Medieval 2 - Hileler (Konsol Komutları)
#2
Konsol komutlarının kullanımından bahsetmek istiyorum. 

add_money <değer> - Girilen değer kadar altın verir

Bu komutun kullanımı add_money 5000 şeklindedir. En fazla 40000 alabilirsiniz.

add_population <şehir adı> <değer> - İstediğiniz şehre belirtilen değerde nüfus verir

Bu komutun kullanımı add_population Iconium 3000 şeklindedir. Tek seferde en fazla 4000 nüfus ekleyebilirsiniz. 


give_ancillary <karakter adı> <yardımcı adı> <level değeri> - Belirtilen karaktere seçilen yardımcıyı verir

give_ancillary "Jalal ad-Dawlah" drillmaster şeklindedir. Yalnız şöyle bir durum var. Türkçe klavyelerde " işaretini koyabilmek için é tuşuna basmanız gerekmekte. Bu tuş aynı zamanda konsolu açıp kapatmakta. Yani " yazmak için bastığınızda konsol kapanacaktır. Bunu çözmek için şöyle bir yol izleyebilirsiniz. 

Konsol kapalı ilen " yani é tuşuna basılı tutun. Konsol açılacaktır ve muhtemelen """""""""""""" gibi bir şey yazacaksınızdır konsola. Bunlardan 2 tanesi kalacak şekilde geri kalanlarını silin. İmleci en başa getirip give_ancillary yazın. Boşluk bırakıp imleci iki "" arasına getirin. Jalal ad-Dawlah yazın. "Jalal ad-Dawlah" yazdıktan sonra boşluk bırakıp vermek istediğiniz Ancillary nin kodunu yazın. Jalal ad dawlahı örnek vermemin sebebi oynayanların çoğunluğunun Türklerle oynaması. Eğer İngiltere, Fransa, Hre gibi soy adı olmayan devletlerle oynarsanız generalin sadece ismini yazmanız yeterli. Ama soy adı olan İspanya, Türkler, Polonya gibi devletlerle oynarken soyadı ile adı arasına " boşluk bırakmanız yeterkidir. 

process_cq <bina adı> - Adı yazılan şehirdeki sıraya konmuş olan binanın inşaatını bitirir. 

process_cq Constantinople şeklinde kullanabilirsiniz. 

create_unit <bina veya karakter> < ünite numarası> <adet> <experience 1-9> <armor 1-3> <silah 1-3> - Belirtilen üniteyi yaratır

Belki de en zor komutlardan biridir bu create unit. Çünkü birimin dosyalarda yazan adını yazmanız gerekmektedir. Yanlış hatırlamıyorsam Hashashim için Hashishin yazıyordu. Bunun dışında create_unit "Mustafa_ad_Dawlah" "Janissary_Heavy_Infantry" 5 9 3 3 şeklinde kullanabilirsiniz. Bu komut size 5 tane 9 tecrübeli yani 3 altın tecrübeli 3 armorlu 3 kılıç upgradeli yeniçeri ağır piyadesi verecektir. Türklerde 3 tane upgrade olmadığı için gördüğünüz gibi 1 tane verebiliyor.


5y.jpg

show_cursorstat - Bulunduğunuz koordinatları gösterir
move_character <birim adı> <x koordinatı> <y koordinatı> - Seçilen karakteri belirtilen koordinatlara gönderir

Bu komutu kullanırken de önce show_cursorstat ile birimi ışınlayacağımız yerin koordinatını öğreniriz. 

Siz yazıp entere bastığınızda direkt şöyle birşey çıkar. 

show_cursorstat 145,78 Buradaki ilk sayı bildiğiniz gibi x ekseninin, ikincisi de y ekseninin sayısıdır. 
Bir birimi ışınlarken de move_character Rufus 121,187 olarak yazabilirsiniz. 

give_trait <karakter adı> <özellik> <level değeri> - Belirtilen karaktere seçilen özelliği verir.

Bu komutta da şöyle birşey var. Bazı traitlerin + ve - değerleri mevcut. Örneğin GoodCommander traiti. Eksi de olabilir artı da.

give_trait Henry GoodCommander +5 

Kutsal Roma ile oynarken bunu yazdığınızda Kutsal Roma prensi olan Henry +5 command veren özelliği kazanır ve onun lakabı olan The Mighty lakabını alır. 

give_trait Henry GoodCommander -3 yazarsanız da anlayacağınız üzere -3 command özelliği alır.
[+] 2 üye Merco nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Medieval 2 - Hileler (Konsol Komutları) - Yazar: Duman - 26-08-2015, 11:57
RE: Medieval 2 - Hileler (Konsol Komutları) - Yazar: Merco - 19-07-2018, 01:48



Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.