AoM: Retold - Haritalar
#1
AGE OF MYTHOLOGY: RETOLD
TÜM HARİTALAR VE ÖZELLİKLERİ
Bu rehberde oyundaki tüm haritaları inceleyeceğiz.

acropolis.png Acropolis
Acropolis haritasında her bir oyuncu birden fazla girişi olan tepelik arazide oyuna başlar. Bu tepelik arazilerin girişleri surla kapatılabilir, başlangıç Town Centerı için defansif bir yapı sağlar.

alfheim.png Alfheim
Bu haritanın özelliği çok fazla av hayvanı bulundurmasıdır, dağlık bölgelerle ormanlık bölgeler arasına surlar çekilebilir. 

anatolia.png Anatolia
Anadolu yarımadasını tasvir eden bu haritada her zaman takım oyuncuları yanyana yer alır ve haritanın 2 kenarında deniz bulunur. Örneğin 2v2'lik oyunda her takımda aynı kıyıdan 1'er oyuncu yer alıp düşman oyuncuyla denizde karşılaşır. Bu haritada altın madenleri haritanın merkezine doğru yoğunlaşır.

archipelago.png Archipelago
Islands haritasında her oyuncu bir adadayken, bu haritanın herhangi mantığı yoktur, düşmanla aynı adada yer alabilirsiniz veya bir müttefiğinizle aynı adada başlayabilirsiniz, boş adalar olabilir. Önemli deniz haritalarından birisidir ve düzensiz oluşu sebebiyle pek competitive olarak tercih edilmez.

arena.png Arena
Arena haritasında oyuncular etrafları surla çevrili bir şekilde başlarlar, takım oyuncuları ayrı surlara sahip olur.

air.png Air
Merkezinde dağlık bir bölge bulunan jenerik bir kara haritası.

black_sea.png Black Sea
Bu haritada takımlar kendi bölgelerine başlarlar, ortada Akdeniz haritasını anımsatan bir deniz bulunurken, haritanın köşelerine doğru Highland haritası gibi geçilebilir nehirler yer alır.

blue_lagoon.png Blue Lagoon
Bu haritada Alfheim gibi av hayvanı bol bulunur, göllerde balık bulunmaz, daha çok defansif işlevleri vardır.

elysium.png Elysium
Bu haritada altın madenlerinin çevresinde sulak alanlar bulunur, av hayvanı bakımından zengin bir haritadır.

erebus.png Erebus
Jotunheim veya Highland gibi oyuncu bölgelerinin coğrafi sınırlarla çevrili olduğu ve arada geçitler yer alan bir diğer harita Erebus haritasıdır. Lavların arasındaki geçit bölgeleri surlarla kapatılabilir. Özellikle Relic etrafında bulunan Shadeler oyunculara saldırabilir.

ghost_lake.png Ghost Lake
Bu haritanın merkezinde üzerinde bina yapılamayan buzdan bir tabaka yer alır. Yapı olarak Akdeniz haritasını anımsatır (kenarlardan yayılmak gerekiyor), o haritadan farklı bir biçimde merkezden yürüyerek saldırı yapılabilir. King of the Hill haritası olarak iyi gider.

giza.png Giza
Bu haritada ormanlar yeşil vahalarda yer alır, altın bakımından zengin bir haritadır.

gold_rush.png Gold Rush
Bu haritada altın kaynakları haritanın merkezine yoğunlaşmıştır. 

highland.png Highland
Bu haritada her oyuncu (Jotunheim veya Erebus gibi) kendi köşesinde başlar, diğer oyuncularla arasında nehir bulunur ve bu nehirlerin bir kısmından yürüyerek geçilebilir.

islands.png Islands
Bu haritada her oyuncu oyuna kendi adasında başlar. Klasik bir deniz haritasıdır.

ironwood.png Iron Wood
Bu haritada takımların bölgeleri ormanla ayrılmıştır, River Nile'i anımsatabilir.

jotunheim.png Jotunheim
En defansif haritalardan birisi olan Jotunheim'da oyuncuların bölgelerinin etrafı dağlarla çevrilidir, bu dağların arasında diğer oyuncu bölgelerine geçitler yer alır. Uçan birimlerle veya Underworld Passage gibi tanrı güçleriyle bu dağlar aşılabilir.

kerlaugar.png Kerlaugar
Bu haritada oyuncular merkezde başlarlar, yürüyerek geçilebilen kenar bölgeler bulunur.

land_unknown.png Land Unknown
Bu seçenek, deniz içermeyen ve mevcut kara haritalarından herhangi biriyle benzeşmeyen bir kara haritası açar. 

marsh.png Marsh
Bu haritanın merkezinde vahşi hayvanlar ve bolca Relic bulunur. Sulak bölgelerin üzerinden yürünebildiği için herhangi bir defansif değeri yoktur.

mediterranean.png Mediterranean
Ortada deniz olan klasik bir haritadır, balık et elde etmede avantaj sağlayacağı için oyuncuların genellikle denizi ele geçirmesi gerekir.

megalopolis.png Megalopolis
Bu haritada oyuncular birbirine çok yakın mesafede Midgol Stronghold sahibi bir şekilde başlarlar.

mirage.png Mirage
Anatolia'yı anımsatan bu haritada oyuncuların etrafında bir kıyı bulunur. Anatolia'dan farklı olarak haritanın geri kalanındaki et kaynağı azdır ve altınlar merkeze yoğunlaşmamıştır.

midgard.png Midgard
Önemli deniz haritalarından biri olan Midgard'da haritanın çevresi denizle kaplıdır, kazanmak için denizde üstün gelmek önem taşır.

mirkwood.png Mirkwood
Bu haritada çevresi ormanlıklarla kaplı kanallar bulunur, sur örülerek bu kanallarda savunma yapılabilir.

mount_olympus.png Mount Olympus
Relic bakımından zengin bu haritada oyuncu bölgeleri uçurumlar/dağlar gibi arazi koşullarıyla birbirinden ayrılıyor, King of the Hill için enteresan bir tercih olabilir.

muspellheim.png Muspellheim
Mirkwood haritasının yeraltı versiyonunu andıran bu haritada oyuncular lavlarla ayrılmış kanallarda karşılaşır.

nile_shallows.png Nile Shallows
Et kaynağı bakımından bolluk içeren jenerik bir kara haritası.

nomad.png Nomad
Bu haritada oyuncular Town Center sahibi olmadan oyuna başlarlar ve haritanın farklı bölgelerindeki işçileriyle Town Center kurmaları gerekir. Oyuna başladığında gecedir ve Ateşkes tanrı gücü aktiftir, bir süre sonra tanrı gücü sona erer ve sabah olur.

oasis.png Oasis
Bu haritada merkezde ormanlar, ormanın ortasında ise göller bulunur. Bunlar büyük haritalarda 4 adet olabilecekleri gibi 1v1 küçük haritalarda 2 adet de olabilir, surlarla bu alanlar kapatılabilir.

river_nile.png River Nile
Defansif haritalardan birisi olan River Nile'da takımlar yanyana başlar ve ortada takımların bölgelerini ayıran nehir bulunur. Bu nehirde üstünlüğü ele geçirmek büyük önem taşır, yine de Roc veya Underworld Passage ile nehiri almadan karşı takımın bölgesine sızılabilir.

river_styx.png River Styx
Bu haritada oyuncuların başlangıç adalarından göç edip merkezdeki daha geniş adada mücadele vermesi gerekir. Team Migration veya Vinlandsaga haritalarını andırır.

savannah.png Savannah
Gıda bakımından bolluk içeren, dağlık bölgelerin bulunmadığı jenerik bir kara haritası.

sea_of_worms.png Sea of Worms
Asimetrik bir haritadır, haritanın bir köşesinde deniz bulunur. Denizin hakimiyeti önem taşır.

team_migration.png Team Migration
Bu haritada oyuncular merkezdeki daha büyük adaya göç ederek adanın hakimiyeti için mücadele eder. Klasik bir deniz haritasıdır.

land_unknown.png The Unknown
Diğer haritalara benzemeyen rastgele bir harita oluşturur, Land Unknown'dan farklı olarak bu harita denizli bir harita olabilir.

tiny.png Tiny
Küçük bir 1v1 haritasıdır, kaynak bulunmaz, oyuncuların sınırsız kaynağı vardır. Oyuncular Citadel ile başlarlar.

tundra.png Tundra
Bu haritada odun kaynakları nispeten az, avlanabilir hayvan miktarı ise normalin üzerindedir. Jenerik bir kara haritasıdır.

valley_of_kings.png Valley of the Kings
Bu haritada altın madenlerinin yanında Midgol Stronghold kaleler bulunur, dağlık bir haritadır.

vinlandsaga.png Vinlandsaga
Bu haritada oyuncular çok küçük bir adada başlayıp, büyük adaya geçerek orada mücadele ederler. Göç ettikleri adada Skraeling (Ulfsark) birimleri bulunur.

watering_hole.png Watering Hole
Av hayvanları bakımından zengin bu haritada kanalların arasına surlar örülebilir.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.