Günlük: EU4 - Random New World Değişiklikleri
#1
Herkese merhabalar, Europa Universalis 4 için bir başka geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. The Cossacks DLC'si ile birlikte 1.14 yamasının çıkmasına çok az bir süre kaldı biz de son geliştirici günlüğünü 1.14 ile birlikte yenilenecek olan Random New World özelliğine ayırmaya karar verdik.  Hatırlarsanız Temmuzda yayınladığımız günlükte bugün size tanıtımını yapacağım yeniliklerin yolda olduğundan bahsetmiştim.

Random New World (Conquest of Paradise İçeriğine Güncelleme)
Temmuzda yayınladığımız günlükte bahsettiğimiz gibi, Random New World mekaniğini tamamen değiştirip farklı parçalardan oluşan bir yapıyla değiştirmek istiyorduk. Bu parçalar küçük adalar olabildiği gibi devasa kıtalar halinde de olabilir. Bu parçalar rastgele bir şekilde haritada yerlerini alıyor, tabi ki tüm bu parçalar değerlendirildiğinde bazı ayarlamalar da mevcut, örneğin her haritada en az 1 büyük kıta bulunacak. Bu kıtalar teker teker elle hazırlandığı için önceden bazı şeyleri belirleme imkanımız oluştu, örneğin hangi bölgede ticaret merkezi şehir bulunacağı, doğal limanlar ve hatta bazı özel modifiera sahip bölgeler. Aynı zamanda bu kıtalardaki şehirlere önceden isim verilebilir, kıtalar çevirilerek kullanılabilir mi bu ayarlanabilir ve bazı parçaların sadece haritanın köşesinde olması ayarlanabilir, böylelikle kutuplara bağlanan gerçekçi kıtalar elde edebiliriz.

Görsel


Görsel


Görsel


Görsel


Bölgeler ve Senaryolar
Parçalara ek olarak Random New World seçeneğinde ülkelerin, kültürlerin, dinlerin ve gelişmiş toprakların dağılım şekli de tamamen baştan yazıldı. Eski Random New Worldde garip, parça parça kültürler ve dinler oluşabiliyordu bu da tamamen gerçekdışı bir hissiyat veriyordu. Aynı zamanda eskiden neredeyse her toprak aynı development değerine sahip oluyordu bu da haritanın en kuzeyindeki buzulların Avrupa ovalarıyla eşit gelişmişlikte olmasına sebep oluyordu. Artık bu hususlarda birçok şey gözden geçiriliyor, örneğin arazi, iklim, kıyı bölgesi olup olmaması, ticaret merkezine yakın olup olmaması, çok daha gerçekçi bir bölge dağılımıyla sonuçlanıyor. Bu başlıkta ayrıca şunu belirtelim ki gerçek Kuzey Amerika kıtası da 1.14 ile development değeri olarak güçlendirildi, 1.12 güncellemesiyle birlikte çok zayıflattığımızı düşünüyoruz.

Görsel


Daha önceki bir geliştirici günlüğünde yeni gelen alan ve bölge sisteminin farklı hususlarda kullanılacağını belirtmiştik. Random New World'de her bölgeye bir kültür grubu atanıyor ve bu bölgenin içerisindeki her alana bu kültürgrubunda bulunan farklı kültürler serpiştiriliyor, böylelikle çok daha doğal görünen kültürel sınırlar elde edebiliyoruz. Ülkeler ve din için Random New World Senaryoları adını verdiğimiz yeni bir sistem oluşturduk, bu sistem örneğin şu şekilde işliyor: 5-20 Totemist Yerli Konseyiyle yönetilen devlet oluştur - Bölgenin geri kalanı Totemist dininden fazlasıyla agresif yerlilerden oluşsun. Bu senaryolar fazlasıyla modifiye edilebilir haldeler, aynı zamanda Yeni Dünya'dan beklentilerinizin 'fazlasını' karşılayacak bir fantastik random new world seçeneğimiz mevcut. Bu seçeneği seçerseniz yeni kıtada aşırı güçlü Amerika İmparatorluklarıyla, Norse dinine sahip yüzyıllar önce bölgeye yerleşmiş Vikinglerin kurduğu Vinland ülkesiyle veya kayıp Tapınakçılarla karşılaşma olasılığınız bir hayli yüksek. 

Görsel


Görsel


Görsel


Dinamik Ticaret Bölgeleri
Yeni Random New World'un dinamik yapısından ticaret bölgeleri de etkilendi. Artık random new world ile her seferinde Amerika'da farklı ticaret bölgeleri görebileceksiniz, eskiden ticaret bölgeleri aynı kalıyor, haritada bulundukları yere denk gelen kıtaları etkiliyordu bu da tamamen facia bir görünüme yol açıyordu. Ticaret bölgeleri artık büyük oranda bölgelere göre belirleniyor ve dinamik bir şekilde üretilen bağlantılarla Avrupa, Afrika veya Asya'ya bağlanıyor. Batı Afrika'nın yanında bulunan bir ada fildişi sahiline bağlanırken Avustralya'nın yanında bulunan bir kıta Avustralya'ya ticaretini aktaracak. 

Görsel


Dinamik İsimlendirme
Yeni random new world ile isimlendirme konusunda da değişikliklerde bulunduk. Eskiden Amerika kıtalarındaki bölge isimleri random new world'e uyarlanıyor, İzlanda'nın yakınlarında bir California veya Azteklerin bulunduğu yerde bir Manhattan görebiliyordunuz. Artık oluşturulan yeni kıtalarda dinamik isimlendirme kullanılıyor, veritabanında bulunan binlerce bölge isminden, deniz isminden ve göl isminden faydalanarak her oyun yeni bir isimde bölgeyle karşılaşmanız sağlanıyor. Yeni kıtalarda bulunan bölgeler, koloni bölgeleri ve ticaret bölgeleri de isimlerini kapsadıkları alandaki rastgele bir bölgeden alıyorlar (tabi ki ticaret bölgesi ismini bölgedeki ticaret merkezi olan bölgeden alıyor, eğer varsa) aynı zamanda rastgele devletler oluşturulabiliyor ve bu rastgele devletler random bayraklara ve fikirlere sahip oluyor, dolayısıyla Amerika'yı her keşfedişinizde yeni ülkelerle karşılaşıyorsunuz.

Görsel

Random New World özelliği yaklaşık 90 parça ile kullanıcılarımıza sunulacak. İlk baştaki hedefimiz 100'dü ancak yetiştiremedik, zamanla yeni parçalar ekleyeceğiz. Aynı zamanda tüm bu Random New World özelliği tamamen modlanabilir, dolayısıyla mod yapımıyla ilgilenen kullanıcılarımız kendi kıtalarını ve senaryolarını yaratabilir. Bahsetmemiz gereken bir diğer husus ise Random New World üzerinde değişiklik yapmanız checksumunuzu değiştirecek, eski bir günlükte değiştirmeyeceğini belirtmiştik ancak bu durum multiplayerda sıkıntılara yol açtı. Tekrar belirtmekte fayda var, Random New World oynamak checksumunuzu değiştirmiyor, eğer Random New World parçalarını değiştirirseniz veya yeni parçalar eklerseniz checksumunuz değişiyor.

Günlüğün final notu olarak bu parçaların yapımında emeği geçen tüm beta kullanıcılarına teşekkür ederim, aynı zamanda Crusader Kings QA'sı RageaiR'e 30'tan fazla parçada emeği geçtiği için ayrıca bir teşekkür etmem gerekiyor, kendisi bu parçaları üstelik mesai saatinde değil kendi kişisel zamanından ayırarak yaptı.
Cevapla
#2
İlk görsel Middle Earth'ü anımsattı.
v5jjo8.gif
Ara
Cevapla
#3
(26-11-2015, 15:17)Duman : Random New World (Conquest of Paradise İçeriğine Güncelleme)

:-I
Ara
Cevapla
#4
İleride daha çok sayıda ve daha kaliteli parçaların eklenmesiyle birlikte Random New World EU4'un kilit mekaniklerinden biri haline gelebilir.
Biz de The Cossakcs ile yapılacak ilk multiplayerı Random New World seçeneğiyle (muhtemelen hatta fantastik Random New World seçeneğiyle) yapacağız.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.