçlendirmek adına, Orta Asya haritasında önemli iyileştirmelerde bulunuldu. Oyuna yeni ülkeler, yeni kültürler, bölgesel çıkar grupları, 12 yeni Şirket ve daha fazlası eklendi.
Sanat İçerikleri
  • Büyük İmparatorluklar harita teması
  • Yeni ana menü
  • 2 yeni yükleme ekranı
  • 10 yeni olay görseli
  • Geç dönem Avrupa askeri kostümleri ve kadın kostümleri
  • Farklı güç bloğu kimlikleri için farklı kolyeler, pelerinler ve kuşaklar
  • Fars askeri kostümleri, toprak sahibi giysileri, kraliyet giysileri ve mücevherler
  • Kış giysileri
  • Zulu karakter giysileri
  • Purolar ve pipolar
  • Joseph Chamberlain, John Maynard Keynes, Provo Wallis, David Lloyd George, Douglas Haig, Arthur Balfour, Freidrich Engels, Lord Palmerston ve Rotha Lintorn-Orman gibi tarihsel İngiliz karakterler için özel görünümler
  • İmparatoriçe Myeongseong, Klemens von Metternich, George Curzon, Rıza Pehlevi, Nasreddin Şah, Amir Kabir, Sattar Han ve 2. Abdulhamid için özel görünümler
  • Spesifik çıkar grubu liderleri için özel görünümler
  • Ve daha fazlası.
Başarımlar
  • Durran Durran: Herat ile başla, Afganistan'ı kur, eski Durrani İmparatorluğu'nun tüm eyaletlerini ele geçir ve bu esnada bir başka ülkenin güç bloğunda yer alma.
  • Hyperpeace: Herhangi bir ülkeyle hem Finlandiya hem de Kore güç bloğunuzda yer alsın.
  • Bootlicker: Bağlı devlet olarak oynarken, koruyucu devlet yanlısı bir lobi maksimum memnuniyete sahip olsun.
  • I'm the Captain Now: Güç bloğu üyesi olarak, güç bloğu liderliğini ele geçir.
  • The New Order: Güç bloğunu tamamen doldur.
  • Great Game No Re: Büyük Oyun görevini tamamla.
  • Honor and Life: Çerkesya ile Honor Before Life gündem maddesini tamamla.
  • Iranzamin: İran ile oynarken Eastern Frontier gündem maddesini tamamla ve ülkedeki okuryazarlık oranı %80 olsun.
  • For Twelve Years You Have Been Asking: Tüm binaları özelleştir ve 12 yıl boyunca devlet veya işçi sahipliğinde olmasını engelle.
  • Can't Touch This: GSYİH'nin en az %10'u yabancılar tarafından kontrol edilen bir ülkeyle tüm binaları kamulaştır ve 12 yıl boyunca özel sektör sahipliğine geçmesini engelle.
  • Standard Oil: Yabancı ülkelerde en az 30 petrol binasına sahip ol.
  • Diplomatic Victory: Büyük Güç olarak oynarken, diğer tüm Büyük Güçlerde sizi destekleyen lobiler bulunsun.
  • Hermit Kingdom: Kore olarak oynarken Donghak'ın taleplerini karşıla.
  • Cult of Reason: Devlet Ateizm Yasasını geçir ve en az 10 üyeye sahip ideolojik bir güç bloğuna liderlik et.
  • Declaration of Independence: Bağlı devletle oyuna başlayıp bağımsızlık elde et.

Başarım İkonları
DD122_02.jpgDD122_03.jpgDD122_04.jpgDD122_05.jpgDD122_06.jpgDD122_07.jpgDD122_08.jpgDD122_09.jpgDD122_10.jpgDD122_11.jpgDD122_12.jpgDD122_13.jpgDD122_14.jpgDD122_15.jpgDD122_16.jpg
[+] 7 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.