2019 Yaz Festivali: Paradox Soru Cevap Etkinliği
#1
styf-pdxsorucevap.png

 2019 Strategyturk Yaz Festivali kapsamında düzenlenen Paradox Soru & Cevap Etkinliğine hoş geldiniz.
Etkinlik saat 20:00'de konunun kilidinin açılmasıyla birlikte başlayacak.

Kimler katılıyor?
  • @Groogy: Henrik Hansson -  Europa Universalis IV Oyun Tasarımcısı
  • @taytay: Engin Mercan - Hearts of Iron IV Programcısı
Etkinliğin İşleyişi
  • Etkinlik esnasında tüm yorumların görünebilir olması için onaylanması gerekecek, soruları ve cevapları onaylamadan evvel altlarına çevirilerini ekleyeceğiz.
  • Etkinliğe katılmak için dil bilmenize gerek yok, sorunuzu Türkçe yazıp gönderin, biz İngilizce'ye çevirelim.
[+] 5 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Etkinlik başladı.
Cevapla
#3
1.DLC politikanızı adil buluyor musunuz ? Hearts of Iron'da 4 DLC olduğu için pek göze batmıyor ancak Europa Universalis 4 'de DLC'siz oyun yarım gibi.

2.Europa Universalis 4 oyununun en çok  oynandığı ülkelerden birisi Türkiye.EU4 şuan da eskidği için Türkçe yama eklemenin anlamı yok.EU5 çıkar ise oyuna Türkçe yama eklemeyi düşünüyor musunuz ?

English :1. Do you find your DLC policy fair? Hearts of Iron does not stick out as much because it only has 4 DLCs but EU4 seems almost incomplete without any DLC.

2.Turkey is one of the most popular countries where EU4 is played. There is no point in adding Turkish localization right now because it is old but is there a chance that it would be added with EU5?
Ara
Cevapla
#4
Europa Universalis 4'de Amerikan yerlileri ile ilgili bir çalışma olacak mı?

English :Do you plan to work on Native Americans in EU4?
Ara
Cevapla
#5
Would you explain the development cycle for a dlc in Paradox please? Especially where do you get the ideas, how influential are the suggestions in official forums? How do you test them and decide to implement them?

Paradox'daki DLC gelistirme surciini aciklayabilir misiniz. Ozellikle dlc iceriklerine resmi forumdaki tavsiyelerin etkisi ne kadardir, nasil testler yapiyorsunuz nasil uygulamaya geciyorsunuz?
Ara
Cevapla
#6
Ilk sorum Taytay'a.

Bir Turk olarak Paradox firmasina nasil girdiniz? Ne tur egitimler aldiniz? Eminim Turkiye'den bircok muhendis sizin gibi boyle oyun firmalarinda caismanin hayallerini kuruyordur. Bizlere bu konuda yol gosterebilirseniz seviniriz. Forumumuza geldiginiz icin cok tesekkur ederim.

Ikinci sorum Groogy'ye

Bizim gibi hardcore Eu4 oyunculari ,DDRJake'nin oyuna basitce butona bas bonusu al mantigindan hic memnun degildir ve oyunu gittikce kalitesiz hale getirdigini dusunuyorlar. Firma olarak bu elestirilerin farkinda misiniz? Farkindaysaniz bu konuda birsey yapmayi dusunuyor musunuz? Tesekkurler.

English :My first question is for Taytay.

How did you enter Paradox as a Turkish developer? What kind of education did you have? I'm sure a lot of engineers like you are dreaming about working in a game company such as Paradox. We would be glad if you could kinda guide us. I like to also thank you for coming to our forum.

My second questions is for Groogy.
Hardcore EU4 gamers such as ourselves are not happy with DDRJake's "press the button and get the bonus" logic and also think that the game is getting worse. Do you aware of these criticisms as Paradox? If you are, are you planning on doing something about this? Thanks.
Ara
Cevapla
#7
Hearts of Iron 4 için soracağım ;

Casusluk sistemi oyuna eklenecek mi bunun hakkında bilgi alabilir miyiz?
AI paraşütçü kullanmayı ne zaman öğrenecek?
1.8 Husky yaması tahminimce İtalya ile ilgili olacak acaba güneydeki balkan devletlerine Focus Tree görebilecek miyiz?

Şimdidien teşekkür ederim.

English :I am asking about Hearts of Iron 4,

Is the espionage system going to be added, can we get some information about this?
When will the AI learn how to use the paratroopers?
I'm guessing that the 1.8 Husky patch will be about Italy, I wonder that are we going to see any new focus trees for the Southern Balkan states?

Thank you in advance.
Ara
Cevapla
#8
Her gelen güncellemede oyuna yeni topraklar ekleniyor ve bu da oyuncunun daha çok admin puanı harcaması ve daha çok agrresive expansion yemesi gibi sebeplerden genişleme odaklı oynayan oyuncular için oyunu dolaylı olarak daha zorlaştırıyor. Bu istenilen bir sonuç mu yoksa bir yan etki mi?

English :With every patch we see there are new provinces being added, this causes player to spend more ADM to core and more AE to gain, eventually leads to game being more difficult for expansionist players. Is this intended result, or unintended side-effect?
[+] 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Merhaba,
Oyunlarınız içinde en çok HOI serisini seven birisi olarak HOI4 konusunda hayal kırıklığına uğradım. Mikro yönetimi azaltmak gayesiyle oyunlarınıza derinlik katan mekanikleri kaldırıyorsunuz veya daha sonra eklentiler ve yamalarla geri getiriyorsunuz. Bu politikanız sebebiyle yeni çıkardığınız oyunlarınız yüzeysel bir hal almaya başladı. Bu konuda geliştiriciler olarak ne düşünüyorsunuz?


English :Hello
As a player who loves the HOI series most I must say I am disappointed with HOI4. With the purpose of decreasing the micro, you are removing mechanics that creates depth in game, then you bring them back with expansions or patches. I believe because of this your newer games feels more shallow. What do you think about this matter?
Ara
Cevapla
#10
Single oyun oynarken mod kullanıyor musunuz? Kullanıyorsanız hangi modlar ve neden?

English :Do you use any mods while playing in singleplayer? If so, which ones and why?
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
#11
My first question is why there is no Turkish language support. I mean a lot of Turkish players plays paradox games.

In EU4, Can you think Ottoman overhaul or rework? Ottomans are far more behind the updates among great powers.

And in ck2, i ask the question in paradoxplaza thread. I havent receive any reply yet. I am asking again: https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...t-25483055

Çeviri :İlk sorum neden Türkçe desteği olmadığına yönelik, oyunu çok sayıda Türk oyuncu oynuyor.

EU4'te Osmanlı'da değişiklikler görecek miyiz? Diğer büyük güçlere nazaran geri kalmış durumda.

CK2'de Plaza'da bir soru sordum ancak yanıt alamadım, dolayısıyla tekrar soruyorum: https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...t-25483055
Ara
Cevapla
#12
Hey, do you have any plan to add costum nation mechanic into HoI4 in the future?

Moreover, do you have any plan to focus Middle East in hoı4.

Çeviri :HoI4'e gelecekte custom ülke mekaniği eklemeyi düşünüyor musunuz?

Ek olarak, Ortadoğuya odaklanmaya yönelik planlarınız var mı?
Ara
Cevapla
#13
(27-06-2019, 20:04)Spartan : 1.DLC politikanızı adil buluyor musunuz ? Hearts of Iron'da 4 DLC olduğu için pek göze batmıyor ancak Europa Universalis 4 'de DLC'siz oyun yarım gibi.

2.Europa Universalis 4 oyununun en çok  oynandığı ülkelerden birisi Türkiye.EU4 şuan da eskidği için Türkçe yama eklemenin anlamı yok.EU5 çıkar ise oyuna Türkçe yama eklemeyi düşünüyor musunuz ?

Translation:
1. Do you find your DLC policy fair? Hearts of Iron does not stick out as much because it only has 4 DLCs but EU4 seems almost incomplete without any DLC.

2.Turkey is one of the most popular countries where EU4 is played. There is no point in adding Turkish localization right now because it is old but is there a chance that it would be added with EU5?

1. Oyunların düzenli bir şekilde ücretsiz güncellemeler de getirdiğinden bana göre adil bir sistem. Ayrıca bazı eski DLC ler ücretsiz yapmaya başladık sanirim?

1. IMO it is ok since our DLCs are coming with free patches as well. And also we started making some of our old DLCs free I think

Will leave second question to groogy
[+] 7 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
Eu4 multilerinde sürekli olarak aynı ideaların kullanılması durumu söz konusu. İdealar daha önce birkaç sefer büyük veya küçük çaplı değişiklikler alsa da bu durum önemli ölçüde değişmemişti. 

Önümüzdeki dönemde yeniden idea değişikliği görebilir miyiz? Ve bu değişiklikler multilerdeki idea seçimlerini etkiler düzeyde mi olur?

English :Same ideas keep getting picked in EU4 multiplayer games. Ideas did receive some big and small changes but this problem did not considerably change.

Are we going to see another idea change? If so, will these changes also take multiplayer into account ?
Ara
Cevapla
#15
Günümüzde oyunlar da birer sanat harikasına dönüşmeye başladı. Paradox oyunlarında buna ne kadar dikkat ediyorsunuz? Oyunlarınızı sanatsal açıdan nasıl değerlendirir misiniz?

English :Today, games almost started to become wonders of art. Do you keep this kind of things in mind with the Paradox games? How would you evaluate your games from an artistic point of view?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#16
(27-06-2019, 20:04)Spartan : 1.DLC politikanızı adil buluyor musunuz ? Hearts of Iron'da 4 DLC olduğu için pek göze batmıyor ancak Europa Universalis 4 'de DLC'siz oyun yarım gibi.

2.Europa Universalis 4 oyununun en çok  oynandığı ülkelerden birisi Türkiye.EU4 şuan da eskidği için Türkçe yama eklemenin anlamı yok.EU5 çıkar ise oyuna Türkçe yama eklemeyi düşünüyor musunuz ?

English :1. Do you find your DLC policy fair? Hearts of Iron does not stick out as much because it only has 4 DLCs but EU4 seems almost incomplete without any DLC.

2.Turkey is one of the most popular countries where EU4 is played. There is no point in adding Turkish localization right now because it is old but is there a chance that it would be added with EU5?

Haha you start us off with hard questions from the start. Me and Taytay will both give answers so you also get our different opinions on the subjects as well

1. I do, I do however also recognize that for the perfectionist that exist in all of us and the bad looks it gives that it looks bad. Over the years our model has also changed ever so slightly to try and address problems and provide the best value we can to our players. I myself would never want to go back to the patches locked behind paywalls of our older generation of games but even so our current model has changed significantly since we introduced them in CK2, hopefully for the better. 

As example we do a lot where we let people play the game for free, get all DLC the host owns while playing with friends, bake in big features into the base game and recently EU4 has free trials every month of a DLC with discounts with it so people can try them out. (Break during summer while we are on vacation though).

2. We always evaluate new languages for our games to be translated to and it is a possibility but not something we have anything planned for right at this moment. I wished I could give a more direct answer but this is handled by a producer at PDS and I tend to focus more on game play :D

Çeviri :Haha zor bir soruyla başladık. Ben ve Taytay bu soruya ayrı bir şekilde yanıt vereceğiz böylelikle aynı konu üzerinde farklı yaklaşımları inceleme fırsatı edineceksiniz.

1. Adil buluyorum, ancak mükemmeliyetçi olarak yaklaştığınızda kötü görünebildiğini de kabul ediyorum. Yıllar içerisinde DLC modelimizde bu sorunları çözmeye ve oyuncularımıza en iyi değeri sunmaya yönelik bazı değişiklikler ve denemelerde bulunduk. Açıkçası ben hiçbir zaman eski jenerasyon oyunlarımızdaki parayla satın alınan yamalara dönmek istemem, ancak şu anki modelimizde de CK2'de yürürlüğe koyduğumuzdan beri umuyoruz ki daha iyiye meyleden çok sayıda değişiklik yapıldı.

Örnek vermem gerekirse birçok oyuncu oyunlarımızı ücretsiz olarak deneyebilyor, eğer multiplayer oynuyorsa kurucuda DLC'lerin olması arkadaşlarının da bu deneyimi edinmesi için yeterli oluyor, ana oyuna çok sayıda yeni içerik ekleniyor. Her ay 1 EU4 eklentisini indirimlerle birlikte ücretsiz bir biçimde denenebilir hale getiriyoruz (Yaz mevsimi esnasında tatildeyiz tabi)

2. Her zaman oyunlarımızın çevrilebileceği yeni dilleri değerlendiriyoruz, ancak şu anlık planlarımız arasında yer almıyor. Bu konuda daha net bir cevap vermek isterdim ancak bu mesele PDS'te yapımcının görev alanında, ben ise işin 'oynanış' kısmındayım.
[+] 5 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
(27-06-2019, 20:04)borisk88 : Europa Universalis 4'de Amerikan yerlileri ile ilgili bir çalışma olacak mı?

English :Do you plan to work on Native Americans in EU4?

I actually really want to, I recently played as one and I noticed how old the interface gotten, missing tooltips etc. Also since we implemented them we've also learned a lot about what works and not which we would want to redo. They could really deserve a big rework... But with the next big patch coming we are already reworking so many big systems so it's going to have to wait.

Çeviri :Bu aslında istediğim bir şey, geçtiğimiz günlerde Amerika yerlileriyle bir oyun açtım ve arayüzün ne kadar eskidiğini, bazı eksik bilgi çubuklarını farkettim. Oyuna bu mekanikleri eklememizden bu yana 'nelerin iyi sonuç verip nelerin tekrardan ele alınmasının gerektiğine dair' yeni dersler aldık. Dolayısıyla bu tecrübelerle birlikte Amerika yerlilerine tekrardan odaklanabiliriz... Ancak önümüzdeki yamada birçok büyük mekanik üzerinde çalışmalar yapmaya başlamış durumdayız dolayısıyla bir müddet beklemesi gerekecek.
[+] 1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
-Eu4te sürekli yeni toprak bölünmeleri görüyoruz bu daha ne kadar devam edicek
-sizde eu4te son yamalarda bazı ülkelere haddinden fazla güçlü görev ağacı verildiğini düşünüyor musunuz
-hoi4ün tek oyunculu modunu daha zevkli yapıcak şeyler düşünüyor musunuz
-yeni bir oyun üzerinde çalışıyor musunuz
-imperator rome neden insanlarca beğenilmedi ve bunu telafi etmek için bir şeyler düşünüyor musunuz

English :-We keep seeing provinces getting split up in EU4. How long will this kind of work continue?
-Do you think that in recent patches some countries got more powerful mission trees than they deserve?
-Are you considering any new things to make HoI4 singleplayer more fun?
-Are you working on a new game?
-Why do you think Imperator: Rome was not received well, do you think of anything that would make the game better?
Ara
Cevapla
#19
(27-06-2019, 20:05)yafeshan : Would you explain the development cycle for a dlc in Paradox please? Especially where do you get the ideas, how influential are the suggestions in official forums? How do you test them and decide to implement them?

Paradox'daki DLC gelistirme surciini aciklayabilir misiniz. Ozellikle dlc iceriklerine resmi forumdaki tavsiyelerin etkisi ne kadardir, nasil testler yapiyorsunuz nasil uygulamaya geciyorsunuz?

In HoI4 we have a "long term plan" document which is also posted on forums. That document includes the stuff that we want to include with future DLCs / free updates. Other than that we also check our forums or other public forums all the time for more public feedback. We try to address legit complains/requests with our updates as well

HoI4 için "uzun dönem planları" diye bir dökümanımız var ve forumlarımızda da paylaşıyoruz. Gelecek dlc ya da ücretsiz yamalarda yapmak istediğimiz şeyler bu dökümanda bulabilirsiniz. Bunun dışında fikirler için kendi forumlarızı ya da bazı açık forumları da takip ediyoruz. Geçerli olan istekleri ve yakınmaları da göz önüne alıyoruz
[+] 2 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#20
HoI 4 ve EU4 oyunlarını mod yapanların daha fazla şey ekleyebilmeleri için açık kaynak kodlu yapmayı düşünüyor musunuz

English :Do you have any plans to make HOI4 and EU4 open source, so modders can add more stuff?
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.