Günlük: Stellaris - Federasyonlar, Gezegenler ve Sektörler
#1
os0rih.png
Bu haftaki Stellaris geliştirici günlüğünde Heinlein kod adı verilen 1.3 yamasından bilgiler verilmeye devam ediliyor.

Alıntı:Merhabalar, bir diğer Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bu günlükle beraber Heinlein yamasına dair bilgi verdiğimiz günlüklerin sayısı 3'e çıkmış oluyor. Bu günlükte yama ile birlikte gelecek olan çeşitli değişikiklerden bahsedeceğiz, yamayı Ekim sularında çıkartmayı planlıyoruz.

Federasyon / İttifak Değişiklikleri
Federasyonlara yeni katılacak ülkeler için ve savaş durumlarında oy kullanma mekaniğini eklediğimizden beri ittifaklar Stellaris'in diplomasisinde anlamını yitirmeye başlamıştı. Defansif paktlarla federasyonlar arasındaki adım olan ittifaklar oyun içerisinde daha çok federasyonların zayıfı gibi bir konuma sahipti ve oyuncular federasyon kurabildikleri her an ittifağı bozup federasyona geçiyorlardı. 

Heinlein yaması ile birlikte ittifak sistemini tamamen oyundan çıkarttık. Artık federasyon teknolojisine sahip olduğunuzda diğer imparatorlukları sizinle bir federasyonun parçası olması için davet edebileceksiniz. Federasyon kurulduktan sonra yeni üyeleri davet etmeniz için ayrıca bir teknoloji gerekmeyecek.

Asimov yamasıyla birlikte diplomaside belli sıkıntılar oluşmaya başladı. Bunlardan bir tanesi ittifakların ve federasyonların yeni üyeler kazanamıyor oluşları. Bu genel olarak trust seviyesini elde etmenin zorluğundan ve yeni ülkeleri federasyonuna katmak için insanlara rüşvet vermeniz gerektiğinden kaynaklanıyordu, genel olarak istediğimiz bir oynanış stili değil tabi.

Bu sıkıntıyı çözmek üzere diplomasiye yeni bir seçenek ekliyoruz, Federation Association Status adı verilen bu seçenek birini federasyona çağırmakla benzer bir şekilde işliyor. Federation Association Status'a sahip ülkeler federasyonun bir parçası olmuyorlar ancak tüm federasyon üyeleriyle saldırmazlık antlaşmasına sahip oluyorlar ve zaman içerisinde federasyon üyeleri ile trust seviyeleri yükseliyor. Association Status'u dilerseniz iptal de edebiliyorsunuz ancak öncesinde oylamadan geçmesi gerekiyor.


QQlvRr.png

Gezegen Değişiklikleri
Gezegenlerdeki yaşanabilirlik mekaniğinden oyunun çıkışından beri memnun değildik. Her ne kadar kendi içerisinde mantıklı bir mekanik olsa da ana gezegeninizle farklılıkları düşünmeye başladığınızda anlamsız sonuçlar ortaya çıkabiliyordu. Örneğin Tropik gezegenlerde yaşayan canlılar çöl gezegenlerinde de yaşayabiliyordu. Eski tekerlek stilinden farklı olarak artık tüm gezegenleri 3 iklim grubuna ayırdık : Kuru, Islak, Soğuk. Aynı zamanda 2 yeni adet gezegen türümüz var : Alpine ve Savanna. Böylelikle her iklim grubunda 3 adet gezegene sahip olmuş olduk. Yaşanabilirlik artık şu şekilde işliyor :
  • Ana gezegeninizin türünde yaşanabilirliğiniz %80
  • Yatkın olduğunuz iklim türünde yaşanabilirliğiniz %60
  • Diğer iklim türlerinde yaşanabilirliğiniz %20

Dolayısıyla artık sadece iklimi hesaba katarak hangi gezegenin türünüz için yaşanabilir, hangisinin yaşanamaz olduğunu kolaylıkla anlayabileceksiniz.

PQonkQ.png

Aynı zamanda galaksideki yaşanabilir gezegen sayısının gereğinden çok fazla olduğunu düşünüyorduk ancak bunda bir değişiklik yapmak istemedik çünkü eskiden oyuncular galaksideki her 7 gezegenden 1'ini kullanabilirken artık her 9 gezegenden 1'ini kullanabilecek, dolaylı bir şekilde oyuncuların kullanabileceği gezegen sayısını azaltmış olduk. Öte yandan koloniye bir teknoloji şartı koymanın da hoş olmadığını düşündük, özellikle hemen yanı başınızda yaşanabilir bir gezegen varsa ve siz oraya normalde gemi gönderebilirken yaşamak üzere hemcinslerinizi gönderemiyorsanız. Dolayısıyla teknoloji gereksinimini kaldırdık. Artık bir gezegeni kolonileştirebilmek için o gezegende en az %30 yaşanabilirliğe sahip olmanız gerekiyor. Ayrıca yaşanabilirlik belli bir seviyeden düşükse başka bir gezegendeki nüfusunuzu taşıyamayacaksınız. 

Daha Fazla Galaksi Ayarı
Antik bir oyun yapımcısının dediği gibi " oyuncu ne kadar çok seçeneğe sahipse oyun o kadar iyidir". Aslen biz bu deyişe çok katılmıyoruz, çünkü çok sayıda gereksiz seçenek eklemek oyunu boğuk bir hale getirebilir. Ancak Stellaris'in galaksi ayarlama kısmında çok seçeneğin iyi sonuçlar vereceğini söylemek mümkün. Dolayısıyla şu seçenekleri ekledik :
  • Maksimum Fallen Empire Sayısı
  • Yaşanabilir Gezegenle Karşılaşma Olasılığı
  • Gelişmiş İmparatorlukların Oyuncuya Yakınlığı
  • İmparatorluk Kümelenmesi (?)
  • Oyun Sonu Krizlerinin Çıkıp Çıkmaması

Sektör Geliştirmeleri
Paradoxplaza'da kölelerin ve sektörlerin konu alındığı bir konunun açılmadığı bir gün bile geçmediği için bu sıkıntıya da odaklanmak istedik. Heinlein yamasında sektör yapayzekası için ciddi gelşitirmelerde bulunacağız ancak henüz detaylı bilgi vermemiz mümkün değil. Onların yerine sektörler üzerindeki yeni hakimiyet metodlarınızdan bahsedeceğiz.
  • Sektörlerinizde kölelerin kullanılıp kullanılmayacağını ayarlayabileceksiniz.
  • Sektörlerinizin uzay üssü kurmasını ve donanma üretmesinin gerekliliğini ayarlayabileceksiniz.
  • Askeri istasyon kurup kurmamasını ayarlayabileceksiniz.
Haftaya Fallen Empire'lara odaklanacağız.
Cevapla
#2
Bu Heinlein yaması ile birlikte yazılan uzun günlüklerde amacın tamamen Stellaris'i hayalkırıklığı olarak gören oyunculara "merak etmeyin düzelteceğiz" mesajı vermek olduğunu düşünüyorum. Bu günlüğün yazarı Europa Universalis IV geliştirici günlüklerini de yazıyordu ama hiçbiri bu kadar uzun olmuyordu. Adeta 1 saat oturup günlük yazılıyor.
Cevapla
#3
Okumadan geçtim o kadar hayal kırıklığı
p8RNv0.png
Cevapla
#4
Biz çevirmeden geçtim diyemiyoruz Fire bey.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.