Aksiyon: Hell Let Loose
#1
header.jpg

Hell Let Loose, piyadeler, tanklar, toplar ve ilerleyen cephelerle 100 oyunculu açık savaş deneyimi sunan, İkinci Dünya Savaşında geçen gerçekçi, birinci şahıs nişancı oyunudur. Öğrenmesi kolay, ustalaşması zor olan benzersiz kaynak tabanlı stratejik meta oyun temellidir. İkinci Dünya Savaşını böylesi bir ölçekte oynamamıştınız. Muharebe meydanında hüküm süren ağır tanklar, cepheleri besleyen zorunlu tedarik hatları ve çeşitli silahları birleştiren devasa çatışmalar. Hell Let Loose sizi savaşın karmaşasına sokarken derin oyuncu kontrollü araçlar, dinamik ve değişen ön cephe ve savaşın akışını kontrol eden birlik odaklı oynanış sunar.

Hell Let Loose'a dair paylaşımlar ve sohbet bu konu altında yer alır.

ÇIKIŞ TARİHİ: 6 Haz 2019
GELİŞTİRİCİ: Black Matter Pty Ltd
YAYINCI: Team17 Digital Ltd

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel


HLL_Gunned_Down.gif

HLL_Carnage.gif

HLL_Artillery.gif
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#2
Oyunu bugüne kadar yaklaşık 30 saat kadar oynadım. Bundan önce Squad oynamıştım. Kısaca Squad oyunun ikinci dünya savaşı hali diyebiliriz. Bağımsız bir şekilde açıklamak gerekirse şöyle ki: Gerçek görüntüler ve uydu verilerine göre modellenen dev haritalarda 50vs50 şeklinde büyük savaşlar dönüyor. Ancak Battlefield oyunları gibi uçan kaçan, tek başına 10 kişi öldüren ramboların olduğu bir oyun değil. Zaten mekanikleri büyük ölçüde buna izin vermiyor. Oyunda üçer kişilik tankçı birliği, ikişer kişilik gözcü birliği ve altışar kişilik piyade müfrezeleri halinde örgütleniyoruz, her müfrezenin başında bir müfreze lideri bulunuyor. Tüm müfrezelere emir verecek de bir saha komutanı var. Saha komutanı müfreze liderlerine emirler vererek saldırılacak yerleri planlıyor, gerekirse uçak desteği çağırabiliyor. Tankçıları piyadeleri desteklemeleri için koordine ediyor. Gözcülerden gelen bilgileri haritalara işliyor. Müfreze liderleri müfrezelerindeki 5 askeri, saha komutanından gelen talimatlara göre yönetmeye çalışıyor. Oyun bireysel oynanışı desteklemiyor ve buna pek müsait değil. Takım halinde koordineli hareket zaferi getiriyor. Hangi taraf daha koordineli çalışırsa o taraf kazanıyor. Atmosferi ve grafikleri çok güzel. Erken erişimde olduğundan dolayı optimizasyon sıkıntısı yaşayabilirsiniz güncel bir sisteminiz yoksa. İlk başlarda Epic ayarlarda oynayabilirken son zamanlarda High'da oynanabilir olmuştu oyun. Bir kaç gün önce gelen güncelleme ile yine Epic ayarlarda oynayabiliyorum.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#3
Post scriptumdan ne farkı var?
giphy.gif
Ara
Cevapla
#4
@turkish lokum Post Scriptum hiç oynamadım ancak Squad oyunun yayıncısı yayınlıyor, bunu biliyorum. Muhtemelen temel olarak aynılar. En azından Post Scriptum'un görsellerine ve açıklamalarına bakınca öyle geldi. Zamanla atmosferi ve optimizasyonu daha iyi olan, mekanikleri daha dengeli olan ve oyuncuları kendine çeken oyun aradan sıyrılır muhtemelen.

Bu arada hazır ileti yazıyorken şunu da yazayım, yukarıda belirttiğim oyunlar 5-6 arkadaş toplanıp ciddiyetle ve roleplay yapılarak oynanması çok zevkli oluyor.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#5
Hell Let Loose'u bedava hafta sonlarında oynamaya çalıştım birkaç kez ama pek ısınamadım. Squad oynarken Post Scriptum'u denediğimde daha fazla zevk aldığımı görünce Squad oynamayı da bırakmıştım.

Benim tecrübeme göre Post Scriptum optimizasyon konusunda HLL'den daha iyi bir yere geldi. Ayrıca PS'de mikrofonlu olmak daha önemli sanırım çünkü gerçekçiliğe bir tık fazla önem veriyor, bu bazıları için pozitif bazıları için negatif olabilir. Hell Let Loose'u oynayan kişi sayısı da daha fazla.

Ben tercihimi Post Scriptum yönünden yaptım ama önerim ikisini de bedava oldukları hafta sonlarında oynayın (ki zaten sık sık oluyorlar) ve kendiniz karar verin.
[+] 1 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Bir ara bedava olmuştu o sıra oynamıştım. Sanırım alman oyuncusu fazla girdiğim andan itibaren alman aksanlı takım arkadaşlarıyla dolaştım ama oyunun yüksek ayar optimizasyonu düşük olsa gerek ki en ağır oyunlarda bile rahat çalıştıran GeforceNow 20 fps falan oynatmıştı.

Bence bu oyuna kıyasla Battlefield 1 daha güzel ve bol alternatifli.
Ara
Cevapla
#7
header_alt_assets_1.jpg

Update 10 ile birlikte Version 1.0'a geçiş yaparak erken erişim sürecinden çıktı Hell Let Loose. Update 10 ile oyuna Doğu Cephesi ile birlikte Sovyetler eklendi.

Erken erişim sürecinde aldığı güncellemelerin içeriklerini şu şekilde özetlemişler:

dac892bbd0e33e9f13fc79fe791353c64f05dbfd.png

Bu da Doğu Cephesi fragmanı:


Gelecekte eklemeyi planladıkları içeriklerin özeti:

01488ae1df4bc34774e897f977ec3b07f9d9e4f5.png
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#8
Steam'de %25 indirim alarak 112,50₺ olmuştur. Battlefield V'in daha gerçekçi versiyonu diyorlar.
Ara
Cevapla
#9
Battlefield çocuk oyunu kalır yanında, sözü edilmez.
Ara
Cevapla
#10
Post Scriptum'u daha çok severim.
Ara
Cevapla
#11
"Update 11 - Outflank" çıktı. Güncelleme ile birlikte 3 adet de DLC yayınlandı.

Hot Drop DLC, Tropic Fever DLC ve False Front DLC. Her biri asker skini içeriyor. Başka bir özelliği yok.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#12
Oyun efsaneymiş, çok beğendim. Bir kaç sorum var tabi, bilen arkadaşlar yanıtlarsa memnun olurum.

Düşmanı vurup vuramadığımızı anlamanın bir yolu var mı? Bazen miğferi sekiyor, sonra yığılıyor falan ama özellikle uzaktakiler için sıkıntı bir de yerde yatıyorsa ayırt etmek çok zor.

Hangi şartlarda yaralanıyoruz? Uzuvlardan tek mermi yiyince falan mı? Tek atma & tek yeme noktaları nereler?
Ara
Cevapla
#13
Vurup vurmadığını anlamanın tek yolu headshot atınca "ding" sesi çıkması. Normal vurduğunda herhangi bir gösterge yok. Kill sayını takip ederek bakabilirsin ama adamın respawn ekranına dönmesi gerekiyor ölü sayılması için.

Headshotlar ve patlamalarda tek yiyorsun. Gövdede kalp nerde gibi şeyleri takip ediyorlar mı bilmiyorum, tek atan tüfek olup olmadığını da. Yakınında patlama olduysa ve yaralandıysan da şanslısındır.
[+] 1 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
Vurup vurmadığını kill sayısından takip ediyorum ben. Ama sürekli o panele gir çık zor olabiliyor. Uzuv var mı bilmiyorum. Kafan yersen tek yiyorsun. Uzuv olabilir ama bence silahların güçleri ve atış menzili fark ediyor. Orta mesafeden tüfek(Kar98 vs.) atışından tek yiyosun genelde.
[+] 1 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Öğrendik bu işi
[+] 2 üye Elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
Piyade olarak en iyi oyunum sanırım.
Topçu olarak en iyi oyunum, yapıyoruz bu sporu.
Sol üstteki chatte de arty pingli bir yere girmeye çalışan bir friendly fire kurbanının hezeyanları ve sinirlenip gelip 2 arty'yi vurmasının konuşmaları var.
[+] 1 üye Elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Dün yazamadım, biraz bahsedeyim. 
Topçu olarak oynamak başta zorlasa da öğrenince çok zevkli oluyor. Hem de diğer manga liderleri ve komutan bölgeden feedbackler veriyorsa başarıyı hissediyorsunuz dibine kadar. 
Tek seferde 4-5 kişilik mangaları yok ediyorsunuz, takımın sıkıştığı yerden çıkartıyorsunuz, özellikle defanslarda yoğun taarruz gelen bölgeyi rahatlatıyorsunuz. Çok efektif gerçekten. Ama bunlar için oyunun genelinde olduğu gibi iyi bir komutan ve iletişim halinde olan manga liderleri lazım.
Olumsuz yönleri de yok değil. İki taraflı yani hem saldırı hem savunma olan haritalarda odak noktası ikiye çıkıyor. Takım iletişim kurmuyorsa tek başınıza takılıyorsunuz. Topçu atışı istenen bölgeye sızmaya çalışan oyuncular yüzünden friendly fire alabiliyorsunuz. 

Geçen oyunda 82 kill aldım hiç ölmeden. 1 ölüm sebebi de friendly fire'a kurban gitmiş sinirli bi arkadaşın gelip topçuları öldürmesiydi. Sonraki hedefim 100 kill'i geçmek ve bi tankı patlatmak.

Topçu Nasıl Oynanır?
Kesinlikle piyade manga lideri veya racon olmalısınız. Haritada pingleyebilmeniz lazım bolca. Ayrıca komutan ve diğer manga liderleri ile konuşabilmek de çokça kıymetli.
Bir top için 2 kişilik takım lazım ama seat değiştirerek tek başınıza yönetebilirsiniz, tank gibi zor değil. 1 kişi hedef alıp atışı gerçekleştiriyor, 1 kişi de mermi doldurup top enlemini değiştirebiliyor.

Topun 2 ayarı var, dikey ve yatay. Yatay kolay, atışçı olduğunuz zaman hedefi pingledikten sonra yatay yönde hedef çizgisini pingin üstüne getiriyorsunuz, bu kadar. Dikeyde ise mesafe ayarı yapmanız lazım. 
Maksimum 1600 m ileriye atış yapabilirsiniz. Mesefeyi "mil" olarak yazan açıdan ayarlıyorsunuz. Ters orantılılar, yani mil arttıkça mesafe kısalıyor. 100 metre 24 mil değerine denk, atış yaparken hızlıca ayar yapmanız lazım. Ekranda her 100 metre için kaç mil değeri gerekli yazıyor ama ara mesafeler için kafanızdan hızlıca hesap yapmanız lazım. 
Tam eşit olmasa da ben 4 metre 1 mil değeri olarak kullanıyorum. Örnek olarak 1012 metreye atış yapacaksanız 1000 m karşılığındaki mil değeri eksi (-) 3 mil olarak ayarlayıp atışı gerçekleştireceksiniz. 875 metreye atışta 900 m karşılığındaki mil değeri artı (+) [900-875 = 25, 25/4 ~=6 mil] 6 mil olarak ayarlayıp atış yapılacak.

Pratikle daha da iyileşiyorsunuz zaten. Topçuda 2 mermi çeşidi var, patlayıcı ve sis. Patlayıcı takımın mühimmat stoğundan 3 birim azaltıyor, sis de 5 birim. Sisi hücum sırasında hedef bölge içerisine atmak efektif oluyor. Patlayıcı her yere sallayabilirsiniz. Özellikle mevziler ve garnizon, op gibi spawn noktaları toplu kill almanıza yarıyor.

Sorularınız, önerileriniz varsa mentionlamaktan çekinmeyin.
Ara
Cevapla
#18
@Yasin Ahmet Arşivinde yazdığın oyuna en çok benzeyen fps oyun bu sanırım. 1 mermi ile ölebilirsin, uzuvlarına gelirse hareket hızı, görüş azalması, aim bozukluğu gibi etkileri oluyor, ve kısa süre içerisinde sargı kullanamazsan kan kaybı sebebi ile (ekran her saniye daha da kızarıp görüntü bozuluyor) ölüyorsun. 
Can yok. Sadece insanlarda değil araçların da canı yok. Tanka vurduğun yerine göre zarar veriyorsun. Paleti vurursan hareket etmiyor, inip tamir etmen gerekli, tareti vurursan hareket etmez, namluyu vurursan ateş edemezsin, gövdeye gelen bir mermi tankı patlatabilir, içindeki bir kişiyi öldürebilirsin. 
Videolara bir göz atmanı tavsiye ederim.
Ara
Cevapla
#19
Oyunu pek oynamadığım için pek bir şey diyemem muhtemelen ama dediklerine göre cidden en yakını bu olsa gerek. Öldürülme konusunda kafaya gelmediği sürece 1 mermi ile öldürülmeme taraftarıyım, kafaya gelse bile saf dışı kalma konusunda 1 saniye gecikme vesaire olması lazım bence.
Space-Background.gif
Ara
Cevapla
#20
Steam'de %33 indirimle 100,50₺ , gerçekçi fps arayanlara tavsiye ederim.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.