Bilgi: CK3 - Geliştirici Günlüklerinden Sorular ve Cevaplar
#1
Paradox tarafından bu zamana kadar yazılan geliştirici günlüklerinde yorum olarak iletilen sorular ve bu sorulara geliştiricilerin verdiği yanıtlar derlenmiş. Aşağıda bu soruları ve yanıtları inceleyebilirsiniz.

Geliştirici Günlüğü: Hanedanlar ve Haneler
  • Baronluk kademesindeki vasalları diğer vasallarımıza transfer edebilecek miyiz?
Kontluklarda baronluk vasalları transfer edemiyorsunuz, kontluğun sahibi her zaman o baronun üstü konumunda yer alıyor.
  • Diğer kontluklardan baronlukları veraset yoluyla elde edebiliyor muyuz?
Hayır, kendi kontluklarınızdaki baronlukları elde edebiliyorsunuz ancak farklı kontluklardaki baronluklar size geçemiyor. Baronluğun dış bir kaynağa geçmesine sebep olabilecek bir durumda baronluk kontluğun sahibine geçiyor. Kutsal tarikatlar gibi çeşitli hususlarda farklı hükümdarlara baronluk kiralama konseptine sahibiz. Bu durumda baronluğun kontrolü ve gelirleri ilgili baronluk sizin hakimiyetinizden çıkmadan bu karaktere geçiyor.
  • Baronlar halen bir karakter gibi mi yoksa onlara artık bir binaymış gibi mi yaklaşacağız?
Baronluklar halen karakterler tarafından yönetiliyorlar, ancak karakter odağı artık biraz daha az seviyede.
  • Hanedan miraslarında farklı kombinasyonlar nasıl işliyor? Miras için yeterli Renown biriktirdiğimde istediğimi açabilecek miyim yoksa birine başladıysam onda ilerlemem mi gerekiyor?
İstediğinizi açabiliyorsunuz ancak genel olarak başka bir alana geçmeden önce birini tamamlamak isteyeceksiniz. Miraslarda sonlarda kalan özellikler ilk baştaki özelliklere nazaran çok daha güçlü.
  • Yapay zeka karakterler kendi hanelerini kurmaya çalışacak mı? Oyunlarımızda devasa hanedanların birbirleriyle rekabet ettiklerini görebilecek miyiz?
Kesinlilkle.
  • Bir hane kurarsam, ismini, bayrağını ve mottosunu belirleyebiliyor muyum?
Evet.

Geliştirici Günlüğü: Oyun Haritası
  • Eventlerle vesaire kodlarla araziler üzerinde değişiklik yapabilecek miyiz?
Hayır.
  • Thames nehrindeki köprüler CK3'te büyük nehirlerin istenen noktada geçilemeyeceği anlamına mı geliyor?
Evet, büyük nehirlerde geçilebilecek köprüler bulunuyor.
  • Boş baronluklarda tıpkı CK2'deki gibi şehir/tapınak/kale inşa edebilecek miyiz?
Evet. Oyunun başlangıcında birçok baronlukta yerleşim bulunmayacak, oyunun içerisinde buralarda inşaat yapabileceksiniz.
  • Oyunda Moğolistan da olacak mı?
Evet, günlükte bahsetmeyi unuttum. Harita artık Moğolistan'ın da daha büyük bir kısmını kapsıyor.
  • Harita Imperator: Rome haritası gibi mi olacak? Uzaklaştırdığımızda küre hissi verecek mi?
Hayır, düz olacak.
  • Haritayı yakınlaştırarak baronlukların isimlerini görebilecek miyim?
Evet.

Geliştirici Günlüğü: Savaş
  • Birim türlerinde CK2'deki gibi kültürel bonuslar olacak mı?
Bonus olarak değil ancak günlükte de bahsedildiği üzere farklı kültürlere has farklı birimler var.  Bozkır kültürleri atlı okçulara erişebilirken, Yunanlar daha üstün bir ağır süvari olan Katafratk birlikleri çıkartabilecek.
  • Kalelerin bir kontrol alanı olacak mı?
EU4'teki gibi olmayacak, düşman kontluklarda alınacak olan zayiat bunun bir bakıma oyuncu hamlesini kısıtlamayan versiyonu olarak görülebilir.
  • Eğer kale olan baronluğu ele geçirirsem, kontluktaki diğer baronlukları da ele geçirmiş mi sayılacağım?
Bir kontluktaki tüm savunma içeren baronlukları ele geçirmeniz durumunda geri kalan tüm bölgeleri otomatik işgal ediyorsunuz.
  • Listedeki "Sen", "Bu sensin" gibi kısımlar pek hoş durmuyor, orada ismimiz ve unvanımız yazsa daha iyi olmaz mı?
Arayüz büyük oranda halen çalışma halinde, bu gibi hususları düzelteceğiz.
  • CK2'de savaşçı kadınlara izin veren kültürler (Nors Cermenler) kadın şövalyelere veya komutanlara sahip olabilecek mi?
Evet.
  • Daha önce 20 şövalyenin 200 askere denk olduğunu okudum. Bu durum roleplay unsurlarını saymazsak şövalyeleri anlamsız bir hale getiriyor. Hükümdar olarak şövalye atamaları bende olacaksa, 30-40 tane şövalye atamamın savaşlardaki etkisi 300-400 asker civarında olması pek mantıklı değil.
Oyunda şövalyelik unvan halinde dağıtılan bir olay değil. Karakterlerin beceri seviyelerine göre edinebildikleri bir unvan, bunda dilerseniz çeşitli değişiklikler yapabiliyorsunuz. Oyun halen dengeleme aşamasında, dolayısıyla tek bir şövalye ne güçte olacak kesinleşmiş değil. Ancak şunu söyleyebiliriz ki şövalyelerin tek bir ordu biriminden daha güçlü olmasını istiyoruz. Yaralanabilirler, yakalanabilirler, daha kötüsü öldürülebilirler. Dolayısıyla savaşa kimi göndereceğinize dikkat etmeniz lazım.

Geliştirici Günlüğü: Gelişmişlik ve Binalar
  • Her düklüğün başkenti olan baronluk önceden belirlenmiş ve değiştirilemez durumda mı? Eğer değilse, başkent taşımamız durumunda düklük binalarına ne olacak?
Düklük binaları spesifik bir baronlukta inşa edilebiliyor. Örneğin Essex düklüğündeki düklük binaları Londra'da.
  • CK2'deki Great Works binalarını bu şekilde özel bina olarak mı yansıttınız?
Great Works sistemi kadar detaylı değiller ve bu mekanikle daha çok tarihsel özel binaları yansıtmayı amaçlıyoruz.
  • Arazi parçalarının büyük bir kısmı kale, şehir veya tapınaksa geri kalanı ne?
Kabileler ve boş yerleşimler.
  • Bu binalar düklük başkenti bonuslarının yerine mi geçecek?
Büyük oranda benzerler, başkent bölgesinde ve başkent düklüğünün topraklarında fazladan asker alıyorsunuz.

Geliştirici Günlüğü: Entrikalar, Sırlar ve Kozlar
  • İsteyen istediğini baştan çıkartmaya çalışabiliyor mu yoksa karakterlerin cinsel tercihlerinin uyumlu olması mı gerekiyor?
Başarılı olma ihtimalinin bulunması için hedefin baştan çıkartmaya çalışan karakter tarafından etkilenebilir olması gerekiyor. Dolayısıyla sadece etkilenebileceğiniz karakterleri baştan çıkartmaya çalışabiliyorsunuz.
  • Sahip olduğumuz bir sırrı isteyerek sır olmaktan çıkartabiliyor muyuz?
Şantajı reddetmeniz durumunda sır olmaktan çıkıyor.
  • Üstünden zaman geçmesi veya komploya katılmış diğer karakterlerin ölmeleri durumunda sırrın açığa çıkma ihtimali azalıyor mu?
Şimdilik açığa çıkma ihtimaline yönelik bir değişme söz konusu değil, ancak çeşitli sırlar olaya karışan karakterlerin ölmesi durumunda kaybolabiliyor. Tabii ki bu süreci hızlandırmak için nurtopu gibi yeni bir cinayet sırrı elde edebilirsiniz.
  • Bu durum komploya katılan birinin açığa çıkması durumunda diğerlerinin gizli kalacağı anlamına mı geliyor?
Evet, hedefiniz birinin kendisine karşı komplo kurduğunu farkediyor ancak diğer kişilerden haberdar olmuyor.
  • Komplo sonrası komploya katılan herkes mi bu sırra sahip oluyor?
Hayır, bu şekilde çalışmasını da denedik ancak bir süre sonra çok fazla sır birikmeye başladı. Dolayısıyla şu an ek katılımcılar sadece plan devam ederken bir risk altında.
  • Komploya katılanların hedefe olan yakınlığı neye göre belirleniyor?
Birden fazla faktör var, aile üyesi olması, konseyinde rol sahibi olması vesaire.
  • Eyleme geçilmeden önce açığa çıkan komplonun oyuncuyu açığa çıkartmayacağını söylemiştiniz, bu her zaman için geçerli bir durum mu yoksa yakalanan karakterle ilişkinize bağlı olarak değişebiliyor mu?
Şu anda her zaman için geçerli, ancak hazırlık sürecindeyken açığa çıkması eyleme geçildiğinde açığa çıkma ihtimalini arttırıyor.
  • Komploya katılan kişiler yardım ettikleri bu eylem sonrası size karşı koz elde ediyor mu?
Hayır, birini öldürmenize yardım eden kişinin ertesi gün şantaj uygulamasını doğru bulmuyoruz.
  • Başkasının komplosuna yardımcı olarak katılabiliyor musunuz? Eğer katılabiliyorsanız bunla ilgili eventler ve kararlar var mı?
Hayır, şimdilik tamamen yapay zeka ile kısıtlanmış durumda keza üzerinde kontrol sahibi olmadığınız riskli bazı noktalar söz konusu.
  • Karakterleri baştan çıkartmaya çalışırken elimizdeki kozları kullanabiliyor muyuz?
Hayır.
  • Hak iddia etme planlarına noldu?
Daha sonra hak iddia etme mekaniğine dair bilgi vereceğiz.
  • Nihayet eşimizi baştan çıkarıp sevgilisi olmak üzerinden elde ettiğimiz kozu yine ona yönelik kullanabilecek miyiz?
Parçası olduğunuz sırrı koz olarak kullanamıyorsunuz.
  • Komplo ilerlemesi hızlandırılabiliyor mu?
Bazı eventlerle ilerlemeyi etkileyebiliyorsunuz.
  • Çocuk olarak kardeşlerimizi veya arkadaşlarımızı öldürmek için komplo kurabiliyor muyuz? 
Şimdilik çocuklar cinayet komplosu kuramıyor.
  • Oyuna biseksüel özelliği eklemeniz mümkün mü?
Oyunda biseksüel karakterler var, ancak cinsel eğilimi özellik sistemi üzerinden yansıtmıyoruz.
  • Cinayet komploları en az 10 ay mı sürüyor? Bu hamile bir kadını doğurmadan öldüremeyeceğimiz anlamına mı geliyor?
Her zaman komploda ilerleyişinizi hızlandıran eventlerle karşılaşabilirsiniz...
  • Diğer karakterlerin bildiği sırları öğrenmemin bir yolu var mı? Örneğin krala şantaj uygulamayı düşünüyorum ve bir başka karakter kralın kız kardeşiyle ilişki yaşadığını biliyor. Bu karakterle irtibata geçip bu bilgiyi elde etme yolum var mı?
Bunun kolay bir yolu yok, sırlar gizli olduğu için. Sadece bir sırrı öğrenmekle kalmayıp o sırrı kimin bildiğini değil aynı zamanda kimlerin bildiğinden kimlerin haberdar olduğunu takip etmemiz gerekirdi, dolayısıyla o işin ucu yok.
  • Suikastin başarılı olması her zaman %50/%50 mi?
Başta komploya katılan diğer karakterler olmak üzere başarılı olma ihtimalinizi etkileyen birçok öğe var.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Okuduğum cevaplardan pek memnun olmadım açıkçası. Ancak son zamanlardaki facialardan sonra paradox a ve çıkaracağı oyunlara ön yargıyla da yaklaşıyor olabilirim.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.