Bu konuda oyun dosyalarında yapayzekanın davranışlarını belirleyen kodları inceleyeceğiz.
AI TÜRLERİ
- honorbound : Onuru ve erdemli hareket etmeyi her şeyin üstünde tutar.
- capitalist : Ticareti ve somut geliri her şeyin üstünde tutar.
- hegemon : Diğer uluslar üzerinde üstünlük kurmayı her şeyin üstünde tutar.
- ideologue : Karşıt olduğu etiklerle savaşmayı önemli görür.
- isolationaist : Sadece kendi gelişimi ile ilgilenir.
- federation_builder : Farklı türleri bir federasyonun çatısı altında toplamaya çalışır.
- propagator : Türünün galaksiye olabildiğine yayılmasını önemser.
- purifier : Galaksinin diğer türlerden olabildiğine saf bir şekilde olmasını ister.
- explorer : Galaksiyi keşfetmeyi her şeyin üstünde tutar.
- conqueror : Diğer imparatorluklara savaş açarak gezegenler fetheder.
- subjugator : Diğer imparatorluklara savaş açarak onları himayesi altına almaya çalışır.
- liberator : Diğer imparatorluklara savaş açıp oradaki eski imparatorlukları özgürleştirerek düşmanını zayıflatır.
- opportunist : Hali hazırda savaşta olan birine savaş açmaya daha meyillidir.
- uplifter : Diğer türleri de eğiterek uzay çağında olmalarını sağlar.
- infiltrator : İlkel varlıklara sızarak üzerlerinde deneyler yapmaya meyillidir.
- dominator : İlkel varlıklara savaş açarak üstünlük kurmaya meyillidir.
- slaver : Diğer türleri köleleştirir.
- purger : Diğer türleri yokeder.
- robot_exploiter : Robot işçi kullanmaya daha meyillidir.
- robot_liberator : Robotlara toplumda çeşitli haklar sunarlar.
- migrator : Sürekli olarak daha iyi şartların sağlandığı gezegenlere göç ederler.
- agressiveness : Bir ülkenin başka ülkeye savaş açma olasılığını belirler.
- trade_willingness : Bu değer 1.0 ise birbirine denk değerde olan şeylerin ticaretini yapacaklardır, eğer daha düşükse daha çok şey talep ederler.
- bravery : Savaşa girme, diğer ülkeleri rakip ilan etme olasılığını belirler.
- military_spending : Ekonominin ne kadarını askeriyeye ayırdığını belirler.
- colony_spending : Ekonominin ne kadarını yeni kolonilere ayırdığını belirler.
Kod:
fanatic_befrienders = {
type = federation_builder
aggressiveness = 2.0
trade_willingness = 1.0
bravery = 1.5
military_spending = 1.2
colony_spending = 1.0
alliance_acceptance = 100
federation_acceptance = 100
threat_modifier = 0.5
friction_modifier = 0
behaviour = {
conqueror = yes
subjugator = yes
liberator = no
opportunist = yes
slaver = no
uplifter = yes
purger = no
dominator = no
infiltrator = yes
robot_exploiter = no
robot_liberator = no
migrator = yes
}
allow = {
NOT = { is_country_type = fallen_empire }
has_ethic = "ethic_militarist"
has_ethic = "ethic_fanatic_xenophile"
has_trait = "trait_repugnant"
has_trait = "trait_solitary"
has_trait = "trait_venerable"
}
weight_modifier = {
weight = 100
}
}
peaceful_traders = {
type = capitalist
aggressiveness = 0.5
trade_willingness = 1.0
bravery = 0.5
military_spending = 0.9
colony_spending = 1.1
alliance_acceptance = 10
federation_acceptance = 10
threat_modifier = 1.3
friction_modifier = 0.25
behaviour = {
conqueror = no
subjugator = no
liberator = yes
opportunist = yes
slaver = yes
uplifter = yes
purger = no
infiltrator = yes
dominator = no
robot_exploiter = yes
robot_liberator = no
migrator = no
}
allow = {
NOT = { is_country_type = fallen_empire }
NOT = {
has_ethic = "ethic_xenophobe"
has_ethic = "ethic_fanatic_xenophobe"
}
OR = {
has_ethic = "ethic_pacifist"
has_ethic = "ethic_fanatic_pacifist"
}
OR = {
has_ethic = "ethic_materialist"
has_ethic = "ethic_fanatic_materialist"
}
}
weight_modifier = {
weight = 10
modifier = {
factor = 2
has_ethic = "ethic_fanatic_materialist"
}
modifier = {
factor = 1
has_trait = "trait_thrifty"
}
modifier = {
factor = 1
has_trait = "trait_industrious"
}
modifier = {
factor = 1
has_election_type = oligarchy
}
}
}