13-04-2020, 01:40
(Son Düzenleme: 27-04-2020, 17:57, Düzenleyen: Yasin Ahmet.)
Anadolu Beylikleri
(Not: Tarihsel bir oyun söz konusu değildir. Anadolu'a yakın farklı beyliklerin/devletlerin savaşlarıdır sadece. Safevi Osmanlı ve Selçuklu aynı tarihte ne arasın?)
Ülkeler:
Ülkeler:
Herkes 6 toprak ile başlar. (60 altın gelir.100 altın başlangıç parası.)
Memlük türk devleti: Safevi veya Osmanoğulları ile savaşırken +%20 hasar. +%10 taban gelir(Soberl)
Osman oğulları: +2 Genişleme puanı. Eğer genişleme puanını kullanamaz ise +%30 top hasarı. (Littleiskender)
Selçuklular: Atlı birlikler %40 daha ucuz ve +%10 hasar. (eliminated)
Safeviler: Piyadeler/Tüfekliler %30 daha ucuz ve %20 daha fazla hasar verirler. (Atilla The hun)
Kırım beyliği: Kafkaslardan her tur +1 boş toprak alabilir. Her 2 turda bir karadenizdeki bir bölgeye çıkartma yapabilir (Boş olmalı ve genişleme puanı götürmez. Gürcistan dağının sağı,solu,üstü geçerlidir.). %+10 taban gelir(Defterdar)
Dulkadir oğulları: Memlükler veya Osmanlılar ile müttefik ise +%25 taban gelir. (eliminated)
Memlük türk devleti: Safevi veya Osmanoğulları ile savaşırken +%20 hasar. +%10 taban gelir(Soberl)
Osman oğulları: +2 Genişleme puanı. Eğer genişleme puanını kullanamaz ise +%30 top hasarı. (Littleiskender)
Selçuklular: Atlı birlikler %40 daha ucuz ve +%10 hasar. (eliminated)
Safeviler: Piyadeler/Tüfekliler %30 daha ucuz ve %20 daha fazla hasar verirler. (Atilla The hun)
Kırım beyliği: Kafkaslardan her tur +1 boş toprak alabilir. Her 2 turda bir karadenizdeki bir bölgeye çıkartma yapabilir (Boş olmalı ve genişleme puanı götürmez. Gürcistan dağının sağı,solu,üstü geçerlidir.). %+10 taban gelir(Defterdar)
Dulkadir oğulları: Memlükler veya Osmanlılar ile müttefik ise +%25 taban gelir. (eliminated)
Temel Kurallar:
1. Herkes 100 Altın ile başlar.
2. Saldırmazlık paktı imzalanabilir, 2 tur sürer bozulamaz.
3. 1 Piyade = 1-10 hasar, 1 Atlı = 1-8 hasar, 1 Top 1-6 hasar. (Değişebilir.)
4. Bir piyade birliği 5 altın, 1 Atlı 25, Top 50 altın, Tüfekliler 15 altın.(Değişebilir.)
5. Her tur 5 bölgeye genişlenebilir.
6. Toprakların taban geliri 10 altındır.
7. İlk 2 tur anlaşma vardır. saldıramazsınız.
1. Herkes 100 Altın ile başlar.
2. Saldırmazlık paktı imzalanabilir, 2 tur sürer bozulamaz.
3. 1 Piyade = 1-10 hasar, 1 Atlı = 1-8 hasar, 1 Top 1-6 hasar. (Değişebilir.)
4. Bir piyade birliği 5 altın, 1 Atlı 25, Top 50 altın, Tüfekliler 15 altın.(Değişebilir.)
5. Her tur 5 bölgeye genişlenebilir.
6. Toprakların taban geliri 10 altındır.
7. İlk 2 tur anlaşma vardır. saldıramazsınız.
8. Her muharebe sonu 1 turluk saldırmazlık paktı vardır. Örneğin 1. tur muharebe yapan biri 3. tura kadar beklemelidir muharebe için.
Oynanış:
Ticaret:
İki müttefik devlet ticaret yapabilirler. Ticaret geliri tur başına 40 altındır. 5. tur 60, 10. tur 70, 15. tur 100 olur.
Toprak değişimi:
Eğer iki taraf da onaylıyor ise topraklar değişilebilir.
Müttefiklik:
Barışta olduğunuz herhangi bir ülke ile yapılabilir, 50 altın gerekmektedir ve 3 tur bozulamaz.
Barış:
İki taraf anlaşır, eğer iki taraf da barış şartlarını onaylar ise 3 günlük ateşkes + barış yapılır.
Vassallık:
Vassal olma savaş dışında kabul edilebilir veya barış yaparken uygulanabilir.
Vassallık isyanı:
Vassallıkan çıkmak için isyan çıkartabilirsiniz. Bunun için sahibinizin savaşta olması yeterlidir.
Volunters:
Artık başka bir tarafa asker gönderme veya para gönderme mümkün. Para gönderme, Maksimum, olan paranın %5 i ile. Asker gönderme, maksimum 10 birlik. Aynı türden +5 birlik olamaz. Ve her savaşta bir kereye mahsus yapılır.
Sıralar:
Oyun başı çekiliş tarzında bir seçim yapılır ve tur sırası ona göre belirlenir. Tur sıraları değişmez.
Savaş:
Birliklerin hasarı hesaplanır ve zarlar atılır, 3 hattan 2 sini kaybeden taraf yenilir.
Not: Bu fotoğraf bosna savaşı oyunundan alınmıştır. uçak = top, tank = atlı.
Orduyu bölmek:
Birliklerin hasarı hesaplanır ve zarlar atılır, 3 hattan 2 sini kaybeden taraf yenilir.
Not: Bu fotoğraf bosna savaşı oyunundan alınmıştır. uçak = top, tank = atlı.
Orduyu bölmek:
Ordunuzu eğer +1 savaşta iseniz bölebilirsiniz.
Muharebeye girmemek:
Savaşta iken eğer bir taraf saldırır ise, diğer taraf muharebeye girmeyebilir. Bunun sonuçları ağır olur ama birlikleriniz muhafaza edilir.
Savaşta kalan birliklerin hesaplanması:
Savaşta kalan birliklerin hesaplanması:
Savaşta hayatta kalan birlikler şöyle hesaplanır; Örneğin bir 10 birlikli piyade düşünelim. Karşıda 5 piyade birliği var.
Bu resimde 5d6 yani 5 piyade birliği (d6 Max hasar anlamına gelir yani maksimum 6 hasar verebilir.) var ve zar sonucu 22 çıkmış. 30 puanlı piyade birliği 8 zar puanı ile kazanmış. Şimdi ne yapmalı? Maksimum hasarın 2/3'ü (4)olan sayı kaybeden tarafa eksi olarak gider. Ardından max hasarın 1/3'ü eksi olarak kazanan tarafa gider(2). Sonuç: 1d6 vs 8d6 Bu bir taraf tamamen yenilene kadar devam eder. Eğer savaşın büyüklüğü 20-40 birim ise iki katı, 40-60 birim ise 3, 60-80 ise 4, 80+ ise 5 katı ölü sayısı olur.(Önceki silindi. Yeni bir mekanik)
Savaş açma:
Savaş açmak tur sonu gerçekleşir. GM'e değil direkt konuya atılır.
Savaş açmak tur sonu gerçekleşir. GM'e değil direkt konuya atılır.
Asker türleri:
Topçu:
Topçular, düşman hattını dağıtmak için gereklidir. Eğer bu hatta üstünlük varsa karşı tarafın piyadeleri -%20 hasar vereceklerdir.
Süvariler:
Süvariler, düşman toplarını dürtmek ve ani hücumlarla bozmak için gereklidir. Eğer bu hatta üstünlük varsa Topçuların özelliği devre dışı kalır.
Piyade:
Normal hat birlikleri.
Tüfekliler:
15. Turda açılan tüfekli birlikleri piyadenin yerini alırlar. Dilenirse eski piyadeler üretilebilir fakat bu birlik pahalı olmasıyla birlikte güçlüdür de. (Eski tür piyadeler ile savaşırken %+65 hasar)
Genişleme:
Her tur 5 bölge genişleme kuralı ile oyuncu istediği toprakları yorumlara, boyayıp resim olarak atar. Bölgeler sınırda olmak zorundadır.
Savaşta iken toprak ele geçirme şöyle oluyor;
4 piyade birliği ile 1 süvari birliğiniz var ise 1 bölge ele geçirebiliyorsunuz. eğer 8 piyade 2 süvari birliğiniz varsa 2 bölge. Maksimum aynı tur içerince işgal bölgesi de 5dir. (Toplam 10 bölge.)
DİKKAT: Düşman birliklerinin bozguna uğraması/geri çekilmesi gerekir.
SIRA:
SIRA: