İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 22:04
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:06, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 21:48)Spartan : EU4 te kendi kurduğumuz ülkelere özel görev ağacı ekleme mekaniği gelir mi ?
Çeviri :Can we expect a feature that makes player able to create mission trees for custom nations?
It would be super cool but quite a complex task to put it together. So nothing you should expect.
Alıntı:Çok güzel olur ancak yapması da bir o kadar zor. Dolayısıyla beklemenizi önermiyorum.
•
İleti Sayısı: 213
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
6
27-06-2019, 22:06
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:22, Düzenleyen: Duman.)
EU4'te single playerda benim görüşüm, genel olarak çekilen sıkıntı yapay zeka. Patchlerde sürekli yapay zeka iyileştiriliyor deniyor ancak maalesef hiçbir zaman güçlü bir yapay zeka ülkesi göremiyoruz neredeyse. Çok güçlü bir Osmanlı yada savaş açmaya korkulacak bir Rusya yada Batı Avrupa'yı sarsan Fransa gibi hem tarihsel açıdan güçlü olmuş hem de oyun başlangıcında güçlü olan ülkeler maalesef ya çok güçlenemiyor ya da yerinde sayıyor. Bu da bir süre sonra oyunda rival ekleyemediğiniz döneme gelmenizle beraber oyunda sizi zorlayacak hiçbir ülke kalmaması anlamına geliyor. Bununla ilgili olarak mesela Almanya kurmuş bir devlet, yada Batı Avrupa'yı fethetmiş bir Fransa gibi yada Hindistan'ın tamamını ilhak etmiş bir devlet neredeyse göremiyoruz. Durum böyle olunca da oyun bir süre sonra sadece sınırları düzelteyim ya da dünya fethi mi yapsam gibi şeylere dönüyor. Benim temennim güçlü olan ülkelerin yerinde sayması yerine güçlenebilmesi, veyahut genel olarak yapay zekanın birbirine daha çok savaş açabilip bir şekilde güçlenebilmesi. Çünkü ortada güçlü devletler olmayınca kurulan koalisyonlar bile pek etki etmiyor neredeyse(Oyun başında HRE koalisyonu yemek dışında). Ve gelen patchlerde genel olarak bölgeler bölünüyor maalesef. Bu da state limiti olduğu için git gide state yapılabilecek yerleri azaltıyor ve state yaparken sizi düşündürüyor. 3 topraklı ve 3 gelişmişlik seviyeli 3 bölgeden oluşan bir bölgeyi state yapmak için tek sebebiniz ya altın madeni ya kömür ya da ipek gibi ticaret ürünleri oluyor ki bu bile bazen yeterli olmuyor. Bölgeleri bölüp yeni bölge eklemek oyuna her ne kadar bazen renk katsa da state bölgeleri sınırlı olduğu için oyunun genel olarak gidişatını kötü etkilediğini düşünüyorum.
English :In EU4 singleplayer the main issue is AI. With new patches we always see that AI is getting improved, but we can never see actually challenging AI country. Historically succesfull and strong countries such as Ottomans or Russia, or France never gets to shine. This leads to the period where you can't even pick a rival, since there's no country with similar strength. For example we can't see Germany formed, France conquering Western Europe or some country uniting India. Eventually this leads to players creating challenges for themselves, like conquering the world.
What I wish is countries that are supposed to be strong, being strong. AI countries declaring war to each other more often. When you don't have strong opponents, even coalitions don't matter. (except if it's early game and it's HRE) With newer patches we see provinces getting splitted up and that leads to max state limit not enough. The only reason you would 'state' your 3 provinced area is either there's gold, coal or some other trade goods and usually that's not even enough for it. Even though it gives a fresh look to the map, I believe splitting provinces might have negative effect on the game.
Aşağıdaki 1 üye Heliaca nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Heliaca nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Spartan
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
27-06-2019, 22:07
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:09, Düzenleyen: Duman.)
Oyunda ülkelere güçlü/zayıf idealar verirken neleri dikkate alıyorsunuz?
English :What do you take into account when adding relatively powerful or weak ideas to countries?
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 4
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
0
27-06-2019, 22:07
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:11, Düzenleyen: Duman.)
EU4'deki savaş mekaniklerinden memnun musunuz? Özellikle zar atma mekaniği stratejiyi sizce öldürmüyor mu? Birimler ve etkileri üzerine bir çalışma yapılacak mı?
Zaman için teşekkürler.
English :Are you satisfied with combat mechanics in EU4? Especially don't you think dice roll mechanic nullifies the strategy? Can we expect to see any rework related to units and their effects?
Thank you for your time.
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 22:08
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:14, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
(27-06-2019, 21:32)altnkurt : EUIV'te eskiden tüccar cumhuriyetlerinin oluşturduğu trade postlar ile ticaret rahatça manipüle edilebiliyordu. Fakat sonradan eklenen Center of Trade'ler ve bunların yükseltilebilir olması yüzünden tüccar cumhuriyetlerinin trade post mekaniği işe yaramaz bir hale geldi. Ayrıca önceki mesajlarda bahsettiğiniz 20 şehir limitinin yeni bölünen haritayla oyunu tüccar cumhuriyetleri için daha da zorlaştırdığını söyleyebiliriz. Genel olarak tüccar cumhuriyetlerine bir rework gelir mi? CKII'deki gibi kendi sınırımızın dışındaki yerlere de trade post atabilmek veya Trade companylerdeki gibi geliştirilebilir trade postlar vs?
English :In EU4, we used to be able to manipulate trade easily with the trade posts that the trade republics created. But because the centers of trade were added (and as these could be upgraded), trade republics' trade post mechanic became useless. Also, we can say that the 20 province limit that you have mentioned made things more difficult with the new map. Are there any plans for a general rework for trade republics? For example in CKII you can create trade posts beyond your borders. Also could trade posts can be upgraded similar to trade companies? Can we see any changes about this?
We are actually looking into merchant republics a bit on these issues but no decision been taken yet if or how we will tackle it.
Çeviri :Bu sorunlar hakkında tüccar cumhuriyetlere biraz göz atıyoruz ama şu anda bir şey yapacak mıyız, yapacaksak ne yapacağız gibi herhangi bir karar alınmadı.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
27-06-2019, 22:09
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:23, Düzenleyen: Duman.)
Üstünden belli bir süre geçmiş dlc'leri ana oyuna ekleyip ücretsiz hale getirmeyi hiç düşündünüz mü? Oyuna yeni başlayanlar için bu kadar çok dlc olması ürkütücü görünüyor. Son 3-4 dlc hariç diğerleri ücretsiz hale getirilebilir.
English :Have you ever considered making older expansions free? For a new player the amount of DLCs can be scary. It could be free except last 3 or 4 expansions, for example.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 21:49)reddga : 1. What do you think was the most successful game that you have released as PDS? And, what do you think this success came from?
2. What kind of telemetry data that you were most suprised by?
3. What common false notion that you come across about your game?
1. Bu zamana kadar çıkarttığınız PDS oyunları arasında en başarılısı hangisiydi? Bu başarıyı sizce ne sağladı?
2. Oyunlardan edindiğiniz telemetri verilerinde en şaşırdığınız istatistik neydi?
3. Geliştiricisi olduğunuz oyuna dair en sık karşılaştığınız yanılgı nedir?
1. HoI4 perhaps? It is quite high on steam top 100 after all. But I may be biased about it :p
Also vicky 2, despite being such an old title people are still quite hyped everything about it.
2. One of the most popular hoi4 mod is colored buttons :D. Turkey has quite a high percentage on played countries. Also perhaps people don't play on higher difficulties as much as they claim to :)
3. How hard/easy our new features to play with. As people that designs/develops the new features, we practically know everything about them and generally we don't question stuff. We have some betas that give us feedback but they are also somewhat affected since they are seeing how things are being developed and able to ask questions.
1. HoI4 belki? Steam in top 100 listesinde baya ust siralarda. Biraz tarafli olabilirim ama :p
2. En popüler modlardan biri renkli butonlar :D. Türkiye oynanama sırasında baya üstlerde. Veya genel olarak insanlar zor ayarlarda iddia ettikleri kadar oynamıyorlar.
3. Yeni geliştirdiğimiz feature lerın ne kadar zor/kolay onyanabilir olduğu. Bunları geliştiren/dizayn eden insanlar olarak, onlar hakkında hemen herşeyi biliyoruz ve genel olarak sorgulamıyoruz. Bize geri dönüm veren betalarımız mevcut ama onlarda bir parça etkileniyor çünkü yeni feature ların gelişmesini gözleriyle görüyorlar ya da soru sorabiliyorlar.
•
İleti Sayısı: 3,092
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
36
27-06-2019, 22:12
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:16, Düzenleyen: Duman.)
İçerik oluştururken multiplayer'ı ne derece hesaba katıyorsunuz? Sadece multiplayerda sıkıntılı bir durum yarattığı için bir bonus, modifier veya bir mekanik değiştirdiğiniz oldu mu?
Şöyle bir örnekle açıklayayım. Forumumuz da multiplayer düzenlerken belli başlı kurallar getirmemiz gerekiyor. Eğer bu kuralları koymazsak multiplayer çok dengesiz bir hal alıyor. Ancak bu oyuncuların bu kurala dayalı aktivitelerini kısıtlanmasına neden oluyor. Buna bağlı olarak oyuncuların multiplayer tecrübesinden veya eğlencesinden ödün verilmiş oluyor.
Kısacası sizin için öncelik MP mi SP mi?
English :While coming up with new features, at what degree you take multiplayer into account? Have you ever changed a bonus, modifier or any mechanic because it creates an issue solely on multiplayer?
For example, in our forum when we create a multiplayer event we have to create certain rulesets, if we don't do that multiplayer becomes very unbalanced. But this also leads to rules limiting the player activites, therefore having negative effect on multiplayer experience/fun.
Basically, which one is prio mp or sp?
•
İleti Sayısı: 510
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
27-06-2019, 22:13
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:26, Düzenleyen: Duman.)
Eu4'te tarih aralığı 1444-1821 olsa da çoğu başladığım oyun 1550 den sonraya gitmiyor. Genel olarak bu oyun başlangıcında ai ülkelerin seni daha fazla zorlaması ve oyuna gelen içeriklerin daha ziyade erken dönem oynanışını ilginçleştirmesi. Bu konuda ne gibi çalışmalarınız var ?
Alıntı:Even though EU4's time period is 1444-1821, I can't continue most of my games past 1550. The reason is in early game AI is more challenging and most of flavors/mechanics makesearly game more interesting, rather than late game. Do you have any plans to adress this issue?
•
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 22:07)altnkurt : Oyunda ülkelere güçlü/zayıf idealar verirken neleri dikkate alıyorsunuz?
English :What do you take into account when adding relatively powerful or weak ideas to countries?
Oyun dengesi, tarihi durumlar. groogy daha iyi cevaplayacaktır :p
Game balance, historical situations. groogy would be able to give a better answer :p
•
İleti Sayısı: 2,839
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
27-06-2019, 22:15
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:43, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
Öncelikle oyunlarınızda küçük bir ömür tüketmiş birisi olarak bu platforma gelip sorularımızı yanıtlamanız beni gerçekten çok mutlu etti. Şimdi sorularıma geçebilirim.
1-) İlk olarak Europa Universalis 4 konusunda başlayacağım. Standart sorulardan çok daha çözümlenebilir konulara odaklanmak istiyorum. Geliştirebileceğiniz veya geliştiremeyeceğiniz özellikleri en iyi siz bildiğinizden önerilerden çok oyun dengesiyle alakalı problemlerimden bahsetmek istiyorum. Europa Universalis için konuşmak istersem multiplayer aşığı olan birisi olarak oyunun son dönemlerinde oluşan bonus stacklama işi beni gerçekten rahatsız ediyor. Daha önce bahsedilmiş ancak ben birkaç öneriyle bu durumun üstünde tekrar durmak istiyorum. Güçlü özelliklere sahip ülkelerin oyunda çeşitli avantajlara sahip olması son derece doğal ancak bence bu durum oyunun sonlarında baya abartılı bir hal alıyor. Bunu engellemek için bu ülkelerin özelliklerini kısmaktan çok diğer ülkeler içinde bir fırsat oluşturulması gerektiğini düşünüyorum. Örneğin askerlerinin maaşlarını ödemeyen bir ülke sırf hükümdarları askeri özelliği yüksek diye o alanda en ileri ülke olamamalı. Bu durumdan kaynaklı askeri dezavantajlar çekebilir. Aynı şekilde diplomatik açıdan başarılı olmayan bir devlet diplomasi puanında eksi yiyebilir olmalı. Anlatmaya çalıştığım olay bonusların etkisinden çok oynayışı ön plana çıkarmak bence oyunu çok daha iyi bir seviyeye getirecektir. Bonusların etkisini kısarak bu avantajları çeşitli oynayış tarzlarına yüklemek sizce nasıl bir fikir ?
2-) Crusader Kings 2 'ye başlamak benim için gerçekten zorlu bir süreçti. Oyunun arayüzünün korkunç gözüktüğünü düşünüyorum. Bu durum oyuna başlamak isteyen oyuncuları önyargıya itiyor. Bu kadar güzel bir oyunun bu şekilde potansiyelini harcaması beni gerçekten üzüyor. Hali hazırda CK2 için bu sürecin geçtiğini düşünüyorum ancak benim fikrimce konsept açısından oyunlarınız içerisinde potansiyeli en yüksek oyun Crusader Kings 2 oyunudur. Siz bu potansiyel hakkında ne düşünüyorsunuz. Sizde aynı şekilde oyunlarınız arasında en potansiyel sahibi konseptin bu olduğunu düşünüyormusunuz?
3-)Imparator Rome oyunu pekçok kişide olduğu gibi bende de bir hayal kırıklığı yaşadı. Daha sonra Johann'ın PCGamer söyleşisini okuduğumda isteklerime yönelik bir ilerleme gördüğüme sevindim ancak söyleşide kafama yatmayan yerlerde vardı. Johann hali hazırda oyun çıktığında beğenileceğini düşündüğünü söylüyordu. Ben bu durumu pek gerçekçi bulmuyorum çünkü oyun gerçekten çok fazla eksikle çıkmıştı. Sizde gerçekten oyun çıktığında oyunun başarılı olacağını düşünüyormuydunuz?
English :First of all, as a person who has spent a small portion of his life playing your games, I was really happy to see you come to this platform and answer our questions. Now I can move on to my questions.
1-) First, I'll start with Europa Universalis 4. I want to focus on the more solvable issues than the standard questions. I want to talk more about my problems with the balance rather than my suggestions about it, as you know the best of anybody about what can and can't be developed. If I want to talk to Europa Universalis, as a multiplayer lover, I'm really annoyed by the occasional bonus stacking during the game. However, as I mentioned earlier, I would like to dwell on this situation with a few suggestions. I find it quite natural that the countries with strong features have various advantages but this really becomes a problem at the end game. To prevent this, I suggest giving opportunities to other nations rather than nerfing the powerful ones. For example, a country that can't pay the wages of her soldiers should not be the most advanced country militarily just because its leader has good military skills. In the same way, a country that is not diplomatically successful should get negative diplomacy points. What I'm trying to tell you is that I think putting gameplay first rather than the effect of the bonuses will bring the game to a better level. What do you think about limiting the bonuses effects and transferring these advantages to gameplay styles?
2-) It was a really challenging process for me to start playing Crusader Kings 2. I think the game's interface seems terrible. This situation makes the players who want to approach the game more prejudice towards it. Wasting the potential of such a beautiful game like this makes me sad. I think that the time has passed for anything to be done in regards to CK2 and I also think that it had the most potential of any game you have designed. What are you thinking about this potential? Do you also think that CK2 has a concept that has the most potential among your games?
3-) Imperator: Roma was a disappointment to me like many people. Then, when I read Johann's PCGamer interview, I was happy about the advancements towards what I want out of the game but there were some things that didn't sit with me right. Johann was already saying that he believed the game would be liked when it came out. I do not find this situation very realistic because the game was really missing too much. Did you also think that the game would be successful at release?
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
27-06-2019, 22:15
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:42, Düzenleyen: Duman.)
EUIV'te ülkedeki tüm ana unsurları (teknoloji, idea, butonlar vs) mana puana bağlamanızı oyun tasarımı açısından anlıyorum. Fakat bu mana puan kazanımını tamamen random gelen bir ruler'a bağlamanız ne kadar mantıklı?
Alıntı:I get that why the most of the core mechanics such as technology, idea etc are tied to mana points as a design decision in EU4, but what do you think about it's being gained by entirely randomized rulers?
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 22:16
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:27, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 22:07)altnkurt : Oyunda ülkelere güçlü/zayıf idealar verirken neleri dikkate alıyorsunuz?
English :What do you take into account when adding relatively powerful or weak ideas to countries?
History of nation, purpose of nation in gameplay terms, region around it, starting conditions. A lot of things. Though most national ideas are added by Content Designer. I usually just review to make sure they didn't sneak in a +20% Discipline anywhere
Çeviri :Ülkenin tarihi, oynanış itibariyle ülkenin amacı, etrafındaki bölge, başlangıç şartları. Çok şey. Çoğu ulusal idea İçerik Tasarımcısı tarafından ekleniyor. Benim rolüm bir yere %20 disiplin sıkıştırmadıklarından emin olmak üzere.
İleti Sayısı: 2
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
0
27-06-2019, 22:20
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:31, Düzenleyen: Duman.)
First, i want to thank you for answering our questions in this forum and i also have to admit i really envy Taytay, who is working in my favourite game company as a Turk. :) i wish success for both of you and Paradox Interactive. I have three questions.
1-Would you keep developing Eu4, until every country gets a mission tree and rework with immersion packs?
2-When we will see a peace conferance rework for Hoi4?
3-I already know you will not answer any question about Victoria 3 :) and i know you will announce new IPs for Grand Strategy. Do you have plans for covering the eras of history which was not included in any Paradox Main Game but was tested before, such as East vs West, Sengoku, March of the Eagles or a game about the era before Crusader Kings?
Thanks for these beautiful Grand Strategy Games. Keep up the good work :)
Çeviri :İlk olarak bu forumda sorularımıza cevap verdiğiniz için teşekkür etmek istiyorum ve belirtmek isterim ki favori oyun firmamda bir Türk olarak çalışan Taytay'a imreniyorum. :) İkinize de ve Paradox'a da başarılar diliyorum. Üç sorum var.
1. Her ülke bir görev ağacına ve immersion packlerle gelen çalışmalara sahip olana kadar geliştirmeye devam edecek misiniz?
2. HOI4'te barış konferansı değişiklikleri ne zaman görebiliriz?
3. Victoria 3 ile ilgili soruyu yanıtlamayacağınızı biliyorum, ancak yeni bir grand strategy oyunu duyuracağınızı belirttiniz. East vs West, Sengoku veya March of the Eagles gibi ana Paradox oyunlarınca daha önceden test edilmiş çağlarda veya Crusader Kings'ten geride kalan bir döneme odaklanan bir oyun yapmayı değerlendirir miydiniz?
Bu güzel grand strategy oyunları için teşekkürler. Böyle devam edin :)
•
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 22:12)Justicar : İçerik oluştururken multiplayer'ı ne derece hesaba katıyorsunuz? Sadece multiplayerda sıkıntılı bir durum yarattığı için bir bonus, modifier veya bir mekanik değiştirdiğiniz oldu mu?
Şöyle bir örnekle açıklayayım. Forumumuz da multiplayer düzenlerken belli başlı kurallar getirmemiz gerekiyor. Eğer bu kuralları koymazsak multiplayer çok dengesiz bir hal alıyor. Ancak bu oyuncuların bu kurala dayalı aktivitelerini kısıtlanmasına neden oluyor. Buna bağlı olarak oyuncuların multiplayer tecrübesinden veya eğlencesinden ödün verilmiş oluyor.
Kısacası sizin için öncelik MP mi SP mi?
English :While coming up with new features, at what degree you take multiplayer into account? Have you ever changed a bonus, modifier or any mechanic because it creates an issue solely on multiplayer?
For example, in our forum when we create a multiplayer event we have to create certain rulesets, if we don't do that multiplayer becomes very unbalanced. But this also leads to rules limiting the player activites, therefore having negative effect on multiplayer experience/fun.
Basically, which one is prio mp or sp?
MP nin house rule ve ya game rule lar olmadan dengelenebilmesi çok zor. Yani örnek vermek gerekirse bazı seçenekleri AI oyuncuya karşı seçmiyor, MP ortamında diğer oyuncular da seçmesin bi zahmet :) Dizayncılar ne kadar dikkat ediyor bilmiyorum ama genel olarak oyunu single player için dengeliyoruz diyebilirim. Oyunlarımızın ne kadar SP veya MP oynandığı bu konuda önemli bir istatistik.
Ama sonuçta dengeli bir SP MP yi de etkiliyordur, çok da kötü olamaz herhalde?
It is very hard to balance MP wıthour using house rules or games rules. If I have to give an example, AI does not pick some options if it is against the player, and in MP imo players shouldn't either :) I don't know how much designers pay attention to MP while designing stuff but generally I can say that we balance our games for single player. Statistics about our SP and MP ratio is very important with such decisions.
But a balanced SP game is surely affecting MP games, so it can't be that bad I guess?
•
İleti Sayısı: 1,519
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
16
27-06-2019, 22:26
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:35, Düzenleyen: yafeshan.)
Stellaris is one of the most played Paradox game currently in steam. Also it is the most changed game compared to its release status. I know it is not your current group but I still want to ask if Paradox have plans to make more grand changes for Stellaris or other games. Some mechanics in some games can use a complete overhaul like Stellaris did.
Stellaris su anda steamde en fazla oynanan Paradox oyunlarindan biri. Ayrica cikis haline gore de en fazla degisim goren oyun. Calistiginiz grup olmadigini biliyorum ama sormak istiyorum, Paradox Stellaris yada diger oyunlar icin daha fazla kapsamli degisiklikler planliyor mu. Bazi oyunlarin bazi mekanikleri tamamen yenileme ihtiyaci duyuyor.
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 22:28
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:33, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 22:07)steveobiwan : EU4'deki savaş mekaniklerinden memnun musunuz? Özellikle zar atma mekaniği stratejiyi sizce öldürmüyor mu? Birimler ve etkileri üzerine bir çalışma yapılacak mı?
Zaman için teşekkürler.
English :Are you satisfied with combat mechanics in EU4? Especially don't you think dice roll mechanic nullifies the strategy? Can we expect to see any rework related to units and their effects?
Thank you for your time.
I don't think it nullifies strategy. Random is what gives spice to it. How the game is designed is so random factors are stronger in the early game but as you advance through the time the dice roll becomes less decisive.
Also a proper general should be able to anticipate that a battle might not go as he wants and adjust accordingly ;)
Alıntı:Stratejiyi öldürdüğünü düşünmüyorum. Rastgelelik mekaniğe bir heyecan katıyor. Rastgele unsurlar oyunun erken döneminde daha etkinken, oyunda ilerledikçe zar atışlarının etkisi azalıyor.
Aynı zamanda iyi bir general, muharebede her şeyin düşündüğü gibi gitmemesine de hazırlıklı olmalıdır. ;)
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 22:28
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:33, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 22:09)altnkurt : Üstünden belli bir süre geçmiş dlc'leri ana oyuna ekleyip ücretsiz hale getirmeyi hiç düşündünüz mü? Oyuna yeni başlayanlar için bu kadar çok dlc olması ürkütücü görünüyor. Son 3-4 dlc hariç diğerleri ücretsiz hale getirilebilir.
English :Have you ever considered making older expansions free? For a new player the amount of DLCs can be scary. It could be free except last 3 or 4 expansions, for example.
It's definitely something we've talked about, among a lot of other solutions.
Çeviri :Diğer birçok çözümle birlikte üzerinde konuşmuş olduğumuz şeylerden birisi de bu.
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 22:30
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:35, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 22:12)Justicar : İçerik oluştururken multiplayer'ı ne derece hesaba katıyorsunuz? Sadece multiplayerda sıkıntılı bir durum yarattığı için bir bonus, modifier veya bir mekanik değiştirdiğiniz oldu mu?
Şöyle bir örnekle açıklayayım. Forumumuz da multiplayer düzenlerken belli başlı kurallar getirmemiz gerekiyor. Eğer bu kuralları koymazsak multiplayer çok dengesiz bir hal alıyor. Ancak bu oyuncuların bu kurala dayalı aktivitelerini kısıtlanmasına neden oluyor. Buna bağlı olarak oyuncuların multiplayer tecrübesinden veya eğlencesinden ödün verilmiş oluyor.
Kısacası sizin için öncelik MP mi SP mi?
English :While coming up with new features, at what degree you take multiplayer into account? Have you ever changed a bonus, modifier or any mechanic because it creates an issue solely on multiplayer?
For example, in our forum when we create a multiplayer event we have to create certain rulesets, if we don't do that multiplayer becomes very unbalanced. But this also leads to rules limiting the player activites, therefore having negative effect on multiplayer experience/fun.
Basically, which one is prio mp or sp?
I'd have to say SP is a priority since it's the larger part of the community. But usually we don't have to actually make a decision of "SP vs MP" when we balance things.
I myself though play mostly multiplayer myself.
Çeviri :SP öncelikli diye düşünüyorum çünkü topluluğun büyük bir kısmı SP oynuyor. Ancak dengelemeye geldiğinde genellikle "SP vs MP" tarzında düşünerek karar almıyoruz.
Ben de oyunu çoğunlukla multiplayer olarak oynuyorum.
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 22:32
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:36, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 22:13)fodunkiran : Eu4'te tarih aralığı 1444-1821 olsa da çoğu başladığım oyun 1550 den sonraya gitmiyor. Genel olarak bu oyun başlangıcında ai ülkelerin seni daha fazla zorlaması ve oyuna gelen içeriklerin daha ziyade erken dönem oynanışını ilginçleştirmesi. Bu konuda ne gibi çalışmalarınız var ?
Alıntı:Even though EU4's time period is 1444-1821, I can't continue most of my games past 1550. The reason is in early game AI is more challenging and most of flavors/mechanics makesearly game more interesting, rather than late game. Do you have any plans to adress this issue?
Yes :)
Çeviri :Evet :)
•
|