28-06-2020, 15:02
(Son Düzenleme: 10-12-2020, 23:06, Düzenleyen: Attila the Hun.)
Civilization IV - Arazi Rehberi
Civilization IV'te, her karenin temel arazi türü vardır. Kareler tepeli ya da tepesiz olabilir, bir ya da daha fazla arazi unsuru içerebilir. Bunlar birlikte karenin arazisini oluşturur ve her kareyi eşit oranda kapladıkları varsayılır. Arazinin harekete ve kara savaşlarına büyük etkisi vardır.
Kara Arazisi
Temel Arazi
Bunlar 5 temel kara arazi türleridir. Hepsi geçilmek için 1 hareket puanı gerektirir ve eğer bir nehrin yanında ise 1 bonus commerce kazanır.
İsim
| Özel Yetenekler
| |||
---|---|---|---|---|
Çayır | 2 | 0 | 0 | - |
Düzlükler | 1 | 1 | 0 | - |
Tundra | 1 | 0 | 0 | - |
Çöl | 0 | 0 | 0 | Geliştirmelerin inşası %25 daha çok zaman alır |
Buz | 0 | 0 | 0 | Geliştirmelerin inşası %50 daha çok zaman alır |
Nehirler
Nehirler bir karenin üstünde ya da içinde olmak yerine karelerin arasından akan müstesna bir arazi türüdür. Bir nehir üzerinden geçtiği tüm karelerle bitişik sayılır, buna nehrin kıvrıldığı ya da denize döküldüğü yere değen kareler de dahildir. Nehirlerin tüm bitişik karelere tatlı su sağlar. Nehirler tüm bitişik karelere 1 commerce ekler. Sadece nehirlere bitişik olan şehirler Levee inşa edebilir.
Dik Arazi
Tepeler bir nevi arazi unsuru sayılır ancak kaldırılabilir değildir bu yüzden kendi sınıfına mensuptur. Eğer bir kara karesi tepeli değilse ve zirve değilse yayladır.
İsim
| Özel Yetenekler
| |||
---|---|---|---|---|
Yayla | 0 | 0 | 0 |
Farm, Cottage, Workshop ve Watermill ile geliştirilebilir Hareket Maliyeti: +0 |
Tepe | -1 | 1 | 0 |
Mine ve Windmill ile geliştirilebilir Hareket Maliyeti: +1 Görüş Mesafesi: +1 |
Zirve | - | - | - | Geçilemez |
Arazi Unsurları
Arazi unsurları Civilization IV'te kaldırılabilirdir. Çoğu arazi unsuru Worker'lar tarafından kaldırılabilir ama arazi unsuru bulunan bir kareye bir şehir inşa edildiğinde tüm unsurlar kaldırılır. Bu yüzden, bir nehir yatağına şehir inşa ettiğinizde nehir yatağı kaldırılır ve sadece çöl kalır.
İsim
| Özel Yetenekler
| |||
---|---|---|---|---|
Nükleer Atık | -3 | -3 | -3 |
Yakındaki şehirlerde +0,5 . Geliştirmeler inşa edilemez. Hareket Maliyeti: +1 |
Nehir Yatağı | 3 | 0 | 1 |
Nehrin yanında olmalıdır. Çölde olmalıdır. Yakındaki şehirlerde +0,4 . |
Orman | 0 | 1 | 0 |
Yakındaki şehirlerde +0,5 . Savunan birimler +%50 güce sahip olur. Hareket Maliyeti: +1 |
Cangıl | -1 | 0 | 0 |
Savunan birimler +%50 güce sahip olur. Yakındaki şehirlerde +0,25 . Hareket Maliyeti: +1 |
Vaha | 3 | 0 | 2 |
Tatlı su kaynağı. Çölde olmalıdır. Şehir ya da geliştirme inşa edilemez. Hareket Maliyeti: +2 |
Bir kareden nükleer atığı temizlediğinizde o karedeki tüm geliştirmeleri veya arazi unsurlarını da kaldırmış olursunuz. Yine de bazı eski geliştirmeleri tekrar inşa edebilirsiniz. Kaldırılan belli bir arazi unsurunu gerektiren bir geliştirmeyi tekrar inşa etmeniz mümkün olmaz.
Su Arazisi
Temel Arazi
Göl belli bir kare sayısından küçük (9 kare) bir su kütlesidir. Tüm su kareleri Lighthouse'tan faydalansa bile, bir göle bitişik olmak şehirlerin "kıyı şehri" olması için yeterli değildir.
İsim
| Özel Yetenekler
| |||
---|---|---|---|---|
Göl | 2 | 0 | 2 | Tatlı su sağlar. Savunan birimler +%10 güce sahip olur. |
Kıyı | 1 | 0 | 2 | Bitişik olan şehir kıyı şehridir. Savunan birimler +%10 güce sahip olur. |
Okyanus | 1 | 0 | 1 | Bazı donanma birimleri okyanus karelerine giremez. Work Boat'lar Astronomy teknolojisi araştırılana kadar okyanus karelerine giremez. |
Arazi Unsurları
Buz bir su unsurudur ancak kara unsurlarının aksine kaldırılamaz.
İsim
|
Özel Yetenekler
| |||
---|---|---|---|---|
Buz | - | - | - | Geçilemez |