World Congress, Gathering Storm ile oyuna eklenen yeni bir oyun mekaniğidir. Medieval era döneminden itibaren her 30 turda (standard hızda) oyunda bulunan medeniyetler bir sonraki toplantıya kadar geçerli olacak bazı kararlar almak üzere toplanırlar. İki konu ve bu konular içerisinde iki seçenek oylamaya sunulmak üzere kongre üyelerinin karşısına çıkarılır oy verdikten sonra bir hedef seçilir.
Örneğin A: Bir lüks kaynağı yasaklamak veya B: sağladığı bonusu 2'ye katlamak konusunda seçim yapılır sonra hedef lüks kaynak seçilir. A ve B seçeneklerinden hangisi daha fazla oy alırsa o seçenek içerisindeki en çok oy alan hedef alınan karardan etkilenir.
Liderler bir konu hakkında birden fazla oy kullanabilirler kullanılan ilk oy ücretsizdir sonraki oylar için favor puanı harcarlar. İlk oy (10*0) ikinci oy (10*1) üçüncü oy (10*2) dördüncü oy (10*3) favor puanı gerektirir yani 4 oy kullanan üye (10*0)+(10*1)+(10*2)+(10*3) = 60 favor puanı harcar.
Oy verdiğiniz konu seçilmezse harcadığınız favor puanlarının tamamını geri alırsınız, oy verdiğiniz konu seçilir gösterdiğiniz hedef seçilmezse yarısını geri alırsınız.
Acil durumlar (Emergencies)
İlk olarak Rise and Fall ile oyuna eklenen acil durumlar mekaniği artık world congress ile birlikte oyuncuların kontrolünde. Bir kongre üyesi doğal afetler, kutsal şehrinin başka bir üye tarafından din değişikliğine zorlanması veya şehirlerinin ele geçirilmesi gibi sebeplerle diğer kongre üyelerinden yardım talep edebilir. Yardım talebi ilk olarak oylamaya sunulur kabul edilirse acil durum ilan edilir.
Katılan üyeler belirli hedefleri gerçekleştirmeye çalışır. Doğal afetler için altın bağışında bulunmak veya askeri acil durumlarda hedef ülkeye asker yollamak, düşman askerlerini öldürmek, hedef şehri geri almak vs.
Yarışmalar (Scored Competitions)
Yarışmalar tıpkı acil durumlar gibi üyelerin oylarına sunulur kabul edilirse olumlu oy veren üyeler bir hedef için rekabet etmeye başlar. Daha fazla Great person puanı üretmek veya sonradan ortaya çıkabilecek her türlü iklim anlaşmalarına uymak gibi daha çok dünyanın yararına yapılan yarışmalardır.
Eğer oyunda İsveç varsa endüstriyel çağda Nobel ödülleri ve 3 benzersiz yarışma oyuna dahil edilir.
Diplomatik Zafer (Diplomatic Victory)
Modern çağ ve sonrasında diplomatik zafer konusu kongrede üyelerin oylamasına sunulur. Üyeler bir liderin 2 diplomatik zafer puanı kazanmasını veya 1 diplomatik zafer puanı kaybetmesini oylar. Eğer bir lider 10 diplomatik zafer puanı kazanırsa diplomatik victory ilan etmiş olur.
Bu zafere ulaşmanın yolu oyun boyunca daha fazla favor puanı biriktirmekten geçiyor.
Tur başına favor kazanmanızı sağlayan etkenler:
Diğer üyelerle ticaret yaparak da favor kazanabilirsiniz.
Örneğin A: Bir lüks kaynağı yasaklamak veya B: sağladığı bonusu 2'ye katlamak konusunda seçim yapılır sonra hedef lüks kaynak seçilir. A ve B seçeneklerinden hangisi daha fazla oy alırsa o seçenek içerisindeki en çok oy alan hedef alınan karardan etkilenir.
Liderler bir konu hakkında birden fazla oy kullanabilirler kullanılan ilk oy ücretsizdir sonraki oylar için favor puanı harcarlar. İlk oy (10*0) ikinci oy (10*1) üçüncü oy (10*2) dördüncü oy (10*3) favor puanı gerektirir yani 4 oy kullanan üye (10*0)+(10*1)+(10*2)+(10*3) = 60 favor puanı harcar.
Oy verdiğiniz konu seçilmezse harcadığınız favor puanlarının tamamını geri alırsınız, oy verdiğiniz konu seçilir gösterdiğiniz hedef seçilmezse yarısını geri alırsınız.
Acil durumlar (Emergencies)
İlk olarak Rise and Fall ile oyuna eklenen acil durumlar mekaniği artık world congress ile birlikte oyuncuların kontrolünde. Bir kongre üyesi doğal afetler, kutsal şehrinin başka bir üye tarafından din değişikliğine zorlanması veya şehirlerinin ele geçirilmesi gibi sebeplerle diğer kongre üyelerinden yardım talep edebilir. Yardım talebi ilk olarak oylamaya sunulur kabul edilirse acil durum ilan edilir.
Katılan üyeler belirli hedefleri gerçekleştirmeye çalışır. Doğal afetler için altın bağışında bulunmak veya askeri acil durumlarda hedef ülkeye asker yollamak, düşman askerlerini öldürmek, hedef şehri geri almak vs.
Yarışmalar (Scored Competitions)
Yarışmalar tıpkı acil durumlar gibi üyelerin oylarına sunulur kabul edilirse olumlu oy veren üyeler bir hedef için rekabet etmeye başlar. Daha fazla Great person puanı üretmek veya sonradan ortaya çıkabilecek her türlü iklim anlaşmalarına uymak gibi daha çok dünyanın yararına yapılan yarışmalardır.
Eğer oyunda İsveç varsa endüstriyel çağda Nobel ödülleri ve 3 benzersiz yarışma oyuna dahil edilir.
Diplomatik Zafer (Diplomatic Victory)
Modern çağ ve sonrasında diplomatik zafer konusu kongrede üyelerin oylamasına sunulur. Üyeler bir liderin 2 diplomatik zafer puanı kazanmasını veya 1 diplomatik zafer puanı kaybetmesini oylar. Eğer bir lider 10 diplomatik zafer puanı kazanırsa diplomatik victory ilan etmiş olur.
Bu zafere ulaşmanın yolu oyun boyunca daha fazla favor puanı biriktirmekten geçiyor.
Tur başına favor kazanmanızı sağlayan etkenler:
- Sahip olduğunuz hükümet seviyesine göre tur başına favor puanı kazanırsınız. (Tier 2 Monarcy Goverment tur başına 2 favor. Tier 3 Democracy Goverrment tur başına 3 favor)
- Suzerain'i olduğunuz her bir şehir devleti (City-State) için 1 favor puanı kazanırsınız.
- Bir ülke ile dost olduğunuzda dostluk seviyesine göre favor puanı kazanırsınız.
- Bir şehir devletine (City-State) özgürlüğünü yeniden verdiğinizde.
- Bir şehri asıl sahibine iade ettiğinizde.
- Bir başkenti o medeniyet yıkıldıktan sonra geri verip yeniden o medeniyetin oyuna dönmesini sağladığınızda.
- Acil durumlarda ve yarışmalarda hedefleri gerçekleştirdiğinizde.
Diğer üyelerle ticaret yaparak da favor kazanabilirsiniz.