23-10-2018, 14:24
Arumba yeni bir şey demiyor. EU4 wikisine bakarak da görebilirsiniz, Reman's Paradox kanalındaki videolara göz gezdirerek de.
En kaliteli orduda atlı bulunacak diye bir zorunluluk yok. Birliklerin sahip olduğu pip değerleri belirliyor bunu, oyunun başından sonra da atlılar ve piyadeler eşit olmaya başlıyor, arada sırada birbirlerini geçiyorlar, oyunun sonunda ise piyadeler atlılardan tamamen daha iyi oluyor (western için konuşuyorum). Eşit olsalar bile piyade daha avantajlı çünkü fire shock'tan önce geliyor. Bu nedenle atlıların tek avantajı flanking mesafesi, o da bir şey fark etmiyor çünkü oyunun ortalarında ve sonlarında combat width'i dolduracak kadar piyaden olması lazım zaten.
10 atlı 25 piyadeye yenilir derken 10 atlı 24 piyadeyi yener demiyor, 10 atlı basacağıma 15 piyade daha basabilirim diyor. Arta kalan parayı istediğin şey için kullanabilirsin, forcelimit ve manpower sıkıntın varsa binalara yatırabilirsin.
Atlı sadece oyunun başında piyade kalitesizken iyi ancak oyunun başında da fazla atlı basabilmek için ekonomisi oldukça güçlü bir ülken olması gerek. Dediklerim oyunun sonunda binlerce geliri olan ülkeler için geçerli de değil, atlı koymuşsun piyade koymuşsun büyük ihtimalle kazanırsın oyunu merc basa basa.
Kısacası oyunun ortalarına doğru atlıların flanking range'inin bir önemi kalmadığı için piyadeden 2.5 kat daha pahalı olması onu kötü yapıyor. Fazla multi oynamadım ama birilerine para atmayla ilgili kurallarda o kadar tartışma döndüğüne göre paranın değerli bir şey olduğunu düşünüyorum.
En kaliteli orduda atlı bulunacak diye bir zorunluluk yok. Birliklerin sahip olduğu pip değerleri belirliyor bunu, oyunun başından sonra da atlılar ve piyadeler eşit olmaya başlıyor, arada sırada birbirlerini geçiyorlar, oyunun sonunda ise piyadeler atlılardan tamamen daha iyi oluyor (western için konuşuyorum). Eşit olsalar bile piyade daha avantajlı çünkü fire shock'tan önce geliyor. Bu nedenle atlıların tek avantajı flanking mesafesi, o da bir şey fark etmiyor çünkü oyunun ortalarında ve sonlarında combat width'i dolduracak kadar piyaden olması lazım zaten.
10 atlı 25 piyadeye yenilir derken 10 atlı 24 piyadeyi yener demiyor, 10 atlı basacağıma 15 piyade daha basabilirim diyor. Arta kalan parayı istediğin şey için kullanabilirsin, forcelimit ve manpower sıkıntın varsa binalara yatırabilirsin.
Atlı sadece oyunun başında piyade kalitesizken iyi ancak oyunun başında da fazla atlı basabilmek için ekonomisi oldukça güçlü bir ülken olması gerek. Dediklerim oyunun sonunda binlerce geliri olan ülkeler için geçerli de değil, atlı koymuşsun piyade koymuşsun büyük ihtimalle kazanırsın oyunu merc basa basa.
Kısacası oyunun ortalarına doğru atlıların flanking range'inin bir önemi kalmadığı için piyadeden 2.5 kat daha pahalı olması onu kötü yapıyor. Fazla multi oynamadım ama birilerine para atmayla ilgili kurallarda o kadar tartışma döndüğüne göre paranın değerli bir şey olduğunu düşünüyorum.