Sovyetlere yeni olanlara bir kaç şey anlatmak istediğim rehber niteliğinde yazı.
Sovyetler tarihteki olduğu gibi Company of Heroes serisinde de insan gücü ve sayı üstünlüğü gibi özellikleri ile öne çıkan bir fraksiyon olmuştur.
Birimlerinin çoğu diğer fraksiyonlara göre aynı görevlere sahip olan ünitelere göre daha kötüdür, aynı zamanda daha ucuz. Bu özellikleri yüzünden genelde Sovyet oyuncuları oyun tarzını kullandıkları komutana göre belirler çünkü fiyat performans adına çok daha iyi üniteler çıkarabilir hale gelirler.
Oyun başı çok kullanılan 4 adet başlangıç vardır bunlar:
Şimdi Sovyetlerin ilginç ve spesifik ünitelerini inceleyelim:
Penal Battalion: USF Riflemanlerinden sonra piyadesi yarı otomatik tüfek kullanan ikinci ünite. Geliştirmeleri gayette iyidir kendilerinin çünkü eline alev silahı verebiliyoruz daha da bitmedi TNT tarzı bir patlayıcı fırlatıp büyük bir patlamaya sebep olabiliyor.
Snipers: Diğer sniperlara karşı çok avantajlıdır çünkü 2 kişilik bir ünitedir.
M3A1 Light Scout Car: Bahsettiğim Clown Car bu ünitedir, içine ünite bindirebilirsiniz gayet hızlı ve oyun başı için dayanıklıdır.
T-70 Light Tank: Hızı ve isabetli topu ile tam bir piyade düşmanı oyunda Sovyet oynayan taraftan en azından bir adet T-70 görmeniz muhtemelen. Tecrübe kazandığında yer kapma özelliği kazanabileceği bir yetenekte mevcuttur.
SU-76 Assault Gun: Bence tek iyi olduğu konu sabit duran piyade ve destek ünitelerine karşı yapabildiği isabetli topçu atışlarıdır.
Kathusya Rocket Truck: Piyadelere karşı çok etkili bir araçtır. Özellikle hedefe yakın bir noktadan başlatılmış bir atış hedeflenmiş bölgeye isabetli ve yoğun bir atış altında bırakacaktır.
Zırhlı araçlara karşı etkisizdir.
SU-85 Medium Tank Destroyer: Eğer tank avlayacağım diyorsanız aradığınız ünite bu olmalı. Sorunları ise ağır ve zırhının çok olmayışıdır, düşmanı uzaktan avlamalısınız.
Guards Rifle: Sovyetlerin gururu olan bu askerler çok yönlü piyadeler olarak kullanılabilir. Anti-Tank tüfekleri, PPSH-41'leri ve DP Light MGleri vardır. Bu silahların kullanılabilirliği komutandan komutana değişir.
Sadece dahil olduğu komutan kullanımda olduğu zaman kullanılabilir.
120mm Mortar: Oyunda mevcut bütün havan toplarından daha güçlü ama bir o kadarda pahalı bir destek ünitesi. Karşısı çok savunma yapıyorsa es geçilmemesi gereken bir ünite olabiliyor.
Sadece dahil olduğu komutan kullanımda olduğu zaman kullanılabilir.
Shock Troops: Öldürülmesi zor, kalabalık ve yakın mesafede dehşet uyandıracak kadar güçlüdür. Ama uzun mesafede yetersiz olmasından ötürü 1 veya 2 taneyi geçmeyecek şekilde kullanılması önerilir.
Sadece dahil olduğu komutan kullanımda olduğu zaman kullanılabilir.
T-34/85 Medium Tank: Hızlı ve manevrası olağan üstüdür. Topu yeterince güçlü bir araçtır. En azından bir defa bu ünite ile oynamanızı öneririm.
Sadece dahil olduğu komutan kullanımda olduğu zaman kullanılabilir.
IS-2: Şahsi düşüncem kullanılabilir tek Ağır Sovyet Tankı IS-2'dir. Piyadelere ve Tanklara karşı güçlü; zırh, hız, ateş gücü ve atış mesafesi iyi bir araçtır.
Sadece dahil olduğu komutan kullanımda olduğu zaman kullanılabilir.
Üste yazılmış üniteler temel ünitelerin haricinde ilgi çekici ve kullanılmasını önereceğim ünitelerdir.
Bu rehberi bitirmeden önce söylemek istediğim tek şey bir factionu öğrenmek istiyorsanız ( hatta oyunu) bol bol oyun izleyin ve 1vs1 atın, bunlar sizin oynadığınız factionı daha iyi tanımanıza imkan verecektir.
Eksiklerim var ise veya önerileriniz, rehberi güncelleyebilirim.
Sovyetler tarihteki olduğu gibi Company of Heroes serisinde de insan gücü ve sayı üstünlüğü gibi özellikleri ile öne çıkan bir fraksiyon olmuştur.
Birimlerinin çoğu diğer fraksiyonlara göre aynı görevlere sahip olan ünitelere göre daha kötüdür, aynı zamanda daha ucuz. Bu özellikleri yüzünden genelde Sovyet oyuncuları oyun tarzını kullandıkları komutana göre belirler çünkü fiyat performans adına çok daha iyi üniteler çıkarabilir hale gelirler.
Oyun başı çok kullanılan 4 adet başlangıç vardır bunlar:
- Conscript spamı, bol bol piyade basılarak mümkün olduğunca çok kaynağı garanti altına almak ve oyun sonuna tecrübeli piyadeler ile desteklenmiş zırhlı bir ordu kurmaktır.
- Clown Car denilen oyun başı erkenden çıkarılan arabaya Penal Battalion/ Engineer bindirilerek yapılan agresif oyun. Bu strateji genelde oyunu hızlıca bitirmeye yöneliktir. Karşı rakibin oyun başı yetersiz olan Anti-Tank özelliklerini avantajına kullanan bir stratejidir. Genelde oyuna hızlıca T-70 sokmaya çalışırlar.
- Destek mangası spamı, bol bol ağır makineli tüfek, havan topu ve Anti-Tank basıp bir kaç Engineer ve Conscript ile desteklenen bir ordu kompozisyonu ile çıkarlar, bu tür oyuncular genelde oyunun orta kısımlarında SU-76 gibi hafif denebilecek araçlar çıkararak, IS-2 gibi ağır tankları beklerler.
- Sniper spamı, bir kaç adet sniper, bir adet clown car ve geri kalanını oyuncudan oyuncuya göre değişen bir kompozisyon ile ortaya çıkarlar. Bu oyuncular çok rahatsız edicidir çünkü direk çatışmadan kaçar ve direk karşının kaynaklarını kullanmaya zorlar.
Şimdi Sovyetlerin ilginç ve spesifik ünitelerini inceleyelim:
Penal Battalion: USF Riflemanlerinden sonra piyadesi yarı otomatik tüfek kullanan ikinci ünite. Geliştirmeleri gayette iyidir kendilerinin çünkü eline alev silahı verebiliyoruz daha da bitmedi TNT tarzı bir patlayıcı fırlatıp büyük bir patlamaya sebep olabiliyor.
Snipers: Diğer sniperlara karşı çok avantajlıdır çünkü 2 kişilik bir ünitedir.
M3A1 Light Scout Car: Bahsettiğim Clown Car bu ünitedir, içine ünite bindirebilirsiniz gayet hızlı ve oyun başı için dayanıklıdır.
T-70 Light Tank: Hızı ve isabetli topu ile tam bir piyade düşmanı oyunda Sovyet oynayan taraftan en azından bir adet T-70 görmeniz muhtemelen. Tecrübe kazandığında yer kapma özelliği kazanabileceği bir yetenekte mevcuttur.
SU-76 Assault Gun: Bence tek iyi olduğu konu sabit duran piyade ve destek ünitelerine karşı yapabildiği isabetli topçu atışlarıdır.
Kathusya Rocket Truck: Piyadelere karşı çok etkili bir araçtır. Özellikle hedefe yakın bir noktadan başlatılmış bir atış hedeflenmiş bölgeye isabetli ve yoğun bir atış altında bırakacaktır.
Zırhlı araçlara karşı etkisizdir.
SU-85 Medium Tank Destroyer: Eğer tank avlayacağım diyorsanız aradığınız ünite bu olmalı. Sorunları ise ağır ve zırhının çok olmayışıdır, düşmanı uzaktan avlamalısınız.
Guards Rifle: Sovyetlerin gururu olan bu askerler çok yönlü piyadeler olarak kullanılabilir. Anti-Tank tüfekleri, PPSH-41'leri ve DP Light MGleri vardır. Bu silahların kullanılabilirliği komutandan komutana değişir.
Sadece dahil olduğu komutan kullanımda olduğu zaman kullanılabilir.
120mm Mortar: Oyunda mevcut bütün havan toplarından daha güçlü ama bir o kadarda pahalı bir destek ünitesi. Karşısı çok savunma yapıyorsa es geçilmemesi gereken bir ünite olabiliyor.
Sadece dahil olduğu komutan kullanımda olduğu zaman kullanılabilir.
Shock Troops: Öldürülmesi zor, kalabalık ve yakın mesafede dehşet uyandıracak kadar güçlüdür. Ama uzun mesafede yetersiz olmasından ötürü 1 veya 2 taneyi geçmeyecek şekilde kullanılması önerilir.
Sadece dahil olduğu komutan kullanımda olduğu zaman kullanılabilir.
T-34/85 Medium Tank: Hızlı ve manevrası olağan üstüdür. Topu yeterince güçlü bir araçtır. En azından bir defa bu ünite ile oynamanızı öneririm.
Sadece dahil olduğu komutan kullanımda olduğu zaman kullanılabilir.
IS-2: Şahsi düşüncem kullanılabilir tek Ağır Sovyet Tankı IS-2'dir. Piyadelere ve Tanklara karşı güçlü; zırh, hız, ateş gücü ve atış mesafesi iyi bir araçtır.
Sadece dahil olduğu komutan kullanımda olduğu zaman kullanılabilir.
Üste yazılmış üniteler temel ünitelerin haricinde ilgi çekici ve kullanılmasını önereceğim ünitelerdir.
Bu rehberi bitirmeden önce söylemek istediğim tek şey bir factionu öğrenmek istiyorsanız ( hatta oyunu) bol bol oyun izleyin ve 1vs1 atın, bunlar sizin oynadığınız factionı daha iyi tanımanıza imkan verecektir.
Eksiklerim var ise veya önerileriniz, rehberi güncelleyebilirim.