Paradox Interactive neden mobil platformlara oyun çıkarmıyor?
#1
Paradox Interactive zaten biliyorsunuz strateji tabanli yapimlar üretir.Şimdi sorum şudur oyunlari fazla ağır değil mesela Victoria 2 300 mb gecmiyor neden iosa yada androide port edib 2-3 dolara satmiyorlar.
[+] 2 üye Kamran nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
200 Tllik Çin Malı Tabletlerle Oyunu oynayamayan çocuklarla uğraşmasınlar ya da "OYUN ÇOK ZOR SİZİN YAPACAĞINIZ OYUNUN..." tarzı yorum yapanları dinlemek istemedikleri için olabilir.

İşin espiri tarafı dışında belki mobil alanda gelişmiş olmadıkları ya da mobil bileşenlerin fazla gelişmiş olmaması sebebi ile olabilir. Ve Ayrıca Victoria 2 1.5 GB'den fazla ve en az 8800 GT, Pentium IV isteyen bir oyun. Mobil bileşenler hala o güçte değiller malesef.
Ara
Cevapla
#3
o kadar kolay olmuyor tabii, pc oyunlarının mobil versiyonlarını oynamış varsa zaten aradaki farkı bilir. Paradox ayrıntılı oyunlar yapmayı seviyor, aynını mobilde denerse zaten kaldırmamasını geçtim mobil oyunlar casual olur Paradox'un tüm felsefesine aykırı casuallık.
Ara
Cevapla
#4
Yani gercektende mobilde strateji oynamak zevksiz cunki bulabildiginiz ancak tower defense türü oyunlar(clash of clans) iki üc iyi oyun varda onlarda derinlik olarak tatmin etmiyor.
Ara
Cevapla
#5
(05-02-2016, 21:20)Kamran : Yani gercektende mobilde strateji oynamak zevksiz cunki bulabildiginiz ancak tower defense türü oyunlar(clash of clans) iki üc iyi oyun varda onlarda derinlik olarak tatmin etmiyor.

Evet, popüler oyunlara bakarak hedef kitlesini ve Paradox oyuncu kitlesiyle aradaki farkı görebilirsin.
Ara
Cevapla
#6
öyle bir oyun arıyorsan bu tipte şimdiye kadar gördüğün en yakın oyun World Conqueror ve bu oyunu yapan şirketin (EasyTech) yaptığı diğer oyunlardı.

paradox neden yapmıyor onu bilmiyorum.
Ara
Cevapla
#7
Birde Herocraftin WW2: Sandboxu var.Sanki Hearts of Ironsun zorlugunu atmışsın bu oyun ortaya cıkmış.
Ara
Cevapla
#8
Zaten Paradox'un bu konuda bir açıklaması var, şirket de zaten sizin gibi düşünüyor ve mobil platformlarda oyun çıkarmak istiyormuş. "Paradox ile 15 Yıl" gibi bir makale yayınlanmıştı orada gelecekte olan projelerde bahsediliyordu.
Ara
Cevapla
#9
Adamlar isteseler konsollara da oyun çıkartırlar. Ama bir sorun var. O kontrolcüler ile nasıl o oyunu oynayacak ? Mobil platformda strateji oyunları için elverişsiz. "Bak şu oyun var mobil platformda onlar da strateji" derseniz onlar en yüzeysel strateji oyunları. Her oyun her platformda oynanmaz.

Ayrıca bu mobil oyunları oynayanlar kimler ? Casual oyuncular. Casual oyuncular vakit geçirmek ve eğlenmek için oyun oynar. Yani bu tür oyuncuların oyunu "Flapy Bird, Angry Bird, Farm Ville, Candy Crush" gibi bedava ve basit oyunlardır. Strateji oyunu dediğimiz metroda otururken 10-20 dakika oynanıp bitirilecek oyunlar değil. Kimse de  evinde tabletini açıp bir "EU : Mobil oynayayım" demez. Bilgisayar gibi bir alternatifi varken.

Mobil platformların gücü ne kadar yeterli bu tür oyunlar için tartışılır. Her ne kadar mobil platformlar son yıllarda dört nala ilerlese de. Oyun yapmak karmaşık bir iş. Mobil platformlara basit/yüzeysel oyunlar yapsanız da. Strateji oyunların özellikle de böyle "Gerçek Zamanlı Strateji" ve "Grand Strategy" dediğimiz türler daha da karmaşık. Bu karmaşık yapıyı çalıştıracak gücü var mı mobil platformun ? (Eğer bu tür gerçek zamanlı strateji ve "geniş strateji" olsun istiyorsanız bence fazla ümitlenmeyin. Olsa olsa tur tabanlı olur.)

Bu oyunlar satılacak mı ? Hadi onu geçtim masrafını çıkartabilecek mi ? Mobil platformda ücretsiz oyunlara ilgi büyük. Bu oyunlar reklam vererek ya da oyun içi ödemeler ile bir şekilde masraflarını çıkartıyorlar. Peki yapılacak bu oyun ne ile para kazanacak ? Belli bir yıla(veya tura) geldikten sonra devam etmek için para mı istenecek yoksa Napolyon'u satın almak mı gerekecek ? Hadi diyelim ücretli oldu. Satılması için en fazla 4-5 dolar olmalı. 4-5 dolar olsa bile kim alacak ki oyunu ? Casual oyuncular işte. Ayrıca "Android"in korsan yuvası olduğunu herkes biliyor. Kırılıp korsan olarak oynanabilecek. Mobil platformlarda en iyi çözüm "f2p" oyun çıkarmak. Onunda ayarını bir şekilde tutturmak lazım.

 Peki o markete tutunabilecek mi PI ? Oyun ücretli çıkarsa birçok ücretsiz alternatifi var. O ücretinin hakkını verecek bir olmalı. Ama mobil platformda ne tür bir oyun yapılacak da o paraya değecek ? Mobil platformlar gelişiyor ama daha çok geride. Ücretsiz olsa diyorsanız "p2w" mantığı ile ne kadar gidebilecek ?

 Mobil platformlar iyi bir market olabilir ama bu market için belirli stratejin olmalı. HearthStone gibi basit ve kolay oynanışı olan ve yanı zamanda para kazanabileceğin bir oyun yapmalısın ki o platformda tutunabilesin.

Lakin Nintendo bile mobil pazara girdiyse PI'da girebilir. Bir strateji oyunu ile ne kadar başarılı olabilir... Tabi PI büyük bir şirket başka tür bir oyunla pazara girerse burada yazdığım her şey yalan olur.
Sinkaf-ül Tertibat
Ara
Cevapla
#10
PI büyük bir şirket falan değil.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#11
Bir "ea" değil ama yeterince büyük.
Sinkaf-ül Tertibat
Ara
Cevapla
#12
GeneralTzschück dediklerin bazilarina katiliyorum ama Paradox nerdeyse strateji oyun sektorunun krali ki suan onu islerini gecebilecek iki oyun biri Civ 6 ikincisi Medieval 3 ki bunlarinda cikma ihtimali nerdeyse sifir.Ayrica parodoxun elinde magicka,cities,mount&bladenin yapimciligini yapiyor ki bence bunlardan cities casual olur, magicka clash of clans olur daha fazla sey yapilabilir ama aklima gelenler bunlar.
Ara
Cevapla
#13
Yalnız Paradox Magicka, Cities ve Mount And Blade'nin sadece dağıtımcılığını yapıyorlar. Mount And Blade de artık kendisi dağıtacakmış.
Ara
Cevapla
#14
PI zaten o kadar büyük değil, evet, stüdyoda kaç developer olduğuna bakarsanız ve "büyük" şirketlerle karşılaştırırsanız anlayacaksınız. Ancak ekip küçük olsa da başarılı o yüzden büyükmüş gibi geliyor.
Ara
Cevapla
#15
PC' de yayınladıkları oyunlarını daha düşük ölçekte tutarak tablet üzerine aktaran ve strateji öğesinden pek bir şey kaybetmeyen firmalar mevcut *. Paradox'un programcı ekibi (veyahut gelirleri dolayısıyla kiralanacak bir başka ekip) diğer platformlarda oyun yayınlamak üzerinden riske girmek açısından oldukça yeterli. Fakat oyunlarının yapısı gereği belli 'kırpmalar' zaten şu an için zaman zaman sorun olan DLC fiyat ve içerik tartışmalarını alevlendirecektir.  

* John Tiller oyunları tablet ve PC versiyonları bir örnek oluşturabilir. PC versiyonlarındaki devasa içerik bir yana mobil platformda yayınladıkları oyunlar günümüzde ortalama bir PC strateji oyununa eş değer sayılabilir.
Ara
Cevapla
#16
https://www.surveymonkey.com/r/JXNPQRP
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.