11-01-2020, 03:18
(Son Düzenleme: 31-05-2022, 22:01, Düzenleyen: Duman. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
CK2 Merchant Republic:
Merchant Republic kıyı ticareti yapabilen özel bir hükümet türüdür. Elektif yolla başa geçen hükümdarlara Grand Mayor, Doge isimleriyle hitap edilirken. Müslüman hükümdarlara Wali Emir ismiyle hitap edilir.
Oynamak için The Republic DLC si gereklidir. Başkenti kıyı bölgesinde bulunan republic'ler dük ünvanına yükseltilirse Merchant Republice dönerler. Merchant Republiclerde Güç=Paradır.
Beş Aile:
Her merchant republic başlarına patrician denilen 5 aileden oluşmuştur. Her aile birbirinden bağımsız olarak trade post(Ticaret Limanı) kurarlar ve trade zonelar da (Ticaret Bölgesi) gelir yaparlar. Ve her aile kendi düzenli orduları (Retinues) ve ordularını (Levy) yapabilecekleri bir Family Palace (Aile Sarayı)'na sahiptir. Patricianlar merchant republicler de vassalardır.
Eğer 5 aileden herhangi biri belli bir sebepten dolayı ülkeden ayrılırsa (Soyun tükenmesi veya bağımsız olması) Aile Sarayı imha edilir ve elindeki tüm ticaret limanları diğer aileler arasında dağıtılır ve yerine yeni bir aile oluşur. Ticaret Limanı önce patricianlar arasında dağıtılır doge'a ancak 4 den fazla ticaret limanı varsa geçer.
Patricianlar herhangi bir ünvanları bulunmadığında baron kabul edilirler. Eğer bir kontluk sahibi olurlarsa başkentleri o kontluğa taşınır. Aile sarayı merchant republicin başkentinde kalmaya devam edecek.
Ticaret Limanı:
Ticaret Limanı; Demense gelirinden sayılmayan gelir getiren varlıklardır.(Yani Liege'ine ticaret limanlarından vergi ödemezsin)
Her ticaret limanın ilk kurulduğuna baz yıllık 6 geliri vardır. bu değer geliştirmeler ve Trade Value(Ticaret Değeri) ile artırılabilir.
Her Patrici'nin Aile sarayının büyüklüğüne, sarayında bulunan erkek aile üye sayısına ve başkentteki Trade Practices teknolojisine göre maximum kurabileceği ticaret limanı sayısı belirlenir.
Bu hesaplama Ticaret Limanı Limiti=(1+Aile Sarayı Bonusu+Courtunuzda bulunan topraksız yetişkin erkek üyesi sayısı)*(1+Trade Practices bonusu)
Aile sarayı bonusu ana binanın geliştirilmişlik seviyesine göre sırasıyla:+0,+3,+6,+9'dur.
Trade Parctices bonusu teknoloji seviyesinin gelişmişliğine göre sırasıyla:-0.667,-0.333,0,0.1,0.2,0.3,0.4,0.5'dir.
Ticaret limanı 150 altın baz değeri ile belirlenir. Kurulacak bölgenin uzaklığı (En yakın bölgeye olan uzaklığının %30'u eklenir) ve kurulacak bölgenin hükümdarı ile olan ilişki değeri artırır.(+100 ilişkide -%40, -100 ilişkide +%40 değer değiştirici kazanırsınız.)
Eğer trade post kuracağınız bölge sizin bölgenizdeyse direkt -%40 indirim alırsınız.
Bir bölgeye Trade post kurduğunuzda o bölgedeki şehirleri ele geçirmek için Ticaret limanın sahibini bir CB kazanır. Aynı şekilde ticaret limanın kurulduğu feudal yöneticiler ticaret limanlarını ülkeden çıkarmak için ambargo CB'si kazanırlar. Merchant Republicler bu feudal yöneticileri düşman merchant republiclere savaş açmaları için teşvik edebilirler.
İpek yolundaki ticaret limanlarının sistemi aynı işlemesine rağmen geliştirilecek çok daha fazla bina bulunmasına ek olarak ipek yoluna bulunması sebebiyle ek bir baz değerine sahiptir.(resimde gördüğünüz alexandria ticaret limanının baz değeri aylık 6 altınken ipek yolunda olması sebebiyle +30 baz değeri eklenir.) Bunlara ek olarak afrikada özel trade postlar bulumaktadır.(Tuz madeni, Altın madeni, Sahra ticaret merkezi.) Eğer trade postunuz başkentinizin bulunduğu ticaret bölgesindeyse +%40 para kazanırsınız.
Ticaret Bölgeleri (Trade Zones):
Ticaret Bölgeleri aynı karakterin üstünlük kurduğu deniz bölgelerinde şehir gelirine ve ticaret limanı gelirine bonus veren değiştiriciler elde etmesidir. Ülkelerin üstünlük kurduğu bölgeler ticaret haritasından (g tuşu) ile görülebilir.
Bu resimde de gözüktüğü gibi Palestine Ticaret Bölgesi Pharmacist Merchant Republicinde (İsme aldırmayın :)) Galbaio Ailesine Aitmiş. Eğer bir bölgede farklı merchant republicler eşit ticaret değerine sahipse o bölge nötr gözükür.
Her Ticaret Bölgesinin Ticaret Değeri (Trade Values) değeri bulunmaktadır. Bu değer Ticaret Limanlarındaki geliştirmeler ve ticaret limanlarının kurulu olduğu bölgenin gelirine göre değişir.
Bu bonuslardan yüksek oranda yararlanmak için ticaret limanlarını olabildiğince birbiriyle aynı bölgede kurmalısın.
Bu ticaret değerinin(Trade Value) geliri etkileme biçimi şu şekilde hesaplanır
+%ticaret limanı geliri=(TD*100)/(TD+100)'dür.
Family Dues(Aile Ücretleri):
Herhangi bir merchant republic ailesi, Saraydaki yetişkin topraksız erkek üye sayısına göre belli bir miktar aile üyelerine para verecektir. Bu değer hisse sistemiyle hesaplanır aile başının hisseleri 50'dir. onun dışındaki her aile üyesinin hissesi 5 dir. Şöyle bir hesaplama yapabiliriz. yıllık geliri 100 olan bir patricianın 8 tane aile üyesi varsa.
toplam hisse:50+(8*5):90
Bizim alacağımız gelir:(50/90)*100=55.5 dir.
Bu para kısmi olarak geri dönüşlü bir paradır çünkü aile üyesi öldüğünde giden paranın yarısı geri gelir.
Resimde 1 tane kriterlere uyan aile üyem olduğu için gelirimin 5/55'lik kısmını alıyor.
Family Palace(Aile Sarayı):
Aile sarayına ekranın sol üst tarafında bulunan The Republic sekmesi ile ulaşabilirsiniz. Bu sekmesden aynı şekilde ticaret limanlarınızın kontrolü ve doge seçimine de göz atabilirsiniz. Aile sarayı bir merchant republic ailesinin belkemiğidir eğer bağımsız olmayı planlamıyorsanız geliştirilemesi gerek ilk binadır.
Doge Seçimi:
Merchant Republic adı üstünde bir cumhuriyet olduğu için seçim vardır. Doge öldüğünde yerine republic sekmesinde karakterlerin altında yazan Respect değeri en yüksek olan karakter yeni doge olur. Sizin Ailenizin adayının kim olacağına minor titledan designated heir ile seçebilirsiniz.
Respect değerinin hesaplanması şu şekildedir.
Respect:(Yaş)^2+(2*Prestij)+(5*Campaign Fund)'dur.
Doge Olmanın Etkileri:
Bir Doge olmak neredeyse her zaman avantajlıdır. Öncelikle fazla olmasa da diğer particianlar ve vassalardan vergi elde edeceksiniz. Diğer patricianların sizin ticaret limanlarınızı ele geçirmek için savaş ilan etmesini ve sizinde onlara savaş ilan etmenizi engeller. Yasaları değiştirebilirsiniz. Heirinize minor title verip daha çok prestij kazanmasını sağlayıp doge seçiminde daha avantajlı olabilirsiniz.
Savaşlar:
Patricianlar birbirine birbirlerinin ticaret limanlarını ele geçirmek için savaş açabilir. Ek olarak diğer cumhuriyetlerin ticaret limanlarını ele geçirmek için de savaşlar açılabilir. Patrician ve dogelar rakip bir cumhuriyete ait olmadığı sürece ulaşabildikleri herhangi bir bölgeye ticaret limanı kurabilirler. Bunun sonucu olarak ticaret limanın sahipleri o bölgede ki şehirleri ele geçirmek için o bölgenin sahibi de ticaret limanının sahibini kovamak için savaş başlatabilir.
Tüyolar:
-Dogeların ve patricianların benedict order'a katılmaları çok avantajlıdır. çünkü benedict orderdaki merchant republicler hristiyanlık adına para topluyabilirler(pasif event) ve papanın onların para isteğini kabul etmeleri daha olasıdır.
-Doge Patricianların trade postlardan elde ettiği paradan vergi toplamaz.
-Zengin birini varisiniz olarak belirlemek faydalı olabilir
-Ticaret limanlarınızı aynı trade zone'a koymak hepsinin birbirinin ticaret değerini alacağı için oldukça faydalıdır.
-Eğer yağma yapabilen bir kültüre sahipseniz, merchant republic olmanıza rağmen yağma yapabilirsiniz.(Sadece vassal gemileri ile yağma yapın kendi geminiz ile yaparsanız kaybınız kazancınızdan büyük olur.)
-Müslüman merchant republicler farklı dinlere koydukları ticaret limanlarından +%25 fazladan gelir elde ederler. Yozlaşma(Decadense) sistemi gitmişken. çok eşlilik sistem durmaktadır.
-Oyun başında toprağınız çok az olduğu için papa muhtemelen invasion talebinizi kabul edecektir.(Haritadan yer beğenin. Eğer doge değilseniz ve doge'un ünvanı seviyesinde bir yer alıyorsanız ülkeden ayrılıp bağımsız olursunuz.)
-Merchant Republicler de triballar gibi retinues sınırı fazladır. bol miktarda asker
-Aile üyelerinize toprak verip orada coğalmalarını sağlayın sonra genişleyeceğiniz zaman (holy war veya invasion) onların topraksız yetişkin erkek üyelerini sarayınıza çağırın, trade postaki artış ile trade postları kurup onlara toprak verin bu sayede family dues önlenerek erkek çocukların trade post limiti mekaniğini işlevsel bir şekilde kullanabilirsiniz.
-Feudal vassal oluşturmak asker sayısı bakımından destek sağlamasına rağmen -20 yanlış hükümet penaltısı yersiniz.
-Trade republic oynuyorsanız bana göre en iyi ikili berberi kültürüne sahip bir müslümandır.
Merchant Republic kıyı ticareti yapabilen özel bir hükümet türüdür. Elektif yolla başa geçen hükümdarlara Grand Mayor, Doge isimleriyle hitap edilirken. Müslüman hükümdarlara Wali Emir ismiyle hitap edilir.
Oynamak için The Republic DLC si gereklidir. Başkenti kıyı bölgesinde bulunan republic'ler dük ünvanına yükseltilirse Merchant Republice dönerler. Merchant Republiclerde Güç=Paradır.
Beş Aile:
Her merchant republic başlarına patrician denilen 5 aileden oluşmuştur. Her aile birbirinden bağımsız olarak trade post(Ticaret Limanı) kurarlar ve trade zonelar da (Ticaret Bölgesi) gelir yaparlar. Ve her aile kendi düzenli orduları (Retinues) ve ordularını (Levy) yapabilecekleri bir Family Palace (Aile Sarayı)'na sahiptir. Patricianlar merchant republicler de vassalardır.
Eğer 5 aileden herhangi biri belli bir sebepten dolayı ülkeden ayrılırsa (Soyun tükenmesi veya bağımsız olması) Aile Sarayı imha edilir ve elindeki tüm ticaret limanları diğer aileler arasında dağıtılır ve yerine yeni bir aile oluşur. Ticaret Limanı önce patricianlar arasında dağıtılır doge'a ancak 4 den fazla ticaret limanı varsa geçer.
Patricianlar herhangi bir ünvanları bulunmadığında baron kabul edilirler. Eğer bir kontluk sahibi olurlarsa başkentleri o kontluğa taşınır. Aile sarayı merchant republicin başkentinde kalmaya devam edecek.
Ticaret Limanı:
Ticaret Limanı; Demense gelirinden sayılmayan gelir getiren varlıklardır.(Yani Liege'ine ticaret limanlarından vergi ödemezsin)
Her ticaret limanın ilk kurulduğuna baz yıllık 6 geliri vardır. bu değer geliştirmeler ve Trade Value(Ticaret Değeri) ile artırılabilir.
Her Patrici'nin Aile sarayının büyüklüğüne, sarayında bulunan erkek aile üye sayısına ve başkentteki Trade Practices teknolojisine göre maximum kurabileceği ticaret limanı sayısı belirlenir.
Bu hesaplama Ticaret Limanı Limiti=(1+Aile Sarayı Bonusu+Courtunuzda bulunan topraksız yetişkin erkek üyesi sayısı)*(1+Trade Practices bonusu)
Aile sarayı bonusu ana binanın geliştirilmişlik seviyesine göre sırasıyla:+0,+3,+6,+9'dur.
Trade Parctices bonusu teknoloji seviyesinin gelişmişliğine göre sırasıyla:-0.667,-0.333,0,0.1,0.2,0.3,0.4,0.5'dir.
Ticaret limanı 150 altın baz değeri ile belirlenir. Kurulacak bölgenin uzaklığı (En yakın bölgeye olan uzaklığının %30'u eklenir) ve kurulacak bölgenin hükümdarı ile olan ilişki değeri artırır.(+100 ilişkide -%40, -100 ilişkide +%40 değer değiştirici kazanırsınız.)
Eğer trade post kuracağınız bölge sizin bölgenizdeyse direkt -%40 indirim alırsınız.
Bir bölgeye Trade post kurduğunuzda o bölgedeki şehirleri ele geçirmek için Ticaret limanın sahibini bir CB kazanır. Aynı şekilde ticaret limanın kurulduğu feudal yöneticiler ticaret limanlarını ülkeden çıkarmak için ambargo CB'si kazanırlar. Merchant Republicler bu feudal yöneticileri düşman merchant republiclere savaş açmaları için teşvik edebilirler.
İpek yolundaki ticaret limanlarının sistemi aynı işlemesine rağmen geliştirilecek çok daha fazla bina bulunmasına ek olarak ipek yoluna bulunması sebebiyle ek bir baz değerine sahiptir.(resimde gördüğünüz alexandria ticaret limanının baz değeri aylık 6 altınken ipek yolunda olması sebebiyle +30 baz değeri eklenir.) Bunlara ek olarak afrikada özel trade postlar bulumaktadır.(Tuz madeni, Altın madeni, Sahra ticaret merkezi.) Eğer trade postunuz başkentinizin bulunduğu ticaret bölgesindeyse +%40 para kazanırsınız.
Ticaret Bölgeleri (Trade Zones):
Ticaret Bölgeleri aynı karakterin üstünlük kurduğu deniz bölgelerinde şehir gelirine ve ticaret limanı gelirine bonus veren değiştiriciler elde etmesidir. Ülkelerin üstünlük kurduğu bölgeler ticaret haritasından (g tuşu) ile görülebilir.
Bu resimde de gözüktüğü gibi Palestine Ticaret Bölgesi Pharmacist Merchant Republicinde (İsme aldırmayın :)) Galbaio Ailesine Aitmiş. Eğer bir bölgede farklı merchant republicler eşit ticaret değerine sahipse o bölge nötr gözükür.
Her Ticaret Bölgesinin Ticaret Değeri (Trade Values) değeri bulunmaktadır. Bu değer Ticaret Limanlarındaki geliştirmeler ve ticaret limanlarının kurulu olduğu bölgenin gelirine göre değişir.
Bu bonuslardan yüksek oranda yararlanmak için ticaret limanlarını olabildiğince birbiriyle aynı bölgede kurmalısın.
Bu ticaret değerinin(Trade Value) geliri etkileme biçimi şu şekilde hesaplanır
+%ticaret limanı geliri=(TD*100)/(TD+100)'dür.
Family Dues(Aile Ücretleri):
Herhangi bir merchant republic ailesi, Saraydaki yetişkin topraksız erkek üye sayısına göre belli bir miktar aile üyelerine para verecektir. Bu değer hisse sistemiyle hesaplanır aile başının hisseleri 50'dir. onun dışındaki her aile üyesinin hissesi 5 dir. Şöyle bir hesaplama yapabiliriz. yıllık geliri 100 olan bir patricianın 8 tane aile üyesi varsa.
toplam hisse:50+(8*5):90
Bizim alacağımız gelir:(50/90)*100=55.5 dir.
Bu para kısmi olarak geri dönüşlü bir paradır çünkü aile üyesi öldüğünde giden paranın yarısı geri gelir.
Resimde 1 tane kriterlere uyan aile üyem olduğu için gelirimin 5/55'lik kısmını alıyor.
Family Palace(Aile Sarayı):
Aile sarayına ekranın sol üst tarafında bulunan The Republic sekmesi ile ulaşabilirsiniz. Bu sekmesden aynı şekilde ticaret limanlarınızın kontrolü ve doge seçimine de göz atabilirsiniz. Aile sarayı bir merchant republic ailesinin belkemiğidir eğer bağımsız olmayı planlamıyorsanız geliştirilemesi gerek ilk binadır.
Doge Seçimi:
Merchant Republic adı üstünde bir cumhuriyet olduğu için seçim vardır. Doge öldüğünde yerine republic sekmesinde karakterlerin altında yazan Respect değeri en yüksek olan karakter yeni doge olur. Sizin Ailenizin adayının kim olacağına minor titledan designated heir ile seçebilirsiniz.
Respect değerinin hesaplanması şu şekildedir.
Respect:(Yaş)^2+(2*Prestij)+(5*Campaign Fund)'dur.
Doge Olmanın Etkileri:
Bir Doge olmak neredeyse her zaman avantajlıdır. Öncelikle fazla olmasa da diğer particianlar ve vassalardan vergi elde edeceksiniz. Diğer patricianların sizin ticaret limanlarınızı ele geçirmek için savaş ilan etmesini ve sizinde onlara savaş ilan etmenizi engeller. Yasaları değiştirebilirsiniz. Heirinize minor title verip daha çok prestij kazanmasını sağlayıp doge seçiminde daha avantajlı olabilirsiniz.
Savaşlar:
Patricianlar birbirine birbirlerinin ticaret limanlarını ele geçirmek için savaş açabilir. Ek olarak diğer cumhuriyetlerin ticaret limanlarını ele geçirmek için de savaşlar açılabilir. Patrician ve dogelar rakip bir cumhuriyete ait olmadığı sürece ulaşabildikleri herhangi bir bölgeye ticaret limanı kurabilirler. Bunun sonucu olarak ticaret limanın sahipleri o bölgede ki şehirleri ele geçirmek için o bölgenin sahibi de ticaret limanının sahibini kovamak için savaş başlatabilir.
Tüyolar:
-Dogeların ve patricianların benedict order'a katılmaları çok avantajlıdır. çünkü benedict orderdaki merchant republicler hristiyanlık adına para topluyabilirler(pasif event) ve papanın onların para isteğini kabul etmeleri daha olasıdır.
-Doge Patricianların trade postlardan elde ettiği paradan vergi toplamaz.
-Zengin birini varisiniz olarak belirlemek faydalı olabilir
-Ticaret limanlarınızı aynı trade zone'a koymak hepsinin birbirinin ticaret değerini alacağı için oldukça faydalıdır.
-Eğer yağma yapabilen bir kültüre sahipseniz, merchant republic olmanıza rağmen yağma yapabilirsiniz.(Sadece vassal gemileri ile yağma yapın kendi geminiz ile yaparsanız kaybınız kazancınızdan büyük olur.)
-Müslüman merchant republicler farklı dinlere koydukları ticaret limanlarından +%25 fazladan gelir elde ederler. Yozlaşma(Decadense) sistemi gitmişken. çok eşlilik sistem durmaktadır.
-Oyun başında toprağınız çok az olduğu için papa muhtemelen invasion talebinizi kabul edecektir.(Haritadan yer beğenin. Eğer doge değilseniz ve doge'un ünvanı seviyesinde bir yer alıyorsanız ülkeden ayrılıp bağımsız olursunuz.)
-Merchant Republicler de triballar gibi retinues sınırı fazladır. bol miktarda asker
-Aile üyelerinize toprak verip orada coğalmalarını sağlayın sonra genişleyeceğiniz zaman (holy war veya invasion) onların topraksız yetişkin erkek üyelerini sarayınıza çağırın, trade postaki artış ile trade postları kurup onlara toprak verin bu sayede family dues önlenerek erkek çocukların trade post limiti mekaniğini işlevsel bir şekilde kullanabilirsiniz.
-Feudal vassal oluşturmak asker sayısı bakımından destek sağlamasına rağmen -20 yanlış hükümet penaltısı yersiniz.
-Trade republic oynuyorsanız bana göre en iyi ikili berberi kültürüne sahip bir müslümandır.