RTS: Terra Invicta
#1
69d6de3298e78c3906e7e2137ab5083f451910d9...er_639.jpg
https://store.steampowered.com/app/11764...a_Invicta/ :
Dünyaya yaklaşan bir uzaylı uydusunu tespit edildi. İnsanlığın haberi olmadan , bir uzaylı gücü kuiper kuşağına varmış ve işgal amacıyla bölgede bir cüce gezegeni maden olark kullanarak savaşa hazırlanıyor.

Oyunda aşağıdaki Hiziplerden birini kontrol ediyoruz:

Direniş: Bir savunma oluşturmak için ulusları bir araya getirip ittifak kurmaya çalışıyor.

Önce İnsanlık: Uzaylıları ve onlarla işbirliği yapan herkesi yok edeceğini söylüyor.

Hizmetçiler: Uzaylılara tapıp onların Dünyadaki tüm sorunları çözeceklerine inanıyor.

Protektorat: İnsanlığın yok olmamak için müzarekere edip teslim olması gerektiğini savunuyor.

Akademi: Uzaylıların gelişinin Yıldızlarası bir ittifak kurmak için bir fırsat olduğunu ümit ediyorlar.(Uzaylılarla müttefiklik arzuluyor)

Inisiyatif: Kaos ve yıkımdan kar elde etmeyi planlayanlar

Exodus Projesi: Devasa bir koloni gemisi inşaa edip uzaylılar gelmeden başka bir yıldıza kaçmayı planlayanlar.

Oynanış

Dünya'nın uluslarını kontrol edin...

geoafrica.jpg?t=1645948914

... insanlığın güneş sistemini kolonize etmede ilk adımlarını atın...

Shiptravel.jpg?t=1645948914

... içerisinde 300'den fazla asteroit, ay ve gezegen bulunan ve devamlı hareket halinde olan stratejik bir harita.

newmarssolar.jpg?t=1645948914

Oyuna Dünya üzerinde gizli bir organizasyon olarak başlayıp diğer hiziplerle kontrol puanları kazanmak amacıyla rekabet ediyorsunuz. Bu kontrol puanları o bölgenin askeri, ekonomik ve politik liderliğini temsil ediyor. Jeopolitika sizin sandbox'unuz eğer isterseniz ulusları istediğiniz gibi birleştirebilir veya parçalayabilirsiniz. İşine hangisi daha çok geliyorsa. Bu sırada etkiniz altındakileri diğer hiziplere karşı proxy savaşlar yapmak için kullanabilirsiniz.

USA.jpg?t=1645948914

Hizipler politikacılar, bilim adamları ve operatörler üstünden çalışırlar. Bu kişilerin yetenekleri istihbarat ajansları veya güçlü şirketler üzerinde etki kazanılarak arttırılabilir.

Org.jpg?t=1645948914

Terra Invicta'da hem rekabet hem de işbirliği fırsatları yaratan küresel bir araştırma sistemi var. Paylaşılmış bilimsel ilerlemeler özel girişim projeleri açar.
Hizipler özel girişimlere odaklanabilirler ama bu diğer hiziplerinde bu gelişmelerden yararlanıp genel olarak dünya savunmasının zayıflamasına yol açabilir.

TechDisplay.jpg?t=1645948914

Diğer altı insan hizibi sizin tek rakibiniz değil. Oyun boyunca Dünya'da artan uzaylı aktivitelerini araştırdıkça  eventler yoluyla yapmanız gereken zorlu seçimler olacak.

AbductionEvent.jpg?t=1645948914

Sadece Dünya'da kalarak yapamazsınız ve bu yüzden Uzay Limanları stratejik önem taşıyor.

JapanCloseLaunch.jpg?t=1645948914

Diğer hiziplerle olan çatışma ortamı uzaya da sıçrayacak. Orada asteroid madenciliği ve diğer gezegen/aylara üs konumlandırma üstünden bir yarış olacak.

JupiterMoon.jpg?t=1645948914

Derin Uzay bölgelerinde inşaa edilen istasyonlar gemilerinizin yakıt depolarını tekrar doldurabilir. Dünya'ya yakın olan istasyonlarsa araştırma veya inşaa görevi üstlenebilir.

stationclose.jpg?t=1645948914

Uzay gemisi dizaynı bilimsel spekülasyon ile gerçekçi bilim kurgu arasında konumlanıyor. Silahlar, motorlar, radyatörler koyabileceğiniz farklı gövdelere yerleştirip istediğiniz tarzda gemi dizayn edebilirsiniz.

newship1.jpg?t=1645948914

Uzay savaşları Newtonian fiziğin realistik bir simülasyonu üzerine kuru. Oyunda 3d uzay içerisinde savaşırken momentum'un önemi en az silahların hasarı kadar yüksek.

newbattle2.jpg?t=1645948914

Mods

Terra Invicta mod desteği akılda bulunarak yapıldı. Oyunun kod arkaplanının çoğu yazılımcı olmayanlar için bile erişilebilir olacak. Güneş sistemi ortamı ve jeopolitik simülasyon temeli üstünden modcuların kendi vizyonlarını gerçekleştirebileceklerini ümit ediyoruz.
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#3
Direk dünyadaki devletlerden biri olarak başlamak ilgi çekici.
Ara
Cevapla
#4
(25-02-2022, 23:58)Takeda Akane : Direk dünyadaki devletlerden biri olarak başlamak ilgi çekici.

Yanlış anlaşılmaya müsait bir trailermiş. Geçenlerde ayrıntılı videolara baktım. Ülke olarak başlamıyorsun. 5 politik gruptan biri olarak başlayıp ülkeleri kendi kontrolün altına alabiliyorsun. Rusyayı alıp doğu avrupayı feth etmek olsun avrupadaki ülkeleri birleştirip tek devlet yapmak gibi olsun sonradan bunları yönlendiriyorsun.
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
İnisiyatifi seçerim sanırım.
Ara
Cevapla
#6
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Demosu açıldı steamden indirip deneyebilirsiniz
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#8
Evet bende ulke olarak baslayip o ulkeyi yonetecegin bir political strategy oyunlarindan biri sanmistim heyacanla ,maalesef oyle degilmis. Oyle olmayinca  direk ciktim oyundan :(

Ne olurdu bi Yunan'a girseydik, yada bariscik takilip ekonomi kasip ilk 10 ekonomiye girseydik bari oyunda.

rdDHrtV.jpeg

Neyse artik Super Power 2'u beklemekten baska bir care yok.
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
(14-06-2022, 23:08)Sezar : Ne olurdu bi Yunan'a girseydik, yada bariscik takilip ekonomi kasip ilk 10 ekonomiye girseydik bari oyunda.

Faction olarak yönetimini ele geçirdiğin ulusları kullanabiliyorsun onlarla komşu devletleri feth ettirebiliyor vb
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Anladığım kadariyla ulke ele gecirip harita boyama oyunu degil. Teknoloji gelistirip uzaya cikiyoruz ve politik grup ideolojisime bagli olarak digerleri ve uzaylilarla etkilesim kuruluyor. Ozellikle uzay kisimlari hard scifi olarak yapilmis. Yorunge mekanikleri vs onemli. Biri kerbal space programa benzetmisyi bu acidan
Ara
Cevapla
#11
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#12
26 eylülde erken erişime açılacak
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#13
Oyun 300 liraya çıktı. İndirimle 269 lira şu an.

俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#14
Güzel bir inceleme/tanıtım videosu

俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#15
Bir tık ucuz çıksaydı çok ciddi alıcıydim ama şu haliyle 300 veremem maalesef.
[+] 1 üye GespensterPanzer nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
p2mfna1zayq91.png
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#17
sxmbhsh9uyr91.png
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#18
8i9licfij2t91.jpg
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#19
Oyuna bir mini inceleme yazmak lazım. Hak ettigi ilgiyi giremiyor bizim strateji ahalisinden.

Ana konsept yukarıda aciklandigi icin tekrarlamaya gerek yok.
Sectigimiz faction ile kemdimize ajan seciyoruz ve bu ajanlarla dunya devletlerini etkilemeye calisiyoruz. İlk başlar tum fraksiyonlar icin yer kapma savaşı olarak ilerliyor, zamanla herkes kendine gore bazi ulkeleri ele geçirip üs yapiyor. Bu sayede daha iyi kaynak kazanmaya basliyoruz. Ozellikle bilim gelisimi ve teknoloji agaci akillara zarar buyuklukte. Ele aldigimiz ulkeleri her yonden gelistirebilir yada para icin somurebiliriz. Ekonomisi güçlü ülke, haliyle daha kullanisli olacaktir ancak paraya sıkışınca demokrasiymis duzenmis kimsenin umurunda olmayabilir. Kontrol edilen ulkeleri elden kacirmamak icin kendi fraksiyonumuza destegi yuksek tutmak ve kontrol noktalarini savunmak gerekiyor. Bunu da diger tum isler gibi ajanlarimiz yapiyor.

Belli bir aşamadan sonra "boost" ve "mission control" kaynaklari yettigi ölçüde uzaya acilip maden toplamak gerekiyor. Bu sayede hem ekonomimizin bir kismini biraz daha guvene almis hem de uzay sanayimizin temelini atmış oluyoruz. İleride savas gemileri, savunma merkezleri vs insa edip kaynaklarimizi diger fraksiyonlara( gerekirse uzaylilara da ) karsi savunabiliriz.

Uzaylilar bizden cok ileride bir teknolojiye sahip ve güçlü gemilerle geliyorlar. Onlara yetismek oldukca zor. Ne var ki sinsi amaçları dogrultusunda hemen dunyayi dogrudan ele gecirmeye calismiyorlar. Bunun cesitli sebepleri var ve aciklamak spoiler olur. Her fraksiyon kendi yontemleri ile uzaylilar hakkında gittikce daha fazla bilgi sahibi oluyor.

Oyunda oynadiginiz fraksiyonun güç seviyesine göre oyun da zorlasiyor. Rakipleriniz suze karşı daha agresif hareket ediyorlar. Belli seviyeden sonra dogrudan uzaylilarin hedefine girebiliyorsunuz. Hazir degilseniz oldukca yıkıcı sonuclar yasayabiliyorsunuz. Uzayli sevici gruptan olmayanlarin gelismesini guzleyecek yontemleri olabiliyor. Buyumeyi durdurup yerinizi sağlamlaştırmaya odaklanabileceniz gibi, gizlilik teknolojileri gelistirerek, güneş sisteminin ücra koselerinde sanayinizi buyutebilirsiniz.

Her fraksiyonun kendi ideolojisine gore belli bir oyunu kazanma hedefi bulunuyor. Oyunun orta/son dönemlerinde bu hedefler belli oluyor ve dogrudan onu gerceklestirmeye calisiyoruz.

Terra invicta strateji turune kendine ozgu bir tat getirmis, bağımlılık yapan bir oyun.
[+] 3 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#20
Dün alıp 2 saat kadar oynadım. Dünya mekanikleri uzaylı savaşını konu alan bir oyun için bence fazlasıyla yeterli. Sınavlardan sonra uzaya çıkmayı denemeyi planlıyorum.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.