Stellaris - Modcular İçin AI Rehberi
#1
if63tg.jpg
Bu konuda oyun dosyalarında yapayzekanın davranışlarını belirleyen kodları inceleyeceğiz.

AI TÜRLERİ
  • honorbound : Onuru ve erdemli hareket etmeyi her şeyin üstünde tutar.
  • capitalist : Ticareti ve somut geliri her şeyin üstünde tutar.
  • hegemon : Diğer uluslar üzerinde üstünlük kurmayı her şeyin üstünde tutar.
  • ideologue : Karşıt olduğu etiklerle savaşmayı önemli görür.
  • isolationaist : Sadece kendi gelişimi ile ilgilenir.
  • federation_builder : Farklı türleri bir federasyonun çatısı altında toplamaya çalışır.
  • propagator : Türünün galaksiye olabildiğine yayılmasını önemser.
  • purifier : Galaksinin diğer türlerden olabildiğine saf bir şekilde olmasını ister.
  • explorer : Galaksiyi keşfetmeyi her şeyin üstünde tutar.
AI DAVRANIŞLARI
  • conqueror : Diğer imparatorluklara savaş açarak gezegenler fetheder.
  • subjugator : Diğer imparatorluklara savaş açarak onları himayesi altına almaya çalışır.
  • liberator : Diğer imparatorluklara savaş açıp oradaki eski imparatorlukları özgürleştirerek düşmanını zayıflatır.
  • opportunist : Hali hazırda savaşta olan birine savaş açmaya daha meyillidir.
  • uplifter : Diğer türleri de eğiterek uzay çağında olmalarını sağlar.
  • infiltrator : İlkel varlıklara sızarak üzerlerinde deneyler yapmaya meyillidir.
  • dominator : İlkel varlıklara savaş açarak üstünlük kurmaya meyillidir.
  • slaver : Diğer türleri köleleştirir.
  • purger : Diğer türleri yokeder.
  • robot_exploiter : Robot işçi kullanmaya daha meyillidir.
  • robot_liberator : Robotlara toplumda çeşitli haklar sunarlar.
  • migrator : Sürekli olarak daha iyi şartların sağlandığı gezegenlere göç ederler.
MODIFIER
  • agressiveness : Bir ülkenin başka ülkeye savaş açma olasılığını belirler.
  • trade_willingness : Bu değer 1.0 ise birbirine denk değerde olan şeylerin ticaretini yapacaklardır, eğer daha düşükse daha çok şey talep ederler.
  • bravery : Savaşa girme, diğer ülkeleri rakip ilan etme olasılığını belirler.
  • military_spending : Ekonominin ne kadarını askeriyeye ayırdığını belirler.
  • colony_spending : Ekonominin ne kadarını yeni kolonilere ayırdığını belirler.
Kod:
fanatic_befrienders = {
   type = federation_builder
 
   aggressiveness = 2.0
   trade_willingness = 1.0
   bravery = 1.5
 
   military_spending = 1.2
   colony_spending = 1.0  
 
   alliance_acceptance = 100
   federation_acceptance = 100
 
   threat_modifier = 0.5
   friction_modifier = 0

   behaviour = {
       conqueror = yes
       subjugator = yes
       liberator = no
       opportunist = yes
       slaver = no
       uplifter = yes
       purger = no
       dominator = no
       infiltrator = yes
       robot_exploiter = no
       robot_liberator = no
       migrator = yes
   }
 
   allow = {
       NOT = { is_country_type = fallen_empire }
       has_ethic = "ethic_militarist"
       has_ethic = "ethic_fanatic_xenophile"
       has_trait = "trait_repugnant"
       has_trait = "trait_solitary"
       has_trait = "trait_venerable"
   }
 
   weight_modifier = {
       weight = 100          
   }
}

peaceful_traders = {
   type = capitalist

   aggressiveness = 0.5
   trade_willingness = 1.0
   bravery = 0.5
 
   military_spending = 0.9
   colony_spending = 1.1  
 
   alliance_acceptance = 10
   federation_acceptance = 10
 
   threat_modifier = 1.3
   friction_modifier = 0.25
 
   behaviour = {
       conqueror = no
       subjugator = no
       liberator = yes
       opportunist = yes
       slaver = yes
       uplifter = yes
       purger = no
       infiltrator = yes
       dominator = no
       robot_exploiter = yes
       robot_liberator = no
       migrator = no
   }
 
   allow = {
       NOT = { is_country_type = fallen_empire }
       NOT = {
           has_ethic = "ethic_xenophobe"
           has_ethic = "ethic_fanatic_xenophobe"
       }
       OR = {
           has_ethic = "ethic_pacifist"
           has_ethic = "ethic_fanatic_pacifist"
       }
       OR = {
           has_ethic = "ethic_materialist"
           has_ethic = "ethic_fanatic_materialist"
       }      
   }
 
   weight_modifier = {
       weight = 10
       modifier = {
           factor = 2
           has_ethic = "ethic_fanatic_materialist"
       }
       modifier = {
           factor = 1
           has_trait = "trait_thrifty"
       }
       modifier = {
           factor = 1
           has_trait = "trait_industrious"
       }  
       modifier = {
           factor = 1
           has_election_type = oligarchy
       }      
   }
}
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Stellaris - Modcular İçin AI Rehberi - Yazar: Duman - 27-04-2016, 21:48



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.