Günlük: HoI4 - Gelecek Planları
#34
Buradaki en büyük sıkıntıyı şöyle anlatayım. Paradox oyunlarını çok seven bir strateji severim. Keşke gelse dediğim tonlarca özellik var, saymaya kalksam 500 sayfalık yazı çıkar, fakat bu bir oyun ve bilgisayarı fazla kasmaktan uzaklaşmak niyetiyle bazı şeyleri yapamadıklarını biliyoruz. Ayrıca diğer oyunlarından da geliştirdiklerinde neler yapabildiklerini biliyoruz. İşte ilk sıkıntı tam olarak burada başlıyor. Crusader Kings 2, Europa Universalis IV şuanda zirve dönemlerini yaşıyor. Hoi 3, Victoria 2 gibi oyunlar da zirveyi görüp nasıl bir oyuna dönüştüklerini gördük. Bunları görünce işte insan daha fazlasını yapabileceklerini bildiği için, tabii ki de bu kadar eksik bir oyunun çıkmasını eleştiriyor. Bu mevzu şu durumu ve söylemi de beraberinde getiriyor. "Saydığın oyunlar çıktıktan sonra defalarca kez yama ve genişleme paketi aldığı için o seviyede ve Hoi 4 de bu şekilde olacaktır." Bu kavram da doğru. Hoi 4, Benim gibi paradox oyunlarını seven eski tarz strateji oyuncularının beğenmediği bir oyun olsa da, 1-2 yıl içerisinde iyi bir seviyeye gelebileceğini hepimiz biliyoruz. (Ayrıca kabul etmek lazım ki, Paradox'u Eu4 ile öğrenmeyen bir neslin, yani çok önceden oynayan bir kitlenin Hoi 4'ü beğenmesi çok düşük bir ihtimal, tümen dizaynı sistemi ve askeri-sivil fabrika düzeni haricinde diyorum. Ya da gerçekten de Paradox oyunlarını çok önceden oynamamıştır.)  

Fakat işin sorunu asıl tam olarak burada. Herhangi biri bana şu mantığın para kazanmak dışında bir amaca sahip olduğunu açıklayamaz. Hoi serisinin hep var olduğu ana mekaniği ve tüm strateji oyunlarından beklediğimiz bir mekanik olan Fuel-Crude Oil mekaniğinin rezil bir hale getirilmesi. Darkest Hour ve Arsenal of Darkness gibi oyunlarda bile çıkmayan muhteşem mekanikte, ham petrolü çıkarmaya veya ticaret ile elde edip yakıta dönüştürme uğraşı, tümenlerimizin yakıtsız kalmamasına çabalamamız, muhteşem bir detaydı. Bu serinin temelinde olan bir yapıyı şu hale getirmek komediden başka bir şey değildir. Yeni yapıda petrolü sadece 1-2-3 gibi rakamlarla bir tank, bir mekanize araç veya bir uçak gibi askeri araçları üretirken kullanıyoruz. Eskiden gerçekteki gibi yakıta ihtiyacı olan bu araçlar şimdi petrol ile yağlanıp hava gazı ile gitmesi bekleniyor sanırım. Sürekli yıllar boyu kullandığın mekaniği yeni oyuna aktarmak mı daha kolaydır? Yoksa en baştan yarattığın bir mekanik ile uğraşıp, bu araçlara petrolü bir kaç sayıyla yedirmeye çalışmak gibi ilginç bir fikir mi? Bu sorunun cevabını hepimiz biliyoruz. Hatta yapımcılar da biliyor. Olay burada oyunu olabildiğince basit bir şekilde çıkaralım ki, daha sonradan oyuna ekleyebileceğimiz ve DLC ismiyle satabileceğimiz şeyler olsun. Bunu çıkarma fikrinin başka herhangi bir açıklaması yok. Yıllardan beri kendilerinin yaptığı şu küçük mekaniğin, oyunun yapımını zorlaştıracak bir şey olması mümkün bile değil. 

Ayrıca belirteyim ki, tümen dizaynı sistemi gördüğüm en iyi sistemlerden biri. O konuda taktir ediyorum. Oyunu tam olarak bunun için yapmışlar gibi zaten. Bunun üzerine de savaş planı sistemiyle beraber, bir çok güzel yenilik ve eski oyunlarında olup bu oyunda da olması gereken mekaniklerle oyun güzel bir seviyeye gelir. Genellikle GZS tarzı oyunlarda, (Red Alert, Starcraft vb. tonlarca oyunda) olan, binayı yap, binadan askeri üret sisteminin, gerçeklerle yüzleşmesi gibi adeta bu tümen dizaynı sistemi. Eli silah tutabilen askerlerimizi topluyoruz, onların kullanacağı silahları ve ekipmanları yapan askeri fabrikalarımızı yapıp, şehirlerimizde geliştirdiğimiz altyapılarla tümenlerimize ulaştırıyoruz. Bu sistem çok başarılı bir başlangıç ve 1-2 yıl içerisinde çok daha iyi olacaktır. Çünkü oyunda eksik olan o kadar çok şey var ki, onların gelişmesini bekliyoruz. Oyundaki eksikleri kimse ilk çıkan oyun olduğu için söylemiyor. Tonlarca oyun çıkarmış bir firmanın, bir önceki oyununda var olan bir şeyin, çıktıktan 1.5 yıl sonra bile hala yeni oyununda bulunmayışını eleştiriyoruz. En komik ve en vahim durumda olanları, casusluk, ham petrol-yakıt, kabine sistemi, kolordu düzeni ve hiyerarşi yapısı(sadece mareşal diye bir ekstra abiye sahibiz, o da daha fazla ordu tutabiliyor), para (paranın olmadığı bir ikinci dünya savaşı düşünün desem, ütopya'dan mı bahsediyorsun, çok dizi izlemişsin dersiniz.) ve daha bir sürü mevzu. İşte insanların bu oyuna kötü deme sebebi tam olarak da bu, bu firma daha önce çıkardığı oyundaki mekanikleri yeni oyuna koymadı ve üstünden 1.5 yıl gibi bir süre geçtikten sonra gelecekte getireceğiz diyorlar. Bu para kazanma açlığından başka bir şey değildir.

Son olarak da şöyle diyebilirim. Bu oyunu güzel bulanlar, oyunda her devlet ile bir kaç mekaniği öğrendikten sonra kolayca güzel tümen dizayn edip, wc yapabildiği için güzel buluyordur herhalde. Sonuçta Türkiye ile ilk açtığın oyunda WC yapabildiğinde daha mutlu olursun. Crusader Kings II'de genişleyemeyip, hanedanlığını kaybedince oyundan soğuyabilirsin. Hoi 4'te ise Combat Widht olayını öğrenip tümenlerini 20'ye tamamladığın tümen dizaynlarıyla tüm oyuna kafa atabiliyorsun. Hoi 4'ün önünde çok uzun bir yol bulunuyor, büyük çaplı 3-4 Dlc gerekiyor. Bunların hepsinde de yukarıda saydığım özellikler tane tane getirilip, parayla satılacak. En kötüsü de oyuncular tabiri caizse keriz yerine konacak. Bir önceki oyunda olan özellikleri, yeni oyunda parayla genişleme paketi diye satacaklar. Buna üzülüyorum.

Saygılar.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Duman - 23-08-2017, 16:06
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Semavi7 - 23-08-2017, 16:14
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: villager - 23-08-2017, 16:29
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: zencefil - 23-08-2017, 16:48
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: napolyon94 - 23-08-2017, 17:26
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Belendithas - 23-08-2017, 18:56
RE: HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: zencefil - 23-08-2017, 19:02
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Liquido - 23-08-2017, 19:03
RE: HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Belendithas - 23-08-2017, 19:16
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: kilical12333 - 23-08-2017, 19:36
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Wayfear - 23-08-2017, 19:57
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: AyranForever - 23-08-2017, 20:57
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Wayfear - 23-08-2017, 21:33
RE: HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: napolyon94 - 24-08-2017, 00:15
RE: HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Belendithas - 24-08-2017, 00:28
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Kaiser-i Rum - 24-08-2017, 11:28
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Semavi7 - 24-08-2017, 11:49
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Awake - 24-08-2017, 12:54
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: villager - 24-08-2017, 14:00
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Awake - 25-08-2017, 00:12
RE: HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: villager - 25-08-2017, 02:05
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: zencefil - 25-08-2017, 00:21
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Awake - 25-08-2017, 04:25
RE: HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: İlber Ortaylı - 25-08-2017, 10:14
RE: HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: villager - 25-08-2017, 12:46
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Kaiser-i Rum - 25-08-2017, 13:17
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Bambukavak - 25-08-2017, 16:31
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Wayfear - 25-08-2017, 16:39
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Awake - 25-08-2017, 18:07
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: İlber Ortaylı - 25-08-2017, 18:59
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Awake - 25-08-2017, 19:12
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: villager - 25-08-2017, 19:53
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: AyranForever - 26-08-2017, 01:32
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Boltux - 15-09-2017, 04:56
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: Lehr - 15-09-2017, 08:02
HoI4 - Gelecek Planları - Yazar: strateggy - 15-09-2017, 08:38



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.