Simülasyon: Songs of Syx
#21
Son oyunumda yeni gelen balıkvari bir ırk denedim. Balık ana öğünleri, elma ve yumurta da yancılar olan bir diyetleri vardı. Genel olarak zevkliydi. Odun bolluğundan dolayı mobilya, bolca topladığımdan dolayı da balık ihraç ederek güzel paralar kazandım. Düzenli olarak içecek ithal ettim. Gerektiğinde de demir, alet, kömür (banyolar için), silah ve zırh ithal ediyordum. 700 civarı nüfusta 150 civarı asker tuttum. Çıkan isyanları bastırmak zor olmadı ama savaş yedikten sonra işler karışmaya başladı. Güzel savunma kurmuştum ama kuşatmayı bir türlü bırakıp saldırmadılar. Ticaret kesildiği için bir noktadan sonra ben saldırmak zorunda kaldım ve yenildim. Nüfusun %20'ini ya öldürdüler ya köle yaptılar. Şehrin bir kısmını talan edip haraca bağladılar. Çok demotive olunca saldım oyunu. Başka bir ırkla yeni oyuna başlarım. Ordunun ekipmanları çok iyi değildi o yüzden yenildik muhtemelen.

4 resimden oluşan bir GIF koyuyorum. 3. ile 4. arasında çok ciddi fark gözükmüyor, çünkü 4. resime geçerken daha çok "tall" gittim. Evleri büyüttüm, yolları iyileştirdim, upgradelerle uğraştım gibi gibi.

[+] 2 üye elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#22
Çoğu modcu tam sürüm çıkmamasından dolayı salmış durumdalar. Adam dört yıldır geliştiriyor. Hala bitiremedi. Çıkarttığı güncellemeler çok yetersiz.
Ara
Cevapla
#23
(19-10-2023, 12:54)Justicar : Çoğu modcu tam sürüm çıkmamasından dolayı salmış durumdalar. Adam dört yıldır geliştiriyor. Hala bitiremedi. Çıkarttığı güncellemeler çok yetersiz.

Tek başına uğraşıyor. Ve sürekli yeni şeylerle meşgul, oyunu salmış durumda değil yani. Modcuların bi miktar saldığı doğru, ama eski modları güncelleyip geçiyorlar zaten.

En son şöyle bi güncelleme paylaştı:
https://store.steampowered.com/news/app/...7103900279
Ara
Cevapla
#24
Tek başına uğraşıyor da dört sene büyük bir süre. Çok yüksek ihtimal ile yan proje olarak bu işi yapıyor. Oyun yapmak kolay bir iş değil ama dört sene de bitiremeyeceğin iş yok.
Ara
Cevapla
#25
Ara
Cevapla
#26
Garthimi oyunumun son halinin görseli:

Oyunda 8 ırk var, bunların 6'sı başlangıçta seçilebiliyor. Diğer 2'si de OP dev ırkı zaten. Bu el yalnızca Garthimi yani karınca adam ırkı ile oynadım. Normalde ilk kurulduktan sonra diğer ırkları da koloninize dahil edebiliyorsunuz. Her birinin yetenekleri ve ihtiyaçları farklı.

Garthimi'ler dağlık alanda ve taş evlerde yaşamayı seviyorlar. Yetkinlikleri ise madencilik ve büyük ipek böcekleri diyebileceğimiz bir çeşit hayvanın besiciliği. Resimde görebileceğiniz en geniş yapılar bu hayvanların meraları. Birinin inşaatı devam ettiği için mavi gözüküyor.

Köyün etrafını surlarla çevirdim. İlk baskına gelen grup kuzeydeki kapıyı kırmıştı. Nispeten dar bi geçit yapmıştım, zaten 30 kişi falan saldırdı. İlk baskınların güçsüz olduğunu bildiğim için kurduğum 20 kişilik tam teşekküllü (deri zırhlı ve kılıçlı) küçük milis grubum haklarından geldiler.

Sol üstte gördüğünüz göleti tamamen balık tutma amaçlı kullanıyorum. Göletin iç kısımda ortadan ikiye ayrılmış kısmı asıl sulu kısımdı. Dış çeperde hilal biçiminde olan kısmı ise gölet çevresini kazarak yaptım. Dağın içinde üstteki kısımda ise kömür ve mücevher madenleri var. İşte oradaki işçilerin sosyal ve zaruri ihtiyaçlarını giderecek binalar var çevrede. Evler, tuvalet, muhabir, mini tiyatro, market, yemek noktası, restoran ve depo.

Alt kısım ise köyün merkezi diyebiliriz. Evler hep dağın iç kısmında. Dışarıda mobilyacı, taş ustası (kaliteli taş lazım), fırın, güvenlik güçleri (karakol diyebiliriz) ve bolca laboratuvar (teknoloji üretiyorlar).
Sağ tarafta duvara yakın büyük kare bina talim alanı, 50 kişilik. Ayrıca bölgede berber, 2 farklı din için ibadethaneler (birine geçiş olsun diye onunkini daha büyük ve 2 tane yaptım. Ama diğer dine inananlar üzülmesin diye onların da var küçük bi tane), tiyatro alanı, muhabir (tek kişi günlük haberleri iletiyor), idam yeri (normalde 2-3 çeşit idam yöntemi var ama Garthimiler suçluların asılmasını sevdiği için sadece darağaçları yaptım), mezarlık, ufak bir park yeri, kral odası bulunmaktadır.

Ayrıca köyümüzde deliler için ayrı, günlük hastalıklar için ayrı (aile hekimi gibi düşünebilirsiniz), hasta yatacaklar için ayrı (bu da hastane gibi) 3 farklı sağlık kuruluşu hizmet vermektedir. Ayrıca köyün çeşitli yerlerinde banyo ve tuvaletler daima hizmete açık. Çeşitli yerlerde de ihracat ve ithalat noktaları var. Köye sürekli kervan giriş çıkışı oluyor.

Her ırkın kendi yetkinliği olduğu için ben bunlara tarla falan kurdurmadım. Hatta zanaatkarlıkları da kötü olduğu için mobilyacı ve duvar ustası hariç atölye de kurmadım. Her şeyi dışarıdan satın alıyorum. Bolca kurduğum bu dev tırtıl çiftlikleri ve avcılar et sağlasalar da yetmiyor. Dışarıdan alıyorum her şeyi, et de alıyorum fazladan. Bu ırk da depoda fazladan et olmasını çok seviyor. O yüzden koca bir depoyu sadece etle doldurdum, yetmedi ikinci depoyu açıyorum. Peki nasıl yapıyorum bunu. Yukarıda bahsettiğim madenler sayesinde. Kömür madeninde sadece kendi ihtiyacım kadar kişi çalıştırsam da mücevher madeninde 70 kişi sabah akşam mücevher çıkartıyorlar. Bunları satıp dışarıdan envai çeşit malımı alıyorum.

Dünya haritası ve diğer klan (ülke gibi) falan da mevcut. 2 klanla ticaret anlaşmam var, diplomatik olarak iyi geçiniyoruz. Dışarıdan neler alıyorum dersek:
  • Kil,
  • Kıyafet,
  • Kılıç,
  • Zırh,
  • Et,
  • Kumaş,
  • Paket gıda,
  • Demir,
  • Çanak-Çömlek,
  • Mekanizmalar,
  • Aletler
hem düzenli hem ihtiyaç oldukça aldığım ürünler.
Bunların dışında da, afyon, bitki (baharat gibi), tahıl, mantar ve sebzeleri de doğadan topluyoruz.

Vatandaşın günlük yemek istihkakını 2'ye çıkardık, kıyafet istihkakı ise 4. seviyede. Kimse aç değil, açıkta değil. Ayrıca evlerinin içine döşemek için talep ettikleri tüm ürünleri son seviyede temin ediyoruz. Favori yiyecekleri olan balık ve et de her zaman yiyecek noktalarında bulunuyor. Emekliler için bakımevleri, küçükler için ise okulları yakın zamanda hizmete açmayı planlıyorum. Ayrıca ilk fırsatta mahkemeleri kuracağım.

Köleliğe karşı olduğum için hapishane ve dövüş çukurları ya da arenalar yapmayacağım. Ancak mezarlık haricinde şehitler için anıtlar kurmayı düşünüyorum.

Halk daha fazla ışıklandırma ve nem istiyor. Ayrıca daha doğal göründüğü için köşeli olmayan yapıları tercih ediyorlar. Berber ve bank sayısının yetersiz olduğuna dair yorumlarını okuyorum. İçki ithalatı başlar başlamaz da taverna inşasını tamamlayacağım. Ayrıca düzensiz göçün önüne geçmek için kapıları kapattık. Yeni göç dalgasını ikinci mücevher madenini kurduktan sonra kabul edeceğim. Milis gücünü 50 kişiye çıkardım. Tam teçhizat eğitimlerine devam ediyorlar. 100'ü geçtiğinde başka bir köye yağmaya göndermeyi planlıyorum. Ayrıca evlerde ikinci katı imara açtık. Daha dar alanda daha fazla kişi barınabiliyor.

Bu yazdıklarım haricinde daha mid-game'de bile olmadığım için kullanmadığım mekanikler var. Oyun çok iyi.

[+] 8 üye elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#27
@elefsar
Ne yaptin sen yigen
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#28
(28-04-2024, 09:52)Sezar : @elefsar
Ne yaptin sen yigen

Manor Lords furyası üzerine mümkün mertebe tüm mekaniklerden bahsedebildiğim bir yazı yazmak istedim. İkisi de neredeyse tamamen aynı tür oyunlar. Grafik olarak elbette karşılaştırmak mümkün değil. Ancak içerik olarak çok daha önde olan Songs of Syx i sadece 1 kişi geliştiriyor. Indie oyun firması bile sayılmaz.

Bu tür oyunlara aşina olan biri için mekanikler ve oynayış çok rahat yorumlanabiliyor. İlk defa deneyecekler için Manor Lords güzel bir fırsat. Duayenleri bu oyuna bekleriz :).

Yazmaya başladım, bitince fark ettim ne kadar uzun olduğunu. Okuyanlara teşekkür ederim bu arada.
[+] 4 üye elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#29
40 liraya iade ettiğim 300 liralardan almak için fırsat kolladığım manyak oyun.
[+] 1 üye MarcussCrassuss nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#30
Bu yeni güncelleme de dağları kazınca bişey çıkıyormuş end game diye eklemiş yapımcı sanırım denk geldin mi?
Ara
Cevapla
#31
Ben de 3 yıl evvel demosunu denemiştim biraz, tam da Factorio'ya yeni başladığım sıralar olduğundan araya kaynamıştı. Önce @elefsar'dan, sonra da Sseth'ten onay alan oyun boş çıkmaz. Oyunu öğrenmeye zamanım ve sabrım olduğunu hissettiğim bir dönemde göz atacağım, o ana dek bir başlangıç rehberi yazılsa tadından yenmezdi.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#32
(28-04-2024, 13:45)Justicar : Bu yeni güncelleme de dağları kazınca bişey çıkıyormuş end game diye eklemiş yapımcı sanırım denk geldin mi?

V66 beta'da henüz. Ben V65 ile oynuyorum. V66'dan sonra sanırım başka erken erişim güncellemesi çıkarmadan 1.0 game release için uğraşacak.
Ara
Cevapla
#33
Yapımcı bu büyük haritadaki krallık yönetimini kotaramadı bence. V66 da oynuyorum, bir kaç bişey eklemiş ama pek bir etkisini göremedim. End Game diye bir şey eklemiş oyunu açarken seçebiliyorsun onu da anlamadım, denk gelmedi heralde. Birde uzun zamandır noble sistemini ayarlayacağını söylüyordu hala birşey yapmadı. Ama anladığım kadarıyla kafasında expansion pack çıkarmak var.
Ara
Cevapla
#34
@elefsar sayesinde oyunu tanıdım. İlk tanıttığı zaman aldım. Gerçekten güzel oyun ama arayüzü de korkutmadı diyemem :) 1.0'a kadar aralıklarla ısınma turları atıp, esaslı oynamayı çıkış tarihine bırakacağım. 1 kişinin geliştirdiği çok kaliteli oyunlar bitirdiğim için, beklentimi de hiç düşürmedi. Türkçe desteğinin gelişimi için nasıl bir yol izleyecekler, merak ediyorum. Eklenti konusu ise henüz çok erken. Assetlerin sayısı arttıkça, çok küçük versiyon farkları ile ilerliyor. Sonuç olarak derin, dwarf fortress kurgusuna hakim, azılı bir zaman öldürücü gelişerek geliyor :) eyv @elefsar
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.