Bir Sonraki Total War Oyununu Siz Yapacak Olsanız?
#1
gq6Qa5.jpg

Soru basit, bir sonraki Total War oyununu siz yapacak olsaydınız nasıl bir oyun tasarlardınız? Hangi çağı, hangi coğrafyayı konu alır, bu oyunda diğer Total War oyunlarına nazaran ne gibi değişiklikler yapar, eski özelliklerden neleri geri getirirdiniz? Cevap verirken sektörün ve oyun dünyasının gerçeklerini de gözönünde bulunduralım.
Cevapla
#2
Medieval 3 Total War tabii ki. 2. oyunla kıyasladığımızda rebelleri kaldırıp TWR2'deki gibi haritayı ülkelerde doldururdum. HRE için detaya girerdim. RTW'deki şehrini içini gezme ve Faction Heir'i seçme özelliklerini geri getirirdim. Amerika keşfini daha detaylı işlerdim. Haçlı seferlerini ve bunun gibi tarihi olayları daha detaylı işlerdim. Daha zorlayıcı bir yapay zeka. Tamamı oynanabilir devletler. Bölgelere özel birimler ( heryerden fil basılmaması ve paralı asker gibi o bölgenin yerli savaşçıları). RTW'deki gibi bastığımız birimleri şehrin nüfusundan basmamız. Birimleri basabilme sıklığımız ahırın veya kışlanın seviyesine göre değilde ordaki nüfusa göre ayarlanması. Gibi gibi.
[+] 5 üye ZenderX nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Kaanın söylediklerine katılıyorum.

Ek olarak; Güçlü ve gerçekçi bir diplomasi çok önemli benim için. Kesinlikle diplomasinim geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum.
[+] 1 üye Aytaç nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Yapmazdım.
[+] 2 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
tabiki 1500-1700 arasından geçen Totalwar: PİKE AND SHOTU yapardım karakterlere ve hikayeye daha fazla odaklanırdım total war campinglerindeki ruhsuzluğu bitirirdim bir sürü interaktif video ve alternatif tarih şeçeneği olurdu ünlü seferleri camping yaparım oyuna daha gerçekçi bir asker üretme sistemi erzak sistemi sistemi ve manpower eklerdim
[+] 1 üye Raider41 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
@Raider41 En son Medieval 1 oynadın sanırım. Bahsettiklerinin hepsi Medieval 2'den itibaren son oyunlarda var.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#7
Ben daha çok multiplayer tarzında küçük harita tercih ederdim. Mesela sadece İtalya veya iber yarımadası veya britanya gibi kısıtlı harita. 2 oyuncu. Yalnız sıra tabanlı değil. Ordular, hızlı değil adım adım hareket edecek. Atıyorum İskoçya vs İngiltere düşünelim. 2 taraf da ordularını aynı anda yürütebilecek. Ama bir orduya şuraya git dediniz hemen gidemeyecek. Oyunda adım adım gittiği gözükecek. Gerek ajanlarla gerekse ordunun görüş alanı ile haritada önünüzü göreceksiniz.

Atıyorum ordunuz York'tan Edinburg'a doğru ilerliyor. Bu sırada düşman ordusunun gemiyle Londraya doğru geldiğini ajanla farkettiniz. Tabi ki o da aynı şekilde adım adım geliyor. Birden bire orduyu çevirmeye çalışacaksınız. Ya da düşman ordusu sizin yürüdüğünüz yolda karşınıza çıktı. İlk saldırı için tıklayan taraf saldırı yapacak. Eğer ordunuza durdurma emri verirseniz de tahkimat kurabileceksiniz. Düşman da adım adım geldiği için buna zamanınız yetecek.

Ya da Gallerdeki bir ordunuza İrlandaya çıkma emri verdiniz o ordu ilerlerken öbür yandan bir ordunuz Londradan Nottingam a yürüyecek. Ajanlarınız da aynı şekilde ilerleyecek.

Basitçe anlatmaya çalıştım. Çok mu uçup kaçıyorum, yapılabilriliğini bilmiyorum ama daha gerçekçi olacağından eminim.
Ara
Cevapla
#8
Mümkün, oyunun saat ya da gün bazında ilerlemesi lazım. Mekanikleri epey değiştirecektir.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#9
1370-1640 arasını konu alırdım
Ara
Cevapla
#10
-Co-op'daki oyuncu sayısını 4'e çıkarırdım. Çok daha enteresan multiplayer campaignler olurdu böylece.
-Binaların food istemesi kadar salakça bir şey yok bunu kaldırırdım, aynı şekilde ordu sayısındaki kısıtlamayı ve başlarında general bulunma zorunluluğunu da. Bunların yerine ordu basmayı tamamen (para dışında elbette) food'a bağlardım. Bu birim birim de yapılabilir tüm ordu bazında da. Mesela bir süvari basacaksınız, atıyorum -20 food istesin, piyadeler -10... etc.
-Edictler ve eyalet özellikleri güzel ama ben bunu Empire'daki sistemle karıştırırdım. Mesela tüm binalar şehir merkezinde olmasın (ana bina, surlar, belki tapınak hariç), endüstri, tarım, liman vs. gibi binalar ETW'daki gibi bölgenin içine yayılsın ve bunlar nüfus arttıkça yavaş yavaş açılsın. Ayrıca düşman tarafından işgal edilebilsin, yıkılabilsin...
-Birimlerin otomatik olarak kendini yenilemesine bir son verir ve Rome'daki sisteme geri dönerdim. Birim azaldı mı retrain edeceksin, ettiğin asker kadar şehrin nüfusundan azalacak, ayrıca o üniteyi hangi binadan bastıysan o binayı yapmak koşuluyla retrain edebileceksin.
-Sonra Rome II ile birlikte birçok şehrin denize kıyısı olmasına rağmen limanı yok (mesela Kudüs, Roma...). Bu saçmalık bence ama sebebini de anlayabiliyorum, limanlar şehrin içine monte edildiğinden her şehre liman koymak onları denizden de ele geçirmeye müsait kılardı. Ama dediğim gibi bu limanların şehir dışına taşınması ile çözülebilir.
-Attila'daki Raze özelliğini korurdum ama kısıtlama getirirdim, böylece haritanın yarısı yok edilmiş bölgelerden oluşmazdı.
-
-Good judgment does not guarantee exceptional talent.

-That is correct. But for one with talent and practice, there is no stronger weapon. To perform the best dance,
will she not try harder each time? The path of an artist is to fight oneself in order to beat others.
Ara
Cevapla
#11
(08-04-2017, 21:34)GaulTurk : @Raider41 En son Medieval 1 oynadın sanırım. Bahsettiklerinin hepsi Medieval 2'den itibaren son oyunlarda var.

var denilmeyecek kadar azlar oyunun ruhunu en iyi hissetiğiniz yerler trailerler
Ara
Cevapla
#12
Öncelikle tüm oyunlarda kullanılan özellikleri rafine etmek gerek. Bunlar mesela varisi belirleyebildiğimiz aile ağacı muhakkak olmalı, NTW'de ki gibi bir yeri ele geçirdiğimizde o yerin ulusuna bağımsızlık vereceğimiz sistem kesinlikle olmalı, Attila'da ki gibi şehri terk etmek muhakkak olmalı, toprak satma veya alma eklenmeli ve bu gibi aklıma gelmeyen benzer şeyler.

Attila'da gördüğüm GPU kullanımını oyun motoru algılayamıyor bir optimizasyon özürlülüğü var. Oyun daha önce olduğu gibi bitmeden çıkmamalı kesinlikle.

1300-1453 arası bir oyun yapardım. Yüzyıl Savaşları eventininde bulunduğu :)
200w.webp?cid=790b76115d1e7ead69352f4d67...=200w.webp
[+] 1 üye Kurt Knispel nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
Ben Tamamen Asya devletlerini kapsayan bir oyun yapardım Kore veya Çin'le oynamak çok güzel olabilirdi.Mesela Savaşan Devletler Dönemi yada Moğol İstilasının olduğu bir dönemde Çin.Değişik şeyler lazım yapılanı daha da geliştirip önümüze koymalarının bir anlamı olduğunu düşünmüyorum tam tersi yapmadıklarını yapsınlar bence.Gerçi bu ara oyun yapsalar da olur son oyunlar RTW2 ile başlayan üzüntüm Warhammer'la devam etti istenileni vermedi acaba çok şey mi bekliyoruz bu firmadan. :D Neyse kısaca fikrimi herkes anlamıştır ekstra olarak belki Japonya tekrar eklenilebilir diye düşünüyorum Asya üzerine giderlerse.
tumblr_mjxogyPp2u1qgwg37o1_500.gif
трагедия
Cevapla
#14
Şöyle her TW oyununun en beğenilen özelliklerinin derlendiği
TW : Third Age
TW : WW1 veya WW2
Tüm dünya haritasını içeren 1500-1850 arası bir oyun
Anadolu,Mezopotamya ve Mısır dolaylarında kurulmuş ilk devletleri içeren bir oyun yapsalar güzel olur.

Ayrıca Warhammer çıkarmayı acilen bırakmalısın CA :P
[+] 1 üye Royal Guard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Genghis Khan: Total War yapardım. Attila'nın mekaniklerinin çok daha genişletilmiş versiyonu olurdu ve CK'deki rol yapma mekaniklerinide getirirdim. Eklenti olarak da Timur yapardım.
[+] 1 üye Takeda Akane nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
Medieval 3
q59zb6s.jpg
[+] 1 üye irfandurmus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.