Günlük: Dune: Spice Wars - Line In The Sand Topluluk Güncellemesi
#1
Görsel


Dune: Spice Wars'un bu yazısında Line In The Sand güncellemesinin içeriğinden bahsediliyor.

https://steamcommunity.com/games/1605220...8078631835 :
Alıntı:Selam millet!

Line In The Sand güncellemesi Dune: Spice Wars için yayınlandı!

Bu güncelleme, geçen yıl Erken Erişim'e çıktığımızdan bu yana hazırladığımız bazı önemli eklemeler ve iyileştirmelerin yanı sıra, son birkaç ay içinde oyuncularımızın geri bildirimlerine ve önerilerine dayanan bir dizi değişiklik, ekleme ve dengeleme çalışması sunuyor.

Line In The Sand güncellemesi oyunu pek çok yönden ele alan önemli bir güncellemedir, aşağıdaki değişiklik listesiyle neler göreceğinize bir göz atalım...

Ana Değişiklikler
  • Oyun Sonu İstatistikleri Eklendi
  • Askeri uyarılar artık ekranın kenarında krizin yönünü gösterecek şekilde beliriyor
  • Askeri birimler artık Konumlarını Koruyabilir (C ile)
  • Fremen Harvesting Team artık tarafsız bölgelerde Baharat hasadı yapabilecek
  • Rastgele Harita Üretimi iyileştirmeleri:
    • Ana Üsler ve Derin Çöllerin oluşumu, hem daha adil hem de çeşitli haritalar oluşabilmesi için değiştirildi
    • Daha az baharat ile başlangıç yapılabilmesi için Baharat oluşturma değerleri değiştirildi
  • Askeri dengelemeler
  • Önemli performans iyileştirmeleri ve optimizasyon

Ekonomi
  • Plascrete fabrikaları artık daha fazla Plascrete üretir ancak Solari bakım masrafları olacak
  • Harvesters Crew daha az İnsan Gücüne mal olur
  • Başlangıç Kaynakları dengelendi
  • Yağma gelirleri azaltıldı ancak yağmalanan Köydeki bina sayısı kadar artırıldı
  • UHQ Binalarının Solari bakım masrafı yok
  • Etkinlikler ve Keşiflerden Guild Favor kazanımı azaltıldı

Hegemonya
  • Karar oylamaların artık Hegemonya kazandırmıyor
  • Baharat sözleşmenizi ödemek artık daha fazla kazanç sağlıyor
  • Küçük ve Büyük Haritalar için Dengelenmiş Hegemonya
  • Emperor Monument hegemonyayı bir anda vermek yerine zaman içinde veriyor

Askeri
  • Birimlerin Command Point maliyeti artırıldı
  • Auraların menzili arttı
  • Fremen birimlerine yeniden düzenleme: Artık rakiplerini zayıflatma konusunda uzmanlaştılar
  • Tedarik:
    • Tedarik sistemi okunması ve kullanılması daha kolay olacak şekilde yeniden düzenlendi
    • İşgal altındaki köylerde birimler artık daha az tedarik alıyor
  • Birimler artık iki türe ayrılmıştır:
    • Mekanik (Dronlar, Gemiler ve Fırkateynler)
    • Mekanik Olmayan (İnsansılar)
  • Bu türler aşağıdaki değişikliklere neden oluyor:
    • Atreides Healing dronu artık sadece mekanik olmayan birimleri iyileştiriyor
    • Harkonnen 5K Hegemonya bonusu artık sadece mekanik olmayan birimler öldürüldüğünde çalışıyor
    • Harkonnen Combat Drugs ve Toxic Vapors artık sadece mekanik olmayan birimleri etkiliyor
    • Harkonnen Sleeper Agents artık sadece mekanik olmayan birimlerde ortaya çıkıyor
    • Bannerjee Sağlık yenilenmesi artık sadece mekanik olmayan birimler için çalışıyor
    • Tedarik düşüşü artık sadece mekanik olmayan birimleri etkiliyor
  • Yıkıcı etkiler artık sadece menzilli saldırılarda uygulanıyor (Wreckers Contamination, Heavy Weapon Squads Disruption...)
  • Harkonnen Stealth Probe artık güçlendirme bonuslarını sadece uçak olmayanlara verir
  • Harkonnen Gunners: Müttefik birimlere hasar verir → Hasar gören birimlerin iyileşmesini %50 azaltır
  • Boştaki Sleeper Agent ve Unchained Cerberus artık agresif
  • Mermi atan birimler artık ateş ettikleri anda "savaşta" kabul edilirler
  • Kamuflajlı birimler artık kamuflajlarını mermi isabet ettiğinde kaybetmek yerine mermiyi ateşledikleri anda kaybediyor

Kraken:
  • Artık taşıdığı her birim için güç kazanıyor
  • Sahip olduğu temel güç yeniden dengelendi

Overlord:
  • Stings artık sadece Overlord saldırdığında konuşlandırılıyor ve daha sonra herhangi bir düşmana karşı saldırganlaşıyor
  • Çatışma dışındayken, Overlord artık kimseye saldırmıyorsa Stings geri toplanıyor
  • Stings artık füze bataryaları ve ana üsler tarafından düşük öncelikli hedef olarak değerlendirilir
  • Stings artık alana daha çok yayılıyor
  • Stings artık dron olarak kabul ediliyor
  • Yeni yetenek: Yok etme protokolü, Stings üretim hızını artırır ve yakındaki dronların ve Stinglerin hasarını artırır, ancak zamanla onlara zarar verir

Wraith:
  • Hasarlar mevcut Sağlığa dayanıyordu ve tik başına ek 1 hasar veriyordu, artık belirtildiği gibi saniye başına %1 maksimum Sağlık

Cronos:
  • Yeni yetenek: Hava alanı olarak kullanılmak üzere konuşlandırılabilir

Smugglers Combat Drone yeniden düzenlemesi:
  • Scavenging Drone ölenlerden ganimet toplar ve müttefik birimlere Güç ve Zırh olarak dağıtır.

Landsraad birimleri yeniden düzenlemesi:
  • Landsraad guardları, düşük Standinge sahip taraflardan daha az hasar alan yakın dövüş birimleridir. Bir karar sonucunda veya geliştirme ile verilirler
  • Landsraad Judges, düşük Standinge sahip taraflara daha fazla hasar veren menzilli birimlerdir. "Judge of the Council" unvanı sahibi tarafından eğitilebilirler.
  • Landsraad Punishers, düşük Standinge sahip tarafların Ana Üslerine daha fazla hasar veren yıkım birimlerdir. Bir karar sonucunda verilirler
  • Her üç birim de Pariah'a karşı Landsraad Baskınlarına katılır

Tarafsız yağmalar:
  • Artık daha kompakt bir grup halinde ve birlikte hareket ediyorlar. Artık farklı yol bulma algoritmaları yüzünden birbirlerinden ayrılmıyorlar. Ayrıca dikkatlerini ana hedeflerinden uzaklaştırmak artık daha zor

Ekipman
Yeni Ekipman:
  • Serbest Bölük: Çift Silah (Menzilli hale gelir)
  • Cerberus: Çift Kılıç (Daha fazla hasar sağlar)
  • Topçular: Gatling Gun (Yüksek saldırı hızı, artık yıkımcı olmaz)
  • Yıkımcılar: Bazukalar (Daha fazla menzil sağlar)
  • Gizli Sondalar: Monte Edilmiş Patlayıcılar (Öldüğünde patlar)

Değişiklikler:
  • Incinerators: Daha İyi Yakıt Pompaları: Menzil 30 → %50 artırıldı, artık alan hasarının menzilini doğru şekilde etkiliyor ve alevlerin efektini buna göre değiştiriyor

Köyler
Yeni Köy Özellikleri:
  • Yerel Kaynak Kullanımı: Köyde her türden en az bir Bina olduğunda 20 Solari üretimi sağlar
  • Çok Yönlü: Köyde her türden en az bir Bina olduğunda +%10 üretim

Binalar
  • Recruitment Office: Daha fazla İnsan Gücü Üretir
  • Listening Post: Artık istiflenemez ve birden fazla düşman bölgesine komşu olsa bile +1 Nüfuz verir

Ana Üs
Bazaar:
  • Yeni bir etki eklendi: Tamamlanmış bir bölge artık aynı türden bir önceki seviyenin bölge bonusunu da veriyor (örn: 3. seviye bir bölgedeki çarşı ve 2 ekonomik bina hem 3. seviye hem de 2. seviye ekonomik bölge bonusu veriyor)

Emperor Monument:
  • Komşu köyler için özellikleri iki katına çıkarmak yerine, inşa edildiği Ana Üs'teki her bölge bonusunu iki katına çıkarır

Sietchler
  • Müttefik olunduğunda yeni bonuslar sağlarlar

Casusluk
Yeni Operasyonlar:
  • Defense Sabotage (Yeni): Düşman füze bataryalarının ve Ana Üssün gücünü azaltır
  • EMP Bomb: Düşman mekanik birimlerinin ve füze bataryalarının gücünü ve hızını azaltır
  • Defense Breaches: Düşman Ana Üssünün aldığı hasarı artırır
  • Fremen Sabotage (sadece Fremenler): Düşman gücünü ve hızını azaltır

Kaldırılan Operasyonlar:
  • Defense Sabotage (Eski)
  • Gear Sabotage
  • Sand Cloak (sadece Fremenler)

Diğer:
  • Görev süreleri değiştirildi
  • Kolay görevler artık Solariye mal olmuyor
  • Bazı görevlerin zorluk seviyesi ve maliyeti değiştirildi
  • Supply Drop artık mekanik Birimleri etkilemiyor
  • Agent Sacrifice belirli Görevlerden kaldırıldı (Nükleer Silahlar, Suikastlar)
  • Arrakis Diplomacy artık Renegade yağmalarını ve Rebelları de dağıtıyor. Etkilenen bölgedeki Sietch artık ilişki kazanmıyor, ancak ticaretten daha fazla kaynak elde ediyor
  • Awake the People artık Rebelları da güçlendiriyor
  • Communication Jamming artık tüm aktif Operasyonları kaldırıyor

Geliştirmeler
Bilgi üretimi dengelemeleri:
  • Bölge 1 bonusu artık ilgili gelişmelerde +%50 yerine +%30 tamamlama hızı veriyor
  • Research Center: artık +3, +%30 ve %30 yerine +2 bilgi, +%20 Bilgi ve %20 Araştırma merkezi bakım masrafı veriyor
  • Research Hubs: artık 10 yerine 16 solari bakım masrafına sahip

Bölgeler
Yeni Bölgeler:
  • Uzay Gemisi Enkazı
  • Dağlar

Diğer:
  • Asit gölü ve Desolation hasarı artık sadece kara birimlerini etkiliyor
  • Ekvatoral Bölgeler artık 7 Rüzgara sahip olabilir

Olaylar
  • Bazı Etkinlikler daha katılımcı olacak şekilde yeniden düzenlendi

Landsraad
  • Oyuncuyla ilgili farklı Landsraad aşamalarını gösteren parçalı bir Landsraad çubuğu (Üzerinde Çalışıyoruz)
  • Landsraad ekranında kullanılabilir bir eyleminiz olduğunda Landsraad düğmesi artık daha fazla yanıp sönüyor.
  • Landsraad kullanıcı arayüzü artık diğer tarafların Nüfuzunu gösteriyor
  • Temel maksimum nüfuz büyük ölçüde azaltıldı
  • Yüksek seviyedeki Landsraad standingi artık maksimum etki sağlıyor
  • Yapay zeka artık oy ve nüfuzunu 10'un katlarında, oyuncuyla aynı kısıtlamalarla harcıyor

Diplomasi
  • Ateşkes artık her iki taraf için de günde 0.2 standing veya 1 nüfuz üretiyor
  • Anlaşmalar artık herhangi bir saldırının anlaşmanın devamlılığının sağlanması için göz ardı edileceği küçük bir süreye sahiptir (bu, anlaşmaların bir savaşın ortasında yürürlüğe girdiklerinde anında iptal edilmesini önleyecektir)
  • Ateşkes yapmak sıraya alınan saldırı eylemlerini iptal etmiyor
  • Siyasi anlaşma artık olumsuz kararlarda diğer tarafa oy verilmesini engellemiyor
  • Diplomatik kısıtlamaları olan yetenekler artık diplomatik statüler değiştiğinde kendilerini iptal edecek

Danışmanlar
Bazı danışmanlarda yeniden düzenleme:
  • Thufir Hawat, kurulum süresini hızlandırmak için herhangi bir köy binasını veya görevi Hızlandırabilir. Ve hala herhangi bir ajana ikinci bir özellik vermeye devam eder.
  • Duncan Idaho, barışçıl bir ilhaktan sonra köylere Sadık özelliğini verir ve bu da köylere birçok bonus sağlar.
  • Iakin Nefud askeri birimler için temel maliyet iadesi artık %30. Ayrıca birimlerin seviye atlamasını engelleyerek bunun yerine daha fazla geri ödeme bonusu veriyor.
  • Piter de Vries artık Ornitopterleri geliştirmiyor. Gizli drone'u hala geliştiriyor. Ayrıca casus sızma eylemlerine bonus sağlıyor.
  • Drisq artık diğer tüm bonuslara ek olarak gizli ornitopterlere sahip.
  • Staban Tuek, bitişik yeraltı karargahlarından ve keşifleri çözerek Solari verir.
  • Mother Ramallo artık diğer bonusların yanı sıra komşu düşman köylerindeki üretimi de azaltıyor.
  • Otheym artık zırhı artırmak yerine izole birimin aldığı hasarı azaltıyor.
  • Chani'nin Incite Rebellion özelliği artık Fremenlerin hedef belirlenen kararlar için oy kullanmasını engellemiyor.
  • Stilgar bölgenizdeki her baharat tarlası için otorite üretimi sağlar ve müttefik bir Sietch içeren bölgede üretimi artırır
  • Wensicia her köy binasından 1 tane daha inşa edebilir, ancak kopyalanmayan binaların bakımını artırır.
  • Aramsham, Askerlerin tüm maliyetini ve bakımını %25 azaltır, ancak güçlerini ve sağlıklarını %15 azaltır. Ayrıca bir askere alma yuvası verir.
  • Irulan'ın Geliştirme yatırımı artık sadece Ateşkes'teki Köylerde kullanılabiliyor. Sürekli yeniden başlatmak zorunda kalmak yerine, bir bakım masrafı ile açılıp kapatılabilir.

YZ
  • Askeri kararlar motoru yeniden düzenlendi
  • Savaşta birim mikro yönetimi eklendi
  • Fremen Yapay Zekası artık Worm Riding özelliğini kullanabiliyor
  • Genel olarak küçük iyileştirmeler ve düzeltmeler yapıldı

Yaşam Kalitesi Geliştirmeleri
  • Birimlere Etki Alanı önizlemesi eklendi
  • Saldırı emirleri artık hedef öldüğünde de devam edecek ve birimler hedefin öldüğü yere gidecek
  • Konuşlandırma sistemine sahip birimler artık menzillerinin dışına saldırmaları istendiğinde hareket etmek için konuşlandırmayı kaldırıyor
  • Hasatçılar artık yeniden konuşlanmak için Sandworm saldırısının bitmesini beklemek zorunda
  • Rusça çeviri edat çoğul formuyla geliştirildi
  • Roketatar kullanan bazı birimler artık görünür füzeler ateşliyor
  • Iakin pasifinden elde edilen birim iadesi miktarları artık yağma etkilerine benzer şekilde dünyada gösteriliyor
  • Birimlerin artık belirli yetenekler için replikleri var

Ses
  • Bazı teçhizatlara ve casusluk operasyonlarına ses efektleri eklendi.
  • Bazı eksik birim yeteneklerine sesler eklendi

Arayüz
  • Uyarılar biraz daha büyük ve daha fazla kıpırdıyor
  • Tüm zamanlanmış özellikler artık araç ipuçlarında kalan sürelerini gösteriyor
  • Hasatçılara ve Birimlere eşlik eden Ornitopterlerin durumları eklendi
  • Sağ çubuktaki bir birim portresine çift tıklamak, artık birime odaklanmak yerine (sağ tıklama ile hala yapılabilir), bakış açınızda olup olmadıklarına bakılmaksızın bu türdeki tüm birimleri seçer
  • Taşıma durumunda olan birim portreleri ile artık etkileşime girilebilir
  • Mevcut oyun ayarları oyun içi menüde görülebilir
  • Oyun Ayarları menüsünde yeni kullanıcı arayüzü stili
  • Ana menü görsel değişiklikleri
  • Irulan'ın Development Investment özelliği artık araç ipucunda öngörülen ve mevcut kazançları gösteriyor
  • Başarılı bir yağmadan sonra gösterilecek uyarılar eklendi
  • Valilik bildiriminden kaldırılması gereken taraflar kaldırıldı
  • Sağlık göstergesine Birimlerin hareket hızı eklendi

Hata Gidermeleri
  • Tarafsız birimler sandwormler tarafından doğrudan hedef alınamaz (yenilebilirler ancak solucanın asıl hedefi olamazlar, bu nedenle örneğin yağmacılar asla sandwormler tarafından yenilmez)
  • Bazı füze saldırıları, oyuncuların bazılarında garip bir yörüngeye sahip ek bir füze daha gösteriyordu
  • Birim gücündeki ondalık sayılar hasarın yuvarlanmasına neden oluyordu, artık böyle bir durum söz konusu değil
  • Komut kuyrukları bazı durumlarda doğru şekilde silinmiyordu (Bir birime saldırmak artık kuyruğun sonuna ekleniyor ve doğru şekilde çalışıyor, hedeflenen birim öldüğünde birim bir sonraki eyleme geçiyor)
  • Ornitopterlerin yanlışlıkla boşta olarak algılanması düzeltildi
  • Shuttle yeteneğinin gemi içeren gruplarda görünmemesi düzeltildi
  • Havadaki birimlere ateş ederken bazen efektleri oynatmayan menzilli saldırılar düzeltildi
  • Keşfedilmemiş köylerde ikmal kullanıcı arayüzü gizlendi
  • Tarafsız Gruplar arasındaki çatışmalar düzeltildi
  • Birim bayrakları artık bir Birim ortaya çıktıktan hemen sonra sisin içinde görünmemeli
  • Duraklatan oyuncunun bağlantısı kesilirse sınırsız duraklatmanın oyunu kilitlemesi düzeltildi
  • Oyların 10'un katları olmaması düzeltildi
  • Köylerin yakınında ikmal yapma ile ilgili sorunlar ve kaçakçılarla olan hatalı etkileşimler 5k Hegemonyası düzeltildi
  • Zafer tipi başarımları düzeltildi, artık takım üyelerine atfedilmiyorlar (örnek: CHOAM zaferi kazanmak başarımı sadece CHOAM kazananına verir, takım arkadaşlarına değil)
  • Mobil Taretlerin asla saldırmamasını ve tüm Birimlerin savaşa başlamadan önce köye göre pozisyon alarak gecikmelere neden olmasını önlemek için yeniden konumlanma aşaması kaldırıldı
  • Kaynak çok uzunsa casusluk kullanıcı arayüzü artık katlanmıyor
  • Köylerin yanlışlıkla kuşatma altında kabul edildiği bazı durumlar düzeltildi
  • Eski kayıtlar yüklendiğinde yaşanan bazı çökmeler düzeltildi
  • Bazı gemi efektlerinin kaybolması düzeltildi
  • Gelişmeler penceresindeki tepkisellik sorunları düzeltildi

Diğer
  • 7 yeni başarım
  • Yükleme ekranlarına yardımcı ipuçları eklendi (ayarlardan kapatılabilirler)
  • Corrino temel birimleri artık Conscript Swordsman ve Conscript Rifleman olarak isimlendiriliyor
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#2
Oyun Sonu İstatistikleri Eklendi
- güzel bir gelişme ama grafikleri hala anlamıyorum ben

Plascrete fabrikaları artık daha fazla Plascrete üretir ancak Solari bakım masrafları olacak
- Artık her yere plascrete fabriıkası kurmak yerine bir madene kurmak nerdeyse yetiyor, iyi olmuş fakat biraz kırpılabilir.

Onun dışında faction dengesi atreides lehine bozulmuş gibi geldi, mp de iyi bir oyuncu atreides ise diğerlerinin pek şansı olmuyor.
Ara
Cevapla
#3
Baya kapsamli major bir guncelleme olmus epeyce dengeleme yapilmis yeni bir multi serisine baslayip deneyebiliriz
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.