CK2 - Ayarlar Rehberi
#1
6rgX5k.png
Bu rehberde Crusader Kings II'deki tam 40 adet ayarı, bu ayarlardaki hangi seçeneklerin tam olarak neye sebep olduğunu inceleyeceğiz.
Bu ayarlardaki herhangi bir seçenek oyun içi başarım almanızı engelliyorsa kırmızı renkle, oyunun sağlığını genel olarak negatif etkiliyorsa sarı renkle belirteceğiz.
Aynı zamanda birçok ayarda ayarla ilgili kişisel düşüncelerimi paylaşacağım.

Reaper's Due: Major Epidemics
Bu ayar oyun içerisindeki Kara Veba'nın gerçekleşme tarihini etkiler.
  • Dynamic: Kara Veba ilk olarak başlangıç tarihinden 200 sene sonra meydana gelebilir ve bundan 300 sene sonra tekrar yaşanabilir.
  • Delayed Dynamic: Kara Veba en erken 1100 yılında olmak üzere başlangıç tarihinden minimum 25 yıl sonra meydana gelebilir.
  • Historical: Kara Veba 1345 yılında meydana gelir ve tarihsel bir rota izler.
  • Deadly: Kara Veba herhangi bir tarih kısıtlaması olmadan her an çıkabilir ve normalden daha tehlikeli olur.
Reaper's Due: Minor Epidemics
Bu ayar oyun içerisindeki küçük salgınların gerçekleşme sıklığını etkiler.
  • Default: Hastalıklar varsayılan sıklıkta çıkar. Küçük ve normal salgınlarla sık karşılaşırsınız ancak büyük salgınlar nadir görülür.
  • More: Küçük ve normal salgınların çıkma sıklığı artar, büyük salgınlar ise normal bir hal alır.
  • Fewer: Küçük ve normal salgınların çıkma olasılığı azalır, büyük salgınlarla karşılaşmazsınız.
Mongol Invasion
Bu ayar Moğol İstilasının çıkış tarihini belirler.
  • Historical: Moğol İstilası 1210 ila 1218 yılları arasında gerçekleşir.
  • Random: Moğol İstilası minimum oyun başlangıç tarihinden 50 sene sonrası olmak üzere rastgele bir tarihte gerçekleşir.
  • Delayed Random: Moğol İstilası minimum oyun başlangıç tarihinden 50 sene sonrası olmak üzere 1000 yılından sonra rastgele bir tarihte gerçekleşir.
  • Off: Moğol İstilası gerçekleşmez. 
Sunset Invasion: Aztec Invasion
Bu ayar Sunset Invasion eklentisiyle meydana gelebilecek Aztek İstilasının gerçekleşme tarihini belirler.
  • 13th Century: Aztek İstilası 13. yüzyılın başlarında meydana gelir.
  • Random: Aztek İstilası minimum oyun başlangıç tarihinden 50 sene sonrası olmak üzere rastgele bir tarihte gerçekleşir.
  • Delayed Random: Aztek İstilası minimum oyun başlangıç tarihinden 50 sene sonrası olmak üzere 1000 yılından sonra rastgele bir tarihte gerçekleşir.
  • Off: Aztek İstilası gerçekleşmez.
Turkic Conquerors
Bu ayar Türklerin istila başlatma zamanlarını belirler.
  • Historical: Sabuktigin, Selçuk Bey ve Timur tarihsel vakitlerinde istilaya başlarlar.
  • Random: Sabuktigin, Selçuk Bey ve Timur rastgele tarihlerde gelebilir.
  • Off: Türkler istila başlatmaz.
Reaper's Due: Non-Epidemic Diseases
Bu ayar salgın olmayan hastalıkların gerçekleşme sıklığını belirler.
  • Default: Karakterleriniz zatüre ve kanser gibi hastalıklarla varsayılan sıklıkta karşılaşır.
  • More: Karakterleriniz daha sık hasta olurlar.
  • Fewer: Karakterleriniz daha az hasta olurlar.
  • Rare: Karakteriniz neredeyse hiç hasta olmazlar.
  • None: Karakterleriniz hiç hasta olmaz.
Shattered Retreat
Bu ayar oyunda geri çekilme mekaniğinin aktif olup olmadığını belirler.
  • On: Yenilen ordular güvenli olarak gördükleri bir bölgeye doğru geri çekilirler. Geri çekilmekte olan orduya saldırılamaz.
  • Off: Yenilen ordular komşu bir bölgeye geri çekilirler.
Defensive Pacts
Bu ayar varlık sebebi dahi şaibeli defansif pakt mekaniğini etkiliyor.
  • On: Karakterler yüksek Threat'e sahip diğer karakterlere karşı defansif paktlara katılabilirler.
  • Off: Karakterler yüksek Threat'e sahip diğer karakterlere karşı defansif paktlara katılamazlar.
Gender Equality
Bu ayar oyun yapımcısının biz İsveçliyiz deme şekli, varsayılan ve tarihsel olarak 2 farklı ayar olmasına dikkat.
  • Default: Kadın hakları yasa serisi bulunur.
  • Historical: Kadın hakları yasa serisi bulunmaz.
  • All: Kadın hakları yasaları maxlanmış bir şekilde oyun hareket eder.
Supernatural Events
Bu ayar ölümsüzlük vb. doğaüstü olayların gerçekleşmesini etkiler.
  • On: Doğaüstü olaylar gerçekleşir.
  • Off: Doğaüstü olaylar gerçekleşemez.
  • Unrestricted: Yapayzeka hükümdarları da bu olağanüstü olaylarla karşılaşabilir.
Dynamic De Jure Drift
Bu ayar oyun içerisindeki krallık ve imparatorlukların de jure topraklarının oyun içi değişimini belirler.
  • Default: Oyun içi ünvanlar belli bir yıl başka bir krallık veya imparatorluğun hegemonyasında kalırlarsa onların de jure parçaları haline gelebilirler.
  • Restricted: Oyun içi ünvanlar ancak ve ancak ilgili krallık veya imparatorluğun de jure sınırlarına komşu olmaları durumunda onların de jure parçaları haline gelebilirler.
  • Off: Oyun içi ünvanlar kaç sene başka bir de jure krallık veya imparatorluğun parçası olurlarsa olsun asıl de jure krallık veya imparatorluklarını kaybetmezler.
De Jure Assimilation Duration
Bu ayar oyun içerisindeki krallık ve imparatorlukların de jure topraklarının oyun içi değişim hızını belirler.
  • Default: Bir düklüğün veya krallığın de jure değişiminin yaşanması için 100 yıl gerekir.
  • Long: Bir düklüğün veya krallığın de jure değişiminin yaşanması için 300 yıl gerekir.
  • Very Short: Bir düklüğün veya krallığın de jure değişiminin yaşanması için 10 yıl yeter.
  • Short: Bir düklüğün veya krallığın de jure değişiminin yaşanması için 50 yıl gerekir.
De Jure Requirement
Bu ayar oyun içi belli bir ünvana sahip karakterin o ünvanın de jure hiçbir toprağını yönetmemesi durumunda o ünvanı elinde tutup tutamayacağını belirler.
  • Default: Bir ünvana sahip karakter o ünvanın hiçbir toprağını yönetmese bile o ünvanın sahibi olabilir.
  • Required: Bir ünvana sahip karakter o ünvanın hiçbir toprağını yönetmiyorsa o ünvanı kaybeder.
Horse Lords: Nomad Stability
Bu ayar göçebelerin istikrarını belirler.
  • Unstable: Kağan'ın ölmesi durumunda göçebe vassallar bağımsızlık ilan edebilirler.
  • Stable: Kağan'ın ölmesi durumunda vassallar bağımsızlık ilan edemezler.
Culture Conversion
Bu ayar oyun içerisindeki bölgelerin kültür değişim hızını belirler.
  • Default: Bölgeler normal hızda kültür değiştirir.
  • Restricted: Bölgeler kıyı bölgeleri olmamaları durumunda komşu olmadıkları bir kültüre dönüşemezler.
  • Faster Melting Pots: İngiliz, İsveçli, Rus gibi sonradan ortaya çıkan kültürler daha hızlı ortaya çıkarlar.
  • Fewer Conversion: Bölgeler normalden 3 kat daha zor kültür değiştirir.
  • Combination: İngiliz, İsveçli, Rus gibi sonradan ortaya çıkan kültürler daha hızlı ortaya çıkarlar ve bölgeler normalden 3 kat daha zor kültür değiştirir.
Religious Conversion Speed
Bu ayar oyun içerisindeki bölgelerin din değişim hızını belirler.
  • Default: Proselytize aracılığıyla bölgeler varsayılan hızda din değiştirir.
  • Slower: Proselytize aracılığıyla bölgeler normalden daha yavaş hızda din değiştirir.
Raiding
Bu ayar hangi karakterlerin yağma yapabileceğini belirler.
  • Historical: Bir karakter sahip olduğu hükümet biçimi, kültür ve din izin veriyorsa yağma yapabilir.
  • Unrestricted: Herkes yağma yapabilir.
  • Off: Hiçkimse yapma yapamaz.
Adventurers
Bu ayar oyun içerisinde 'Adventurers' şeklinde istila almanızı etkiler.
  • Normal: Varsayılan şekilde maceracılar ortaya çıkabilir.
  • Rare: Maceracılar normalden daha nadir ortaya çıkar.
  • None: Maceracılar ortaya çıkmaz.
Interfaith Marriages
Bu ayar oyun içerisinde dinler arası evlilik yapılıp yapılamamasını belirler.
  • Restricted: Hükümdarlar kendi dinlerinin dışındaki karakterlere kız vermezler.
  • Open: Hükümdarlar diğer dinlerden karakterlerle kız verip alabilir.
Matrilineal Marriages
Bu ayar oyun içerisinde evlilik sonucu doğan çocukların kadının soyundan olmasını sağlayan matrilineal evlilik seçeneğini etkiler.
  • On: Eğer yönetim biçimi ve din izin veriyorsa matrilineal evlilik yapılabilir.
  • Off: Matrilineal evlilikler kapalıdır.
Charlemagne: Custom Realms
Bu ayar oyunda karakterinizin custom krallık veya imparatorluk kurup kuramayacağını belirler.
  • On: Gerçek-dışı krallık ve imparatorluklar kurulabilir.
  • Off: Gerçek-dışı krallık ve imparatorluklar kurulamaz.
Charlemagne: Story Events
Bu ayar Charlemagne'in hikayesini tarihsel(?) bir şekilde ilerleten eventlerin gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini belirler, Charlemagne'in kardeşi Karloman bu eventlerle öldürülür Şarlman'ın önü açılır.
  • On: Şarlman ve Karloman ile ilgili eventler gelir.
  • Off: Şarlman ve Karloman ile ilgili eventler gelmez.
Vassal Republics
Bu ayar sahip olabileceğiniz vassal cumhuriyet sayısını etkiler.
  • Restricted: Vassallarınızın sadece küçük bir yüzdesi cumhuriyet olabilir.
  • Unrestricted: Vassallarınızın ne kadarının cumhuriyet olabileceğine dair bir kısıtlama bulunmaz.
Vassal Theocracies
Bu ayar sahip olabileceğiniz vassal teokrasi sayısını etkiler.
  • Restricted: Vassallarınızıns adece küçük bir yüzdesi teokrasi olabilir.
  • Unrestricted: Vassallarınızın ne kadarının teokrasi olabileceğine dair bir kısıtlama bulunmaz.
Invitation to Court
Bu ayar diğer karakterlerin ne şartlarla davetle sarayınıza gelip gelmeyeceğini belirler.
  • Default: Diğer saraylardaki karakterler sadece belli şartlar altında sizin sarayınıza gelmeyi kabul eder.
  • Open: Diğer saraylardaki karakterler kendi hükümdarlarını sevmiyor ve sizle iyi ilişkilere sahipse sarayınıza gelmeyi kabul eder.
Diplomatic Range
Bu ayar oyun içerisinde karakterlerin etkileşimini kısıtlayan diplomatik menzili etkiler.
  • On: Oyun içerisinde karakterlerin etkileşimini kısıtlayan diplomatik menzil aktif olarak bulunur.
  • Restricted: Oyun içerisinde karakterlerin birbiriyle etkileşimini kısıtlayan menzil normalin yarısı olarak bulunur.
  • Off: Oyun içerisinde bu tür kısıtlayıcı bir engel bulunmaz, her karakter birbiriyle etkileşime geçebilir.
Provincial Revolts
Bu ayar bölgelerden meydana gelen liberation veya din odaklı isyanları etkiler.
  • Normal: Bölgelerden isyanlar normal oranlarında çıkmaya devam eder.
  • Rare: Bölgesel isyanlar daha nadir çıkar.
  • None: Bölgesel isyanlar çıkmaz.
Defensive Attrition
Bu ayar Pagan topraklarına has attritionu etkiler.
  • On: Saldırganlar yeterli Military Organization seviyesine sahip değillerse pagan topraklarında yüksek miktarda attrition alırlar.
  • Tribal Only: Saldırganlar sadece Tribal olmaları durumunda pagan topraklarında yüksek miktarlarda attrition alırlar.
  • Off: Saldırganlar pagan topraklarında herhangi bir ekstra attrition almazlar.
Pagan Reformation
Bu ayar paganların dinlerini reform edip edemeyeceğini belirler.
  • Allowed: Pagan dinleri gerekli şartları yerine getirdikleri vakit reform edilebilirler.
  • Disallowed: Pagan dinleri reform edilemezler.
  • Players Only: Pagan dinleri sadece oyuncu tarafından reform edilebilir.
Regencies
Bu ayar oyun içerisindeki hükümdar karakterin yönetemeyecek olması durumunda başka birinin naip olarak görevi devralıp alamayacağını belirler.
  • On: Çocuk olan, felç geçirmiş veya herhangi bir sebepten yönetemeyecek karakterlere naip atanabilir.
  • Off: Herhangi bir sebepten yönetemeyen karakterlere naip atanmaz.
Assassination
Bu ayar oyun içerisinde butonla suikast düzenlenip düzenlemeyeceğini belirler.
  • Plots Only: Suikast sadece entrika aracılığıyla düzenlenebilir.
  • Direct Action: Buton aracılığıyla suikast denemesi yapılabilir.
Way of Life: AI Seduction
Bu ayar oyun içerisinde yapayzekanın Seduction focusunu seçip seçemeyeceğini belirler.
  • On: Yapayzeka seduction seçebilir ve başka karakterleri baştan çıkarmaya çalışabilir.
  • Off: Yapayzeka seduction seçemez.
Way of Life: AI Intrigue
Bu ayar oyun içerisindeki yapayzekanın Intrigue focusunu seçip seçemeyeceğini belirler.
  • On: Yapayzeka intrigue seçebilir ve başka karakterleri takip edip kaçırmaya çalışabilir.
  • Off: Yapayzeka intrigue seçemez.
Way of Life: Dueling
Bu ayar oyun içerisindeki karakterlerin hangi şartlarda birbiriyle düello yapabileceğini belirler.
  • Default: Varsayılan düello kuralları geçerlidir.
  • Restricted: Düello için herhangi bir sebep gerekmez, sadece rakibinizin sağlıklı ve geçerli bir hedef olması gerekir.
  • Unrestricted: Düello için herhangi bir sebep gerekmez ve istediğinizle düello yapabilirsiniz.
Release Prisoners After Punishment
Bu ayar herhangi bir işkence veya cezalandırma metodu uygulandıktan sonra karakterin otomatik olarak serbest bırakılıp bırakılmayacağını etkiler.
  • On: İşkence gören karakterler cezalandırma sonrası serbest bırakılırlar.
  • Off: Kör etme, hadım etme, işkence, kol kesme, küçük düşürme ve kötü şiir okuma gibi muameleye maruz bırakılan tutsaklar bu eylem sonrası serbest bırakılmazlar.
Titles Named After Dynasties
Bu ayar oyun içerisinde hanedana göre isim alan ünvanlar bulunup bulunamayacağını belirler.
  • On: Doğru kültür ve dine sahip hükümdarlar ünvanlarını hanedanlarına göre isimlendirebilirler. (Abbasiler gibi)
  • Off: Ünvan ismi her zaman aynı kalır.
Cultural Title Names
Bu ayar oyun içerisindeki ünvanların kültürel olarak farklı dillerde olup olamayacağını belirler.
  • On: Farklı kültürlerde ünvanlar farklı şekilde olabilir. (Sweden yerine Sviþjod)
  • Off: Her zaman ünvanlar için İngilizce kullanılır.
Demesne Size
Bu ayar oyun içerisindeki karakterlerin direkt olarak yönetebileceği toprak sayısını belirler.
  • Default: Karakterler varsayılan miktarda toprak yönetebilir.
  • Unlimited: Karakterler sınırsız miktarda toprak yönetebilir.
  • Quartered: Karakterler normal miktarın çeyreği kadar toprak yönetebilir.
  • Half: Karakterler normal miktarın yarısı kadar toprak yönetebilir.
Vassal Limit
Bu ayar oyun içerisindeki hükümdarların sahip olduğu vassal limiti belirler.
  • Default: Karakterler varsayılan miktarda vassala sahip olabilir.
  • Unlimited: Karakterlerin sınırsız miktarda vassalı olabilir.
  • Quartered: Karakterlerin sahip olabileceği vassal miktarı varsayılan miktarın çeyreği kadardır.
  • Half: Karakterlerin sahip olabileceği vassal miktarı varsayılan miktarın yarısı kadardır.
Grant Independence
Bu ayar oyun içerisinde kime bağımsızlık verilebileceğini belirler.
  • Restricted: Bağımsızlık verme mekaniği kısıtlanmıştır.
  • Unrestricted: Bağımsızlık verme mekaniği kısıtlanmamıştır ve herkese bağımsızlık verilebilir.
Siz hangi ayarları değiştirmeyi tercih ediyorsunuz?
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Çok iyi rehber olmuş elinize sağlık. Ben uzun süredir oynamadım. Benim oynadığım dönemlerde Türk istilalarını hiç görmezdim. Şimdi bu ayarı yapınca kesin geliyorlar mı?
Ara
Cevapla
#3
Eskiden de oyun içi bir bug olmazsa geliyorlardı ancak bazen başarılı olamıyorlar. Selçuklularla hep karşılaşıyordum.
Cevapla
#4
Demekki ben şanssızmışım. Yeni bir oyun açıp deneyim bakalım üçüde gelicek mi? Timuru göreceğimi pek zannetmem ama Sebüktigin ile Seçuk beyi görsek yeter :)
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.