Cities Skylines - Fused Grid Rehberi
#1
Yerleşim yerlerini planlarken kendimizi estetik, trafik ve alan kullanımı gibi etkenleri min-max yapıyorken buluruz. Şehir planlama gerçek hayatta da oldukça sıkıntılı bir konudur. Bu rehberde sizlere gridlerden ve fused gridlerden bahsedeceğim.
Grid Sistemi
Hepimizin aşina olduğu dörtgen bloklardan oluşan , yolların birbirine paralel olduğu veya birbirlerini 90 derece kestiği ve içinde çıkmaz sokaklar bulunan bir şehir planı. Roma İmparatorluğundan bu yana kullanılan en basit şehir planıdır.
Görsel
Görsel

Windermere, Florida                                                                                                                       Adelaide, South Australia
Görsel

Surveyor's plan of Salt Lake City, 1870s

Peki oyunda grid sisteminin artıları ve eksileri nelerdir? Tasarladığınız yerleşim bölgelerindeki yol / konut oranına bakarsanız gridlerin çok etkili olduğunu görürsünüz. Başka ifadeyle grid yaparken yol kenarındaki yerleşim kutuları başka yollar tarafından silinmezler (alan düzse) ve kapladığınız alana göre iyi bir bina sayısını elde edersiniz. Peki bu her zaman iyi bir şey midir? Malesef cevap hayır. Girişte de bahsettiğim gibi estetik ve trafik yönünden çok da iyi olmayan bir uygulamadır. Grid sistemlerinin en büyük sıkıntısı yaya yolculuğu mesafesini artırmasıdır. İstediği yere yayan gidemeyen simler ceplerindeki arabayı çıkarıp trafik oluşturmaya başlarlar. Ayrıca grid görünümü de çok sıkıcıdır. Eğer şehrinize grid sistemi uyguladıysanız bu sistemi süper bloklarla geliştirebilirsiniz.
Süper Bloklar
Süper blok sistemi Barcelona şehrinde uygulanan bir sistemdir. Grid sisteminin trafik, gürültü ve hava kirliliği için için optimize edilmiş halidir. Araba yerine yaya kullanımını öne çıkaran bir modeldir.
Sistem 4 grid bloğunu alıp süper blok haline getirerek bu süper bloklarda ki trafiği elimine etmeye çalışıyor. Tek yönlü yollarla binaların etrafında uygulanmış döner kavşaklar grubu gibi görünen ilginç bir sistem.

Peki bu gerçek hayat uygulaması oyunda işe yarıyor mu ? Cevap evet.


Radburn Sistemi
Radburn, evlerin bir yüzünün sokağa diğer yüzünün ise başka bir konuta baktığı sistemdir. Oyunda çıkmaz sokakları balık kılçığı şeklinde yerleştirerek elde edebileceğiniz bir şekildir.

Fused Grid Sistemi
Fused grid sistemi radburn ve grid sistemleri birleştirilerek uygulanmış bir sistemdir. Sistem yaya dostu olduğu gibi yol / konut oranı ve alan verimliliği açısından oldukça iyidir. Oyunda da aynı şekilde yerleşim bölgelerinde yaya yolu kullanımını artırarak estetik bir görünüme sahip şehirler inşa etmede oldukça yararlıdır. Yol hiyerarşisini de bozmayan bu sistemi mevcut grid şehirlerinize uygulamak da oldukça kolaydır.


Oyunda kullanabileceğenizbazı fused grid assetler
Fused Grid D - https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=407395707
Fused Grid C - https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=407384629
Fused Grid B - https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=407384414
Fused Grid A - https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=407384019
Fused Grid E - https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=407395853

Grid - http://www.wikizeroo.net/index.php?q=aHR...JpZF9wbGFu
Super Block - https://www.businessinsider.com/barcelon...est-2017-1
Radburn - http://www.wikizeroo.net/index.php?q=aHR...aG91c2luZw
Fused Grid - http://www.wikizeroo.net/index.php?q=aHR...ZWRfZ3JpZA
[+] 5 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Bu rehberi anlamadım abi biraz daha açık anlatırmısın. Hangi yerleşim şekli en iyisi? Bu block dediklerin ne işe yarıyor.
Ara
Cevapla
#3
@zoom
Bir alan seçip yerleşim bölgeni genişletme ihtiyacından yeni bir mahalle oluşturmaya karar verdin diyelim. Alan içinde yer kaplayan 3 ana yapı var; sokaklar, binalar ve yaya yolları. Bu rehberde alanı etkin biçimde kullanan veya yaygın olarak kullanılan 4 farklı çeşidi anlatmaya çalıştım. Bu dizaynlardan "square/normal grid" en basit şekil. Süper bloklar normal gridleri daha etkin kullanılmasını sağlıyor. Radburn ise çıkmaz sokaklardan yaralanıyor ve çok komplike bir sistem değil. Fused grid ise min. sokak ile max. bina sayısını elde etmeye çalışıyor. Ben çoğunlukla fused grid kullanıyor.
Ara
Cevapla
#4
@fff7
Anladım abi ben karışık yapıyorum ama deneyecem. Kötü trafiği düzeltme rehberi yapsan çok güzel olur herkes yararlanır.
Ara
Cevapla
#5
Trafik rehberinde çoğundan bahsettim.
https://youtu.be/3kPeat9GGMw
Ara
Cevapla
#6
Güzel bir çalışma olmuş, ben oyunu aktif olarak artık oynamasam da okumaktan keyif aldım. Youtube videosundan başka trafik sorunu videolarına sıçradım :)
200w.webp?cid=790b76115d1e7ead69352f4d67...=200w.webp
[+] 1 üye Kurt Knispel nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Görseller gitmiş.
Ara
Cevapla
#8
Bende görünüyor görseller ama farklı bir DNS kullandığımı da belirteyim.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#9
Bende de görünüyor.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.