10-07-2020, 16:26
(Son Düzenleme: 25-07-2021, 22:04, Düzenleyen: Attila the Hun.)

Klasik Çağ <- Orta Çağ -> Rönesans Çağı
Bu rehberde Orta Çağ'daki askerî birimlere dair bilgi vereceğiz.

Skirmisher

Skirmisher orta çağ keşif birimidir. Scout'ın geliştirmesidir. Machinery teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 150
- Satın Alma Maliyeti: 600
- Bakım Maliyeti: 2
- Savaş Gücü: 20
- Menzilli Savaş Gücü: 30
- Menzil: 1
- Hareket Puanı: 3

Warak'aq

Warak'aq İnka özel keşif birimidir. Skirmisher'ın yerini alır. Machinery teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 165
- Satın Alma Maliyeti: 660
- Bakım Maliyeti: 2
- Savaş Gücü: 20
- Menzilli Savaş Gücü: 40
- Menzil: 1
- Hareket Puanı: 3
- Hareket puanı izin verirse tur başına fazladan 1 saldırı yapabilir.

Berserker
Berserker Norveç özel yakın dövüşçü birimidir. Military Tactics teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 160
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 640
- Bakım Maliyeti: 3
- Savaş Gücü: 40
- Hareket Puanı: 2
- Altıgenleri yağmalamak için 1 daha az hareket puanı
kullanır.
- Düşman topraklarında tura başlarsa 4 hareket puanına
sahip olur.
- Saldırırken +10 savaş gücü
ve savunurken -5 savaş gücü
.
- Anti-süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü
.

Samurai
Samurai Japon özel yakın dövüşçü birimidir. Military Tactics teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 160
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 640
- Bakım Maliyeti: 3
- Savaş Gücü: 48
- Hareket Puanı: 2
- Yüksek savaş gücü
.
- Hasarlıyken savaş gücü
cezası yemez.
- Anti-süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü
.

Khevsur

Khevsur Gürcistan özel yakın dövüşçü birimidir. Military Tactics teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 160
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 640
- Bakım Maliyeti: 3
- Savaş Gücü: 45
- Hareket Puanı: 2
- Tepelerde +7 savaş gücü, hareket puanı
cezası almaz.
- Anti-süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü
.

Crossbowman
Crossbowman orta çağ menzilli birimidir. Archer'ın geliştirmesidir. Machinery teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 180
- Satın Alma Maliyeti: 720
- Bakım Maliyeti: 3
- Savaş Gücü: 30
- Menzilli Savaş Gücü: 40
- Menzil: 2
- Hareket Puanı: 2
- District savunmalarına ve deniz birimlerine karşı -17 menzilli savaş gücü
.

Crouching Tiger
Crouching Tiger Çin özel menzilli birimidir. Machinery teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 160
- Satın Alma Maliyeti: 640
- Bakım Maliyeti: 3
- Savaş Gücü: 30
- Menzilli Savaş Gücü: 50
- Menzil: 1
- Hareket Puanı: 2
- Yüksek menzilli savaş gücü
.
- Kısa menzil
.
- Stratejik kaynak gerektirmez.
- District savunmalarına ve deniz birimlerine karşı -17 menzilli savaş gücü
.

Domrey
Domrey Kmer özel kuşatma birimidir. Military Engineering teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 220
- Satın Alma Maliyeti: 880
- Bakım Maliyeti: 3
- Savaş Gücü: 33
- Bombardıman Gücü: 45
- Menzil: 2
- Hareket Puanı: 2
- District savunmalarına karşı etkili olan bombardıman tipi saldırı yapar.
- Aynı turda hareket edip saldırabilir.

Pikeman
Pikeman orta çağ anti-süvari birimidir. Spearman'ın geliştirmesidir. Military Tactics teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 200
(180
)
- Satın Alma Maliyeti: 800
(720
)
- Bakım Maliyeti: 3
(2
)
- Savaş Gücü: 41
- Hareket Puanı: 2
- Hafif, ağır ve menzilli süvarilere karşı +10 savaş gücü
.

Impi

Impi Zulu özel anti-süvari birimidir. Pikeman'ın yerini alır. Military Tactics teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 125
- Satın Alma Maliyeti: 500
- Bakım Maliyeti: 1
- Savaş Gücü: 41
- Hareket Puanı: 2
- Daha düşük üretim maliyeti
.
- Daha düşük bakım maliyeti
.
- Fazladan yandan saldırı gücü
bonusu.
- Daha hızlı tecrübe puanı kazanır.

Courser

Courser orta çağ hafif süvari birimidir. Horseman'ın geliştirmesidir. Castles teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 200
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 800
- Bakım Maliyeti: 3
- Savaş Gücü: 44
- Hareket Puanı: 5
- Düşman kontrol alanını görmezden gelir.

Black Army

Black Army Macar özel hafif süvari birimidir. Courser'ın yerini alır. Castles teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 205
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 820
- Bakım Maliyeti: 3
- Savaş Gücü: 47
- Hareket Puanı: 5
- Bitişiğindeki her şehir devletinden alınan birim için +3 savaş gücü.
- Daha yüksek savaş gücü
.
- Daha yüksek üretim maliyeti
.

Knight
Knight orta çağ ağır süvari birimidir. Heavy Chariot, Hetairoi ve War-Cart'ın geliştirmesidir. Stirrups teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 180
(220
)
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 720
(880
)
- Bakım Maliyeti: 3
(4
)
- Savaş Gücü: 48
- Hareket Puanı: 4
- Düşman kontrol alanını görmezden gelir.

Mamluk
Mamluk Arap özel ağır süvari birimidir. Knight'ın yerini alır. Stirrups teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 180
(220
)
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 720
(880
)
- Bakım Maliyeti: 3
(4
)
- Savaş Gücü: 48
- Hareket Puanı: 4
- Her turun sonunda iyileşir, saldırsa veya hareket etse bile.

Mandekalu Cavalry

Mandekalu Cavalry Mali özel ağır süvari birimdir. Knight'ın yerini alır. Stirrups teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 220
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 880
- Bakım Maliyeti: 4
- Savaş Gücü: 49
- Hareket Puanı: 4
- Daha yüksek savaş gücü
.
- 4 altıgen içindeki dost Trader birimleri yağmalardan korur.
- Yendiği birimlerin taban savaş güçlerinin %100'ü kadar altın sağlar.
- Düşman kontrol alanını görmezden gelir.

Winged Hussar
Winged Hussar Polonya özel ağır süvari birimidir. Mercenaries civicini araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 250
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 1000
- Bakım Maliyeti: 3
(4
)
- Savaş Gücü: 55
- Hareket Puanı: 4
- Aldığı hasardan daha fazla hasar verirse düşman birimlerini geri iter. Geri itilemeyen savunmacılar fazladan hasar alır.

Keshig

Keshig Moğol özel menzilli süvari birimidir. Stirrups teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 180
- Stratejik Kaynak:
- Satın Alma Maliyeti: 720
- Bakım Maliyeti: 3
- Savaş Gücü: 30
- Menzilli Savaş Gücü: 40
- Menzil: 2
- Hareket Puanı: 4
- District savunmalarına ve deniz birimlerine karşı -17 menzilli savaş gücü
.

Jong
Jong Endonezya özel menzilli deniz birimidir. Frigate'in yerini alır. Mercenaries civicini araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 300
- Satın Alma Maliyeti: 1200
- Bakım Maliyeti: 5
- Savaş Gücü: 45
- Menzilli Savaş Gücü: 55
- Menzil: 2
- Hareket Puanı: 5
- Daha yüksek üretim maliyeti
.
- Daha çok hareket puanı
.
- Stratejik kaynak gerektirmez.

Barbary Corsair

Barbary Corsair Osmanlı özel baskıncı deniz birimidir. Privateer'ın yerini alır. Medieval Faires civici araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 240
- Satın Alma Maliyeti: 960
- Bakım Maliyeti: 3
- Savaş Gücü: 40
- Menzilli Savaş Gücü: 50
- Menzil: 2
- Hareket Puanı: 4
- Kıyı baskınları yaparken hareket puanı
kullanmaz.
- Daha düşük üretim maliyeti
.
- Daha düşük bakım maliyeti
.

Military Engineer
Military Engineer orta çağ destek birimidir. Yalnızca Amory binası inşa edilmiş Encampment districtlerinin olduğu şehirlerde eğitilebilir. Military Tactics teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
- Üretim Maliyeti: 170
- Satın Alma Maliyeti: 680
- Bakım Maliyeti: 4
(2
)
- İnşaat Hakkı: 2
- Hareket Puanı: 2
- Road, Fort, Airstrip ve Missile Silo geliştirmeleri inşa edebilir.
Railroad ve Tunnel inşa edebilir.
1 inşaat hakkını
mühendislik tipi (Aqueduct, Bath, Canal, Dam) districtlerin ve Flood Barrier binasının inşasının %20'sini tamamlamak için kullanabilir.
- Altıgen geliştirmelerini kaldırabilir.
- Altıgen geliştirmelerini tamir edebilir.


