Anket Başlığı: IDH Anketi
Bu ankette oy kullanmak için yeterli yetkiye sahip değilsiniz.
Warp

5 33.33%
Hiperuzay

2 13.33%
Solucandeliği

8 53.33%
Katılımcı sayısı: 15 100%
Bu ankete daha fazla oy kullanamazsınız. [Anket Sonuçlarını Göster]

Anket:  Stellaris - IDH Anketi
#1
qB25QV.jpg

Hangi IDH türünü tercih ediyorsunuz? Neden?
Cevapla
#2
Warp çünkü yeniyim bir de üşengecim
p8RNv0.png
Cevapla
#3
Solucan deliği maliyetli olsa da yıldızlar arası istediğimiz gibi hareket olanağı sunuyor.
Ara
Cevapla
#4
Warp malesef midgameden sonra aşırı yavaş kalıyor. Hyperspace güzel ve çok hızlı ama bazen saçma sapan yollardan gitmek gerekti mi sıkıntı yaratıyor, eliptik galakside iyi tabii gayet ama öbürlerinde bazen hiç ileri gidemediği bile oluyor. Wormhole zaten Fallen Empire'ların kullandığı Jump Drive'ın station gerektiren, az gelişmiş versiyonu daha da bir şey söylemeye gerek yok.
Ara
Cevapla
#5
Bence bu tür bir tercihte " Yeni Oyuncular İçin ", "Tecrübeli Oyuncular İçin" gibisinden ayırmak yerine bir taş-kağıt-makas dengesi kurulabilirdi tercihler arasında, örneğin warp seçenler hiperuzay seçenlere karşı avantajlı, hiperuzay seçenler solucandeliği kullananlara karşı, solucandeliği kullananlar warp seçenlere karşı avantajlı yapılabilirdi. Şimdi sanki her yeni başlayan warp seçip bir süre sonra alıştıktan sonra herkes solucandeliği seçmeliymiş gibi bir hava yaratılmış, belki de öyle. Bu da kötü bir oyun tasarımıdır.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#6
(21-05-2016, 23:28)Duman : Bence bu tür bir tercihte " Yeni Oyuncular İçin ", "Tecrübeli Oyuncular İçin" gibisinden ayırmak yerine bir taş-kağıt-makas dengesi kurulabilirdi tercihler arasında, örneğin warp seçenler hiperuzay seçenlere karşı avantajlı, hiperuzay seçenler solucandeliği kullananlara karşı, solucandeliği kullananlar warp seçenlere karşı avantajlı yapılabilirdi. Şimdi sanki her yeni başlayan warp seçip bir süre sonra alıştıktan sonra herkes solucandeliği seçmeliymiş gibi bir hava yaratılmış, belki de öyle. Bu da kötü bir oyun tasarımıdır.
Yani warp earlyden sonra çok çabuk düşüyor o yüzden malesef herkesin ilk oyununda seçip daha sonra seçmeyeceği bir FTL olabilir. Zaten bi havası da yok, wormhole ve hyperspace varken warp da neymiş? Bi numarası yok millet değişik şeyler bekliyor fütüristik bir oyundan.

Taş kağıt makas olaraktan Warp> Hyperspace , her ne kadar pratikte olması gerektiği kadar olmasa da aslında warp hyperspace'in yollarını bildiği sürece onu counterlar.
Bunun dışında yine pratikte zor ama Hyperspace>Wormhole durumu var zira hızlıca girip wormhole stationları alabiliyor hyperspace oyuncusu(AI tabiiki bunu yapamayacak bu kadar kolay) . Ama bunlar teoride böyle, pratikte anca yarı yarıya çünkü şu an daha çok wormhole>hyperspace>warp gibi duruyor yani wormhole zaten hepsini counterladığından counter yemesi bir şey değiştirmiyor.
Ara
Cevapla
#7
Alıntı:In the other paradox games you have a solid map with lines and boundaries that you KNEW the enemy had to pass through. In Stellaris they can warp straight to your home system and occupy your home world before you can even react.

Then the enemy has a fleet of 6k in a system and you fly in a 10k fleet. Oops they warped out and since they have warp drives they can go much farther faster than your hyperspace ships.

How are you finding the balance of a game where anyone can attack for any direction and who will routinely just warp around your empire sneaking invasions in?

IDH türleriyle ilgili bir eleştiri.
Cevapla
#8
Yazan kimse kusura bakmasında ağlamış biraz. Stellaris'i geçtiği çağ bakımından değerlendirdiğimizde elbette EU'nun harita anlayışını, ordu anlayışını, sınır anlayışını yansıtması beklenemez, elbette gemiler direk düşmanın ana sistemine warp atabilmeli, bunun aksi, gemilerin sınırlarla kısıtlanması tamamen saçmalık olur.

Hepsini geçtim ana gezegenin düşmeden önce 1000 kez filonla korumaya gidebilirsin gezegenini, adam defence army ye önem vermiyor, ana gezegenini korumaya çalışmıyor, sonra ana gezegenime warpladılar ühühü. Olmaz.
Ara
Cevapla
#9
Diğer FTL türlerini Jump Drive'la karşılaştırmak komik zira ultra late game bir tech ve amacı zaten OP olması. Ha Jump Drive'a Debris dışında erişimi olan tek FTL WH ki bu da WH'yi yine diğerlerinin önüne geçiriyor...
Ara
Cevapla
#10
Şimdilik Warp, Warmhole ' a daha alışamadım. Hyperspace hızlı ama uzayda beni kısıtlanmış hissettiriyor.
Ama ben üç seçeneğin de olmasını sevdim. İsteyen istediğini seçsin oynasın en iyi diye bir şey yok bence hangisi size hitap ediyor hangisi oyun stratejinize uyuyorsa onunla oynarsınız. (Tabi ben hangisini seçersen AI ' da onu seçmeye zorluyorum oyunlarımda dengeli olsun diye)
[+] 1 üye Dream0n nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.