CK3 - Tüm Bilgiler
#1

Çıkış öncesinde Crusader Kings 3'e dair bilinen her şey burada toplanır.

19 Ekim
  • Oyun 2020'de çıkıyor.
  • Oynanış CK2'ye göre daha anlaşılır olacak.
  • Yeni genetik sistemi ile genlerinizi aile ağacına daha kolay aktarabileceksiniz.
  • Dinamik inanç ve sapkınlık sistemi ile dininizi modifiye edebilir, kendi inancınızı oluşturabilirsiniz.
  • Artan karakterler arası etkileşimler ve şantaj mekanikleri ile kötü adam olmak olacak.
  • Yeni hareketli karakter portreleri ve dinamik bir biçimde oluşturulan kişilik tanımlamaları ile oyunun role-play yönü daha çok aklamış olacak.
  • CK2 için çıkan Way of Life eklentisindeki mekanikleri andıran bir yetenek ağacımız olacak.
  • Ordularınıza komutanlık eden kişilerin yanı sıra, ordularınızı oluşturan kişiler de bir isme sahip şövalyeler olacak. Bu kişiler sahip oldukları muharebe yeteneklerine göre tüm savaşın seyrini değiştirebilecekler.
  • Kuşatma silahları bulunacak.

23 Ekim
  • Tüccar cumhuriyetleri ve göçebeler oyunun çıkışında yok.
  • Harita Crusader Kings 2'nin haritasından 4 kat daha büyük.
  • 1066 oyunun ana başlangıç tarihi olmaya devam ediyor ve oyun 1453 tarihinde sona eriyor. Dilerseniz 1453'ten sonra da oynayabilmek için oyun ayarlarında değişiklik yapabiliyorsunuz.
  • Crusader Kings 2'ye Old Gods eklentisiyle eklenen 867 başlangıç tarihi CK3'te de oynanabilir olacak, ancak Charlamagne eklentisinin başlangıç tarihi olan 769 için bu durum geçerli değil. Paradox aynı zamanda çok ileri başlangıç tarihlerine de sıcak bakmıyor.
  • Baron olarak oynayamayacaksınız ancak isterseniz bir cadı olabilirsiniz.
  • Oyunda karakterlerin bir Korku seviyesi olacak, dolayısıyla vasallarınıza korku salarak onları hizada tutabileceksiniz.
  • Crusader Kings 3'te hak iddiası bir ilerleme çubuğuyla elde ediliyor ancak çubuk dolduğunda hak iddiası almanız garanti değil. Fahraeus'un dediğine göre bu noktada hak iddialarınız üzerinde karar vermeniz gereken bir seçenekle karşılaşıyorsunuz.
  • Crusader Kings 2'nin Jade Dragon eklentisi ile gelen haksız savaş sebepleri Crusader Kings 3'te bulunmuyor.
  • Alt haneler oyundaki hanedanlara derinlik katacak.
  • Ülkenizde yeterli askeri özellik sahibi karakterlere "Şövalye" unvanı verebiliyorsunuz. Bu karakterler seferlerinize eşlik ediyorlar, eş zamanlı olarak kaç şövalyeye sahip olabileceğiniz karakterinizin makam derecesine ve prestijine göre değişiklik gösteriyor.
  • Crusader Kings 2'de Müslüman karakterlerin sürekli bir biçimde Decadence (Çöküş) yüzdesini takip etmesi gerekiyordu. Bu mekanik Crusader Kings 3'te yok, ancak bunun yerine din ilkeleri ve doktrinleri neticesinde yine çeşitli oynanış farklarına sahipler.
  • Oyundaki eventlerin neredeyse tamamı bu oyun için yazılmış. Crusader Kings 3'ün içerik yönünden Paradox'un çıkarttığı en büyük oyun olacağı söyleniyor. Aynı zamanda karakterinizin kültürüne, dinine, bulunduğu yere ve şartlara bağlı dinamik eventlere odaklanılmış durumda.
  • Oyunun çıkışında 5 farklı kıyafet grafiği bulunacak. Batılı(Avrupalı), Orta Doğulu, Sahra altılı, Hintli, ve Göçebe. İlk etapta çağa göre kıyafetler olmayacak.
  • Yeni DNA sistemi tüm etnik kökenleri görselleştirebiliyor, bu yüzden yüz paketleri görmeyeceğiz.
  • Giyilen kıyafetler karakterlerin sosyal statüsünü belli edecek. Batılı bir Kont ve Dük aynı tarzda giyinse bile birisi keten giyinirken diğeri ipek giyinecek ve aradaki farkı görebileceksiniz.
  • Statik eventler artık yok. Bütün eventler ilgili karakterlerin modelini uygun bir arkaplanda sergileyecek ve eventin içerğine göre karakterlerin üstlerinde/ellerinde eşyalar olabilecek.
  • Oyunun eğitim modu Stellaris'e benziyor, ayrıca oyun ne yapmak isteyebileceğiniz ile ilgili daha uygun önerilerde bulunuyor.
  • Oluşturduğunuz özel dinlerin kutsal yapıları olabilir.
  • Hazinedar gibi konsey görevleri artık kişiler üzerinden değil harita üzerindeki ''ofisler'' ile çalışıyor. Bu sayede artık görev verdiğiniz kişi öldüğünde heme yerine birini bulmanız gerekmiyor.
  • Yeni doktrinler ve ilkeler sayesinde Katharizm gibi tarihsel sapkınlıkları daha gerçekçi bir şekilde karşınıza çıkacak. Yapay zekanın görevi bu sapkınlıkları mümkün olduğunca tarihe uyun(içeriği, çıkış yeri vs.) şekilde çıkartmakken sistemi suistimal ederek tuhaf sapkınlıklar çıkartmak oyuncuya düşüyor.
  • Zerdüştler'de(Zoroastrian) ensest ilişik bulunuyor, artık kendi dininizde buna izin veren reformlar gerçekleştirebilirsiniz.
  • Moğol istilası gibi tarihsel olaylar oyuna bulunacak. Ancak Reaper's Due paketi ile gelen dinamik salgınlar yok.
  • Hastalanan karakterler ile saray hekimleri ilgilenmeye devam ediyor.
  • Bölgelerin Imperator'daki medeniyet seviyesine benzer bir gelişmişliği olacak. Kabileler için bu değer önemsiz olsa da feodaller gelişmiş yerlerden daha çok vergi toplayacak.
  • İsyan riski faklı bir işleyişe sahip olan Kontrol mekaniği ile değiştirildi.
  • Öldüğünüzde yerinize geçecek olan varis tüm perklerini harcamışsa bir kereye mahsus karakterin perklerini sıfırlayabileceksiniz.
  • Splendour puanı, Hanedan Tecrübesi işlevi görecek. EU4 idea(fikir) sistemi gibi hanedanınızda sonsuza kadar kalan ve bonuslar veren miraslar almanızı sağlayacak.
  • Yabancılar saldığınız korkudan etkilenmeyecek. Sadece vasallarınız.
  • Donanmalar CK1 gibi idare edilecek. Para vererek birliklerinizi gemiye çevireceksiniz. Gelecekte donanma savaşları olabilir
  • Vikingler nehirlerde ilerleyebilecekler.
  • Harita'nın doğusunda keşfedilmemiş yerler üzerinde zümrüt bir ejder bulunuyor. Haritada Çin eklemek için yeterince boşluk var ancak kesin bir şey söylenmedi. Oyunun çıkışında Çin İmparatoru ile etkileşim kurulamayacak.
  • CK3 -> EU4 dönüştürücü planları arasında değil.
  • Bir kontluğu komple ele geçirmek için güçlendirilmiş toprakları kuşatmanız yetiyor. Kaleler ototmatik olarak güçlendirilmiş başlıyor ancak kilise ve şehirleri kendiniz güçlendirmelisiniz.
  • Örgütler(Factions) geri geliyor. Köylüler de kendi örgütlerini kurabilecekler. Örneğin Dan kralı altındaki Norveçli köylüler kendi yönetimi olan bir örgüt oluşturabilecek ve Norveçli soylular bu örgüte katılabilecekler. CK2 örgütlerinin ve köylü isyanlarının birleşmiş hali gibi.
  • Hanedansız oynanışa(Papa gibi) pek sıcak bakılmıyor. Ancak gelecekte paralı asker lideri olarak oynayabiliriz. Evlat edinme mekaniği de planlar arasında.
  • Kişiler arası dramayı ve oyuncu için önemli kişileri(aile, arkadaşlar, rakipler) etkileyen pek daha çok event.
  • Eventler artık iki kişi arasındaki ilişkinin geçmişten bugüne gelişimini inceleyerek dinamik içerikler oluşturacak.
  • Karakterinizin yeteneğine göre şiirler yazan şiir oluşturucu bulunuyor.
  • CK3'te çalışan içerik tasarımcı sayısı CK2'de en çok içerik tasarımcısının çalıştığı dönemin iki katı kadar.
  • Oyunun çıkışında fantezi eventleri(ölümsüzlük, satanizm vs.) olmayacak. İleride eklenmesi konusunda hala kararsızlar acnak eklenirse ayarlardan kapatılabilir olacağına emin olabiliriz. CK3'ün daha tarihsel olmasını amaçlıyorlar.
  • Haçlı Seferleri için özel mekanikler olacak.
  • Paganlar ile oynamak önceki oyundan daha farklı olacak.
  • Kabile sisteminden feodal sisteme geçebileceksiniz.
  • Kontrol kısa dönem bir mekanikken gelişmişlik uzun döneme hitap edecek.
  • Dinlerin derece bazlı ilişkileri bulunacak. Örneğin İbrahimi > Hristiyan > Katolik
  • Doğu dinleri sapkınlara karşı daha toleranslı olmaya devam edecek.
  • Ekümenizm: Katolikler / Ortodokslar / Koptikler Casus Belli elde etme amacıyla birbirlerini sapkın olarak tanımlamayacak. Toleransın seviyeleri olacak. Sadece Gerçek Din / Sapkın / Kafir ayrımı yok.
  • Oyun ilk çıktığında yabancı yöneticileri saray rahibi ile dine çekmek olmayacak.
  • Oyun ilk çıktığında tören ile atama ve papa karşıtları olmayacak.
  • Yeni bir din kurduğunuzda ilişki seviyesi ve kişisel özellikler(trait) gibi değişkenlere göre ülkenizin belli bir kısmı o dine geçecek.
  • Arazi tipi gelişmişlik seviyesinde etkilii olacak ancak iklimin şu anlık bir etkisi yok.
hby6qc.gif
[+] 8 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Bizans yönetimi ile alakalı bir farklılık olurmu?
Ara
Cevapla
#3
DLC içeriği olur o sanki.
Sic Parvis Magna
[+] 2 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
(24-10-2019, 00:31)altnkurt : DLC içeriği olur o sanki.

DLC içeriği olursa dolu dolu DLC olmalı yane Bizans yönetiminde yenilikler olabilir.

Boş bir DLC vermezler bence(Aztekler hariç.  :smiling: )
Ara
Cevapla
#5
100 dlc kokuyor
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
#6
Korku seviyesi bana AGOT modunu hatırlattı.
pz5_4_1_by_schrodyus-d6kbn1b.gif
[+] 3 üye MichaelWitmann nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Geliştirici Günlükler ayda bir mi çıkıyor
Ara
Cevapla
#8
Haftalık.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#9
Geliştirici günlükleri bayadır çıkmıyor Noel arası falan mı?
Ara
Cevapla
#10
Yılbaşı tatili.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#11
Ck 2 seviyesine gelmesi için çok ekmek yemesi gerekiyor.Bol bol dlc gelecek anlaşılan.Nomad tüccar ile oynamak için vs.
Ara
Cevapla
#12
Eğer oturma önemli şeyler ekleyecek dlc'ler ücretsiz olursa -ki olmayacak- Güzel multiler oynanır ama önce multiplayerdeki bazı servere giriş sorunlarını çözmeleri gerekir.
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
Ara
Cevapla
#13
Imperator: Rome'da hala multiplayer chat yok. Bu size paradoxla ilgili beklentilerinizde bir fikir verebilir.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#14
Kastettiğim chat değildi.Servere girerken bazı giriş sorunları yaşanabiliyor ondan bahsediyorum
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
Ara
Cevapla
#15
Önceki oyunda olduğu gibi yöneten kültüre bağlı olarak toprakların isimleri değişiklik gösterecek. Sneak peek talebim reddedildi.

dq9dka.png
v5jjo8.gif
[+] 3 üye Snyk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
Sadece en üst yöneticinin kültürünün tüm şehir ve bölgelerin(düklük krallık vb) ismini belirlemesi yerine o bölgenin isminin o bölgenin yöneticisinin kültürüne göre belirlenmesi daha iyi olabilir
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
Ara
Cevapla
#17
v5jjo8.gif
[+] 4 üye Snyk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
Tooltip içinde tooltip olayını beğendim. Biraz menü karmaşası var gibi ama belki de alışık olmadığımdan bana öyle gelmiş olabilir. Ekledikleri yenilikler güzel gözüküyor. Dinamik karakterler hoşuma gitti. Haritada sınırlar çok daha belirgin. Bir Royal Edition almak farz oldu.
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.