Civilization VI - Outback Tycoon Senaryo Rehberi
#1
A1kLmv.png

Civilization VI için yazılmış senaryo rehberlerinin üçüncüsüne hoş geldiniz. 
Bu rehberde oyuna Avustralya Uygarlık & Senaryo Paketi ile eklenen Outback Tycoon Senaryosunu inceleyeceğiz.

Diğer Senaryo Rehberleri
Senaryonun Yapısı
  • Senaryoda savaş yok. Keşfetmek, genişlemek ve kaynak toplamak senaryonun temel amacı.
  • Senaryo süresi tüm zorluk seviyelerinde 60 turdur.
  • Amaç 60 turun sonunda hedeflenen GPT, yani tur başı altın miktarına ulaşmak. Mutliplayer oyunlarda 60 turun sonunda en çok GPT sahibi oyuncu kazanır.
  • Hedeflenen GPT en düşük zorlukta(Settler) 200 altınlatest?cb=20161108205322. Oyun zorluğu her arttığında bu miktar 100 artar. En zor seviyede(Deity) hedeflenen GPT 900 altınlatest?cb=20161108205322.
  • Senaryoda dört farklı şirketten birini oynamaktayız. Bu şirketlerin hepsi Avustralya Medeniyeti'nin özel yeteneğine ve özel binası olan Outback Station'a sahipler.
latest?cb=20170421214812 Queensland : Sahip oldukları tüm tile'lar +1 Appeal(Cazibe) kazanır.

latest?cb=20170421214737 South Australia : Oyuna Grazier ile başlar. Ürettikleri Grazier birimleri +1 inşaat hakkına sahiptir.

latest?cb=20170421214747 Victoria : Oyuna Prospector ile başlar. Ürettikleri Prospector birimleri +1 inşaat hakkına sahiptir.

latest?cb=20170421214813 Western Australia : Şehir kurdukları zaman daha fazla tile elde ederler.
  • Her şirket oyuna 1 explorer ile başlar.
  • Settler üretme özelliği kapalı, sadece Civic araştırmaları ile Settler elde edilebilir. Başlangıçta verilenler hariç toplam 7 Settler kazanabilirsiniz.
  • Hasar alan birimler uyku moduna alındıkları zaman iyileşmeye başlar.
Haritanın Yapısı
  • Harita Avustralya Kıtası'nın şeklinin birebir aynısı ve çöl arazileri bol bulunmakta.  Ancak harita üzerindeki kaynaklar ve ormanlık araziler her oyun yer değiştirir.
  • Senaryoya her zaman haritanın aynı yerinden başlıyorsunuz.
  • Haritada barbar kampı bulunmamakta.
  • Her hangi bir şirkete ait olmayan topraklar Outback topraklardır ve biriminiz turu bu topraklarda bitirirse çoğunluğu kötü olmak üzere eventler ile karşılaşabilir.
vjppYO.png
Explorer birimim turu Outback toprakta bitirdiği için 29 hasar aldı.

Başlangıç
  • Explorer biriminizi haritanın üst noktalarına keşfe gönderin. Aşağınızda 2 adet şirket olduğu için oraya kurulmak ve genişlemek çok zor.
  • South Australia veya Victoria iseniz fazladan gelen biriminiz ile de keşif yaparak zamandan tasarruf edebilirsiniz.
  • Şehirleri kurarken mümkün olduğunca bol ormanlı ya da yağmur ormanlı bölgelere kurmalısınız.
  • 5. turda Explorer'a en yakın kıyıda ilk Settler'ınız çıkacaktır. İlk şehrinizin kıyıya kurmanız oldukça önemlidir.
EPRg6g.png
İlk şehrim için kıyıda hem kaynakların fena olmadığı hem de ormanın bol olduğu bir yer buldum.
  • İlk şehrinizi kurduğunuzda Harbor 44?cb=20161009211409, ardından Trader latest?cb=20161108202427 yaparak oyun başındaki altın ihtiyacınızı giderebilirsiniz.
  • Eğer etrafınızda Altın, Demir, Elmas gibi madenler bolsa Mining 44?cb=20170312221524; şeker, üzüm, muz gibi kaynaklar varsa Irrigation 44?cb=20170312221445 teknolojisini araştırın. İkisi de bolsa istediğiniz sırada araştırabilirsiniz. Eğer ikisine de sahip değilseniz Cartography 44?cb=20170312221323teknolojisini araştırın.
  • Kıyılarınızda inci ya da balina varsa balıkçı yapıp geliştirebilirsiniz, onun dışında ikinci Explorer birimini üretip kuracağınız şehirler için yer bakmalısınız. 
  • Araştıracağınız ilk Civic 1 tur sürmekte. Bu civic ile gelen poliçelerden birisi Farmer üretimini hızlandırıyor. Bu poliçeye ihtiyacımız olacak.
Orta Oyun
  • Mining ve/veya Irrigation teknolojileriyle işiniz kalmadığında Banking teknolojisine ulaşmaya çalışın.

  • Banking teknolojisine ulaşana kadar her şehriniz için 1 ya da 2 adet farmer üretip şehirlerin yanında uyku moduyla saklamaya başlayın.
  • Etrafında maden bulunan şehirlerdeki önceliğiniz ise Prospector üretip bu madenleri kurmak, daha sonra Farmer üretimine geçmek.
  • Banking teknolojisin açıldığı zaman kıyıda olmayan tüm şehirlerinize Commercial Hub 44?cb=20161019170306 inşaat ederek ticaret limitinizi arttırın. Zorunda olmadıkça bu districte yer açmak için ormanları kesmeyin.
  • Ticaret limitiniz arttıkça Trader üretip altın üretiminiz arttırın.

Dünya Savaşları
  • Oyun 45. Tura geldiği zaman 1. Dünya Savaşı çıkmış olacak ve şehirlerinizde AIF adında bir proje yapabiliyor olacaksınız. Bu projeyi her tamamladığınızda tur başına kazandığınız altın miktarı 10 artacak. Ayrıca bu projeyi %50 daha hızlı yapan bir poliçe de kazanacaksınız. Hiç vakit kaybetmeden bu poliçeyi devreye sokun.
76NyJr.png
  • Daha önceden biriktirdiğiniz Farmer birimleri ile AIF projesi üzerinde çalışan şehirlerin etrafındaki ormanları ve yağmur ormanlarını kesmeye başlayın. Bu sayede aslında tek turda her şehriniz 2-3 defa AIF projesi bitirebilecek bir hale gelecek.
  • 53. Tura ulaştığınızda ise 2. Dünya Savaşı çıkacak ve artık AIF projeleri +20 altın kazandırmaya başlayacak. Ayrıca projeleri %100 hızlandıran poliçenin de sahibi olacaksınız. Bu poliçe ve kesilen ormanlar sayesinde hedefinize ulaşmanız mümkün.
p6W6EN.png

unknown.png
A1k1LX.png

TAVSİYELER

Oyunu 4. seviye ve daha üst seviyelerde kazanabilmek için ağaç kesme yöntemini kullanmak zorundasınız. Eğer farklı yöntemlerle senaryoyu kazanmak istiyorsanız
daha düşük zorluk seviyelerinde oynayın.

Kampüs, Tiyatro ve Endüstri districtleri tamamiyle gereksiz yapılar. Kurmanız zaman kaybı.

50. turdan itibaren turluk altın miktarınız çok artacağı için Commercial Hub binalarını ve Farmer birimlerini bol bol satın alabilirsiniz. Harcarken korkmayın.
[+] 2 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Eline sağlık çok güzel bir rehber olmuş.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.