31-08-2024, 16:08
(Son Düzenleme: 31-08-2024, 16:11, Düzenleyen: Duman. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
AGE OF MYTHOLOGY: RETOLD
TÜM HARİTALAR VE ÖZELLİKLERİ
Bu rehberde oyundaki tüm haritaları inceleyeceğiz.
Acropolis
Alfheim
Anatolia
Archipelago
Arena
Air
Black Sea
Blue Lagoon
Elysium
Erebus
Ghost Lake
Giza
Gold Rush
Highland
Islands
Iron Wood
Jotunheim
Kerlaugar
Land Unknown
Marsh
Mediterranean
Megalopolis
Mirage
Midgard
Mirkwood
Mount Olympus
Muspellheim
Nile Shallows
Nomad
Oasis
River Nile
River Styx
Savannah
Sea of Worms
Team Migration
The Unknown
Tiny
Tundra
Valley of the Kings
Vinlandsaga
Watering Hole
TÜM HARİTALAR VE ÖZELLİKLERİ
Bu rehberde oyundaki tüm haritaları inceleyeceğiz.

Acropolis haritasında her bir oyuncu birden fazla girişi olan tepelik arazide oyuna başlar. Bu tepelik arazilerin girişleri surla kapatılabilir, başlangıç Town Centerı için defansif bir yapı sağlar.

Bu haritanın özelliği çok fazla av hayvanı bulundurmasıdır, dağlık bölgelerle ormanlık bölgeler arasına surlar çekilebilir.

Anadolu yarımadasını tasvir eden bu haritada her zaman takım oyuncuları yanyana yer alır ve haritanın 2 kenarında deniz bulunur. Örneğin 2v2'lik oyunda her takımda aynı kıyıdan 1'er oyuncu yer alıp düşman oyuncuyla denizde karşılaşır. Bu haritada altın madenleri haritanın merkezine doğru yoğunlaşır.

Islands haritasında her oyuncu bir adadayken, bu haritanın herhangi mantığı yoktur, düşmanla aynı adada yer alabilirsiniz veya bir müttefiğinizle aynı adada başlayabilirsiniz, boş adalar olabilir. Önemli deniz haritalarından birisidir ve düzensiz oluşu sebebiyle pek competitive olarak tercih edilmez.

Arena haritasında oyuncular etrafları surla çevrili bir şekilde başlarlar, takım oyuncuları ayrı surlara sahip olur.

Merkezinde dağlık bir bölge bulunan jenerik bir kara haritası.

Bu haritada takımlar kendi bölgelerine başlarlar, ortada Akdeniz haritasını anımsatan bir deniz bulunurken, haritanın köşelerine doğru Highland haritası gibi geçilebilir nehirler yer alır.

Bu haritada Alfheim gibi av hayvanı bol bulunur, göllerde balık bulunmaz, daha çok defansif işlevleri vardır.

Bu haritada altın madenlerinin çevresinde sulak alanlar bulunur, av hayvanı bakımından zengin bir haritadır.

Jotunheim veya Highland gibi oyuncu bölgelerinin coğrafi sınırlarla çevrili olduğu ve arada geçitler yer alan bir diğer harita Erebus haritasıdır. Lavların arasındaki geçit bölgeleri surlarla kapatılabilir. Özellikle Relic etrafında bulunan Shadeler oyunculara saldırabilir.

Bu haritanın merkezinde üzerinde bina yapılamayan buzdan bir tabaka yer alır. Yapı olarak Akdeniz haritasını anımsatır (kenarlardan yayılmak gerekiyor), o haritadan farklı bir biçimde merkezden yürüyerek saldırı yapılabilir. King of the Hill haritası olarak iyi gider.

Bu haritada ormanlar yeşil vahalarda yer alır, altın bakımından zengin bir haritadır.

Bu haritada altın kaynakları haritanın merkezine yoğunlaşmıştır.

Bu haritada her oyuncu (Jotunheim veya Erebus gibi) kendi köşesinde başlar, diğer oyuncularla arasında nehir bulunur ve bu nehirlerin bir kısmından yürüyerek geçilebilir.

Bu haritada her oyuncu oyuna kendi adasında başlar. Klasik bir deniz haritasıdır.

Bu haritada takımların bölgeleri ormanla ayrılmıştır, River Nile'i anımsatabilir.

En defansif haritalardan birisi olan Jotunheim'da oyuncuların bölgelerinin etrafı dağlarla çevrilidir, bu dağların arasında diğer oyuncu bölgelerine geçitler yer alır. Uçan birimlerle veya Underworld Passage gibi tanrı güçleriyle bu dağlar aşılabilir.

Bu haritada oyuncular merkezde başlarlar, yürüyerek geçilebilen kenar bölgeler bulunur.

Bu seçenek, deniz içermeyen ve mevcut kara haritalarından herhangi biriyle benzeşmeyen bir kara haritası açar.

Bu haritanın merkezinde vahşi hayvanlar ve bolca Relic bulunur. Sulak bölgelerin üzerinden yürünebildiği için herhangi bir defansif değeri yoktur.

Ortada deniz olan klasik bir haritadır, balık et elde etmede avantaj sağlayacağı için oyuncuların genellikle denizi ele geçirmesi gerekir.

Bu haritada oyuncular birbirine çok yakın mesafede Midgol Stronghold sahibi bir şekilde başlarlar.

Anatolia'yı anımsatan bu haritada oyuncuların etrafında bir kıyı bulunur. Anatolia'dan farklı olarak haritanın geri kalanındaki et kaynağı azdır ve altınlar merkeze yoğunlaşmamıştır.

Önemli deniz haritalarından biri olan Midgard'da haritanın çevresi denizle kaplıdır, kazanmak için denizde üstün gelmek önem taşır.

Bu haritada çevresi ormanlıklarla kaplı kanallar bulunur, sur örülerek bu kanallarda savunma yapılabilir.

Relic bakımından zengin bu haritada oyuncu bölgeleri uçurumlar/dağlar gibi arazi koşullarıyla birbirinden ayrılıyor, King of the Hill için enteresan bir tercih olabilir.

Mirkwood haritasının yeraltı versiyonunu andıran bu haritada oyuncular lavlarla ayrılmış kanallarda karşılaşır.

Et kaynağı bakımından bolluk içeren jenerik bir kara haritası.

Bu haritada oyuncular Town Center sahibi olmadan oyuna başlarlar ve haritanın farklı bölgelerindeki işçileriyle Town Center kurmaları gerekir. Oyuna başladığında gecedir ve Ateşkes tanrı gücü aktiftir, bir süre sonra tanrı gücü sona erer ve sabah olur.

Bu haritada merkezde ormanlar, ormanın ortasında ise göller bulunur. Bunlar büyük haritalarda 4 adet olabilecekleri gibi 1v1 küçük haritalarda 2 adet de olabilir, surlarla bu alanlar kapatılabilir.

Defansif haritalardan birisi olan River Nile'da takımlar yanyana başlar ve ortada takımların bölgelerini ayıran nehir bulunur. Bu nehirde üstünlüğü ele geçirmek büyük önem taşır, yine de Roc veya Underworld Passage ile nehiri almadan karşı takımın bölgesine sızılabilir.

Bu haritada oyuncuların başlangıç adalarından göç edip merkezdeki daha geniş adada mücadele vermesi gerekir. Team Migration veya Vinlandsaga haritalarını andırır.

Gıda bakımından bolluk içeren, dağlık bölgelerin bulunmadığı jenerik bir kara haritası.

Asimetrik bir haritadır, haritanın bir köşesinde deniz bulunur. Denizin hakimiyeti önem taşır.

Bu haritada oyuncular merkezdeki daha büyük adaya göç ederek adanın hakimiyeti için mücadele eder. Klasik bir deniz haritasıdır.

Diğer haritalara benzemeyen rastgele bir harita oluşturur, Land Unknown'dan farklı olarak bu harita denizli bir harita olabilir.

Küçük bir 1v1 haritasıdır, kaynak bulunmaz, oyuncuların sınırsız kaynağı vardır. Oyuncular Citadel ile başlarlar.

Bu haritada odun kaynakları nispeten az, avlanabilir hayvan miktarı ise normalin üzerindedir. Jenerik bir kara haritasıdır.

Bu haritada altın madenlerinin yanında Midgol Stronghold kaleler bulunur, dağlık bir haritadır.

Bu haritada oyuncular çok küçük bir adada başlayıp, büyük adaya geçerek orada mücadele ederler. Göç ettikleri adada Skraeling (Ulfsark) birimleri bulunur.

Av hayvanları bakımından zengin bu haritada kanalların arasına surlar örülebilir.