CK3 - Saga in Stone Başarım Rehberi
#1
ck3.png

120px-Saga_in_Stone_achievement.png
Saga in Stone: Hanedanınızın yüz rün taşı (runestone) dikmesini sağlayın.

Bu başarımın oyundaki zor başarımlardan biri olarak görülme sebebi matematiksel olarak başarımı sadece sizin koyduğunuz rün taşları ile almak imkansıza yakın rün taşı dikmek için gereken şartlar şöyle:

Northern Lords Eklentisi olanlar için

-North Germanic Kültür Grubundan birine sahip olmak ya da "Embraced Local Traditions" modifier'ına sahip olmak
(NOT: Bu modifier kararlardan Embraced Local Traditions kararını aldığınız karakter için geçerli olup sonraki karakterlerde bu etki yok olur.)

-Tribal ya da Early Medieval Çağında bulunmak.

-Kont ya da daha üst bir mertebeye sahip olmak

-Yetişkin olmak

-Savaşta olmamak

-Aşağıdaki geçerli nedenlerden birine sahip olmak:
         -Vefat etmiş ata 
         -Yeni fethedilmiş kontluk
         -Karakterin mertebe kazanması(Kontluk seviyesinden Düklüğe gibi)


Northern Lords Eklentisi olmayanlar için

-Asatru dinine sahip olmak ya da
-"Embraced Local Traditions" modifier'ına sahip olmak
-Vefat etmiş bir ataya sahip olmak



Şartlar bu olduğundan ve karakter değişmediği sürece sadece 10 yılda bir dikilebildiğinden bu başarımı normal bir şekilde yapmak için hanedan üyelerinize durmadan toprak verip onların da bu kararı geçireceğini ummak gerekiyor.

Bu başarım için uyguladığım taktik Northern Lords Eklentisi gerektiriyor. Yapacaklarımızı özetlemek gerekirse:

1-)867 yılında Asatru Norse bir karakter ile oyuna başlamak.
2-)5000 altın biriktirmek ve prestij karşılığında ana unvanımızın verasetini "Scandinavian Elective" olarak değiştirmek.
3-)Varisimize tek kontluk verip başka bir vassalımızın elinden unvanını almaya çalışıp çıkan isyanda teslim olup yeni karakterimize geçmek
4-)Bu karakterimizle rün taşı dikmek
5-)100 rün taşı dikene kadar 3.adıma geri dönüp tekrar tekrar bu taktiği uygulamak.

Öncelikle karakter seçimi burada seçeceğimiz karakterin çok büyük bir önemi yok ama benim tavsiyem Jylland Jarllığında başlamanız olur. Çünkü jarllığın içinde bulunan 7 toprağın tamamı sizin yönetiminizde ama buradaki eksi durum karakterin stewardship puanı düşük olduğundan sadece 3 tanesini tutma limiti oluyor.

unknown.png

Yine de bu karakterin yerine kendi karakterimizi oluşturabiliriz. 400 puanı geçmediğimiz sürece başarım almamıza engel olacak bir durum olmayacaktır. Eşinizin stewardship puanına bel bağlamamak ve 7 toprağın tamamını yönetme limitine sahip olmak için en az 25 stewardship gerekiyor. Burada almayı seçtiğim şeyler daha hızlı yağma yapmamı sağlayacak özellikler ile hastalık direnci ve sağlık güçlendirmesi için hale ve stubborn özellikleri oldu. Kalan puanı da daha fazla asker çıkartabilmek için askeriye verdim. Nasıl oluşturduğunuz pek önemli değil burada önemli olan 2 kısım var:
1-)400 puanı geçmemek
2-)Daha fazla asker çıkartabilmek ve yerel bir güç olmamız için yedi toprağın yedisini de elimizde tutmamızı sağlayacak limiti bir şekilde almak. Burada 25 stewardship yerine stewardship puanı yüksek olan bir eş de seçilebilir tercih sizin.

unknown.png


Karakterimizi seçtikten sonra yapacağımız tek önemli şey hızlıca 5000 altın kazanmak çünkü her bir rün taşı için bize 50 altın gerekiyor başarım 100 tane istediği için bize gereken miktar tam olarak bu (Eğer elimizdeki düklüklerden ikinciyi de elinizde tutmak isterseniz onun unvanını oluşturmak için gereken para da lazım). Parayı kazanmak için yağma yapabilirsiniz (Burada benim gibi seçeceğiniz raider ve reaver özellikleri daha hızlı yapmanızı sağlayabilir.), Bizans gibi zengin ülkelerde sır arayarak ve onlara şantajla alacağınız hooklar karşısında idare ağacından açacağınız hook karşılığı para kazanma yeteneği ile para kazanabilirsiniz.

Para kazanmak için özel bir taktiğim yok sadece kralların düklerin başkentlerini yağmalayarak onları esir olarak ele geçirme şansınız oluyor bunu kullanarak yağma kazancınızı katlayabilirsiniz.

5000 altın kazandıktan sonra yapmamız gereken ilk şey elimizdeki en üst kademe unvan olan düklüklerin (Eğer elinizde en üst seviyede birden fazla unvan varsa ve hepsini elinizdeki tutmak istiyorsanız bu dediğimi tüm unvanlar için yapmanız gerekir.) hepsini prestij karşılığında Scandinavian Elective veraset seçimine geçirmemiz lazım. Unvana özel veraset oluşturmak için unvana tıklayıp add laws üzerinden ulaşabilirsiniz.

unknown.png

unknown.png

Benim elimde olan unvan sayısı 2 olduğundan ikisine de ayrı ayrı veraset eklemem gerektir (Slesvig Jarllığı oluşturulmamıştı bunu ben oluşturdum eğer elinizde tutmak istemiyorsanız o düklüğü kapsayan tüm toprakları sizin hanedanınızla alakası olmayan birine verin. Çünkü az sonra durmadan karakter değişeceğimiz için veraset durumundan düklüğünüz içindeki toprakları kaybedebilirsiniz.)

Veraset işini hallettikten sonra geçiş yapacağınız 2 karakteri belirleyin. Ben genellikle 2 oğlum arasında yapıyorum çünkü takip etmesi kolay oluyor.

Ben verasette sadece bu iki oğlumu kullanmaya karar verdim.

unknown.png

Şimdi yapacağımız şey oğullarımızdan sadece birine bir kontluk vermek. Bunun dışında bir kontluk da hanedanımızla alakası olmayan birine vermemiz gerekiyor.

Ben Ringkobing kontluğunu büyük oğluma, Ribe kontluğunu ise hanedanımla alakası olmayan birine verdim.

unknown.png

Şimdi yapacağımız şey jarllıkların veraset seçiminde kont olan oğlumu her jarllık için aday göstermek gerekiyor. Güç durumlarına göre oy gücü değiştiğinden sadece bizim oyumuz küçük bir ülke için yeterli oluyor.

unknown.png

unknown.png

Bu işlemleri yaptıktan sonra kontrol amaçlı succesion kısmından varisimize geçtiğimizde toprak kaybedip etmeyeceğinize bakabilirsiniz. Eğer toprak kaybediyor gözüküyorsanız bir şeyi eksik ya da yanlış yapmış olabilirsiniz.

unknown.png

Şimdi yapacağımız şey Ribe kontu bize isyan etmesini sağlamamız gerekiyor unvanını feshetme ya da hapse atma kullanabilirsiniz. Toprağı yeni verdiğimizden ilişkimiz yüksek o sebeple eğer hapse atarsanız onu salıp tekrar hapse atın. Bu işlemi isyan edene kadar yapın.(Taht otoriteniz hapse atmak için yeterli olmayabilir en az 2 lvl olduğundan emin olun.)

İsyan ettikten sonra yapmamız gereken şey çok basit. Sadece teslim olmamız gerekiyor.

unknown.png

unknown.pngunknown.png

Yeni karakterimize geçtikten sonra rün taşımızı dikiyoruz ondan sonra aynı işlemleri tekrarlıyoruz.

Geçiş yapmak istediğimiz karakterlerden biri X biri Y olsun. X şuanki yöneticimiz ise adımlarımız tam olarak şöyle:
1-)Y'nin toprağı olmadığından bir toprak verilir.
2-)Y sahip olunan tüm düklüklerde aday gösterilir.
3-)Vassal hapse atılmaya çalışılır.
4-)Vassal isyan ettikten sonra savaşta teslim olunur.
5-)Y karakterine geçilir ve rün taşı dikilir.

Bu işlemi 100 rün taşı dikmek için yapmak yaklaşık olarak 45 dakika - 1 saat arası sürebiliyor. Orası hariç çok etkili bir sistem eğer iki düklük için oy verme sistemi karışık geldiyse test amaçlı taktiği debug modda deneyebilir ya da sadece tek bir düklük içinde yapabilirsiniz (Bize gereken minimum  toprak sayısı 3 olduğundan 3'ün altında toprağı olan düklüklerde denememeniz daha doğru olur.).

Burada yaptığımız şey karakterin yeni kademe kazanmasından gelen rün taşı dikme hakkı karakterimiz kont iken düklük seviyesine geçince daha yeni kademe kazandığımız için bu karar etkin hale geliyor. Eğer varisinizin toprağı olmazsa bu taktik işe yaramıyor.

Ek olarak bu başarımı bitirdikten sonra karakterlerinizin yaklaşık 30 35kya yakın dindarlık puanı olucak isterseniz başka dinlere geçerek oyunu farklı bir boyuta taşıyabilirsiniz.
t8nubAh.gif
[+] 3 üye Val Thorne nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Aşağıda geçerli nedenlerden birine sahip olmak cümlesinden sonrası yok
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
Ara
Cevapla
#3
Şimdi yazıyordum yanlışlıkla konuyu açtım daha bitmedi :d
t8nubAh.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 7 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.